Căutare loc de muncă Zalău

Căutarea unui loc de muncă poate reprezenta una dintre sarcinile cele mai frustrante, dar în acelaşi timp pline de recompense. Indiferent dacă abia aţi absolvit facultatea sau deja lucraţi de mai mulţi ani, regulile rămân aceleaşi. Totuşi, procesul de căutare a unui loc de muncă a suferit modificări odată cu apariţia internetului, întrucât mai mulţi recrutori vă pot vedea CV-ul în acelaşi timp. Succesul sau eşecul în acest proces depind în mare măsură de cât de bine vă pregătiţi.

Davis Com Prod Srl
(026) 062-1325
Str. Victor Deleu Nr: 6 Bl: G-13 Ap: 10
Zalău
 
Leu Transport A&T Srl
Str. Avram Iancu Bl: G-1 Et: P Ap: 6
Jibou
 
Bze Trans Srl
(074) 536-5125
Com. Pericei Nr: 709/A
Pericei
 

Căutare loc de muncă

Privire de ansamblu

~Privire de ansamblu^ Există câteva moduri prin care vă puteţi căuta un loc de muncă. Adesea, posturile sunt postate la mica publicitate, fie într-un ziar sau într-o publicaţie a unei companii, iar locurile de muncă disponibile sunt aproape întotdeauna publicate pe un website. Atunci când căutaţi un loc de muncă aveţi de ales între mai multe metode. Este recomandat să le folosiţi pe toate, pentru că nu ştiţi care dintre acestea poate da rezultate. Primul pas în căutarea unui loc de muncă este pregătirea. Scrieţi rezultatul dorit, apoi stabiliţi ce obiective trebuie să îndepliniţi pentru a face ca acest lucru să devină realitate. Poate fi nevoie de studii sau pregătire suplimentare sau poate presupune o evoluţie pe scara corporativă pentru a obţine succesul pe care vi-l doriţi. În oricare dintre cazuri, trebuie să aflaţi ce anume trebuie să ştiţi înainte de a începe. ~Metode de căutare^ Atunci când vă căutaţi un loc de muncă puteţi folosi mai multe metode. Una dintre metodele tradiţionale este urmărirea anunţurilor de la mica publicitate din ziarul local. Cu toate că internetul a devenit foarte repede o sursă importantă de anunţuri, multe companii încă aleg să publice anunţurile în ziar, pentru că sunt persoane care nu deţin un calculator. Continuă să fie o metodă des întâlnită. Telefonarea la întâmplare este de asemenea o metodă de a afla ce locuri de muncă sunt disponibile într-o companie. Adesea, cineva din departamentul de resurse umane al unei corporaţii tot va dori să staţi de vorbă, chiar dacă nu sunt posturi disponibile. Acest lucru se întâmplă de obicei din cauza faptului că un post va deveni curând disponibil, iar persoana din departamentul de resurse umane va avea ocazia să vă cunoască, iar dumneavoastră veţi avea ocazia de a afla mai multe despre companie. Puteţi face o impresie bună, care îi va face să vă ţină minte. Internet-ul este una dintre cele mai populare locaţii pentru căutarea unui loc de muncă. Multe companii din lumea întreagă publică posturile disponibile pe website-urile proprii şi pun la dispoziţie posibilitatea de depunere online a aplicaţiei, uşurând astfel procesul. De asemenea, există o mare varietate de website-uri care vă permit să vă depuneţi online CV-ul şi alte informaţii, care pot fi văzute de către recrutori. ~Sfaturi pentru interviu^ Există mai multe aspecte pe care trebuie să le luaţi în considerare încă dinainte de a merge la interviu. Primul pas către un interviu reuşit este pregătirea. Cu cât ştiţi mai multe despre post, cu atât veţi putea răspunde mai bine la întrebări. Încercaţi să aflaţi cât mai multe despre companie, pentru că este posibil să vi se adreseze întrebări în acest sens. În timpul interviului, încercaţi să răspundeţi cu încredere la toate întrebările. Dacă nu ştiţi răspunsul la o anumită întrebare, nu încercaţi să îl inventaţi. În schimb, ar trebui să recunoaşteţi lipsa de cunoştinţe, dar continuaţi spunând că sunteţi dispuşi să învăţaţi. Nu uitaţi să discutaţi despre calităţile care vă recomandă ca fiind o bună achiziţie pentru companie. Ascultaţi cu atenţie ce spune intervievatorul despre companie. Nu ştiţi niciodată ce aţi putea învăţa şi la ce moment în timpul interviului aţi putea avea nevoie de informaţia respectivă. De exemplu, dacă aţi aplicat pentru un post în domeniul relaţiilor publice, este posibil să vi se ceară să întocmiţi o strategie pentru o anumită problemă. Cu cât ştiţi mai multe despre ceea ce face compania, cu atât mai multe şanse aveţi să puneţi la punct o bună strategie de PR, chiar acolo pe loc. Acelaşi principiu se aplică pentru orice post. Îmbrăcaţi-vă corespunzător. Reţineţi, trebuie să faceţi o primă impresie şi vă doriţi ca aceasta să fie foarte bună, aşadar îmbrăcaţi-vă ca şi cum aţi avea deja postul. Un aspect îngrijit vă ajută să debordaţi de încredere. ~Cum vă structuraţi CV-ul^ CV-ul este unul dintre cele mai importante aspecte în căutarea unui loc de muncă, pentru că le arată posibililor angajatori experienţa, educaţia, aptitudinile şi calităţile dumneavoastră. Este crucial să structuraţi CV-ul în aşa fel încât să fie uşor de citit şi la obiect. Există mai multe moduri în care vă puteţi structura CV-ul, aşa că trebuie să îl alegeţi cu atenţie pe cel pe care îl veţi folosi. Trebuie să vă asiguraţi că este uşor de parcurs, mai ales dacă urmează să fie postat pe internet. Acest aspect este foarte important pentru că recrutorii care răsfoiesc sute de CV-uri, doar aruncă o privire pe fiecare CV, preţ de câteva secunde, înainte de a decide dacă să îl citească sau să îl şteargă. De regulă, în formatul CV-ului, informaţiile principale sunt trecute în partea stângă, iar titlurile pe centrul rândului. Există şi alte formate, disponibile sub formă de model, în diferite programe de editare text, iar unele dintre acestea au un aspect foarte profesional. Informaţiile trebuie să fie la obiect. Nu trebuie să folosiţi propoziţii întregi, ci mai degrabă să începeţi fiecare frază cu un verb care transmite informaţia cu acurateţe şi eficienţă. De exemplu, dacă includeţi în CV calităţile, menţionaţi că daţi dovadă de iniţiativă scriind pur şi simplu „cu iniţiativă”. Nu este necesar să compuneţi o propoziţie completă pentru a descrie respectiva calitate, pentru că, din nou, persoana care îl parcurge nu va aloca timp pentru a citi câteva propoziţii complete. Reţineţi, potenţialul angajator vă va vedea CV-ul înainte de a vă vedea pe dumneavoastră, aşa că trebuie să includeţi cele mai bune atribute. Ca regulă generală, CV-urile nu trebuie să fie mai mare de o pagină, dar uneori este dificilă, chiar imposibilă, condensarea informaţiilor pe o singură pagină. Totuşi, CV-ul au ar trebui să fie mai mare de două pagini. În CV puteţi include mai multe titluri: un obiectiv, o enumerare a aptitudinilor şi calităţilor, un rezumat al studiilor şi experienţa profesională. Cele mai multe aplicaţii pentru un post solicită includerea referinţelor, aşa că nu este necesar să le includeţi în CV. În schimb, puteţi include o frază prin care să informaţi angajatorul că referinţele sunt disponibile la cerere. ~Cum să scrieţi corect o scrisoare de intenţie^ Scrisoarea de intenţie este, probabil, cea mai importantă parte a unui CV. Cu toate că sunt documente separate, de cele mai multe ori acestea sunt văzute împreună. Scrisoarea de intenţie este de obicei primul lucru pe care îl vede angajatorul, aceasta fiind aşezată în dosar, chiar deasupra CV-ului. Cu toate că CV-ul conţine informaţii detaliate despre aptitudini, studii şi experienţă profesională, scrisoarea de intenţie este cea care vă prezintă de fapt în faţa angajatorului. Scrisoarea de intenţie trebuie scrisă special pentru locul de muncă pe care doriţi să îl obţineţi. Trebuie să includă un paragraf despre dumneavoastră, paragraf care să contureze exact aptitudinile şi calităţile deţinute şi care vă fac să fiţi candidatul perfect pentru acel loc de muncă. Nu uitaţi să includeţi un paragraf care explică de ce aţi dori să lucraţi pentru respectiva companie sau organizaţie şi de ce aţi ales acel domeniu de activitate. Reţineţi, fiţi la obiect, dar folosiţi cuvinte care vă prezintă cu acurateţe, într-un mod care îl face pe cititor să dorească să afle mai multe. De asemenea, reţineţi să vă adresaţi persoanei care vă va citi scrisoarea de intenţie. Dacă nu cunoaşteţi numele persoanei, sunaţi la companie şi întrebaţi. Acest lucru vă denotă interesul în purtarea unei discuţii şi arată că v-aţi documentat înainte. ~Postarea CV-ului^ Există multe website-uri care vă permit să vă postaţi CV-ul. În general, există două modalităţi. Prima este să copiaţi CV-ul în locaţiile create special pe website. În acest mod puteţi să îl structuraţi de la zero. Cealaltă modalitate vă dă posibilitatea să încărcaţi CV-ul pe site. Vi se permite să folosiţi diferite formate, dar de regulă se recomandă încărcarea unui text simplu sau a unui document Microsoft Word, pentru că acestea sunt formatele folosite cel mai des. Anumite website-uri acceptă şi fişiere în format RTF. Înainte de a încărca CV-ul, este recomandat să citiţi cu atenţie informaţiile, pentru a şti exact ce tipuri de fişiere pot fi folosite. ~Urmărirea evoluţiei^ Ca şi în cazul altor lucruri, nu uitaţi să urmăriţi evoluţia. Această parte se poate dovedi cea mai importantă din procesul de căutare a unui loc de muncă, pentru că îi va arăta angajatorului că sunteţi într-adevăr interesaţi de post. La sfârşitul interviului, întrebaţi intervievatorul dacă vă va contacta acesta sau dacă trebuie să îl contactaţi dumneavoastră. De asemenea, nu uitaţi să întrebaţi ce oră este potrivită pentru a suna. După interviu, trimiteţi angajatorului o scrisoare de mulţumire. Acest fapt vă va confirma profesionalismul şi le va arăta că le mulţumiţi pentru timpul alocat discuţiei. De asemenea, arată că urmăriţi evoluţia procesului de căutare a unui post, ceea ce poate deveni factorul determinant în luarea deciziei cu privire la angajare. Sunaţi angajatorul în ziua convenită şi doar întrebaţi dacă a fost luată sau nu o decizie. Dacă vi se spune că nu, întrebaţi când puteţi reveni cu un telefon pentru a verifica. Reţineţi că trebuie să daţi dovadă de promptitudine şi profesionalism şi să adresaţi întrebări legate de locul de muncă. Dacă nu obţineţi locul de muncă, mulţumiţi-i angajatorului pentru timpul acordat şi întrebaţi ce aptitudini ar trebui să îmbunătăţiţi, pentru a avea mai multe şanse data viitoare când un loc de muncă devine disponibil. Totuși, urmărirea evoluţiei nu înseamnă doar apelarea angajatorului după interviu. Faceţi o evaluare a modului în care a decurs interviul şi scrieţi punctele care credeţi că ar trebui îmbunătăţite. Concentraţi-vă asupra acelor puncte pentru a fi mai bine pregătiţi data viitoare. Reţineţi ce aţi învăţat în cursul interviului şi folosiţi informaţiile la căutările viitoare de locuri de muncă. De exemplu, dacă aplicaţi pentru un loc de muncă în domeniul vânzărilor, iar intervievatorul vă spune o chestiune legată de un anumit tip de vânzare, scrieţi chestiunea respectivă, pentru că se poate dovedi de folos la un interviu viitor.

Metode de căutare

~Privire de ansamblu^ Există câteva moduri prin care vă puteţi căuta un loc de muncă. Adesea, posturile sunt postate la mica publicitate, fie într-un ziar sau într-o publicaţie a unei companii, iar locurile de muncă disponibile sunt aproape întotdeauna publicate pe un website. Atunci când căutaţi un loc de muncă aveţi de ales între mai multe metode. Este recomandat să le folosiţi pe toate, pentru că nu ştiţi care dintre acestea poate da rezultate. Primul pas în căutarea unui loc de muncă este pregătirea. Scrieţi rezultatul dorit, apoi stabiliţi ce obiective trebuie să îndepliniţi pentru a face ca acest lucru să devină realitate. Poate fi nevoie de studii sau pregătire suplimentare sau poate presupune o evoluţie pe scara corporativă pentru a obţine succesul pe care vi-l doriţi. În oricare dintre cazuri, trebuie să aflaţi ce anume trebuie să ştiţi înainte de a începe. ~Metode de căutare^ Atunci când vă căutaţi un loc de muncă puteţi folosi mai multe metode. Una dintre metodele tradiţionale este urmărirea anunţurilor de la mica publicitate din ziarul local. Cu toate că internetul a devenit foarte repede o sursă importantă de anunţuri, multe companii încă aleg să publice anunţurile în ziar, pentru că sunt persoane care nu deţin un calculator. Continuă să fie o metodă des întâlnită. Telefonarea la întâmplare este de asemenea o metodă de a afla ce locuri de muncă sunt disponibile într-o companie. Adesea, cineva din departamentul de resurse umane al unei corporaţii tot va dori să staţi de vorbă, chiar dacă nu sunt posturi disponibile. Acest lucru se întâmplă de obicei din cauza faptului că un post va deveni curând disponibil, iar persoana din departamentul de resurse umane va avea ocazia să vă cunoască, iar dumneavoastră veţi avea ocazia de a afla mai multe despre companie. Puteţi face o impresie bună, care îi va face să vă ţină minte. Internet-ul este una dintre cele mai populare locaţii pentru căutarea unui loc de muncă. Multe companii din lumea întreagă publică posturile disponibile pe website-urile proprii şi pun la dispoziţie posibilitatea de depunere online a aplicaţiei, uşurând astfel procesul. De asemenea, există o mare varietate de website-uri care vă permit să vă depuneţi online CV-ul şi alte informaţii, care pot fi văzute de către recrutori. ~Sfaturi pentru interviu^ Există mai multe aspecte pe care trebuie să le luaţi în considerare încă dinainte de a merge la interviu. Primul pas către un interviu reuşit este pregătirea. Cu cât ştiţi mai multe despre post, cu atât veţi putea răspunde mai bine la întrebări. Încercaţi să aflaţi cât mai multe despre companie, pentru că este posibil să vi se adreseze întrebări în acest sens. În timpul interviului, încercaţi să răspundeţi cu încredere la toate întrebările. Dacă nu ştiţi răspunsul la o anumită întrebare, nu încercaţi să îl inventaţi. În schimb, ar trebui să recunoaşteţi lipsa de cunoştinţe, dar continuaţi spunând că sunteţi dispuşi să învăţaţi. Nu uitaţi să discutaţi despre calităţile care vă recomandă ca fiind o bună achiziţie pentru companie. Ascultaţi cu atenţie ce spune intervievatorul despre companie. Nu ştiţi niciodată ce aţi putea învăţa şi la ce moment în timpul interviului aţi putea avea nevoie de informaţia respectivă. De exemplu, dacă aţi aplicat pentru un post în domeniul relaţiilor publice, este posibil să vi se ceară să întocmiţi o strategie pentru o anumită problemă. Cu cât ştiţi mai multe despre ceea ce face compania, cu atât mai multe şanse aveţi să puneţi la punct o bună strategie de PR, chiar acolo pe loc. Acelaşi principiu se aplică pentru orice post. Îmbrăcaţi-vă corespunzător. Reţineţi, trebuie să faceţi o primă impresie şi vă doriţi ca aceasta să fie foarte bună, aşadar îmbrăcaţi-vă ca şi cum aţi avea deja postul. Un aspect îngrijit vă ajută să debordaţi de încredere. ~Cum vă structuraţi CV-ul^ CV-ul este unul dintre cele mai importante aspecte în căutarea unui loc de muncă, pentru că le arată posibililor angajatori experienţa, educaţia, aptitudinile şi calităţile dumneavoastră. Este crucial să structuraţi CV-ul în aşa fel încât să fie uşor de citit şi la obiect. Există mai multe moduri în care vă puteţi structura CV-ul, aşa că trebuie să îl alegeţi cu atenţie pe cel pe care îl veţi folosi. Trebuie să vă asiguraţi că este uşor de parcurs, mai ales dacă urmează să fie postat pe internet. Acest aspect este foarte important pentru că recrutorii care răsfoiesc sute de CV-uri, doar aruncă o privire pe fiecare CV, preţ de câteva secunde, înainte de a decide dacă să îl citească sau să îl şteargă. De regulă, în formatul CV-ului, informaţiile principale sunt trecute în partea stângă, iar titlurile pe centrul rândului. Există şi alte formate, disponibile sub formă de model, în diferite programe de editare text, iar unele dintre acestea au un aspect foarte profesional. Informaţiile trebuie să fie la obiect. Nu trebuie să folosiţi propoziţii întregi, ci mai degrabă să începeţi fiecare frază cu un verb care transmite informaţia cu acurateţe şi eficienţă. De exemplu, dacă includeţi în CV calităţile, menţionaţi că daţi dovadă de iniţiativă scriind pur şi simplu „cu iniţiativă”. Nu este necesar să compuneţi o propoziţie completă pentru a descrie respectiva calitate, pentru că, din nou, persoana care îl parcurge nu va aloca timp pentru a citi câteva propoziţii complete. Reţineţi, potenţialul angajator vă va vedea CV-ul înainte de a vă vedea pe dumneavoastră, aşa că trebuie să includeţi cele mai bune atribute. Ca regulă generală, CV-urile nu trebuie să fie mai mare de o pagină, dar uneori este dificilă, chiar imposibilă, condensarea informaţiilor pe o singură pagină. Totuşi, CV-ul au ar trebui să fie mai mare de două pagini. În CV puteţi include mai multe titluri: un obiectiv, o enumerare a aptitudinilor şi calităţilor, un rezumat al studiilor şi experienţa profesională. Cele mai multe aplicaţii pentru un post solicită includerea referinţelor, aşa că nu este necesar să le includeţi în CV. În schimb, puteţi include o frază prin care să informaţi angajatorul că referinţele sunt disponibile la cerere. ~Cum să scrieţi corect o scrisoare de intenţie^ Scrisoarea de intenţie este, probabil, cea mai importantă parte a unui CV. Cu toate că sunt documente separate, de cele mai multe ori acestea sunt văzute împreună. Scrisoarea de intenţie este de obicei primul lucru pe care îl vede angajatorul, aceasta fiind aşezată în dosar, chiar deasupra CV-ului. Cu toate că CV-ul conţine informaţii detaliate despre aptitudini, studii şi experienţă profesională, scrisoarea de intenţie este cea care vă prezintă de fapt în faţa angajatorului. Scrisoarea de intenţie trebuie scrisă special pentru locul de muncă pe care doriţi să îl obţineţi. Trebuie să includă un paragraf despre dumneavoastră, paragraf care să contureze exact aptitudinile şi calităţile deţinute şi care vă fac să fiţi candidatul perfect pentru acel loc de muncă. Nu uitaţi să includeţi un paragraf care explică de ce aţi dori să lucraţi pentru respectiva companie sau organizaţie şi de ce aţi ales acel domeniu de activitate. Reţineţi, fiţi la obiect, dar folosiţi cuvinte care vă prezintă cu acurateţe, într-un mod care îl face pe cititor să dorească să afle mai multe. De asemenea, reţineţi să vă adresaţi persoanei care vă va citi scrisoarea de intenţie. Dacă nu cunoaşteţi numele persoanei, sunaţi la companie şi întrebaţi. Acest lucru vă denotă interesul în purtarea unei discuţii şi arată că v-aţi documentat înainte. ~Postarea CV-ului^ Există multe website-uri care vă permit să vă postaţi CV-ul. În general, există două modalităţi. Prima este să copiaţi CV-ul în locaţiile create special pe website. În acest mod puteţi să îl structuraţi de la zero. Cealaltă modalitate vă dă posibilitatea să încărcaţi CV-ul pe site. Vi se permite să folosiţi diferite formate, dar de regulă se recomandă încărcarea unui text simplu sau a unui document Microsoft Word, pentru că acestea sunt formatele folosite cel mai des. Anumite website-uri acceptă şi fişiere în format RTF. Înainte de a încărca CV-ul, este recomandat să citiţi cu atenţie informaţiile, pentru a şti exact ce tipuri de fişiere pot fi folosite. ~Urmărirea evoluţiei^ Ca şi în cazul altor lucruri, nu uitaţi să urmăriţi evoluţia. Această parte se poate dovedi cea mai importantă din procesul de căutare a unui loc de muncă, pentru că îi va arăta angajatorului că sunteţi într-adevăr interesaţi de post. La sfârşitul interviului, întrebaţi intervievatorul dacă vă va contacta acesta sau dacă trebuie să îl contactaţi dumneavoastră. De asemenea, nu uitaţi să întrebaţi ce oră este potrivită pentru a suna. După interviu, trimiteţi angajatorului o scrisoare de mulţumire. Acest fapt vă va confirma profesionalismul şi le va arăta că le mulţumiţi pentru timpul alocat discuţiei. De asemenea, arată că urmăriţi evoluţia procesului de căutare a unui post, ceea ce poate deveni factorul determinant în luarea deciziei cu privire la angajare. Sunaţi angajatorul în ziua convenită şi doar întrebaţi dacă a fost luată sau nu o decizie. Dacă vi se spune că nu, întrebaţi când puteţi reveni cu un telefon pentru a verifica. Reţineţi că trebuie să daţi dovadă de promptitudine şi profesionalism şi să adresaţi întrebări legate de locul de muncă. Dacă nu obţineţi locul de muncă, mulţumiţi-i angajatorului pentru timpul acordat şi întrebaţi ce aptitudini ar trebui să îmbunătăţiţi, pentru a avea mai multe şanse data viitoare când un loc de muncă devine disponibil. Totuși, urmărirea evoluţiei nu înseamnă doar apelarea angajatorului după interviu. Faceţi o evaluare a modului în care a decurs interviul şi scrieţi punctele care credeţi că ar trebui îmbunătăţite. Concentraţi-vă asupra acelor puncte pentru a fi mai bine pregătiţi data viitoare. Reţineţi ce aţi învăţat în cursul interviului şi folosiţi informaţiile la căutările viitoare de locuri de muncă. De exemplu, dacă aplicaţi pentru un loc de muncă în domeniul vânzărilor, iar intervievatorul vă spune o chestiune legată de un anumit tip de vânzare, scrieţi chestiunea respectivă, pentru că se poate dovedi de folos la un interviu viitor.

Sfaturi pentru interviu

~Privire de ansamblu^ Există câteva moduri prin care vă puteţi căuta un loc de muncă. Adesea, posturile sunt postate la mica publicitate, fie într-un ziar sau într-o publicaţie a unei companii, iar locurile de muncă disponibile sunt aproape întotdeauna publicate pe un website. Atunci când căutaţi un loc de muncă aveţi de ales între mai multe metode. Este recomandat să le folosiţi pe toate, pentru că nu ştiţi care dintre acestea poate da rezultate. Primul pas în căutarea unui loc de muncă este pregătirea. Scrieţi rezultatul dorit, apoi stabiliţi ce obiective trebuie să îndepliniţi pentru a face ca acest lucru să devină realitate. Poate fi nevoie de studii sau pregătire suplimentare sau poate presupune o evoluţie pe scara corporativă pentru a obţine succesul pe care vi-l doriţi. În oricare dintre cazuri, trebuie să aflaţi ce anume trebuie să ştiţi înainte de a începe. ~Metode de căutare^ Atunci când vă căutaţi un loc de muncă puteţi folosi mai multe metode. Una dintre metodele tradiţionale este urmărirea anunţurilor de la mica publicitate din ziarul local. Cu toate că internetul a devenit foarte repede o sursă importantă de anunţuri, multe companii încă aleg să publice anunţurile în ziar, pentru că sunt persoane care nu deţin un calculator. Continuă să fie o metodă des întâlnită. Telefonarea la întâmplare este de asemenea o metodă de a afla ce locuri de muncă sunt disponibile într-o companie. Adesea, cineva din departamentul de resurse umane al unei corporaţii tot va dori să staţi de vorbă, chiar dacă nu sunt posturi disponibile. Acest lucru se întâmplă de obicei din cauza faptului că un post va deveni curând disponibil, iar persoana din departamentul de resurse umane va avea ocazia să vă cunoască, iar dumneavoastră veţi avea ocazia de a afla mai multe despre companie. Puteţi face o impresie bună, care îi va face să vă ţină minte. Internet-ul este una dintre cele mai populare locaţii pentru căutarea unui loc de muncă. Multe companii din lumea întreagă publică posturile disponibile pe website-urile proprii şi pun la dispoziţie posibilitatea de depunere online a aplicaţiei, uşurând astfel procesul. De asemenea, există o mare varietate de website-uri care vă permit să vă depuneţi online CV-ul şi alte informaţii, care pot fi văzute de către recrutori. ~Sfaturi pentru interviu^ Există mai multe aspecte pe care trebuie să le luaţi în considerare încă dinainte de a merge la interviu. Primul pas către un interviu reuşit este pregătirea. Cu cât ştiţi mai multe despre post, cu atât veţi putea răspunde mai bine la întrebări. Încercaţi să aflaţi cât mai multe despre companie, pentru că este posibil să vi se adreseze întrebări în acest sens. În timpul interviului, încercaţi să răspundeţi cu încredere la toate întrebările. Dacă nu ştiţi răspunsul la o anumită întrebare, nu încercaţi să îl inventaţi. În schimb, ar trebui să recunoaşteţi lipsa de cunoştinţe, dar continuaţi spunând că sunteţi dispuşi să învăţaţi. Nu uitaţi să discutaţi despre calităţile care vă recomandă ca fiind o bună achiziţie pentru companie. Ascultaţi cu atenţie ce spune intervievatorul despre companie. Nu ştiţi niciodată ce aţi putea învăţa şi la ce moment în timpul interviului aţi putea avea nevoie de informaţia respectivă. De exemplu, dacă aţi aplicat pentru un post în domeniul relaţiilor publice, este posibil să vi se ceară să întocmiţi o strategie pentru o anumită problemă. Cu cât ştiţi mai multe despre ceea ce face compania, cu atât mai multe şanse aveţi să puneţi la punct o bună strategie de PR, chiar acolo pe loc. Acelaşi principiu se aplică pentru orice post. Îmbrăcaţi-vă corespunzător. Reţineţi, trebuie să faceţi o primă impresie şi vă doriţi ca aceasta să fie foarte bună, aşadar îmbrăcaţi-vă ca şi cum aţi avea deja postul. Un aspect îngrijit vă ajută să debordaţi de încredere. ~Cum vă structuraţi CV-ul^ CV-ul este unul dintre cele mai importante aspecte în căutarea unui loc de muncă, pentru că le arată posibililor angajatori experienţa, educaţia, aptitudinile şi calităţile dumneavoastră. Este crucial să structuraţi CV-ul în aşa fel încât să fie uşor de citit şi la obiect. Există mai multe moduri în care vă puteţi structura CV-ul, aşa că trebuie să îl alegeţi cu atenţie pe cel pe care îl veţi folosi. Trebuie să vă asiguraţi că este uşor de parcurs, mai ales dacă urmează să fie postat pe internet. Acest aspect este foarte important pentru că recrutorii care răsfoiesc sute de CV-uri, doar aruncă o privire pe fiecare CV, preţ de câteva secunde, înainte de a decide dacă să îl citească sau să îl şteargă. De regulă, în formatul CV-ului, informaţiile principale sunt trecute în partea stângă, iar titlurile pe centrul rândului. Există şi alte formate, disponibile sub formă de model, în diferite programe de editare text, iar unele dintre acestea au un aspect foarte profesional. Informaţiile trebuie să fie la obiect. Nu trebuie să folosiţi propoziţii întregi, ci mai degrabă să începeţi fiecare frază cu un verb care transmite informaţia cu acurateţe şi eficienţă. De exemplu, dacă includeţi în CV calităţile, menţionaţi că daţi dovadă de iniţiativă scriind pur şi simplu „cu iniţiativă”. Nu este necesar să compuneţi o propoziţie completă pentru a descrie respectiva calitate, pentru că, din nou, persoana care îl parcurge nu va aloca timp pentru a citi câteva propoziţii complete. Reţineţi, potenţialul angajator vă va vedea CV-ul înainte de a vă vedea pe dumneavoastră, aşa că trebuie să includeţi cele mai bune atribute. Ca regulă generală, CV-urile nu trebuie să fie mai mare de o pagină, dar uneori este dificilă, chiar imposibilă, condensarea informaţiilor pe o singură pagină. Totuşi, CV-ul au ar trebui să fie mai mare de două pagini. În CV puteţi include mai multe titluri: un obiectiv, o enumerare a aptitudinilor şi calităţilor, un rezumat al studiilor şi experienţa profesională. Cele mai multe aplicaţii pentru un post solicită includerea referinţelor, aşa că nu este necesar să le includeţi în CV. În schimb, puteţi include o frază prin care să informaţi angajatorul că referinţele sunt disponibile la cerere. ~Cum să scrieţi corect o scrisoare de intenţie^ Scrisoarea de intenţie este, probabil, cea mai importantă parte a unui CV. Cu toate că sunt documente separate, de cele mai multe ori acestea sunt văzute împreună. Scrisoarea de intenţie este de obicei primul lucru pe care îl vede angajatorul, aceasta fiind aşezată în dosar, chiar deasupra CV-ului. Cu toate că CV-ul conţine informaţii detaliate despre aptitudini, studii şi experienţă profesională, scrisoarea de intenţie este cea care vă prezintă de fapt în faţa angajatorului. Scrisoarea de intenţie trebuie scrisă special pentru locul de muncă pe care doriţi să îl obţineţi. Trebuie să includă un paragraf despre dumneavoastră, paragraf care să contureze exact aptitudinile şi calităţile deţinute şi care vă fac să fiţi candidatul perfect pentru acel loc de muncă. Nu uitaţi să includeţi un paragraf care explică de ce aţi dori să lucraţi pentru respectiva companie sau organizaţie şi de ce aţi ales acel domeniu de activitate. Reţineţi, fiţi la obiect, dar folosiţi cuvinte care vă prezintă cu acurateţe, într-un mod care îl face pe cititor să dorească să afle mai multe. De asemenea, reţineţi să vă adresaţi persoanei care vă va citi scrisoarea de intenţie. Dacă nu cunoaşteţi numele persoanei, sunaţi la companie şi întrebaţi. Acest lucru vă denotă interesul în purtarea unei discuţii şi arată că v-aţi documentat înainte. ~Postarea CV-ului^ Există multe website-uri care vă permit să vă postaţi CV-ul. În general, există două modalităţi. Prima este să copiaţi CV-ul în locaţiile create special pe website. În acest mod puteţi să îl structuraţi de la zero. Cealaltă modalitate vă dă posibilitatea să încărcaţi CV-ul pe site. Vi se permite să folosiţi diferite formate, dar de regulă se recomandă încărcarea unui text simplu sau a unui document Microsoft Word, pentru că acestea sunt formatele folosite cel mai des. Anumite website-uri acceptă şi fişiere în format RTF. Înainte de a încărca CV-ul, este recomandat să citiţi cu atenţie informaţiile, pentru a şti exact ce tipuri de fişiere pot fi folosite. ~Urmărirea evoluţiei^ Ca şi în cazul altor lucruri, nu uitaţi să urmăriţi evoluţia. Această parte se poate dovedi cea mai importantă din procesul de căutare a unui loc de muncă, pentru că îi va arăta angajatorului că sunteţi într-adevăr interesaţi de post. La sfârşitul interviului, întrebaţi intervievatorul dacă vă va contacta acesta sau dacă trebuie să îl contactaţi dumneavoastră. De asemenea, nu uitaţi să întrebaţi ce oră este potrivită pentru a suna. După interviu, trimiteţi angajatorului o scrisoare de mulţumire. Acest fapt vă va confirma profesionalismul şi le va arăta că le mulţumiţi pentru timpul alocat discuţiei. De asemenea, arată că urmăriţi evoluţia procesului de căutare a unui post, ceea ce poate deveni factorul determinant în luarea deciziei cu privire la angajare. Sunaţi angajatorul în ziua convenită şi doar întrebaţi dacă a fost luată sau nu o decizie. Dacă vi se spune că nu, întrebaţi când puteţi reveni cu un telefon pentru a verifica. Reţineţi că trebuie să daţi dovadă de promptitudine şi profesionalism şi să adresaţi întrebări legate de locul de muncă. Dacă nu obţineţi locul de muncă, mulţumiţi-i angajatorului pentru timpul acordat şi întrebaţi ce aptitudini ar trebui să îmbunătăţiţi, pentru a avea mai multe şanse data viitoare când un loc de muncă devine disponibil. Totuși, urmărirea evoluţiei nu înseamnă doar apelarea angajatorului după interviu. Faceţi o evaluare a modului în care a decurs interviul şi scrieţi punctele care credeţi că ar trebui îmbunătăţite. Concentraţi-vă asupra acelor puncte pentru a fi mai bine pregătiţi data viitoare. Reţineţi ce aţi învăţat în cursul interviului şi folosiţi informaţiile la căutările viitoare de locuri de muncă. De exemplu, dacă aplicaţi pentru un loc de muncă în domeniul vânzărilor, iar intervievatorul vă spune o chestiune legată de un anumit tip de vânzare, scrieţi chestiunea respectivă, pentru că se poate dovedi de folos la un interviu viitor.