Facilităţi de parcare Craiova

Aţi obosit să daţi câteva ture în jurul blocului în fiecare zi pentru a găsi un loc sigur de parcare? Clădirile importante de birouri furnizează facilităţi de parcare pentru angajaţii lor şi aveţi posibilitatea de a găsi locuri de parcare şi în jurul caselor, în spaţii publice de parcare, parcări supraterane şi parcări supraetajate. Dacă aveţi o maşină şi vă faceţi probleme cu privire la facilităţi de parcare şi la costuri lunare de parcare, atunci acesta este articolul pe care trebuie să îl citiţi.

Compania De Apa Oltenia Sa
(025) 142-2117
Str. Brestei Nr: 133
Craiova
 
Cez Distributie Sa
(025) 140-5002
Str. Brestei Nr: 2
Craiova
 
Guardian Srl
(025) 148-5336
Str. Drumul Industriilor Nr: 7
Craiova
 
Romfer Trans Srl
(072) 261-7476
Str. A.I. Cuza Nr: 4
Craiova
 
Complexul Energetic Craiova Sa
(035) 140-3310
Str. Unirii Nr: 147
Craiova
 

Facilităţi de parcare

Economia facilităţilor de parcare

~Economia facilităţilor de parcare^ Căutarea unui loc de parcare este un proces care ocupă mult timp, în special dacă lucraţi într-o zonă aglomerată, cu multe clădiri de birouri. În fiecare dimineaţă vor apărea dispute cu privire la drepturile asupra unor locuri de parcare, fapt ce poate da naştere unor incidente neplăcute. Astfel, constructorii de clădiri trebuie să înveţe să furnizeze locuri suficiente de parcare în cele mai convenabile locaţii. De regulă, guvernul alocă un număr minim de locuri de parcare pentru orice proiect rezidenţial şi comercial nou. Cu toate acestea, facilităţile de parcare trebuie controlate şi sincronizate pentru a susţine utilizarea profesională a parcării dar şi deplasarea eficientă. Câteva dintre măsurile ce pot fi adoptate ce pot fi utile în acest scop sunt următoarele: • Reglementarea tipurilor de utilizatori. • La orele de vârf, rezervarea facilităţilor de parcare pentru angajaţi şi furnizori. • Limitaţi durata parcării în zonele apropiate de intrările în clădiri mari şi în zone comerciale. • Încurajaţi angajaţii să utilizeze facilităţi de parcare mai îndepărtate pentru a lăsa cele mai apropiate spaţii la dispoziţia clienţilor şi familiilor. • Utilizaţi metode flexibile de plată pentru ca angajaţii să plătească efectiv numărul de ore în care ocupă spaţiul de parcare şi nu sume pauşale. • Limitaţi utilizarea parcărilor pe carosabil de către riverani şi vehicule cu gabarit mare în orele de vârf. ~Servicii normale oferite de facilităţi de parcare^ Cele mai multe parcări sunt pavate cu asfalt sau beton. Unele sunt acoperite de pietriş în timp ce altele sunt acoperite de un material special de pavaj, impermeabil. Anumite firme pot avea o singură parcare, în timp ce altele dispun de o serie de spaţii de parcare de mari dimensiuni. Parcările situate lângă firme, clădiri de birouri sau instituţii sunt marcate ca fiind destinate exclusiv utilizării de către clienţii sau vizitatorii acestor incinte; există de regulă spaţii rezervate pentru proprietari şi angajaţi cu spaţii pentru vehicule speciale. Parcările din cartierele de case şi blocuri rezidenţiale sunt împărţite locatarilor şi vizitatorilor acestora. Cu toate acestea, câteodată parcările sunt destinate exclusiv furnizorilor şi vizitatorilor comerciali care au acces numai în anumite perioade ale zilei. Parcările pentru clădirile de birouri, firme şi apartamente sunt de regulă gratuite pentru vizitatori, furnizori şi angajaţii firmelor. Parcarea la mall-uri şi centre comerciale este uşor accesibilă şi de regulă gratuită clienţilor, proprietarilor şi angajaţilor. Cu toate acestea, atunci când locurile de parcare devin mai greu de găsit în orele de vârf, în zone frecvent aglomerate, va trebui să plătiţi pentru a utiliza o parcare. Vor fi angajaţi sau aparate de taxat la intrarea şi la ieşirea din astfel de parcări pentru a marca ora intrării şi ieşirii. Anumite zone pot fi rezervate în facilităţi speciale pentru furnizori şi persoane cu handicap. Există două sau trei spaţii pentru persoane cu handicap care pot fi mai late şi mai apropiate de intrarea în magazin sau în clădire. Numai maşinile prevăzute cu însemne referitoare la persoane cu handicap pot parca acolo, iar persoanelor care nu au nici un fel de dizabilităţi le va fi interzisă utilizarea acestor locuri de parcare. În fiecare parcare mare supraetajată şi subterană, este foarte uşor să vă rătăciţi. În astfel de parcări, diferitele zone şi secţiuni sunt marcate cu cifre şi litere care sunt de regulă imprimate pe tichetul dumneavoastră de parcare pentru a vă ajuta să găsiţi locul de parcare. Spaţiul unei parcări este organizat în locuri individuale de parcare, separate prin linii. Există benzi speciale de circulaţie între aceste locuri de parcare pentru ca vehiculele să se deplaseze cu un minim de dificultate. Pot exista limite de viteză, semne de circulaţie, treceri pentru pietoni, telefoane sau pasarele pentru pietoni în parcări foarte mari. Sunt utilizate corpuri de iluminat de mari dimensiuni pentru a lumina parcările pe timpul nopţii şi pentru a asigura siguranţa persoanelor şi a maşinilor. Pentru a preveni pătrunderea unor persoane suspecte în parcări, există de regulă paznici care patrulează în incintă după închidere, în special noaptea, pentru a muta vehiculele care nu ar trebui să fie parcate acolo şi pentru a menţine siguranţa. Pe perioada iernii, este acordată o atenţie deosebită locurilor în care se depune zăpada. Deszăpezirea în aceste parcări este realizată cu ajutorul unui plug de zăpadă. ~Care sunt diferitele tipuri de parcări disponibile?^ 1.Parcările cu timp împărţit le permit mai multor utilizatori să folosească acelaşi spaţiu prin alocarea unor perioade diferite respectivilor utilizatori. 2. Parcarea tarifată înseamnă că posesorii de maşini vor plăti direct costul aferent utilizării facilităţilor de parcare. 3.Administrarea parcărilor se bazează pe parcare tarifată pentru a reduce problemele de parcare într-o anumită zonă. pentru a reduce traficul într-o zonă şi pentru a fluidiza traficul, dar şi pentru a recupera costurile construirii parcării, aplicate constructorului de către guvern, pentru a finanţa facilităţi în cadrul comunităţii cum ar fi transportul local şi programe de înfrumuseţare peisagistică, sau pentru mai mult de unul dintre scopurile de mai sus. Atunci când parcarea este tarifată, un loc este închiriat cu luna şi facilitatea este denumită o parcare lunară. Aceste parcări cu tarifare lunară se dovedesc a fi mai ieftine cu reduceri semnificative şi economii substanţiale în comparaţie cu parcările ce tarifează la zi. 4.Cash out la parcare înseamnă că navetiştii primesc stimulente monetare pentru a folosi alte modalităţi de transport cum ar fi autobuzele pentru a reduce utilizarea parcărilor companiilor din care fac parte. Acest lucru păstrează parcarea liberă pentru clienţi şi vizitatori în orele de vârf. ~Cum este structurată o parcare ideală?^ 1. Este prevăzută cu rampe de acces interioare şi exterioare pentru convenabilitate. 2. Parcările ghidează utilizatorii prin indicatoare şi panouri cu informaţii plasate în interiorul parcării. 3. Îmbunătăţirea distanţei pe care trebuie să o parcurgeţi pe jos în parcare şi în spaţiul de lucru sporeşte convenabilitatea. Anumite parcări sunt prevăzute cu pasaje pietonale umbrite, acces facil la lift şi lifturi tip capsulă. 4. Prin înfrumuseţarea parcărilor cu aspect tern, cu ajutorul peisagisticii, iluminatului interior, pasajelor pavate şi materiale de construcţie de calitate ridicată, artă şi alte trăsături estetice. 5. Cele mai multe parcări dispun de echipe proprii care se ocupă de curăţenie, împreună cu echipe de pază care ţin afară intruşii şi îndepărtează vehiculele abandonate. Întreţinerea parcărilor este realizată la intervale regulate pentru a le păstra într-o stare bună de curăţenie. 6. Carosabilul este acoperit cu pietriş şi asfalt şi sunt prevăzute sisteme de scurgere a apei pluviale pentru a preveni daunele produse maşinilor pe durata ploilor torenţiale. 7. Arhitecţii care se ocupă cu proiectarea parcărilor prevăd instalaţii moderne de siguranţă împotriva incendiilor, obstrucţiilor şi accidentelor. 8. Aspecte de securitate precum monitorizarea, luminarea corespunzătoare pe timp de iarnă, patrule de pază, alarme de incendiu, echipe de tractare şi supraveghere video cu circuit închis sunt de asemenea esenţiale într-o parcare bună. ~Există moduri diferite de a parca o maşină în funcţie de tipul parcării?^ 1. În numeroase oraşe mari, unde terenul costă foarte mult şi nu este disponibil imediat, este utilizată parcarea cu valet, şoferul predând cheile valetului care va parca ulterior vehiculul în parcare. Acest mod de parcare este utilizat pentru ca un număr maxim de maşini să poată încăpea într-o parcare. Vehiculele pot fi parcate în şiruri, folosind o dispunere perpendiculară, paralelă sau tangenţială, cu spaţii înguste de manevrare pentru maşini şi valeţi. 2. O altă dispunere este aceea în tandem, unde, în zonele rezidenţiale, două maşini parchează apropiat una în spatele celeilalte. Primul vehicul trebuie să se deplaseze pentru a permite trecerea celui de-al doilea. 3. Parcarea paralelă este cea mai comună metodă de parcare pe marginea carosabilului. 4. În cazul parcării perpendiculare, maşinile sunt parcate paralel una cu cealaltă şi perpendicular cu un zid. 5. Parcarea angulară se practică de asemenea în parcări. Această metodă de parcare creează mai mult spaţiu decât în cazul parcării paralele şi perpendiculare. Anumite oraşe utilizează parcarea angulară şi pe stradă, pentru a conferi mai mult spaţiu traficului. ~Care este sistemul de ghidaj al parcării disponibil în anumite parcări?^ Sistemele de ghidaj şi informare la parcare (PGI) sau sistemele de ghidaj la parcare furnizează şoferului semnale de monitorizare a traficului şi cunoştinţe cu privire la parcarea respectivă. Ghidajul parcării şi informaţiile aferente pot îmbunătăţi în mod semnificativ eficienţa găsirii unui spaţiu de parcare în apropiere. • Timpul petrecut căutând un loc de parcare este redus. • Şoferii pot găsi un loc de parcare apropiat utilizând un dispozitiv de la bordul maşinii. ~Cum îmbunătăţesc sistemele de administrare parcările?^ 1. Şoferii au nevoie de informaţii constante şi precise cu privire la disponibilitatea, localizarea şi preţul unui loc de parcare. Un Ghid de Acces pentru Transport va furniza informaţii cu privire la modurile de a ajunge într-o anumită zonă în moduri diferite, inclusiv cu privire la disponibilitatea şi preţul unor locuri de parcare. Această monitorizare a locurilor de parcare poate fi realizată de o agenţie guvernamentală cu experienţă. 2. Informaţiile referitoare la parcări pot include hărţi, indicatoare, chioşcuri de informare, sisteme de localizare GPS, cât şi numeroase tipuri de Sisteme de Comunicare Electronică, acestea furnizând informaţii participanţilor la trafic cu privire la localizarea unei parcări, disponibilitate şi preţ. Aceste planuri de administrare a parcărilor pot contribui la îmbunătăţirea nivelului de convenabilitate şi siguranţă, cât şi de a furniza opţiuni alternative de parcare la un preţ mai redus. 3. Guvernele locale, localităţile industriale aglomerate şi zonele rezidenţiale implementează de obicei strategii de parcare pentru a îmbunătăţi nivelul de congestionare a traficului în ore de vârf. 4. Dacă persistă problema congestionării traficului la ore de vârf, inginerii de transport, urbaniştii, agenţiile publice şi consultanţii pot colabora pentru a realiza studii referitoare la parcări, soluţii de parcare şi planuri eficiente de administrare a parcărilor. ~Cum poate administrarea parcărilor să sporească nivelul de calitate al parcărilor?^ Administrarea parcărilor reduce cerinţele referitoare la locuri de parcare prin realizarea unei monitorizări eficiente a cerinţelor şi punerea lor în balanţă cu costurile. Acest sistem poate conduce la creşterea numărului de spaţii de parcare pentru consumatori şi la reducerea costurilor. Poate include un plan de parcare ce identifică modificările în trafic, practicile, sarcinile, responsabilităţile, bugetele, programele şi timpul disponibil la nivel local. ~Cum vă puteţi asigura de faptul că parcările sunt utilizate în mod corespunzător?^ Puteţi să vă asiguraţi de utilizarea corespunzătoare a parcărilor în cartierul dumneavoastră prin evaluarea cerinţelor şi a disponibilităţii: • Preţul parcării trebuie să fie mai ridicat în orele de vârf, fără a oferi reduceri pentru abonamente pe termen lung. • Parcarea este completată de semne rutiere, hărţi, GPS, PGI şi broşuri. Acestea trebuie utilizate pentru a le furniza utilizatorilor informaţii actualizate. • Serviciile de parcare trebuie să furnizeze o serie de facilităţi de parcare cum ar fi serviciile unui valet pentru utilizatorii premium, dar şi parcare convenabilă pentru parcare pe termen scurt, pentru cumpărători sau furnizori. De asemenea, trebuie prevăzute şi spaţii mai mari pentru persoane cu handicap şi aranjamente speciale pentru vizitatori în orele de vârf.

Servicii normale oferite de facilităţi de parcare

~Economia facilităţilor de parcare^ Căutarea unui loc de parcare este un proces care ocupă mult timp, în special dacă lucraţi într-o zonă aglomerată, cu multe clădiri de birouri. În fiecare dimineaţă vor apărea dispute cu privire la drepturile asupra unor locuri de parcare, fapt ce poate da naştere unor incidente neplăcute. Astfel, constructorii de clădiri trebuie să înveţe să furnizeze locuri suficiente de parcare în cele mai convenabile locaţii. De regulă, guvernul alocă un număr minim de locuri de parcare pentru orice proiect rezidenţial şi comercial nou. Cu toate acestea, facilităţile de parcare trebuie controlate şi sincronizate pentru a susţine utilizarea profesională a parcării dar şi deplasarea eficientă. Câteva dintre măsurile ce pot fi adoptate ce pot fi utile în acest scop sunt următoarele: • Reglementarea tipurilor de utilizatori. • La orele de vârf, rezervarea facilităţilor de parcare pentru angajaţi şi furnizori. • Limitaţi durata parcării în zonele apropiate de intrările în clădiri mari şi în zone comerciale. • Încurajaţi angajaţii să utilizeze facilităţi de parcare mai îndepărtate pentru a lăsa cele mai apropiate spaţii la dispoziţia clienţilor şi familiilor. • Utilizaţi metode flexibile de plată pentru ca angajaţii să plătească efectiv numărul de ore în care ocupă spaţiul de parcare şi nu sume pauşale. • Limitaţi utilizarea parcărilor pe carosabil de către riverani şi vehicule cu gabarit mare în orele de vârf. ~Servicii normale oferite de facilităţi de parcare^ Cele mai multe parcări sunt pavate cu asfalt sau beton. Unele sunt acoperite de pietriş în timp ce altele sunt acoperite de un material special de pavaj, impermeabil. Anumite firme pot avea o singură parcare, în timp ce altele dispun de o serie de spaţii de parcare de mari dimensiuni. Parcările situate lângă firme, clădiri de birouri sau instituţii sunt marcate ca fiind destinate exclusiv utilizării de către clienţii sau vizitatorii acestor incinte; există de regulă spaţii rezervate pentru proprietari şi angajaţi cu spaţii pentru vehicule speciale. Parcările din cartierele de case şi blocuri rezidenţiale sunt împărţite locatarilor şi vizitatorilor acestora. Cu toate acestea, câteodată parcările sunt destinate exclusiv furnizorilor şi vizitatorilor comerciali care au acces numai în anumite perioade ale zilei. Parcările pentru clădirile de birouri, firme şi apartamente sunt de regulă gratuite pentru vizitatori, furnizori şi angajaţii firmelor. Parcarea la mall-uri şi centre comerciale este uşor accesibilă şi de regulă gratuită clienţilor, proprietarilor şi angajaţilor. Cu toate acestea, atunci când locurile de parcare devin mai greu de găsit în orele de vârf, în zone frecvent aglomerate, va trebui să plătiţi pentru a utiliza o parcare. Vor fi angajaţi sau aparate de taxat la intrarea şi la ieşirea din astfel de parcări pentru a marca ora intrării şi ieşirii. Anumite zone pot fi rezervate în facilităţi speciale pentru furnizori şi persoane cu handicap. Există două sau trei spaţii pentru persoane cu handicap care pot fi mai late şi mai apropiate de intrarea în magazin sau în clădire. Numai maşinile prevăzute cu însemne referitoare la persoane cu handicap pot parca acolo, iar persoanelor care nu au nici un fel de dizabilităţi le va fi interzisă utilizarea acestor locuri de parcare. În fiecare parcare mare supraetajată şi subterană, este foarte uşor să vă rătăciţi. În astfel de parcări, diferitele zone şi secţiuni sunt marcate cu cifre şi litere care sunt de regulă imprimate pe tichetul dumneavoastră de parcare pentru a vă ajuta să găsiţi locul de parcare. Spaţiul unei parcări este organizat în locuri individuale de parcare, separate prin linii. Există benzi speciale de circulaţie între aceste locuri de parcare pentru ca vehiculele să se deplaseze cu un minim de dificultate. Pot exista limite de viteză, semne de circulaţie, treceri pentru pietoni, telefoane sau pasarele pentru pietoni în parcări foarte mari. Sunt utilizate corpuri de iluminat de mari dimensiuni pentru a lumina parcările pe timpul nopţii şi pentru a asigura siguranţa persoanelor şi a maşinilor. Pentru a preveni pătrunderea unor persoane suspecte în parcări, există de regulă paznici care patrulează în incintă după închidere, în special noaptea, pentru a muta vehiculele care nu ar trebui să fie parcate acolo şi pentru a menţine siguranţa. Pe perioada iernii, este acordată o atenţie deosebită locurilor în care se depune zăpada. Deszăpezirea în aceste parcări este realizată cu ajutorul unui plug de zăpadă. ~Care sunt diferitele tipuri de parcări disponibile?^ 1.Parcările cu timp împărţit le permit mai multor utilizatori să folosească acelaşi spaţiu prin alocarea unor perioade diferite respectivilor utilizatori. 2. Parcarea tarifată înseamnă că posesorii de maşini vor plăti direct costul aferent utilizării facilităţilor de parcare. 3.Administrarea parcărilor se bazează pe parcare tarifată pentru a reduce problemele de parcare într-o anumită zonă. pentru a reduce traficul într-o zonă şi pentru a fluidiza traficul, dar şi pentru a recupera costurile construirii parcării, aplicate constructorului de către guvern, pentru a finanţa facilităţi în cadrul comunităţii cum ar fi transportul local şi programe de înfrumuseţare peisagistică, sau pentru mai mult de unul dintre scopurile de mai sus. Atunci când parcarea este tarifată, un loc este închiriat cu luna şi facilitatea este denumită o parcare lunară. Aceste parcări cu tarifare lunară se dovedesc a fi mai ieftine cu reduceri semnificative şi economii substanţiale în comparaţie cu parcările ce tarifează la zi. 4.Cash out la parcare înseamnă că navetiştii primesc stimulente monetare pentru a folosi alte modalităţi de transport cum ar fi autobuzele pentru a reduce utilizarea parcărilor companiilor din care fac parte. Acest lucru păstrează parcarea liberă pentru clienţi şi vizitatori în orele de vârf. ~Cum este structurată o parcare ideală?^ 1. Este prevăzută cu rampe de acces interioare şi exterioare pentru convenabilitate. 2. Parcările ghidează utilizatorii prin indicatoare şi panouri cu informaţii plasate în interiorul parcării. 3. Îmbunătăţirea distanţei pe care trebuie să o parcurgeţi pe jos în parcare şi în spaţiul de lucru sporeşte convenabilitatea. Anumite parcări sunt prevăzute cu pasaje pietonale umbrite, acces facil la lift şi lifturi tip capsulă. 4. Prin înfrumuseţarea parcărilor cu aspect tern, cu ajutorul peisagisticii, iluminatului interior, pasajelor pavate şi materiale de construcţie de calitate ridicată, artă şi alte trăsături estetice. 5. Cele mai multe parcări dispun de echipe proprii care se ocupă de curăţenie, împreună cu echipe de pază care ţin afară intruşii şi îndepărtează vehiculele abandonate. Întreţinerea parcărilor este realizată la intervale regulate pentru a le păstra într-o stare bună de curăţenie. 6. Carosabilul este acoperit cu pietriş şi asfalt şi sunt prevăzute sisteme de scurgere a apei pluviale pentru a preveni daunele produse maşinilor pe durata ploilor torenţiale. 7. Arhitecţii care se ocupă cu proiectarea parcărilor prevăd instalaţii moderne de siguranţă împotriva incendiilor, obstrucţiilor şi accidentelor. 8. Aspecte de securitate precum monitorizarea, luminarea corespunzătoare pe timp de iarnă, patrule de pază, alarme de incendiu, echipe de tractare şi supraveghere video cu circuit închis sunt de asemenea esenţiale într-o parcare bună. ~Există moduri diferite de a parca o maşină în funcţie de tipul parcării?^ 1. În numeroase oraşe mari, unde terenul costă foarte mult şi nu este disponibil imediat, este utilizată parcarea cu valet, şoferul predând cheile valetului care va parca ulterior vehiculul în parcare. Acest mod de parcare este utilizat pentru ca un număr maxim de maşini să poată încăpea într-o parcare. Vehiculele pot fi parcate în şiruri, folosind o dispunere perpendiculară, paralelă sau tangenţială, cu spaţii înguste de manevrare pentru maşini şi valeţi. 2. O altă dispunere este aceea în tandem, unde, în zonele rezidenţiale, două maşini parchează apropiat una în spatele celeilalte. Primul vehicul trebuie să se deplaseze pentru a permite trecerea celui de-al doilea. 3. Parcarea paralelă este cea mai comună metodă de parcare pe marginea carosabilului. 4. În cazul parcării perpendiculare, maşinile sunt parcate paralel una cu cealaltă şi perpendicular cu un zid. 5. Parcarea angulară se practică de asemenea în parcări. Această metodă de parcare creează mai mult spaţiu decât în cazul parcării paralele şi perpendiculare. Anumite oraşe utilizează parcarea angulară şi pe stradă, pentru a conferi mai mult spaţiu traficului. ~Care este sistemul de ghidaj al parcării disponibil în anumite parcări?^ Sistemele de ghidaj şi informare la parcare (PGI) sau sistemele de ghidaj la parcare furnizează şoferului semnale de monitorizare a traficului şi cunoştinţe cu privire la parcarea respectivă. Ghidajul parcării şi informaţiile aferente pot îmbunătăţi în mod semnificativ eficienţa găsirii unui spaţiu de parcare în apropiere. • Timpul petrecut căutând un loc de parcare este redus. • Şoferii pot găsi un loc de parcare apropiat utilizând un dispozitiv de la bordul maşinii. ~Cum îmbunătăţesc sistemele de administrare parcările?^ 1. Şoferii au nevoie de informaţii constante şi precise cu privire la disponibilitatea, localizarea şi preţul unui loc de parcare. Un Ghid de Acces pentru Transport va furniza informaţii cu privire la modurile de a ajunge într-o anumită zonă în moduri diferite, inclusiv cu privire la disponibilitatea şi preţul unor locuri de parcare. Această monitorizare a locurilor de parcare poate fi realizată de o agenţie guvernamentală cu experienţă. 2. Informaţiile referitoare la parcări pot include hărţi, indicatoare, chioşcuri de informare, sisteme de localizare GPS, cât şi numeroase tipuri de Sisteme de Comunicare Electronică, acestea furnizând informaţii participanţilor la trafic cu privire la localizarea unei parcări, disponibilitate şi preţ. Aceste planuri de administrare a parcărilor pot contribui la îmbunătăţirea nivelului de convenabilitate şi siguranţă, cât şi de a furniza opţiuni alternative de parcare la un preţ mai redus. 3. Guvernele locale, localităţile industriale aglomerate şi zonele rezidenţiale implementează de obicei strategii de parcare pentru a îmbunătăţi nivelul de congestionare a traficului în ore de vârf. 4. Dacă persistă problema congestionării traficului la ore de vârf, inginerii de transport, urbaniştii, agenţiile publice şi consultanţii pot colabora pentru a realiza studii referitoare la parcări, soluţii de parcare şi planuri eficiente de administrare a parcărilor. ~Cum poate administrarea parcărilor să sporească nivelul de calitate al parcărilor?^ Administrarea parcărilor reduce cerinţele referitoare la locuri de parcare prin realizarea unei monitorizări eficiente a cerinţelor şi punerea lor în balanţă cu costurile. Acest sistem poate conduce la creşterea numărului de spaţii de parcare pentru consumatori şi la reducerea costurilor. Poate include un plan de parcare ce identifică modificările în trafic, practicile, sarcinile, responsabilităţile, bugetele, programele şi timpul disponibil la nivel local. ~Cum vă puteţi asigura de faptul că parcările sunt utilizate în mod corespunzător?^ Puteţi să vă asiguraţi de utilizarea corespunzătoare a parcărilor în cartierul dumneavoastră prin evaluarea cerinţelor şi a disponibilităţii: • Preţul parcării trebuie să fie mai ridicat în orele de vârf, fără a oferi reduceri pentru abonamente pe termen lung. • Parcarea este completată de semne rutiere, hărţi, GPS, PGI şi broşuri. Acestea trebuie utilizate pentru a le furniza utilizatorilor informaţii actualizate. • Serviciile de parcare trebuie să furnizeze o serie de facilităţi de parcare cum ar fi serviciile unui valet pentru utilizatorii premium, dar şi parcare convenabilă pentru parcare pe termen scurt, pentru cumpărători sau furnizori. De asemenea, trebuie prevăzute şi spaţii mai mari pentru persoane cu handicap şi aranjamente speciale pentru vizitatori în orele de vârf.

Care sunt diferitele tipuri de parcări disponibile?

~Economia facilităţilor de parcare^ Căutarea unui loc de parcare este un proces care ocupă mult timp, în special dacă lucraţi într-o zonă aglomerată, cu multe clădiri de birouri. În fiecare dimineaţă vor apărea dispute cu privire la drepturile asupra unor locuri de parcare, fapt ce poate da naştere unor incidente neplăcute. Astfel, constructorii de clădiri trebuie să înveţe să furnizeze locuri suficiente de parcare în cele mai convenabile locaţii. De regulă, guvernul alocă un număr minim de locuri de parcare pentru orice proiect rezidenţial şi comercial nou. Cu toate acestea, facilităţile de parcare trebuie controlate şi sincronizate pentru a susţine utilizarea profesională a parcării dar şi deplasarea eficientă. Câteva dintre măsurile ce pot fi adoptate ce pot fi utile în acest scop sunt următoarele: • Reglementarea tipurilor de utilizatori. • La orele de vârf, rezervarea facilităţilor de parcare pentru angajaţi şi furnizori. • Limitaţi durata parcării în zonele apropiate de intrările în clădiri mari şi în zone comerciale. • Încurajaţi angajaţii să utilizeze facilităţi de parcare mai îndepărtate pentru a lăsa cele mai apropiate spaţii la dispoziţia clienţilor şi familiilor. • Utilizaţi metode flexibile de plată pentru ca angajaţii să plătească efectiv numărul de ore în care ocupă spaţiul de parcare şi nu sume pauşale. • Limitaţi utilizarea parcărilor pe carosabil de către riverani şi vehicule cu gabarit mare în orele de vârf. ~Servicii normale oferite de facilităţi de parcare^ Cele mai multe parcări sunt pavate cu asfalt sau beton. Unele sunt acoperite de pietriş în timp ce altele sunt acoperite de un material special de pavaj, impermeabil. Anumite firme pot avea o singură parcare, în timp ce altele dispun de o serie de spaţii de parcare de mari dimensiuni. Parcările situate lângă firme, clădiri de birouri sau instituţii sunt marcate ca fiind destinate exclusiv utilizării de către clienţii sau vizitatorii acestor incinte; există de regulă spaţii rezervate pentru proprietari şi angajaţi cu spaţii pentru vehicule speciale. Parcările din cartierele de case şi blocuri rezidenţiale sunt împărţite locatarilor şi vizitatorilor acestora. Cu toate acestea, câteodată parcările sunt destinate exclusiv furnizorilor şi vizitatorilor comerciali care au acces numai în anumite perioade ale zilei. Parcările pentru clădirile de birouri, firme şi apartamente sunt de regulă gratuite pentru vizitatori, furnizori şi angajaţii firmelor. Parcarea la mall-uri şi centre comerciale este uşor accesibilă şi de regulă gratuită clienţilor, proprietarilor şi angajaţilor. Cu toate acestea, atunci când locurile de parcare devin mai greu de găsit în orele de vârf, în zone frecvent aglomerate, va trebui să plătiţi pentru a utiliza o parcare. Vor fi angajaţi sau aparate de taxat la intrarea şi la ieşirea din astfel de parcări pentru a marca ora intrării şi ieşirii. Anumite zone pot fi rezervate în facilităţi speciale pentru furnizori şi persoane cu handicap. Există două sau trei spaţii pentru persoane cu handicap care pot fi mai late şi mai apropiate de intrarea în magazin sau în clădire. Numai maşinile prevăzute cu însemne referitoare la persoane cu handicap pot parca acolo, iar persoanelor care nu au nici un fel de dizabilităţi le va fi interzisă utilizarea acestor locuri de parcare. În fiecare parcare mare supraetajată şi subterană, este foarte uşor să vă rătăciţi. În astfel de parcări, diferitele zone şi secţiuni sunt marcate cu cifre şi litere care sunt de regulă imprimate pe tichetul dumneavoastră de parcare pentru a vă ajuta să găsiţi locul de parcare. Spaţiul unei parcări este organizat în locuri individuale de parcare, separate prin linii. Există benzi speciale de circulaţie între aceste locuri de parcare pentru ca vehiculele să se deplaseze cu un minim de dificultate. Pot exista limite de viteză, semne de circulaţie, treceri pentru pietoni, telefoane sau pasarele pentru pietoni în parcări foarte mari. Sunt utilizate corpuri de iluminat de mari dimensiuni pentru a lumina parcările pe timpul nopţii şi pentru a asigura siguranţa persoanelor şi a maşinilor. Pentru a preveni pătrunderea unor persoane suspecte în parcări, există de regulă paznici care patrulează în incintă după închidere, în special noaptea, pentru a muta vehiculele care nu ar trebui să fie parcate acolo şi pentru a menţine siguranţa. Pe perioada iernii, este acordată o atenţie deosebită locurilor în care se depune zăpada. Deszăpezirea în aceste parcări este realizată cu ajutorul unui plug de zăpadă. ~Care sunt diferitele tipuri de parcări disponibile?^ 1.Parcările cu timp împărţit le permit mai multor utilizatori să folosească acelaşi spaţiu prin alocarea unor perioade diferite respectivilor utilizatori. 2. Parcarea tarifată înseamnă că posesorii de maşini vor plăti direct costul aferent utilizării facilităţilor de parcare. 3.Administrarea parcărilor se bazează pe parcare tarifată pentru a reduce problemele de parcare într-o anumită zonă. pentru a reduce traficul într-o zonă şi pentru a fluidiza traficul, dar şi pentru a recupera costurile construirii parcării, aplicate constructorului de către guvern, pentru a finanţa facilităţi în cadrul comunităţii cum ar fi transportul local şi programe de înfrumuseţare peisagistică, sau pentru mai mult de unul dintre scopurile de mai sus. Atunci când parcarea este tarifată, un loc este închiriat cu luna şi facilitatea este denumită o parcare lunară. Aceste parcări cu tarifare lunară se dovedesc a fi mai ieftine cu reduceri semnificative şi economii substanţiale în comparaţie cu parcările ce tarifează la zi. 4.Cash out la parcare înseamnă că navetiştii primesc stimulente monetare pentru a folosi alte modalităţi de transport cum ar fi autobuzele pentru a reduce utilizarea parcărilor companiilor din care fac parte. Acest lucru păstrează parcarea liberă pentru clienţi şi vizitatori în orele de vârf. ~Cum este structurată o parcare ideală?^ 1. Este prevăzută cu rampe de acces interioare şi exterioare pentru convenabilitate. 2. Parcările ghidează utilizatorii prin indicatoare şi panouri cu informaţii plasate în interiorul parcării. 3. Îmbunătăţirea distanţei pe care trebuie să o parcurgeţi pe jos în parcare şi în spaţiul de lucru sporeşte convenabilitatea. Anumite parcări sunt prevăzute cu pasaje pietonale umbrite, acces facil la lift şi lifturi tip capsulă. 4. Prin înfrumuseţarea parcărilor cu aspect tern, cu ajutorul peisagisticii, iluminatului interior, pasajelor pavate şi materiale de construcţie de calitate ridicată, artă şi alte trăsături estetice. 5. Cele mai multe parcări dispun de echipe proprii care se ocupă de curăţenie, împreună cu echipe de pază care ţin afară intruşii şi îndepărtează vehiculele abandonate. Întreţinerea parcărilor este realizată la intervale regulate pentru a le păstra într-o stare bună de curăţenie. 6. Carosabilul este acoperit cu pietriş şi asfalt şi sunt prevăzute sisteme de scurgere a apei pluviale pentru a preveni daunele produse maşinilor pe durata ploilor torenţiale. 7. Arhitecţii care se ocupă cu proiectarea parcărilor prevăd instalaţii moderne de siguranţă împotriva incendiilor, obstrucţiilor şi accidentelor. 8. Aspecte de securitate precum monitorizarea, luminarea corespunzătoare pe timp de iarnă, patrule de pază, alarme de incendiu, echipe de tractare şi supraveghere video cu circuit închis sunt de asemenea esenţiale într-o parcare bună. ~Există moduri diferite de a parca o maşină în funcţie de tipul parcării?^ 1. În numeroase oraşe mari, unde terenul costă foarte mult şi nu este disponibil imediat, este utilizată parcarea cu valet, şoferul predând cheile valetului care va parca ulterior vehiculul în parcare. Acest mod de parcare este utilizat pentru ca un număr maxim de maşini să poată încăpea într-o parcare. Vehiculele pot fi parcate în şiruri, folosind o dispunere perpendiculară, paralelă sau tangenţială, cu spaţii înguste de manevrare pentru maşini şi valeţi. 2. O altă dispunere este aceea în tandem, unde, în zonele rezidenţiale, două maşini parchează apropiat una în spatele celeilalte. Primul vehicul trebuie să se deplaseze pentru a permite trecerea celui de-al doilea. 3. Parcarea paralelă este cea mai comună metodă de parcare pe marginea carosabilului. 4. În cazul parcării perpendiculare, maşinile sunt parcate paralel una cu cealaltă şi perpendicular cu un zid. 5. Parcarea angulară se practică de asemenea în parcări. Această metodă de parcare creează mai mult spaţiu decât în cazul parcării paralele şi perpendiculare. Anumite oraşe utilizează parcarea angulară şi pe stradă, pentru a conferi mai mult spaţiu traficului. ~Care este sistemul de ghidaj al parcării disponibil în anumite parcări?^ Sistemele de ghidaj şi informare la parcare (PGI) sau sistemele de ghidaj la parcare furnizează şoferului semnale de monitorizare a traficului şi cunoştinţe cu privire la parcarea respectivă. Ghidajul parcării şi informaţiile aferente pot îmbunătăţi în mod semnificativ eficienţa găsirii unui spaţiu de parcare în apropiere. • Timpul petrecut căutând un loc de parcare este redus. • Şoferii pot găsi un loc de parcare apropiat utilizând un dispozitiv de la bordul maşinii. ~Cum îmbunătăţesc sistemele de administrare parcările?^ 1. Şoferii au nevoie de informaţii constante şi precise cu privire la disponibilitatea, localizarea şi preţul unui loc de parcare. Un Ghid de Acces pentru Transport va furniza informaţii cu privire la modurile de a ajunge într-o anumită zonă în moduri diferite, inclusiv cu privire la disponibilitatea şi preţul unor locuri de parcare. Această monitorizare a locurilor de parcare poate fi realizată de o agenţie guvernamentală cu experienţă. 2. Informaţiile referitoare la parcări pot include hărţi, indicatoare, chioşcuri de informare, sisteme de localizare GPS, cât şi numeroase tipuri de Sisteme de Comunicare Electronică, acestea furnizând informaţii participanţilor la trafic cu privire la localizarea unei parcări, disponibilitate şi preţ. Aceste planuri de administrare a parcărilor pot contribui la îmbunătăţirea nivelului de convenabilitate şi siguranţă, cât şi de a furniza opţiuni alternative de parcare la un preţ mai redus. 3. Guvernele locale, localităţile industriale aglomerate şi zonele rezidenţiale implementează de obicei strategii de parcare pentru a îmbunătăţi nivelul de congestionare a traficului în ore de vârf. 4. Dacă persistă problema congestionării traficului la ore de vârf, inginerii de transport, urbaniştii, agenţiile publice şi consultanţii pot colabora pentru a realiza studii referitoare la parcări, soluţii de parcare şi planuri eficiente de administrare a parcărilor. ~Cum poate administrarea parcărilor să sporească nivelul de calitate al parcărilor?^ Administrarea parcărilor reduce cerinţele referitoare la locuri de parcare prin realizarea unei monitorizări eficiente a cerinţelor şi punerea lor în balanţă cu costurile. Acest sistem poate conduce la creşterea numărului de spaţii de parcare pentru consumatori şi la reducerea costurilor. Poate include un plan de parcare ce identifică modificările în trafic, practicile, sarcinile, responsabilităţile, bugetele, programele şi timpul disponibil la nivel local. ~Cum vă puteţi asigura de faptul că parcările sunt utilizate în mod corespunzător?^ Puteţi să vă asiguraţi de utilizarea corespunzătoare a parcărilor în cartierul dumneavoastră prin evaluarea cerinţelor şi a disponibilităţii: • Preţul parcării trebuie să fie mai ridicat în orele de vârf, fără a oferi reduceri pentru abonamente pe termen lung. • Parcarea este completată de semne rutiere, hărţi, GPS, PGI şi broşuri. Acestea trebuie utilizate pentru a le furniza utilizatorilor informaţii actualizate. • Serviciile de parcare trebuie să furnizeze o serie de facilităţi de parcare cum ar fi serviciile unui valet pentru utilizatorii premium, dar şi parcare convenabilă pentru parcare pe termen scurt, pentru cumpărători sau furnizori. De asemenea, trebuie prevăzute şi spaţii mai mari pentru persoane cu handicap şi aranjamente speciale pentru vizitatori în orele de vârf.