Comunicate de presă Otopeni

Informaţiile importante pot fi promovate prin mai multe mijloace. Unul dintre acestea este comunicatul de presă. Comunicatele de presă s-au dovedit a fi de succes în distribuirea cu rapiditate a informaţiilor importante către un public larg.

Advertising Media Srl
Str. 6 Martie Nr: 4B
Otopeni
 
Saf Film Srl
Str. Studioului Nr: 22 Bl: 35 Sc: D Et: 1 Ap: 8
Buftea
 
Creative Vision Production Srl
Sos. Pipera-Tunari Nr: 120E
Voluntari
 
Smart Film Srl
(021) 233-4333
Str. Drumul Potcoavei Nr: 25
Voluntari
 

Comunicate de presă

Ce este un comunicat de presă?

~Ce este un comunicat de presă?^ Un comunicat de presă, cunoscut şi sub numele de declaraţie de presă, este un comunicat scris sau înregistrat care vizează în mod special presa de ştiri. Scopul comunicatului de presă este efectuarea unui anunţ cu privire la un eveniment care este considerat valoros. De obicei este transmis prin fax, poştă sau email către editorii de ziare, reviste, staţii radio, posturi de televiziune şi/sau reţele de televiziune. Serviciile comerciale de distribuire a comunicatelor de presă sunt de asemenea folosite pentru a anunţa comunicatele de presă. Unul dintre multele motive pentru care sunt transmise comunicatele de presă este anunţarea conferinţelor de presă, dar pot fi şi multe alte motive. Un comunicat de presă este diferit de un articol de ştiri. Un articol de ştiri este o compilaţie de fapte, fiind scris de către jurnalişti, publicat în ziarele de ştiri, în timp ce un comunicat de presă este conceput pentru a fi trimis jurnaliştilor pentru a îi încuraja să scrie articole despre un anumit subiect. De obicei, un comunicat de presă este influenţat de sentimentele şi obiectivele autorului. Folosirea comunicatelor de presă este des întâlnită în domeniul relaţiilor publice; obiectivul este să atragă atenţia canalelor media, în sens pozitiv, asupra firmei clientului, să atragă publicitate şi să genereze atenţie asupra produselor clientului. ~Elementele de bază din conţinutul unui comunicat de presă^ Când scrieţi un comunicat de presă este recomandat să începeţi cu câteva indicaţii şi sugestii de bază. Există şapte elemente de bază pe care orice comunicat de presă ar trebui să le aibă, în ceea ce priveşte cuprinsul şi felul în care arată. Expresia “SPRE A FI PUBLICAT IMEDIAT” ar trebui să apară în partea din stânga sus, chiar sub antet. Toate literele trebuie să fie majuscule. Când scrieţi comunicatul de presă, lăsaţi un rând sau două libere după titlu şi introduceţi numele, funcţia, numărul de telefon şi de fax al persoanei din cadrul organizaţiei, care poate oferi mai multe informaţii. De asemenea, este important să puneţi la dispoziţie un număr de telefon de acasă, dat fiind că deseori reporterii au termene de predare şi este posibil să fie nevoie să vă contacteze după program. Lăsaţi două rânduri libere după datele de contact şi adăugaţi în comunicatul de presă un titlu scris cu litere îngroşate. După titlu ar trebui să fie menţionată regiunea din care pregătiţi comunicatul de presă şi data la care este comunicatul de presă este transmis efectiv. Când compuneţi comunicatul de presă este foarte important să reţineţi că primul paragraf trebuie să prindă şi să păstreze atenţia cititorului. Obiectivul principal este să vă asiguraţi că acesta este captivat de ceea ce aveţi de spus, nu să îşi piardă interesul. Asiguraţi-vă că primul paragraf conţine suficiente informaţii despre mesajul pe care îl transmiteţi. Când scrieţi comunicatul de presă este indicat să vă asiguraţi că respectivul comunicat de presă oferă răspunsuri la întrebările cine, ce, când şi unde referitoare la mesajul pe care încercaţi să îl transmiteţi. În continuare, în comunicatul de presă urmează cuprinsul. Acesta este paragraful principal, care dezvoltă cât mai amplu mesajul. Este important ca acest paragraf să fie clar, precis şi la obiect. La final, urmează recapitularea; în colţul din stânga jos este recomandat să menţionaţi din nou trăsăturile specifice ale produsului şi să indicaţi o dată de lansare a produsului. ~Cum scrieţi un comunicat de presă care să fie transmis prin email^ Orice, inclusiv comunicatele de presă, pot fi realizat prin email. Un comunicat de presă convenţional este un document informativ care le prezintă profesionaliştilor din media ştiri despre o companie, un produs sau serviciu. Comunicatele de presă prin email sunt, de obicei, mult mai scurte ca lungime faţă de comunicatele de presă tradiţionale. Majoritatea comunicatelor de presă transmise prin email nu au mai mult de cinci sute de cuvinte structurate în cinci paragrafe scurte. Software-ul folosit pentru email-uri nu permite stabilirea unor limite pentru mesajele pe care le poate descărca. Cei mai mulţi utilizatori persoane fizice nu cunosc acest lucru sau nu stabilesc o limită implicită pentru software-ul folosit pentru email, iar mesajele lungi pot deveni o problemă. Este de preferat ca respectivele comunicate de presă transmise prin email să fie scurte, precise şi la obiect. Atunci când scrieţi un comunicat de presă pentru email, reţineţi că informaţiile, cum ar fi fotografiile, biografiile directorilor din companie, cartea albă şi documentele auxiliare, care de obicei sunt incluse într-un comunicat de presă convenţional, pot fi publicate online, astfel încât reporterii să le poată accesa cu uşurinţă oricând doresc. De exemplu, în cazul în care compania tocmai a finalizat un sondaj online cu privire la persoanele care cumpără pe internet, includeţi în comunicatul de presă transmis prin email o scurtă prezentare a rezultatelor, apoi ataşaţi adresa URL sau pagina de internet unde pot fi găsite rezultatele. În comunicatul de presă pot fi incluse şi legături care conţin imagini ale paginii web si ale produsului. Reţineţi, totuşi, că anumiţi reporteri au într-adevăr acces limitat la internet. Din politeţe, includeţi întotdeauna o metodă prin care puteţi fi contactaţi de către acei reporteri care preferă să primească materialele prin metode tradiţionale. Un alt aspect important este acela că atunci când contactaţi un reporter nu este acceptată transmiterea, sub formă de ataşamente, a fotografiilor şi a fişierelor cu informaţii suplimentare. ~Planificarea dinainte de a scrie comunicatul de presă^ Din păcate, nimeni nu poate garanta că respectivul comunicat de presă va fi publicat sau că măcar va atrage atenţia editorului căruia i l-aţi trimis, dar există câteva metode prin care vă puteţi mări în mod semnificativ şansele. Una dintre modalităţile prin care vă puteţi mări şansele de publicare a comunicatului de presă, este planificarea atentă. Reţineţi că cel mai mare obstacol în calea marii majorităţi a comunicatelor de presă este reprezentat de comunicatul de presă însuşi. Când scrieţi comunicatul de presă este important să nu vă abateţi de la subiect. Nu încercaţi să adăugaţi argumente nefondate pentru a face comunicatul de presă mai interesant. Comunicatul de presă trebuie să fie, de asemenea, bine scris. Este indicat să faceţi o verificare a gramaticii şi a ortografiei atunci când scrieţi comunicatul de presă. Un alt aspect important care trebuie avut în vedere atunci vă pregătiţi pentru a scrie comunicatul de presă este să fiţi întotdeauna concişi. Editorii primesc sute de comunicate de presă pe săptămână, poate chiar mai multe şi întotdeauna apreciază atunci când comunicatele de presă sunt scurte, concise şi la obiect. Editorii apreciază, de asemenea, adevărul şi corectitudinea evenimentelor relatate. Puteţi reuşi acest lucru dacă încercaţi să păstraţi distanţa faţă de declaraţiile reprezentanţilor companiei. Adesea, acestea pot părea părtinitoare, chiar dacă poate fi vorba despre un expert în domeniul la care faceţi referire. Ultimul şi probabil cel mai important aspect legat de comunicatul de presă este acela că respectivul comunicat de presă trebuie scris în timp util. În cazul în care comunicatul de presă nu este de actualitate, puteţi avea în vedere includerea comunicatului de presă în relatarea unui eveniment recent, dar încercaţi să nu îl dezvoltaţi prea mult. Atunci când pregătiţi şi scrieţi un comunicat de presă, vă puteţi adresa vouă câteva întrebări, ca şi exerciţiu. Care este publicul vizat de comunicatul de presă? Sunteţi conştienţi că pot exista capcane sau zone pe care ar trebui să le evitaţi? Cu ce vreţi să rămână cititorii după ce parcurg comunicatul de presă? Ce oferă comunicatul de presă; informaţii valoroase sau doar o altă ofertă? Care este tonul comunicatului de presă? Care este justificarea pentru informaţiile din comunicatul de presă? În cele din urmă, ce anume speraţi să obţineţi cu ajutorul comunicatului de presă: creşterea activităţii, distribuirea informaţiilor? Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să vă simplifice mult planificarea şi scrierea comunicatului de presă. ~Cum scrieţi un comunicat de presă pentru un anumit eveniment^ Dacă intenţionaţi să anunţaţi un eveniment important, o soluţie pentru a obţine publicitate gratuită pentru respectivul eveniment este scrierea unui comunicat de presă. Scrierea unui comunicat de presă poate părea o sarcină intimidantă, dar atunci când se referă la un eveniment anume există câteva metode simple prin care sarcina poate fi uşurată. În primul rând, alocaţi suficient timp şi gândiţi-vă la respectivul eveniment. Trebuie să aflaţi răspunsurile la întrebările cine, ce, când, unde referitoare la eveniment, înainte de a începe să compuneţi comunicatul de presă. Va fi mai uşor dacă obţineţi răspunsuri corecte, dar scurte, concise la aceste întrebări, înainte de a începe să scrieţi comunicatul de presă. Folosiţi antetul companiei atunci când anunţaţi un eveniment prin intermediul unui comunicat de presă. Folosind antetul, canalul media care primeşte comunicatul de presă are imediat informaţii despre companie. Antetul trebuie să includă întotdeauna numele companiei, adresa companiei şi website-ul companiei şi numărul de telefon. Plasaţi expresia „COMUNICAT DE PRESĂ” cu majuscule, pe primul rând. Astfel, destinatarul va şti că este vorba doar despre un comunicat de presă. De asemenea, aşezaţi numele persoanei de contact într-un loc vizibil pe comunicatul de presă, pentru cazul în care există persoane care doresc informaţii suplimentare. În cazul în care comunicatul de presă este destinat publicării imediate, adică dacă evenimentul va avea loc destul de curând, specificaţi acest lucru adăugând expresia „Spre a fi publicat imediat”. Dacă nu este cazul, atunci înlocuiţi cuvintele cu data la care ar trebui publicată informaţia. Reţineţi să scrieţi titlul comunicatului de presă cu litere îngroşate. Titlul trebuie să fie la obiect şi să enunţe pe scurt ideea principală a comunicatului de presă. Este recomandat să includeţi în textul de sub titlu toate detaliile referitoare la eveniment. Acest text va fi considerat cuprinsul comunicatului de presă şi reprezintă cea mai importantă parte a comunicatului de presă. Trebuie acoperite toate aspectele referitoare la eveniment, astfel încât cititorul să nu mai aibă întrebări suplimentare despre eveniment. Încheiaţi scrisoarea cu un sincer mulţumesc şi încurajaţi contactul prin intermediul numărului de contact, dacă mai există întrebări suplimentare. ~Reţineţi să uşuraţi cât mai mult lucrurile pentru editori^ Trebuie să faceţi un efort şi să gândiţi ca un editor. Creaţi imaginea cu care editorii ar lucra cu plăcere. Atunci când interacţionaţi cu media nu trebuie să fiţi doar prietenos şi uşor de abordat, ci şi să vă exprimaţi cât mai clar şi extrem de concis. Dacă un reporter vă contactează în legătură cu un comunicat de presă pe care tocmai l-aţi transmis, trebuie să fiţi mereu deschişi să daţi răspunsuri la toate întrebările. Dacă trebuie să căutaţi răspunsul şi să reveniţi, spuneţi-i acest lucru. Dacă organizaţi un eveniment sau o acţiune, permiteţi gratuit accesul presei pentru a putea relata subiectul. De asemenea, trebuie să cunoaşteţi întotdeauna termenele de predare cu care lucrează media aleasă şi să le respectaţi. Termenul de predare reprezintă ziua şi ora la care un reporter trebuie să predea subiectul, dacă acesta urmează să fie tipărit sau difuzat în următoarea ediţie. Cu excepţia câtorva ştiri de ultim minut, foarte importante, aceste termene de predare sunt, de obicei, foarte bine stabilite. Daţi dovadă de respect şi pregătiţi la timp materialele necesare, pentru a nu îi cere unui reporter să prelungească termenul de predare în favoarea dumneavoastră. Acest lucru va crea o reputaţie proastă în rândul presei, ceea ce are un impact mult mai dăunător decât nerespectarea unui termen de predare. De asemenea, respectaţi faptul că un reporter are nevoie de timp suficient pentru materialul dumneavoastră şi pe lângă comunicatul dumneavoastră de presă, trebuie să se ocupe şi de alte subiecte.

Elementele de bază din conţinutul unui comunicat de presă

~Ce este un comunicat de presă?^ Un comunicat de presă, cunoscut şi sub numele de declaraţie de presă, este un comunicat scris sau înregistrat care vizează în mod special presa de ştiri. Scopul comunicatului de presă este efectuarea unui anunţ cu privire la un eveniment care este considerat valoros. De obicei este transmis prin fax, poştă sau email către editorii de ziare, reviste, staţii radio, posturi de televiziune şi/sau reţele de televiziune. Serviciile comerciale de distribuire a comunicatelor de presă sunt de asemenea folosite pentru a anunţa comunicatele de presă. Unul dintre multele motive pentru care sunt transmise comunicatele de presă este anunţarea conferinţelor de presă, dar pot fi şi multe alte motive. Un comunicat de presă este diferit de un articol de ştiri. Un articol de ştiri este o compilaţie de fapte, fiind scris de către jurnalişti, publicat în ziarele de ştiri, în timp ce un comunicat de presă este conceput pentru a fi trimis jurnaliştilor pentru a îi încuraja să scrie articole despre un anumit subiect. De obicei, un comunicat de presă este influenţat de sentimentele şi obiectivele autorului. Folosirea comunicatelor de presă este des întâlnită în domeniul relaţiilor publice; obiectivul este să atragă atenţia canalelor media, în sens pozitiv, asupra firmei clientului, să atragă publicitate şi să genereze atenţie asupra produselor clientului. ~Elementele de bază din conţinutul unui comunicat de presă^ Când scrieţi un comunicat de presă este recomandat să începeţi cu câteva indicaţii şi sugestii de bază. Există şapte elemente de bază pe care orice comunicat de presă ar trebui să le aibă, în ceea ce priveşte cuprinsul şi felul în care arată. Expresia “SPRE A FI PUBLICAT IMEDIAT” ar trebui să apară în partea din stânga sus, chiar sub antet. Toate literele trebuie să fie majuscule. Când scrieţi comunicatul de presă, lăsaţi un rând sau două libere după titlu şi introduceţi numele, funcţia, numărul de telefon şi de fax al persoanei din cadrul organizaţiei, care poate oferi mai multe informaţii. De asemenea, este important să puneţi la dispoziţie un număr de telefon de acasă, dat fiind că deseori reporterii au termene de predare şi este posibil să fie nevoie să vă contacteze după program. Lăsaţi două rânduri libere după datele de contact şi adăugaţi în comunicatul de presă un titlu scris cu litere îngroşate. După titlu ar trebui să fie menţionată regiunea din care pregătiţi comunicatul de presă şi data la care este comunicatul de presă este transmis efectiv. Când compuneţi comunicatul de presă este foarte important să reţineţi că primul paragraf trebuie să prindă şi să păstreze atenţia cititorului. Obiectivul principal este să vă asiguraţi că acesta este captivat de ceea ce aveţi de spus, nu să îşi piardă interesul. Asiguraţi-vă că primul paragraf conţine suficiente informaţii despre mesajul pe care îl transmiteţi. Când scrieţi comunicatul de presă este indicat să vă asiguraţi că respectivul comunicat de presă oferă răspunsuri la întrebările cine, ce, când şi unde referitoare la mesajul pe care încercaţi să îl transmiteţi. În continuare, în comunicatul de presă urmează cuprinsul. Acesta este paragraful principal, care dezvoltă cât mai amplu mesajul. Este important ca acest paragraf să fie clar, precis şi la obiect. La final, urmează recapitularea; în colţul din stânga jos este recomandat să menţionaţi din nou trăsăturile specifice ale produsului şi să indicaţi o dată de lansare a produsului. ~Cum scrieţi un comunicat de presă care să fie transmis prin email^ Orice, inclusiv comunicatele de presă, pot fi realizat prin email. Un comunicat de presă convenţional este un document informativ care le prezintă profesionaliştilor din media ştiri despre o companie, un produs sau serviciu. Comunicatele de presă prin email sunt, de obicei, mult mai scurte ca lungime faţă de comunicatele de presă tradiţionale. Majoritatea comunicatelor de presă transmise prin email nu au mai mult de cinci sute de cuvinte structurate în cinci paragrafe scurte. Software-ul folosit pentru email-uri nu permite stabilirea unor limite pentru mesajele pe care le poate descărca. Cei mai mulţi utilizatori persoane fizice nu cunosc acest lucru sau nu stabilesc o limită implicită pentru software-ul folosit pentru email, iar mesajele lungi pot deveni o problemă. Este de preferat ca respectivele comunicate de presă transmise prin email să fie scurte, precise şi la obiect. Atunci când scrieţi un comunicat de presă pentru email, reţineţi că informaţiile, cum ar fi fotografiile, biografiile directorilor din companie, cartea albă şi documentele auxiliare, care de obicei sunt incluse într-un comunicat de presă convenţional, pot fi publicate online, astfel încât reporterii să le poată accesa cu uşurinţă oricând doresc. De exemplu, în cazul în care compania tocmai a finalizat un sondaj online cu privire la persoanele care cumpără pe internet, includeţi în comunicatul de presă transmis prin email o scurtă prezentare a rezultatelor, apoi ataşaţi adresa URL sau pagina de internet unde pot fi găsite rezultatele. În comunicatul de presă pot fi incluse şi legături care conţin imagini ale paginii web si ale produsului. Reţineţi, totuşi, că anumiţi reporteri au într-adevăr acces limitat la internet. Din politeţe, includeţi întotdeauna o metodă prin care puteţi fi contactaţi de către acei reporteri care preferă să primească materialele prin metode tradiţionale. Un alt aspect important este acela că atunci când contactaţi un reporter nu este acceptată transmiterea, sub formă de ataşamente, a fotografiilor şi a fişierelor cu informaţii suplimentare. ~Planificarea dinainte de a scrie comunicatul de presă^ Din păcate, nimeni nu poate garanta că respectivul comunicat de presă va fi publicat sau că măcar va atrage atenţia editorului căruia i l-aţi trimis, dar există câteva metode prin care vă puteţi mări în mod semnificativ şansele. Una dintre modalităţile prin care vă puteţi mări şansele de publicare a comunicatului de presă, este planificarea atentă. Reţineţi că cel mai mare obstacol în calea marii majorităţi a comunicatelor de presă este reprezentat de comunicatul de presă însuşi. Când scrieţi comunicatul de presă este important să nu vă abateţi de la subiect. Nu încercaţi să adăugaţi argumente nefondate pentru a face comunicatul de presă mai interesant. Comunicatul de presă trebuie să fie, de asemenea, bine scris. Este indicat să faceţi o verificare a gramaticii şi a ortografiei atunci când scrieţi comunicatul de presă. Un alt aspect important care trebuie avut în vedere atunci vă pregătiţi pentru a scrie comunicatul de presă este să fiţi întotdeauna concişi. Editorii primesc sute de comunicate de presă pe săptămână, poate chiar mai multe şi întotdeauna apreciază atunci când comunicatele de presă sunt scurte, concise şi la obiect. Editorii apreciază, de asemenea, adevărul şi corectitudinea evenimentelor relatate. Puteţi reuşi acest lucru dacă încercaţi să păstraţi distanţa faţă de declaraţiile reprezentanţilor companiei. Adesea, acestea pot părea părtinitoare, chiar dacă poate fi vorba despre un expert în domeniul la care faceţi referire. Ultimul şi probabil cel mai important aspect legat de comunicatul de presă este acela că respectivul comunicat de presă trebuie scris în timp util. În cazul în care comunicatul de presă nu este de actualitate, puteţi avea în vedere includerea comunicatului de presă în relatarea unui eveniment recent, dar încercaţi să nu îl dezvoltaţi prea mult. Atunci când pregătiţi şi scrieţi un comunicat de presă, vă puteţi adresa vouă câteva întrebări, ca şi exerciţiu. Care este publicul vizat de comunicatul de presă? Sunteţi conştienţi că pot exista capcane sau zone pe care ar trebui să le evitaţi? Cu ce vreţi să rămână cititorii după ce parcurg comunicatul de presă? Ce oferă comunicatul de presă; informaţii valoroase sau doar o altă ofertă? Care este tonul comunicatului de presă? Care este justificarea pentru informaţiile din comunicatul de presă? În cele din urmă, ce anume speraţi să obţineţi cu ajutorul comunicatului de presă: creşterea activităţii, distribuirea informaţiilor? Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să vă simplifice mult planificarea şi scrierea comunicatului de presă. ~Cum scrieţi un comunicat de presă pentru un anumit eveniment^ Dacă intenţionaţi să anunţaţi un eveniment important, o soluţie pentru a obţine publicitate gratuită pentru respectivul eveniment este scrierea unui comunicat de presă. Scrierea unui comunicat de presă poate părea o sarcină intimidantă, dar atunci când se referă la un eveniment anume există câteva metode simple prin care sarcina poate fi uşurată. În primul rând, alocaţi suficient timp şi gândiţi-vă la respectivul eveniment. Trebuie să aflaţi răspunsurile la întrebările cine, ce, când, unde referitoare la eveniment, înainte de a începe să compuneţi comunicatul de presă. Va fi mai uşor dacă obţineţi răspunsuri corecte, dar scurte, concise la aceste întrebări, înainte de a începe să scrieţi comunicatul de presă. Folosiţi antetul companiei atunci când anunţaţi un eveniment prin intermediul unui comunicat de presă. Folosind antetul, canalul media care primeşte comunicatul de presă are imediat informaţii despre companie. Antetul trebuie să includă întotdeauna numele companiei, adresa companiei şi website-ul companiei şi numărul de telefon. Plasaţi expresia „COMUNICAT DE PRESĂ” cu majuscule, pe primul rând. Astfel, destinatarul va şti că este vorba doar despre un comunicat de presă. De asemenea, aşezaţi numele persoanei de contact într-un loc vizibil pe comunicatul de presă, pentru cazul în care există persoane care doresc informaţii suplimentare. În cazul în care comunicatul de presă este destinat publicării imediate, adică dacă evenimentul va avea loc destul de curând, specificaţi acest lucru adăugând expresia „Spre a fi publicat imediat”. Dacă nu este cazul, atunci înlocuiţi cuvintele cu data la care ar trebui publicată informaţia. Reţineţi să scrieţi titlul comunicatului de presă cu litere îngroşate. Titlul trebuie să fie la obiect şi să enunţe pe scurt ideea principală a comunicatului de presă. Este recomandat să includeţi în textul de sub titlu toate detaliile referitoare la eveniment. Acest text va fi considerat cuprinsul comunicatului de presă şi reprezintă cea mai importantă parte a comunicatului de presă. Trebuie acoperite toate aspectele referitoare la eveniment, astfel încât cititorul să nu mai aibă întrebări suplimentare despre eveniment. Încheiaţi scrisoarea cu un sincer mulţumesc şi încurajaţi contactul prin intermediul numărului de contact, dacă mai există întrebări suplimentare. ~Reţineţi să uşuraţi cât mai mult lucrurile pentru editori^ Trebuie să faceţi un efort şi să gândiţi ca un editor. Creaţi imaginea cu care editorii ar lucra cu plăcere. Atunci când interacţionaţi cu media nu trebuie să fiţi doar prietenos şi uşor de abordat, ci şi să vă exprimaţi cât mai clar şi extrem de concis. Dacă un reporter vă contactează în legătură cu un comunicat de presă pe care tocmai l-aţi transmis, trebuie să fiţi mereu deschişi să daţi răspunsuri la toate întrebările. Dacă trebuie să căutaţi răspunsul şi să reveniţi, spuneţi-i acest lucru. Dacă organizaţi un eveniment sau o acţiune, permiteţi gratuit accesul presei pentru a putea relata subiectul. De asemenea, trebuie să cunoaşteţi întotdeauna termenele de predare cu care lucrează media aleasă şi să le respectaţi. Termenul de predare reprezintă ziua şi ora la care un reporter trebuie să predea subiectul, dacă acesta urmează să fie tipărit sau difuzat în următoarea ediţie. Cu excepţia câtorva ştiri de ultim minut, foarte importante, aceste termene de predare sunt, de obicei, foarte bine stabilite. Daţi dovadă de respect şi pregătiţi la timp materialele necesare, pentru a nu îi cere unui reporter să prelungească termenul de predare în favoarea dumneavoastră. Acest lucru va crea o reputaţie proastă în rândul presei, ceea ce are un impact mult mai dăunător decât nerespectarea unui termen de predare. De asemenea, respectaţi faptul că un reporter are nevoie de timp suficient pentru materialul dumneavoastră şi pe lângă comunicatul dumneavoastră de presă, trebuie să se ocupe şi de alte subiecte.

Cum scrieţi un comunicat de presă care să fie transmis prin email

~Ce este un comunicat de presă?^ Un comunicat de presă, cunoscut şi sub numele de declaraţie de presă, este un comunicat scris sau înregistrat care vizează în mod special presa de ştiri. Scopul comunicatului de presă este efectuarea unui anunţ cu privire la un eveniment care este considerat valoros. De obicei este transmis prin fax, poştă sau email către editorii de ziare, reviste, staţii radio, posturi de televiziune şi/sau reţele de televiziune. Serviciile comerciale de distribuire a comunicatelor de presă sunt de asemenea folosite pentru a anunţa comunicatele de presă. Unul dintre multele motive pentru care sunt transmise comunicatele de presă este anunţarea conferinţelor de presă, dar pot fi şi multe alte motive. Un comunicat de presă este diferit de un articol de ştiri. Un articol de ştiri este o compilaţie de fapte, fiind scris de către jurnalişti, publicat în ziarele de ştiri, în timp ce un comunicat de presă este conceput pentru a fi trimis jurnaliştilor pentru a îi încuraja să scrie articole despre un anumit subiect. De obicei, un comunicat de presă este influenţat de sentimentele şi obiectivele autorului. Folosirea comunicatelor de presă este des întâlnită în domeniul relaţiilor publice; obiectivul este să atragă atenţia canalelor media, în sens pozitiv, asupra firmei clientului, să atragă publicitate şi să genereze atenţie asupra produselor clientului. ~Elementele de bază din conţinutul unui comunicat de presă^ Când scrieţi un comunicat de presă este recomandat să începeţi cu câteva indicaţii şi sugestii de bază. Există şapte elemente de bază pe care orice comunicat de presă ar trebui să le aibă, în ceea ce priveşte cuprinsul şi felul în care arată. Expresia “SPRE A FI PUBLICAT IMEDIAT” ar trebui să apară în partea din stânga sus, chiar sub antet. Toate literele trebuie să fie majuscule. Când scrieţi comunicatul de presă, lăsaţi un rând sau două libere după titlu şi introduceţi numele, funcţia, numărul de telefon şi de fax al persoanei din cadrul organizaţiei, care poate oferi mai multe informaţii. De asemenea, este important să puneţi la dispoziţie un număr de telefon de acasă, dat fiind că deseori reporterii au termene de predare şi este posibil să fie nevoie să vă contacteze după program. Lăsaţi două rânduri libere după datele de contact şi adăugaţi în comunicatul de presă un titlu scris cu litere îngroşate. După titlu ar trebui să fie menţionată regiunea din care pregătiţi comunicatul de presă şi data la care este comunicatul de presă este transmis efectiv. Când compuneţi comunicatul de presă este foarte important să reţineţi că primul paragraf trebuie să prindă şi să păstreze atenţia cititorului. Obiectivul principal este să vă asiguraţi că acesta este captivat de ceea ce aveţi de spus, nu să îşi piardă interesul. Asiguraţi-vă că primul paragraf conţine suficiente informaţii despre mesajul pe care îl transmiteţi. Când scrieţi comunicatul de presă este indicat să vă asiguraţi că respectivul comunicat de presă oferă răspunsuri la întrebările cine, ce, când şi unde referitoare la mesajul pe care încercaţi să îl transmiteţi. În continuare, în comunicatul de presă urmează cuprinsul. Acesta este paragraful principal, care dezvoltă cât mai amplu mesajul. Este important ca acest paragraf să fie clar, precis şi la obiect. La final, urmează recapitularea; în colţul din stânga jos este recomandat să menţionaţi din nou trăsăturile specifice ale produsului şi să indicaţi o dată de lansare a produsului. ~Cum scrieţi un comunicat de presă care să fie transmis prin email^ Orice, inclusiv comunicatele de presă, pot fi realizat prin email. Un comunicat de presă convenţional este un document informativ care le prezintă profesionaliştilor din media ştiri despre o companie, un produs sau serviciu. Comunicatele de presă prin email sunt, de obicei, mult mai scurte ca lungime faţă de comunicatele de presă tradiţionale. Majoritatea comunicatelor de presă transmise prin email nu au mai mult de cinci sute de cuvinte structurate în cinci paragrafe scurte. Software-ul folosit pentru email-uri nu permite stabilirea unor limite pentru mesajele pe care le poate descărca. Cei mai mulţi utilizatori persoane fizice nu cunosc acest lucru sau nu stabilesc o limită implicită pentru software-ul folosit pentru email, iar mesajele lungi pot deveni o problemă. Este de preferat ca respectivele comunicate de presă transmise prin email să fie scurte, precise şi la obiect. Atunci când scrieţi un comunicat de presă pentru email, reţineţi că informaţiile, cum ar fi fotografiile, biografiile directorilor din companie, cartea albă şi documentele auxiliare, care de obicei sunt incluse într-un comunicat de presă convenţional, pot fi publicate online, astfel încât reporterii să le poată accesa cu uşurinţă oricând doresc. De exemplu, în cazul în care compania tocmai a finalizat un sondaj online cu privire la persoanele care cumpără pe internet, includeţi în comunicatul de presă transmis prin email o scurtă prezentare a rezultatelor, apoi ataşaţi adresa URL sau pagina de internet unde pot fi găsite rezultatele. În comunicatul de presă pot fi incluse şi legături care conţin imagini ale paginii web si ale produsului. Reţineţi, totuşi, că anumiţi reporteri au într-adevăr acces limitat la internet. Din politeţe, includeţi întotdeauna o metodă prin care puteţi fi contactaţi de către acei reporteri care preferă să primească materialele prin metode tradiţionale. Un alt aspect important este acela că atunci când contactaţi un reporter nu este acceptată transmiterea, sub formă de ataşamente, a fotografiilor şi a fişierelor cu informaţii suplimentare. ~Planificarea dinainte de a scrie comunicatul de presă^ Din păcate, nimeni nu poate garanta că respectivul comunicat de presă va fi publicat sau că măcar va atrage atenţia editorului căruia i l-aţi trimis, dar există câteva metode prin care vă puteţi mări în mod semnificativ şansele. Una dintre modalităţile prin care vă puteţi mări şansele de publicare a comunicatului de presă, este planificarea atentă. Reţineţi că cel mai mare obstacol în calea marii majorităţi a comunicatelor de presă este reprezentat de comunicatul de presă însuşi. Când scrieţi comunicatul de presă este important să nu vă abateţi de la subiect. Nu încercaţi să adăugaţi argumente nefondate pentru a face comunicatul de presă mai interesant. Comunicatul de presă trebuie să fie, de asemenea, bine scris. Este indicat să faceţi o verificare a gramaticii şi a ortografiei atunci când scrieţi comunicatul de presă. Un alt aspect important care trebuie avut în vedere atunci vă pregătiţi pentru a scrie comunicatul de presă este să fiţi întotdeauna concişi. Editorii primesc sute de comunicate de presă pe săptămână, poate chiar mai multe şi întotdeauna apreciază atunci când comunicatele de presă sunt scurte, concise şi la obiect. Editorii apreciază, de asemenea, adevărul şi corectitudinea evenimentelor relatate. Puteţi reuşi acest lucru dacă încercaţi să păstraţi distanţa faţă de declaraţiile reprezentanţilor companiei. Adesea, acestea pot părea părtinitoare, chiar dacă poate fi vorba despre un expert în domeniul la care faceţi referire. Ultimul şi probabil cel mai important aspect legat de comunicatul de presă este acela că respectivul comunicat de presă trebuie scris în timp util. În cazul în care comunicatul de presă nu este de actualitate, puteţi avea în vedere includerea comunicatului de presă în relatarea unui eveniment recent, dar încercaţi să nu îl dezvoltaţi prea mult. Atunci când pregătiţi şi scrieţi un comunicat de presă, vă puteţi adresa vouă câteva întrebări, ca şi exerciţiu. Care este publicul vizat de comunicatul de presă? Sunteţi conştienţi că pot exista capcane sau zone pe care ar trebui să le evitaţi? Cu ce vreţi să rămână cititorii după ce parcurg comunicatul de presă? Ce oferă comunicatul de presă; informaţii valoroase sau doar o altă ofertă? Care este tonul comunicatului de presă? Care este justificarea pentru informaţiile din comunicatul de presă? În cele din urmă, ce anume speraţi să obţineţi cu ajutorul comunicatului de presă: creşterea activităţii, distribuirea informaţiilor? Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să vă simplifice mult planificarea şi scrierea comunicatului de presă. ~Cum scrieţi un comunicat de presă pentru un anumit eveniment^ Dacă intenţionaţi să anunţaţi un eveniment important, o soluţie pentru a obţine publicitate gratuită pentru respectivul eveniment este scrierea unui comunicat de presă. Scrierea unui comunicat de presă poate părea o sarcină intimidantă, dar atunci când se referă la un eveniment anume există câteva metode simple prin care sarcina poate fi uşurată. În primul rând, alocaţi suficient timp şi gândiţi-vă la respectivul eveniment. Trebuie să aflaţi răspunsurile la întrebările cine, ce, când, unde referitoare la eveniment, înainte de a începe să compuneţi comunicatul de presă. Va fi mai uşor dacă obţineţi răspunsuri corecte, dar scurte, concise la aceste întrebări, înainte de a începe să scrieţi comunicatul de presă. Folosiţi antetul companiei atunci când anunţaţi un eveniment prin intermediul unui comunicat de presă. Folosind antetul, canalul media care primeşte comunicatul de presă are imediat informaţii despre companie. Antetul trebuie să includă întotdeauna numele companiei, adresa companiei şi website-ul companiei şi numărul de telefon. Plasaţi expresia „COMUNICAT DE PRESĂ” cu majuscule, pe primul rând. Astfel, destinatarul va şti că este vorba doar despre un comunicat de presă. De asemenea, aşezaţi numele persoanei de contact într-un loc vizibil pe comunicatul de presă, pentru cazul în care există persoane care doresc informaţii suplimentare. În cazul în care comunicatul de presă este destinat publicării imediate, adică dacă evenimentul va avea loc destul de curând, specificaţi acest lucru adăugând expresia „Spre a fi publicat imediat”. Dacă nu este cazul, atunci înlocuiţi cuvintele cu data la care ar trebui publicată informaţia. Reţineţi să scrieţi titlul comunicatului de presă cu litere îngroşate. Titlul trebuie să fie la obiect şi să enunţe pe scurt ideea principală a comunicatului de presă. Este recomandat să includeţi în textul de sub titlu toate detaliile referitoare la eveniment. Acest text va fi considerat cuprinsul comunicatului de presă şi reprezintă cea mai importantă parte a comunicatului de presă. Trebuie acoperite toate aspectele referitoare la eveniment, astfel încât cititorul să nu mai aibă întrebări suplimentare despre eveniment. Încheiaţi scrisoarea cu un sincer mulţumesc şi încurajaţi contactul prin intermediul numărului de contact, dacă mai există întrebări suplimentare. ~Reţineţi să uşuraţi cât mai mult lucrurile pentru editori^ Trebuie să faceţi un efort şi să gândiţi ca un editor. Creaţi imaginea cu care editorii ar lucra cu plăcere. Atunci când interacţionaţi cu media nu trebuie să fiţi doar prietenos şi uşor de abordat, ci şi să vă exprimaţi cât mai clar şi extrem de concis. Dacă un reporter vă contactează în legătură cu un comunicat de presă pe care tocmai l-aţi transmis, trebuie să fiţi mereu deschişi să daţi răspunsuri la toate întrebările. Dacă trebuie să căutaţi răspunsul şi să reveniţi, spuneţi-i acest lucru. Dacă organizaţi un eveniment sau o acţiune, permiteţi gratuit accesul presei pentru a putea relata subiectul. De asemenea, trebuie să cunoaşteţi întotdeauna termenele de predare cu care lucrează media aleasă şi să le respectaţi. Termenul de predare reprezintă ziua şi ora la care un reporter trebuie să predea subiectul, dacă acesta urmează să fie tipărit sau difuzat în următoarea ediţie. Cu excepţia câtorva ştiri de ultim minut, foarte importante, aceste termene de predare sunt, de obicei, foarte bine stabilite. Daţi dovadă de respect şi pregătiţi la timp materialele necesare, pentru a nu îi cere unui reporter să prelungească termenul de predare în favoarea dumneavoastră. Acest lucru va crea o reputaţie proastă în rândul presei, ceea ce are un impact mult mai dăunător decât nerespectarea unui termen de predare. De asemenea, respectaţi faptul că un reporter are nevoie de timp suficient pentru materialul dumneavoastră şi pe lângă comunicatul dumneavoastră de presă, trebuie să se ocupe şi de alte subiecte.