Cum găsiţi spaţiu de birou Giurgiu

Este uşor de găsit un spaţiu de birou, cât timp persoana care caută respectă câteva indicaţii şi stabileşte exact ce are nevoie pentru a întruni nevoile companiei.

Total Eval Srl
(024) 621-9255
Str. Tineretului Bl: B2 Turn Sc: A Et: P Ap: 4
Giurgiu
 
Eurosudest Srl
(076) 646-0315
Str. Bucuresti Sc: 1 Et: 1
Giurgiu
 
Agrozootehnica Sa Adunatii Copaceni
(024) 628-2081
Nr: Km.23
Adunaţii-Copăceni
 
Viteza Srl
Str. Daciei Bl: 47/853 Sc: G Ap: 97
Giurgiu
 
Sagin Srl
Str. Republicii Bl: B1 Et: P
Bolintin-Vale
 

Cum găsiţi spaţiu de birou

Spaţiu de birou

~Spaţiu de birou^ Spaţiul de birou este proiectat ca orice alt spaţiu sau zonă în care trebuie să se desfăşoare o activitate. Pentru anumite companii, poate fi vorba despre un spaţiu complex de birouri sau mai multe clădiri în care angajaţii să lucreze în fiecare zi. Alte companii pot avea nevoie de clădiri mult mai mici sau de mai multe încăperi într-o clădire. În prezent, cel mai întâlnit tip de spaţiu de birou este spaţiul aflat într-o altă clădire. Clădirea în sine poate îndeplini mai multe funcţii şi, în acelaşi timp să ofere spaţii de birouri pentru alte activităţi desfăşurate în interior. Printre locaţiile populare în care pot fi găsite spaţii de închiriat se numără complexele comerciale. Complexul comercial este definit ca un spaţiu comercial de mari dimensiuni. De obicei, această zonă este reprezentată de o clădire cu diferite spaţii comerciale la exterior. Într-un complex comercial pot fi găsite magazine, dar şi birouri. Folosirea clădirilor vechi pe post de spaţiu de birou reprezintă o tendinţă în creştere. O persoană sau o corporaţie va cumpăra o clădire existentă şi va reabilita zonele interioare pentru a pune la dispoziţie spaţii pentru desfăşurarea diferitelor activităţi. O altă tendinţă în ceea ce priveşte spaţiile de birouri este construirea de clădiri noi sau a unui ansamblu de clădiri. Diferite companii pot închiria spaţii de birouri în clădire sau în ansamblu pentru uzul propriu şi pot posta sigla companiei pe exteriorul clădirii. ~Motive pentru a avea un spaţiu de birou^ Există diferite motive pentru care o companie sau o persoană ar putea avea nevoie de un spaţiu de birouri. În cele mai multe cazuri, compania este la început şi îşi dă seama că are nevoie de mai mult spaţiu pentru a face faţă nevoilor în creştere. Poate fi vorba despre o companie abia înfiinţată, dar în multe cazuri este vorba despre o afacere deja existentă. Odată ce compania începe să crească, aceasta va avea nevoie de un nou spaţiu de birou. O mare parte dintre companii îşi caută spaţiu de birou pentru că locaţia actuală a devenit prea mică. Locaţia putea fi propria locuinţă, garajul sau un birou mai mic într-o altă zonă. Compania poate avea nevoie de un spaţiu de birou pentru că a făcut angajări, iar vechea locaţie nu mai este suficientă pentru toţi angajaţii. O afacere poate avea nevoie de un spaţiu de birou şi pentru că se mută într-o zonă nouă sau în aceeaşi zonă. ~Procesul de găsire a unui spaţiu de birou^ Pentru multe companii simplul proces de găsire a unui spaţiu de birou disponibil este una dintre cele mai derutante proceduri. Există modalităţi prin care puteţi găsi un spaţiu de birou. Prima presupune angajarea unui agent sau broker imobiliar, iar cealaltă variantă presupune ca persoana sau compania să facă acest lucru pe cont propriu. În ambele cazuri, persoana sau compania trebuie să îşi identifice nevoile, inclusiv de cât spaţiu de birou are nevoie. Apoi va trebui să decidă care este cea mai bună variantă, cumpărarea sau închirierea spaţiului de birou. În funcţie de varianta aleasă, poate găsi relativ repede un spaţiu de birou sau poate necesita un consum de timp şi efort. De regulă, închirierea unui spaţiu de birou este mai simplă pentru că există mai multe opţiuni. Cei care doresc să cumpere un spaţiu de birou pot găsi doar câteva locaţii disponibile şi este posibil să fie nevoie să aştepte mai mult până găsesc ceva care să le întrunească cerinţele. Procesul de găsire a unui spaţiu de birou poate fi de durată. După ce compania îşi stabileşte necesităţile, aceasta va trebui să parcurgă zeci de variante înainte de a o găsi pe cea care are preţul potrivit. Pentru a găsi spaţiile de birouri disponibile în apropiere, va trebui să caute în cataloagele cu oferte locale. ~Identificarea nevoilor^ Primul pas pe care o persoană sau o companie trebuie să îl facă încă înainte de a localiza spaţiile de birouri disponibile este să identifice nevoile companiei. După cum am discutat mai sus, există mai multe motive pentru care o companie poate avea nevoie de un spaţiu de birou. Primul pas poate fi identificarea nevoii de bază pentru spaţiu de birou. Pentru anumite companii, poate fi vorba doar de o nevoie pentru mai mult spaţiu, în timp ce pentru altele poate fi vorba de mutarea într-o zonă nouă sau de mutarea în primul birou. Este important pentru companie să identifice această nevoie de bază, pentru că, în timp, poate economisi timp şi bani. Să luăm exemplul unei companii aflate la început şi care are nevoie de o locaţie pentru cele câteva zeci de angajaţi. În loc să caute un spaţiu mai mic în care să poată sta confortabil angajaţii, compania decide că este mai bun un spaţiu mai mare şi alege un birou care poate găzdui peste o sută de angajaţi. Aceasta este de părere că deşi spaţiul poate fi prea mare în prezent, în timp numărul de angajaţi va creşte. După câteva luni în care se zbate pentru a achita facturile aferente unui spaţiu de birou atât de mare, ajunge să aibă datorii şi cu greu îşi plăteşte facturile. În cele din urmă, compania cea mică este pusă în faţa posibilităţii de a declara falimentul. Dacă ar fi ales un birou pe măsura nevoilor, problema putea fi evitată. Compania ar fi trebuit să îşi identifice nevoile înainte de a semna contractul de închiriere sau de a depune un avans pentru un birou. Acest aspect trebuie să includă nu numai nevoile angajaţilor, ci şi nevoile de natură financiară ale companiei. ~Pe cont propriu^ Există o tendinţă în creştere în ceea ce priveşte companiile mici care îşi caută un spaţiu de birou. Aceste companii încep să evite agenţii imobiliari şi îşi caută pe cont propriu birourile disponibile. De regulă, aceste companii fac această alegere fie pentru că nu îşi permit să achite comisionul unui agent, fie pentru că nu doresc să facă acest lucru. Găsirea unui spaţiu de birou fără ajutorul unui agent imobiliar este posibilă şi poate fi şi uşoară, în funcţie de zonă. Numeroase persoane sau corporaţii care deţin clădiri cu spaţii de birou îşi promovează spaţiile disponibile. Acestea se pot promova prin intermediul ziarelor locale, online sau la mica publicitate. În unele cazuri, pur şi simplu pun un banner pe clădire, anunţând că există locaţii disponibile. Cei care doresc să găsească un spaţiu de birou ar trebui să caute în acest mod spaţiile disponibile sau să parcurgă zona de care sunt interesaţi şi să caute anunţuri sau alte forme de publicitate. ~Găsirea unui agent imobiliar^ Cu toate că există companii care încearcă să găsească pe cont propriu spaţii de birouri, există mult mai multe companii care caută un agent imobiliar sau un broker imobiliar. Agentul imobiliar poate uşura foarte mult procesul, pentru că agentul imobiliar se va ocupa de partea cea mai grea a procesului, cunoscută în termeni populari şi sub numele de alergătură. Scopul agentului imobiliar este să identifice nevoile companiei, iar apoi să găsească spaţiul de birouri potrivit pentru companie. Agentul imobiliar lucrează pentru un comision şi de obicei nu este plătit până când nu este semnat contractul de închiriere. Este în interesul agentului imobiliar să găsească un spaţiu de birou care să fie pe placul companiei, cât mai repede posibil. Problema este că unele companii sunt de părere, în mod eronat, că toţi agenţii imobiliari sunt la fel. De fapt, ar trebui să găsească un agent imobiliar şi o companie cu experienţă în proprietăţi imobiliare cu profil comercial. Există agenţii imobiliare care lucrează atât în domeniul rezidenţial, cât şi în cel comercial, dar cele mai multe dintre acestea sunt specializate într-un singur domeniu. Înainte de a colabora cu un agent imobiliar este important să întrebaţi ce experienţă deţine în domeniul proprietăţilor imobiliare cu profil comercial şi să discutaţi cu clienţi sau să solicitaţi referinţe. ~Închirierea unui spaţiu de birou^ În cazul companiilor care caută un spaţiu de birou, închirierea unui spaţiu de birou este adesea prima alegere. De fapt, un număr mare de persoane consideră că este singura alegere. Acestea consideră că opţiunea de cumpărare a unui spaţiu de birou se aplică doar în cazul companiilor mari, iar acest lucru de obicei este adevărat. Achiziţionarea unui spaţiu de birou poate fi un demers costisitor, pentru că necesită un spaţiu mare, de obicei o clădire întreagă. Achiziţionarea unui spaţiu de birou de mici dimensiuni în interiorul unui ansamblu sau al altui tip de clădire se poate dovedi dificilă. Totuşi, închirierea unui spaţiu de birou poate fi un proces mult mai uşor şi mai puţin costisitor. Când treceţi pe lângă un complex comercial sau un ansamblu de clădiri pe care este postat un număr de telefon, sunt şanse să existe spaţii de birouri disponibile. Închirierea unui spaţiu de birou poate necesita colaborarea cu un agent imobiliar sau cu un broker imobiliar, dar din ce în ce mai multe companii parcurg acest proces pe cont propriu. Motivul este faptul că este un proces oarecum simplu. Primul pas este identificarea zonei în care doriţi să găsiţi spaţiu de birou. Următorul pas este să parcurgeţi zona şi să căutaţi spaţiile de birouri disponibile, sau să verificaţi ziarele locale, la rubrica de mică publicitate. Pentru închirierea unui spaţiu de birou persoana sau compania va trebui să completeze o cerere şi să achite un mic onorariu de procesare. ~Cumpărarea unui spaţiu de birou^ În timp ce închirierea unui spaţiu de birou este prima alegere în cazul multor companii aflate la început, alte companii sau persoane pot prefera să deţină propria clădire. De multe ori este mai eficientă, din punct de vedere financiar, cumpărarea unui birou sau cumpărarea unui spaţiu de birou. De obicei, acest lucru se întâmplă după ce compania devine solidă sau atunci când numărul de angajaţi ai companiei impune cumpărarea unui spaţiu de birou. Procesul de cumpărare a unui spaţiu de birou este oarecum diferit de cel de închiriere a unui spaţiu de birou. Există mai multe opţiuni pentru cei care doresc să închirieze decât pentru cei care doresc să cumpere, dată fiind situaţia actuală a pieţei. Cei care doresc să închirieze un spaţiu de birou nu trebuie decât să găsească un spaţiu disponibil, să completeze o cerere şi să plătească un avans împreună cu chiria pentru prima şi uneori ultima lună. La cumpărarea unui spaţiu de birou, compania va trebui să contracteze un împrumut şi să plătească un avans, sau să achite întreaga proprietate din buzunarul propriu. De asemenea, este posibil să fie nevoie să angajeze un agent imobiliar specializat în proprietăţi cu profil comercial pentru a căuta proprietăţile disponibile. Un bun agent imobiliar va identifica nevoile companiei şi apoi va găsi spaţiile care întrunesc aceste nevoi. Agentul imobiliar poate evalua piaţa, fiind la curent cu orice modificări. Este tot responsabilitatea acestuia să identifice aspectele pe care compania sau persoana va trebui să le schimbe pentru a obţine spaţiul de birou. De multe ori ajutorul acestui agent este nepreţuit, pentru că publicul larg nu cunoaşte la fel de bine anumite pieţe ale proprietăţilor imobiliare cu profil comercial.

Motive pentru a avea un spaţiu de birou

~Spaţiu de birou^ Spaţiul de birou este proiectat ca orice alt spaţiu sau zonă în care trebuie să se desfăşoare o activitate. Pentru anumite companii, poate fi vorba despre un spaţiu complex de birouri sau mai multe clădiri în care angajaţii să lucreze în fiecare zi. Alte companii pot avea nevoie de clădiri mult mai mici sau de mai multe încăperi într-o clădire. În prezent, cel mai întâlnit tip de spaţiu de birou este spaţiul aflat într-o altă clădire. Clădirea în sine poate îndeplini mai multe funcţii şi, în acelaşi timp să ofere spaţii de birouri pentru alte activităţi desfăşurate în interior. Printre locaţiile populare în care pot fi găsite spaţii de închiriat se numără complexele comerciale. Complexul comercial este definit ca un spaţiu comercial de mari dimensiuni. De obicei, această zonă este reprezentată de o clădire cu diferite spaţii comerciale la exterior. Într-un complex comercial pot fi găsite magazine, dar şi birouri. Folosirea clădirilor vechi pe post de spaţiu de birou reprezintă o tendinţă în creştere. O persoană sau o corporaţie va cumpăra o clădire existentă şi va reabilita zonele interioare pentru a pune la dispoziţie spaţii pentru desfăşurarea diferitelor activităţi. O altă tendinţă în ceea ce priveşte spaţiile de birouri este construirea de clădiri noi sau a unui ansamblu de clădiri. Diferite companii pot închiria spaţii de birouri în clădire sau în ansamblu pentru uzul propriu şi pot posta sigla companiei pe exteriorul clădirii. ~Motive pentru a avea un spaţiu de birou^ Există diferite motive pentru care o companie sau o persoană ar putea avea nevoie de un spaţiu de birouri. În cele mai multe cazuri, compania este la început şi îşi dă seama că are nevoie de mai mult spaţiu pentru a face faţă nevoilor în creştere. Poate fi vorba despre o companie abia înfiinţată, dar în multe cazuri este vorba despre o afacere deja existentă. Odată ce compania începe să crească, aceasta va avea nevoie de un nou spaţiu de birou. O mare parte dintre companii îşi caută spaţiu de birou pentru că locaţia actuală a devenit prea mică. Locaţia putea fi propria locuinţă, garajul sau un birou mai mic într-o altă zonă. Compania poate avea nevoie de un spaţiu de birou pentru că a făcut angajări, iar vechea locaţie nu mai este suficientă pentru toţi angajaţii. O afacere poate avea nevoie de un spaţiu de birou şi pentru că se mută într-o zonă nouă sau în aceeaşi zonă. ~Procesul de găsire a unui spaţiu de birou^ Pentru multe companii simplul proces de găsire a unui spaţiu de birou disponibil este una dintre cele mai derutante proceduri. Există modalităţi prin care puteţi găsi un spaţiu de birou. Prima presupune angajarea unui agent sau broker imobiliar, iar cealaltă variantă presupune ca persoana sau compania să facă acest lucru pe cont propriu. În ambele cazuri, persoana sau compania trebuie să îşi identifice nevoile, inclusiv de cât spaţiu de birou are nevoie. Apoi va trebui să decidă care este cea mai bună variantă, cumpărarea sau închirierea spaţiului de birou. În funcţie de varianta aleasă, poate găsi relativ repede un spaţiu de birou sau poate necesita un consum de timp şi efort. De regulă, închirierea unui spaţiu de birou este mai simplă pentru că există mai multe opţiuni. Cei care doresc să cumpere un spaţiu de birou pot găsi doar câteva locaţii disponibile şi este posibil să fie nevoie să aştepte mai mult până găsesc ceva care să le întrunească cerinţele. Procesul de găsire a unui spaţiu de birou poate fi de durată. După ce compania îşi stabileşte necesităţile, aceasta va trebui să parcurgă zeci de variante înainte de a o găsi pe cea care are preţul potrivit. Pentru a găsi spaţiile de birouri disponibile în apropiere, va trebui să caute în cataloagele cu oferte locale. ~Identificarea nevoilor^ Primul pas pe care o persoană sau o companie trebuie să îl facă încă înainte de a localiza spaţiile de birouri disponibile este să identifice nevoile companiei. După cum am discutat mai sus, există mai multe motive pentru care o companie poate avea nevoie de un spaţiu de birou. Primul pas poate fi identificarea nevoii de bază pentru spaţiu de birou. Pentru anumite companii, poate fi vorba doar de o nevoie pentru mai mult spaţiu, în timp ce pentru altele poate fi vorba de mutarea într-o zonă nouă sau de mutarea în primul birou. Este important pentru companie să identifice această nevoie de bază, pentru că, în timp, poate economisi timp şi bani. Să luăm exemplul unei companii aflate la început şi care are nevoie de o locaţie pentru cele câteva zeci de angajaţi. În loc să caute un spaţiu mai mic în care să poată sta confortabil angajaţii, compania decide că este mai bun un spaţiu mai mare şi alege un birou care poate găzdui peste o sută de angajaţi. Aceasta este de părere că deşi spaţiul poate fi prea mare în prezent, în timp numărul de angajaţi va creşte. După câteva luni în care se zbate pentru a achita facturile aferente unui spaţiu de birou atât de mare, ajunge să aibă datorii şi cu greu îşi plăteşte facturile. În cele din urmă, compania cea mică este pusă în faţa posibilităţii de a declara falimentul. Dacă ar fi ales un birou pe măsura nevoilor, problema putea fi evitată. Compania ar fi trebuit să îşi identifice nevoile înainte de a semna contractul de închiriere sau de a depune un avans pentru un birou. Acest aspect trebuie să includă nu numai nevoile angajaţilor, ci şi nevoile de natură financiară ale companiei. ~Pe cont propriu^ Există o tendinţă în creştere în ceea ce priveşte companiile mici care îşi caută un spaţiu de birou. Aceste companii încep să evite agenţii imobiliari şi îşi caută pe cont propriu birourile disponibile. De regulă, aceste companii fac această alegere fie pentru că nu îşi permit să achite comisionul unui agent, fie pentru că nu doresc să facă acest lucru. Găsirea unui spaţiu de birou fără ajutorul unui agent imobiliar este posibilă şi poate fi şi uşoară, în funcţie de zonă. Numeroase persoane sau corporaţii care deţin clădiri cu spaţii de birou îşi promovează spaţiile disponibile. Acestea se pot promova prin intermediul ziarelor locale, online sau la mica publicitate. În unele cazuri, pur şi simplu pun un banner pe clădire, anunţând că există locaţii disponibile. Cei care doresc să găsească un spaţiu de birou ar trebui să caute în acest mod spaţiile disponibile sau să parcurgă zona de care sunt interesaţi şi să caute anunţuri sau alte forme de publicitate. ~Găsirea unui agent imobiliar^ Cu toate că există companii care încearcă să găsească pe cont propriu spaţii de birouri, există mult mai multe companii care caută un agent imobiliar sau un broker imobiliar. Agentul imobiliar poate uşura foarte mult procesul, pentru că agentul imobiliar se va ocupa de partea cea mai grea a procesului, cunoscută în termeni populari şi sub numele de alergătură. Scopul agentului imobiliar este să identifice nevoile companiei, iar apoi să găsească spaţiul de birouri potrivit pentru companie. Agentul imobiliar lucrează pentru un comision şi de obicei nu este plătit până când nu este semnat contractul de închiriere. Este în interesul agentului imobiliar să găsească un spaţiu de birou care să fie pe placul companiei, cât mai repede posibil. Problema este că unele companii sunt de părere, în mod eronat, că toţi agenţii imobiliari sunt la fel. De fapt, ar trebui să găsească un agent imobiliar şi o companie cu experienţă în proprietăţi imobiliare cu profil comercial. Există agenţii imobiliare care lucrează atât în domeniul rezidenţial, cât şi în cel comercial, dar cele mai multe dintre acestea sunt specializate într-un singur domeniu. Înainte de a colabora cu un agent imobiliar este important să întrebaţi ce experienţă deţine în domeniul proprietăţilor imobiliare cu profil comercial şi să discutaţi cu clienţi sau să solicitaţi referinţe. ~Închirierea unui spaţiu de birou^ În cazul companiilor care caută un spaţiu de birou, închirierea unui spaţiu de birou este adesea prima alegere. De fapt, un număr mare de persoane consideră că este singura alegere. Acestea consideră că opţiunea de cumpărare a unui spaţiu de birou se aplică doar în cazul companiilor mari, iar acest lucru de obicei este adevărat. Achiziţionarea unui spaţiu de birou poate fi un demers costisitor, pentru că necesită un spaţiu mare, de obicei o clădire întreagă. Achiziţionarea unui spaţiu de birou de mici dimensiuni în interiorul unui ansamblu sau al altui tip de clădire se poate dovedi dificilă. Totuşi, închirierea unui spaţiu de birou poate fi un proces mult mai uşor şi mai puţin costisitor. Când treceţi pe lângă un complex comercial sau un ansamblu de clădiri pe care este postat un număr de telefon, sunt şanse să existe spaţii de birouri disponibile. Închirierea unui spaţiu de birou poate necesita colaborarea cu un agent imobiliar sau cu un broker imobiliar, dar din ce în ce mai multe companii parcurg acest proces pe cont propriu. Motivul este faptul că este un proces oarecum simplu. Primul pas este identificarea zonei în care doriţi să găsiţi spaţiu de birou. Următorul pas este să parcurgeţi zona şi să căutaţi spaţiile de birouri disponibile, sau să verificaţi ziarele locale, la rubrica de mică publicitate. Pentru închirierea unui spaţiu de birou persoana sau compania va trebui să completeze o cerere şi să achite un mic onorariu de procesare. ~Cumpărarea unui spaţiu de birou^ În timp ce închirierea unui spaţiu de birou este prima alegere în cazul multor companii aflate la început, alte companii sau persoane pot prefera să deţină propria clădire. De multe ori este mai eficientă, din punct de vedere financiar, cumpărarea unui birou sau cumpărarea unui spaţiu de birou. De obicei, acest lucru se întâmplă după ce compania devine solidă sau atunci când numărul de angajaţi ai companiei impune cumpărarea unui spaţiu de birou. Procesul de cumpărare a unui spaţiu de birou este oarecum diferit de cel de închiriere a unui spaţiu de birou. Există mai multe opţiuni pentru cei care doresc să închirieze decât pentru cei care doresc să cumpere, dată fiind situaţia actuală a pieţei. Cei care doresc să închirieze un spaţiu de birou nu trebuie decât să găsească un spaţiu disponibil, să completeze o cerere şi să plătească un avans împreună cu chiria pentru prima şi uneori ultima lună. La cumpărarea unui spaţiu de birou, compania va trebui să contracteze un împrumut şi să plătească un avans, sau să achite întreaga proprietate din buzunarul propriu. De asemenea, este posibil să fie nevoie să angajeze un agent imobiliar specializat în proprietăţi cu profil comercial pentru a căuta proprietăţile disponibile. Un bun agent imobiliar va identifica nevoile companiei şi apoi va găsi spaţiile care întrunesc aceste nevoi. Agentul imobiliar poate evalua piaţa, fiind la curent cu orice modificări. Este tot responsabilitatea acestuia să identifice aspectele pe care compania sau persoana va trebui să le schimbe pentru a obţine spaţiul de birou. De multe ori ajutorul acestui agent este nepreţuit, pentru că publicul larg nu cunoaşte la fel de bine anumite pieţe ale proprietăţilor imobiliare cu profil comercial.

Procesul de găsire a unui spaţiu de birou

~Spaţiu de birou^ Spaţiul de birou este proiectat ca orice alt spaţiu sau zonă în care trebuie să se desfăşoare o activitate. Pentru anumite companii, poate fi vorba despre un spaţiu complex de birouri sau mai multe clădiri în care angajaţii să lucreze în fiecare zi. Alte companii pot avea nevoie de clădiri mult mai mici sau de mai multe încăperi într-o clădire. În prezent, cel mai întâlnit tip de spaţiu de birou este spaţiul aflat într-o altă clădire. Clădirea în sine poate îndeplini mai multe funcţii şi, în acelaşi timp să ofere spaţii de birouri pentru alte activităţi desfăşurate în interior. Printre locaţiile populare în care pot fi găsite spaţii de închiriat se numără complexele comerciale. Complexul comercial este definit ca un spaţiu comercial de mari dimensiuni. De obicei, această zonă este reprezentată de o clădire cu diferite spaţii comerciale la exterior. Într-un complex comercial pot fi găsite magazine, dar şi birouri. Folosirea clădirilor vechi pe post de spaţiu de birou reprezintă o tendinţă în creştere. O persoană sau o corporaţie va cumpăra o clădire existentă şi va reabilita zonele interioare pentru a pune la dispoziţie spaţii pentru desfăşurarea diferitelor activităţi. O altă tendinţă în ceea ce priveşte spaţiile de birouri este construirea de clădiri noi sau a unui ansamblu de clădiri. Diferite companii pot închiria spaţii de birouri în clădire sau în ansamblu pentru uzul propriu şi pot posta sigla companiei pe exteriorul clădirii. ~Motive pentru a avea un spaţiu de birou^ Există diferite motive pentru care o companie sau o persoană ar putea avea nevoie de un spaţiu de birouri. În cele mai multe cazuri, compania este la început şi îşi dă seama că are nevoie de mai mult spaţiu pentru a face faţă nevoilor în creştere. Poate fi vorba despre o companie abia înfiinţată, dar în multe cazuri este vorba despre o afacere deja existentă. Odată ce compania începe să crească, aceasta va avea nevoie de un nou spaţiu de birou. O mare parte dintre companii îşi caută spaţiu de birou pentru că locaţia actuală a devenit prea mică. Locaţia putea fi propria locuinţă, garajul sau un birou mai mic într-o altă zonă. Compania poate avea nevoie de un spaţiu de birou pentru că a făcut angajări, iar vechea locaţie nu mai este suficientă pentru toţi angajaţii. O afacere poate avea nevoie de un spaţiu de birou şi pentru că se mută într-o zonă nouă sau în aceeaşi zonă. ~Procesul de găsire a unui spaţiu de birou^ Pentru multe companii simplul proces de găsire a unui spaţiu de birou disponibil este una dintre cele mai derutante proceduri. Există modalităţi prin care puteţi găsi un spaţiu de birou. Prima presupune angajarea unui agent sau broker imobiliar, iar cealaltă variantă presupune ca persoana sau compania să facă acest lucru pe cont propriu. În ambele cazuri, persoana sau compania trebuie să îşi identifice nevoile, inclusiv de cât spaţiu de birou are nevoie. Apoi va trebui să decidă care este cea mai bună variantă, cumpărarea sau închirierea spaţiului de birou. În funcţie de varianta aleasă, poate găsi relativ repede un spaţiu de birou sau poate necesita un consum de timp şi efort. De regulă, închirierea unui spaţiu de birou este mai simplă pentru că există mai multe opţiuni. Cei care doresc să cumpere un spaţiu de birou pot găsi doar câteva locaţii disponibile şi este posibil să fie nevoie să aştepte mai mult până găsesc ceva care să le întrunească cerinţele. Procesul de găsire a unui spaţiu de birou poate fi de durată. După ce compania îşi stabileşte necesităţile, aceasta va trebui să parcurgă zeci de variante înainte de a o găsi pe cea care are preţul potrivit. Pentru a găsi spaţiile de birouri disponibile în apropiere, va trebui să caute în cataloagele cu oferte locale. ~Identificarea nevoilor^ Primul pas pe care o persoană sau o companie trebuie să îl facă încă înainte de a localiza spaţiile de birouri disponibile este să identifice nevoile companiei. După cum am discutat mai sus, există mai multe motive pentru care o companie poate avea nevoie de un spaţiu de birou. Primul pas poate fi identificarea nevoii de bază pentru spaţiu de birou. Pentru anumite companii, poate fi vorba doar de o nevoie pentru mai mult spaţiu, în timp ce pentru altele poate fi vorba de mutarea într-o zonă nouă sau de mutarea în primul birou. Este important pentru companie să identifice această nevoie de bază, pentru că, în timp, poate economisi timp şi bani. Să luăm exemplul unei companii aflate la început şi care are nevoie de o locaţie pentru cele câteva zeci de angajaţi. În loc să caute un spaţiu mai mic în care să poată sta confortabil angajaţii, compania decide că este mai bun un spaţiu mai mare şi alege un birou care poate găzdui peste o sută de angajaţi. Aceasta este de părere că deşi spaţiul poate fi prea mare în prezent, în timp numărul de angajaţi va creşte. După câteva luni în care se zbate pentru a achita facturile aferente unui spaţiu de birou atât de mare, ajunge să aibă datorii şi cu greu îşi plăteşte facturile. În cele din urmă, compania cea mică este pusă în faţa posibilităţii de a declara falimentul. Dacă ar fi ales un birou pe măsura nevoilor, problema putea fi evitată. Compania ar fi trebuit să îşi identifice nevoile înainte de a semna contractul de închiriere sau de a depune un avans pentru un birou. Acest aspect trebuie să includă nu numai nevoile angajaţilor, ci şi nevoile de natură financiară ale companiei. ~Pe cont propriu^ Există o tendinţă în creştere în ceea ce priveşte companiile mici care îşi caută un spaţiu de birou. Aceste companii încep să evite agenţii imobiliari şi îşi caută pe cont propriu birourile disponibile. De regulă, aceste companii fac această alegere fie pentru că nu îşi permit să achite comisionul unui agent, fie pentru că nu doresc să facă acest lucru. Găsirea unui spaţiu de birou fără ajutorul unui agent imobiliar este posibilă şi poate fi şi uşoară, în funcţie de zonă. Numeroase persoane sau corporaţii care deţin clădiri cu spaţii de birou îşi promovează spaţiile disponibile. Acestea se pot promova prin intermediul ziarelor locale, online sau la mica publicitate. În unele cazuri, pur şi simplu pun un banner pe clădire, anunţând că există locaţii disponibile. Cei care doresc să găsească un spaţiu de birou ar trebui să caute în acest mod spaţiile disponibile sau să parcurgă zona de care sunt interesaţi şi să caute anunţuri sau alte forme de publicitate. ~Găsirea unui agent imobiliar^ Cu toate că există companii care încearcă să găsească pe cont propriu spaţii de birouri, există mult mai multe companii care caută un agent imobiliar sau un broker imobiliar. Agentul imobiliar poate uşura foarte mult procesul, pentru că agentul imobiliar se va ocupa de partea cea mai grea a procesului, cunoscută în termeni populari şi sub numele de alergătură. Scopul agentului imobiliar este să identifice nevoile companiei, iar apoi să găsească spaţiul de birouri potrivit pentru companie. Agentul imobiliar lucrează pentru un comision şi de obicei nu este plătit până când nu este semnat contractul de închiriere. Este în interesul agentului imobiliar să găsească un spaţiu de birou care să fie pe placul companiei, cât mai repede posibil. Problema este că unele companii sunt de părere, în mod eronat, că toţi agenţii imobiliari sunt la fel. De fapt, ar trebui să găsească un agent imobiliar şi o companie cu experienţă în proprietăţi imobiliare cu profil comercial. Există agenţii imobiliare care lucrează atât în domeniul rezidenţial, cât şi în cel comercial, dar cele mai multe dintre acestea sunt specializate într-un singur domeniu. Înainte de a colabora cu un agent imobiliar este important să întrebaţi ce experienţă deţine în domeniul proprietăţilor imobiliare cu profil comercial şi să discutaţi cu clienţi sau să solicitaţi referinţe. ~Închirierea unui spaţiu de birou^ În cazul companiilor care caută un spaţiu de birou, închirierea unui spaţiu de birou este adesea prima alegere. De fapt, un număr mare de persoane consideră că este singura alegere. Acestea consideră că opţiunea de cumpărare a unui spaţiu de birou se aplică doar în cazul companiilor mari, iar acest lucru de obicei este adevărat. Achiziţionarea unui spaţiu de birou poate fi un demers costisitor, pentru că necesită un spaţiu mare, de obicei o clădire întreagă. Achiziţionarea unui spaţiu de birou de mici dimensiuni în interiorul unui ansamblu sau al altui tip de clădire se poate dovedi dificilă. Totuşi, închirierea unui spaţiu de birou poate fi un proces mult mai uşor şi mai puţin costisitor. Când treceţi pe lângă un complex comercial sau un ansamblu de clădiri pe care este postat un număr de telefon, sunt şanse să existe spaţii de birouri disponibile. Închirierea unui spaţiu de birou poate necesita colaborarea cu un agent imobiliar sau cu un broker imobiliar, dar din ce în ce mai multe companii parcurg acest proces pe cont propriu. Motivul este faptul că este un proces oarecum simplu. Primul pas este identificarea zonei în care doriţi să găsiţi spaţiu de birou. Următorul pas este să parcurgeţi zona şi să căutaţi spaţiile de birouri disponibile, sau să verificaţi ziarele locale, la rubrica de mică publicitate. Pentru închirierea unui spaţiu de birou persoana sau compania va trebui să completeze o cerere şi să achite un mic onorariu de procesare. ~Cumpărarea unui spaţiu de birou^ În timp ce închirierea unui spaţiu de birou este prima alegere în cazul multor companii aflate la început, alte companii sau persoane pot prefera să deţină propria clădire. De multe ori este mai eficientă, din punct de vedere financiar, cumpărarea unui birou sau cumpărarea unui spaţiu de birou. De obicei, acest lucru se întâmplă după ce compania devine solidă sau atunci când numărul de angajaţi ai companiei impune cumpărarea unui spaţiu de birou. Procesul de cumpărare a unui spaţiu de birou este oarecum diferit de cel de închiriere a unui spaţiu de birou. Există mai multe opţiuni pentru cei care doresc să închirieze decât pentru cei care doresc să cumpere, dată fiind situaţia actuală a pieţei. Cei care doresc să închirieze un spaţiu de birou nu trebuie decât să găsească un spaţiu disponibil, să completeze o cerere şi să plătească un avans împreună cu chiria pentru prima şi uneori ultima lună. La cumpărarea unui spaţiu de birou, compania va trebui să contracteze un împrumut şi să plătească un avans, sau să achite întreaga proprietate din buzunarul propriu. De asemenea, este posibil să fie nevoie să angajeze un agent imobiliar specializat în proprietăţi cu profil comercial pentru a căuta proprietăţile disponibile. Un bun agent imobiliar va identifica nevoile companiei şi apoi va găsi spaţiile care întrunesc aceste nevoi. Agentul imobiliar poate evalua piaţa, fiind la curent cu orice modificări. Este tot responsabilitatea acestuia să identifice aspectele pe care compania sau persoana va trebui să le schimbe pentru a obţine spaţiul de birou. De multe ori ajutorul acestui agent este nepreţuit, pentru că publicul larg nu cunoaşte la fel de bine anumite pieţe ale proprietăţilor imobiliare cu profil comercial.