Imagine de ansamblu Alexandria

Publicitatea reprezintă tot ceea ce face afacerea dumneavoastră pentru a atrage atenţia asupra produselor sau serviciilor dumneavoastră. Publicitatea este o componentă importantă din desfăşurarea oricărei activităţi, fie că este mare sau mică. Publicitatea aduce clienţi noi unei afaceri şi le confirmă clienţilor existenţi că respectiva companie încă le oferă produse şi servicii de calitate.

Robit Srl
(021) 125-3011
Str. Alexandru Ghica Bl: 704Fg Sc: G Et: 2 Ap: 11
Alexandria
 
Interdigital Srl
Str. Libertatii Nr: 202-204
Alexandria
 

Imagine de ansamblu

Publicitate eficientă

~Publicitate eficientă^ Prin intermediul unui anunţ publicitar, o companie poate ajunge la sute, dacă nu chiar mii de oameni. Aceasta este una dintre provocările din domeniul publicităţii. Compania trebuie să se asigure că anunţul său publicitar ajunge la publicul ţintă—persoanele despre care cred că ar putea folosi produsele sau serviciile sale. În cazul în care campania publicitară ajunge la o mie de persoane, dar este vorba despre o mie de persoane care nu pot folosi produsul, atunci banii cheltuiţi cu respectivul anunţ publicitar sunt irosiţi. Scopul unei campanii publicitare bine plasate este transmiterea mesajului către piaţa ţintă. Publicitatea este un mediu care evoluează în mod continuu. Pe măsură ce internetul continuă să se dezvolte, se dezvoltă şi domeniul publicităţii. În prezent, consumatorii văd un anunţ publicitar şi pot achiziţiona imediat un produs sau serviciu. Acest aspect are ca efect o publicitate mult mai eficientă, care poate fi urmărită mai uşor. Publicitatea nu mai este un mijloc media cu un singur sens, anunţul publicitar doar fiind vizionat de către public. Acum publicul poate interacţiona direct cu anunţurile publicitare. În fiecare an, afacerile din lumea întreagă cheltuiesc miliarde pentru publicitate, potrivit ZenithOptimedia. Date fiind aceste sume, în domeniul publicităţii lucrează milioane de oameni în lumea întreagă. Majoritatea canalelor media, inclusiv radioul şi televiziunea, sunt susţinute aproape în întregime de veniturile din publicitate. Fără publicitate, nu am mai avea aceste canale media. ~Publicitate tipărită^ Publicitatea tipărită nu este mai puţin populară astăzi decât era atunci când acesta era singurul canal media existent. Anunţurile publicitare tipărite sunt eficiente şi deseori mai accesibile din punct de vedere al preţurilor, comparativ cu celelalte medii mai avansate din punct de vedere al tehnologiei. Când analizăm publicitatea tipărită, prima categorie este publicitatea din ziare. Un beneficiu major al publicităţii în ziare este acela că ajunge la o mare varietate de consumatori. Segmentul de populaţie care primeşte ziarul este destul de vast. Un alt beneficiu al publicităţii în ziare este costul mai scăzut. Publicitatea în reviste reprezintă o altă formă populară de publicitate tipărită. Anunţurile publicitare din reviste sunt de regulă de o calitate superioară celor care apar în ziare. Publicul ţintă este mai uşor de atins prin intermediul revistelor, pentru că în funcţie de tipul de revistă, aveţi o imagine clară a persoanelor care o citesc. O altă formă de publicitate tipărită este reprezentată de publicitatea prin corespondenţă. Este vorba despre anunţurile publicitare care ajung în căsuţa poştală a consumatorului. Dacă folosiţi această abordare, luaţi în considerare includerea unui cupon pentru a atrage atenţia consumatorului. În mod asemănător, plasarea de cupoane în cataloagele de cupoane poate reprezenta o modalitate eficientă de a atrage atenţia asupra produsului sau serviciului dumneavoastră. Consumatorii adoră cupoanele, aşa că nu treceţi cu vederea această strategie reuşită. O ultimă categorie de publicitate tipărită este publicitatea în cărţile de telefoane, cum ar fi Pagini Aurii. Unul dintre beneficiile acestui tip de publicitate este acela că ajunge la persoanele care caută produsul sau serviciul dumneavoastră. Acordarea unei reduceri pentru menţionarea anunţului publicitar poate, de asemenea, să atragă clienţi. În cazul publicităţii în cartea de telefoane, dimensiunea anunţului publicitare este esenţială. Consumatorii răsfoiesc Paginile Aurii şi cu cât anunţul dumneavoastră este mai mare, cu atât aveţi mai multe şanse ca acesta să fie văzut sau citit. ~Publicitate la televizor şi la radio^ Publicitatea la televizor şi la radio reprezintă, probabil, formele de publicitate cel mai des avute în vedere. De asemenea, publicitatea la televizor şi la radio tinde să fie cea mai scumpă variantă de publicitate, dată fiind eficacitatea publicităţii la televizor şi la radio. Probabil cel mai des întâlnit tip de anunţ publicitar la televizor este cel difuzat în timpul unei emisiuni de televiziune. Acestea sunt adesea numite „spoturi”. De regulă, spoturile durează între 30 şi 45 de secunde. Obiectivul unui anunţ publicitar scurt este să transmită consumatorului suficiente informaţii, astfel încât să îl determine să întreprindă o acţiune, fie că aceasta înseamnă să cumpere un produs, să viziteze o locaţie sau să apeleze un număr de telefon. Pentru a atrage atenţia telespectatorului este adesea folosit umorul. Teleshopping-ul este e o formă de publicitate prin intermediul televizorului care mai puţin întâlnită, dar nu mai puţin eficientă. Teleshopping-ul înseamnă reclame de durată mai lungă, de regulă în jur de o jumătate de oră. Teleshopping-ul prezintă în detaliu produsul oferit. De regulă, teleshopping-ul îi prezintă clientului comentarii şi poveşti de succes referitoare la produs. Publicitatea la radio implică de obicei o melodie sau o frază atrăgătoare care îl ajută pe client să reţină produsul sau serviciul căruia i se face publicitate. Anunţurile publicitare auzite la radio sunt scurte, dar foarte eficiente, mai ales atunci când sunt difuzate în timpul orelor de vârf din cursul dimineţii sau după-amiezii, când majoritatea oamenilor se află în maşini şi ascultă radioul. Sponsorizările sunt de asemenea folosite în publicitatea la radio. Multe emisiuni sunt sponsorizate de anumite companii şi vor fi menţionate de un anumit număr de ori în timpul emisiunii, în schimbul sponsorizării de natură financiară. De asemenea, sponsorizarea unei emisiuni radio garantează că produsul sau compania nu vor fi criticate de către postul radio. ~Publicitatea online^ Anunţurile publicitare online răsar, la propriu, peste tot pe internet. Dat fiind faptul că foarte multe persoane sunt prezente în mediul online, publicitatea pe internet este o metodă foarte eficientă de a ajunge la o majoritate extinsă a populaţiei consumatoare. Atunci când trebuie să studieze mai multe opţiuni de cumpărare oamenii recurg la internet. Anunţurile publicitare de forma banner-elor reprezintă una dintre cele mai des întâlnite forme de publicitate online. Acestea sunt anunţurile grafice pe care le puteţi vedea pe majoritatea website-urilor. Se pot afla în partea de sus a paginii, pe margini sau chiar în centrul paginii. Anunţurile publicitare de tipul banner-elor includ adesea animaţie sau posibilităţi de interacţiune. Pop-up-urile sunt o altă formă de anunţuri publicitare pe internet. Pop-up-urile apar într-o fereastră mică atunci când deschideţi pentru prima dată o pagină. Există o părere conform căreia consumatorii sunt enervaţi de pop-up-uri, dar, de fapt, acestea garantează că audienţa vizată vă vede anunţul. Anunţurile interstiţiale reprezintă o idee interesantă. De regulă, aceste anunţuri apar pe o pagină atunci când un utilizator dă click pentru a merge de la o pagină la alta. Aceste anunţuri asigură o rată mare de utilizatori care chiar dau click pe anunţ, pentru că sunt forţaţi să îl vadă până când se încarcă pagina pe care vor să o vadă. Publicitatea „pay per click” este tipul de publicitate care apare pe paginile asociate anumitor cuvinte cheie. De exemplu, dacă vindeţi paturi pentru animale, anunţul dumneavoastră de tipul pay per click ar putea să apară pe un website dedicat îngrijirii câinilor. Aceste anunţuri publicitare sunt de obicei anunţuri cu text mic, introduse în paginile website-ului, fiind de obicei identificate ca fiind anunţuri publicitare. Acestea sunt foarte eficiente, pentru că vizează o anumită audienţă. Una dintre tendinţele din domeniul anunţurilor publicitare online este transformarea acestora în anunţuri interactive. Puteţi vedea un anunţ care vă cere să jucaţi un joc amuzant. Când daţi click pe anunţ, jucaţi jocul şi în acelaşi timp sunteţi direcţionaţi către site-ul companiei care îşi face publicitate. Alte anunţuri interactive solicită acordarea unui vot. Aceste anunţuri sunt eficiente în mod deosebit, pentru că antrenează utilizatorul. ~Folosirea unei agenţii de publicitate^ Multe companii aleg să folosească o agenţie de publicitate pentru a se ocupa de campaniile lor de publicitate. Într-adevăr, agenţiile de publicitate implică un cost suplimentar al campaniei publicitare, dar acestea vă pot ajuta să faceţi o campanie mai eficientă. Agenţiile de publicitate îşi asumă sarcina planificării, creării şi derulării întregii campanii. Acestea sunt de ajutor companiei prin aceea că reprezintă o terţă parte şi adesea pot oferi consultanţă obiectivă în legătură cu anumite idei de publicitate pe care le-ar putea avea compania. Primirea unui astfel de ajutor profesional poate avea ca rezultat crearea unor campanii publicitare mult mai eficiente. Puteţi găsi agenţii de publicitate pentru toate bugetele. Există agenţii de publicitate în care lucrează una sau două persoane. La cealaltă extremă, puteţi găsi agenţii de publicitate care sunt corporaţii uriaşe, multinaţionale. Există agenţii care oferă consultanţă pentru anumite tipuri de companii sau anunţuri publicitare sau companii full-service care se ocupă de toate tipuri de anunţuri publicitare. Unul dintre beneficiile folosirii unei agenţii de publicitate este acela că sunt mult mai la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul publicităţii. Acestea dispun de minţile creative necesare pentru a crea concepte publicitare câştigătoare. De asemenea, ştiu care tipuri de anunţuri sunt cele mai eficiente. Timpul şi banii economisiţi pe anunţuri publicitare eficiente prin folosirea unei agenţii, cântăresc mult mai mult decât costul contractării agenţiei. Când alegeţi o agenţie de publicitate, solicitaţi mostre ale lucrărilor efectuate. Dacă puteţi, discutaţi cu alţi clienţi pentru a vedea dacă aceasta beneficiază de comentarii pozitive din partea clienţilor. Cereţi-le să vă prezinte un rezumat al ideilor lor vizavi de afacerea dumneavoastră şi pe această bază hotărâţi dacă au ceea ce căutaţi la o agenţie de publicitate. ~Planificarea campaniei dumneavoastră^ Odată ce v-aţi hotărât dacă aveţi sau nu nevoie să folosiţi o agenţie de publicitate, este momentul să vă planificaţi campania. Primul pas pentru planificarea unei campanii de publicitate eficiente este identificarea publicului ţintă. Dacă nu ştiţi de către cine doriţi să fie vizionat anunţul dumneavoastră, nu vă veţi plasa anunţul în locurile potrivite. De exemplu, dacă faceţi publicitate pentru articole sportive, probabil că nu vă doriţi să achiziţionaţi spaţiu comercial pe canalul de arte şi meşteşuguri! În continuare, stabiliţi-vă bugetul. Bugetul va determina o parte din campania dumneavoastră. După stabilirea bugetului, este momentul să alegeţi tipul de canal media pe care doriţi să îl folosiţi. Stabiliţi canalul media în funcţie de publicul ţintă, tipul produsului pe care îl comercializaţi şi de buget. Dacă, de exemplu, faceţi o campanie publicitară care vizează adolescenţii, probabil că nu veţi dori să achiziţionaţi spaţiu publicitar în ziar, chiar dacă acesta se va încadra bine în bugetul dumneavoastră. Luând în considerare toate aceste aspecte veţi reuşi să stabiliţi cel mai potrivit canal media pentru anunţurile dumneavoastră publicitare. În continuare, stabiliţi tema campaniei dumneavoastră publicitare. Chiar dacă folosiţi mai multe canale media, este recomandat să aveţi o temă comună. Acest fapt îi va ajuta pe clienţii dumneavoastră să recunoască şi să facă asocierea cu produsul sau serviciul dumneavoastră. De asemenea, îi va ajuta pe clienţi să reţină produsul dumneavoastră şi să nu facă nici o confuzie. ~Derularea campaniei dumneavoastră^ În timpul derulării campaniei dumneavoastră publicitare, reţineţi să difuzaţi anunţul de cât mai multe ori. Oricât ar fi de bun anunţul dumneavoastră, acesta nu va ajunge la mulţi oameni dacă este difuzat o singură dată. Frecvenţa şi repetiţia sunt esenţiale pentru ca potenţialii clienţi să reţină afacerea dumneavoastră. Consecvenţa este de asemenea importantă. Este recomandat să vă creaţi anunţurile în jurul unei teme centrale, păstrând astfel continuitatea anunţurilor publicitare. În acest mod clienţii dumneavoastră vor reţine compania, produsul şi serviciul. O bună modalitate de a realiza acest lucru este prin intermediul unei sigle. Chiar dacă, din când în când, schimbaţi anunţul, puteţi da dovadă de consecvenţă plasând sigla în fiecare anunţ, arătându-le clienţilor cine sunteţi.

Publicitate tipărită

~Publicitate eficientă^ Prin intermediul unui anunţ publicitar, o companie poate ajunge la sute, dacă nu chiar mii de oameni. Aceasta este una dintre provocările din domeniul publicităţii. Compania trebuie să se asigure că anunţul său publicitar ajunge la publicul ţintă—persoanele despre care cred că ar putea folosi produsele sau serviciile sale. În cazul în care campania publicitară ajunge la o mie de persoane, dar este vorba despre o mie de persoane care nu pot folosi produsul, atunci banii cheltuiţi cu respectivul anunţ publicitar sunt irosiţi. Scopul unei campanii publicitare bine plasate este transmiterea mesajului către piaţa ţintă. Publicitatea este un mediu care evoluează în mod continuu. Pe măsură ce internetul continuă să se dezvolte, se dezvoltă şi domeniul publicităţii. În prezent, consumatorii văd un anunţ publicitar şi pot achiziţiona imediat un produs sau serviciu. Acest aspect are ca efect o publicitate mult mai eficientă, care poate fi urmărită mai uşor. Publicitatea nu mai este un mijloc media cu un singur sens, anunţul publicitar doar fiind vizionat de către public. Acum publicul poate interacţiona direct cu anunţurile publicitare. În fiecare an, afacerile din lumea întreagă cheltuiesc miliarde pentru publicitate, potrivit ZenithOptimedia. Date fiind aceste sume, în domeniul publicităţii lucrează milioane de oameni în lumea întreagă. Majoritatea canalelor media, inclusiv radioul şi televiziunea, sunt susţinute aproape în întregime de veniturile din publicitate. Fără publicitate, nu am mai avea aceste canale media. ~Publicitate tipărită^ Publicitatea tipărită nu este mai puţin populară astăzi decât era atunci când acesta era singurul canal media existent. Anunţurile publicitare tipărite sunt eficiente şi deseori mai accesibile din punct de vedere al preţurilor, comparativ cu celelalte medii mai avansate din punct de vedere al tehnologiei. Când analizăm publicitatea tipărită, prima categorie este publicitatea din ziare. Un beneficiu major al publicităţii în ziare este acela că ajunge la o mare varietate de consumatori. Segmentul de populaţie care primeşte ziarul este destul de vast. Un alt beneficiu al publicităţii în ziare este costul mai scăzut. Publicitatea în reviste reprezintă o altă formă populară de publicitate tipărită. Anunţurile publicitare din reviste sunt de regulă de o calitate superioară celor care apar în ziare. Publicul ţintă este mai uşor de atins prin intermediul revistelor, pentru că în funcţie de tipul de revistă, aveţi o imagine clară a persoanelor care o citesc. O altă formă de publicitate tipărită este reprezentată de publicitatea prin corespondenţă. Este vorba despre anunţurile publicitare care ajung în căsuţa poştală a consumatorului. Dacă folosiţi această abordare, luaţi în considerare includerea unui cupon pentru a atrage atenţia consumatorului. În mod asemănător, plasarea de cupoane în cataloagele de cupoane poate reprezenta o modalitate eficientă de a atrage atenţia asupra produsului sau serviciului dumneavoastră. Consumatorii adoră cupoanele, aşa că nu treceţi cu vederea această strategie reuşită. O ultimă categorie de publicitate tipărită este publicitatea în cărţile de telefoane, cum ar fi Pagini Aurii. Unul dintre beneficiile acestui tip de publicitate este acela că ajunge la persoanele care caută produsul sau serviciul dumneavoastră. Acordarea unei reduceri pentru menţionarea anunţului publicitar poate, de asemenea, să atragă clienţi. În cazul publicităţii în cartea de telefoane, dimensiunea anunţului publicitare este esenţială. Consumatorii răsfoiesc Paginile Aurii şi cu cât anunţul dumneavoastră este mai mare, cu atât aveţi mai multe şanse ca acesta să fie văzut sau citit. ~Publicitate la televizor şi la radio^ Publicitatea la televizor şi la radio reprezintă, probabil, formele de publicitate cel mai des avute în vedere. De asemenea, publicitatea la televizor şi la radio tinde să fie cea mai scumpă variantă de publicitate, dată fiind eficacitatea publicităţii la televizor şi la radio. Probabil cel mai des întâlnit tip de anunţ publicitar la televizor este cel difuzat în timpul unei emisiuni de televiziune. Acestea sunt adesea numite „spoturi”. De regulă, spoturile durează între 30 şi 45 de secunde. Obiectivul unui anunţ publicitar scurt este să transmită consumatorului suficiente informaţii, astfel încât să îl determine să întreprindă o acţiune, fie că aceasta înseamnă să cumpere un produs, să viziteze o locaţie sau să apeleze un număr de telefon. Pentru a atrage atenţia telespectatorului este adesea folosit umorul. Teleshopping-ul este e o formă de publicitate prin intermediul televizorului care mai puţin întâlnită, dar nu mai puţin eficientă. Teleshopping-ul înseamnă reclame de durată mai lungă, de regulă în jur de o jumătate de oră. Teleshopping-ul prezintă în detaliu produsul oferit. De regulă, teleshopping-ul îi prezintă clientului comentarii şi poveşti de succes referitoare la produs. Publicitatea la radio implică de obicei o melodie sau o frază atrăgătoare care îl ajută pe client să reţină produsul sau serviciul căruia i se face publicitate. Anunţurile publicitare auzite la radio sunt scurte, dar foarte eficiente, mai ales atunci când sunt difuzate în timpul orelor de vârf din cursul dimineţii sau după-amiezii, când majoritatea oamenilor se află în maşini şi ascultă radioul. Sponsorizările sunt de asemenea folosite în publicitatea la radio. Multe emisiuni sunt sponsorizate de anumite companii şi vor fi menţionate de un anumit număr de ori în timpul emisiunii, în schimbul sponsorizării de natură financiară. De asemenea, sponsorizarea unei emisiuni radio garantează că produsul sau compania nu vor fi criticate de către postul radio. ~Publicitatea online^ Anunţurile publicitare online răsar, la propriu, peste tot pe internet. Dat fiind faptul că foarte multe persoane sunt prezente în mediul online, publicitatea pe internet este o metodă foarte eficientă de a ajunge la o majoritate extinsă a populaţiei consumatoare. Atunci când trebuie să studieze mai multe opţiuni de cumpărare oamenii recurg la internet. Anunţurile publicitare de forma banner-elor reprezintă una dintre cele mai des întâlnite forme de publicitate online. Acestea sunt anunţurile grafice pe care le puteţi vedea pe majoritatea website-urilor. Se pot afla în partea de sus a paginii, pe margini sau chiar în centrul paginii. Anunţurile publicitare de tipul banner-elor includ adesea animaţie sau posibilităţi de interacţiune. Pop-up-urile sunt o altă formă de anunţuri publicitare pe internet. Pop-up-urile apar într-o fereastră mică atunci când deschideţi pentru prima dată o pagină. Există o părere conform căreia consumatorii sunt enervaţi de pop-up-uri, dar, de fapt, acestea garantează că audienţa vizată vă vede anunţul. Anunţurile interstiţiale reprezintă o idee interesantă. De regulă, aceste anunţuri apar pe o pagină atunci când un utilizator dă click pentru a merge de la o pagină la alta. Aceste anunţuri asigură o rată mare de utilizatori care chiar dau click pe anunţ, pentru că sunt forţaţi să îl vadă până când se încarcă pagina pe care vor să o vadă. Publicitatea „pay per click” este tipul de publicitate care apare pe paginile asociate anumitor cuvinte cheie. De exemplu, dacă vindeţi paturi pentru animale, anunţul dumneavoastră de tipul pay per click ar putea să apară pe un website dedicat îngrijirii câinilor. Aceste anunţuri publicitare sunt de obicei anunţuri cu text mic, introduse în paginile website-ului, fiind de obicei identificate ca fiind anunţuri publicitare. Acestea sunt foarte eficiente, pentru că vizează o anumită audienţă. Una dintre tendinţele din domeniul anunţurilor publicitare online este transformarea acestora în anunţuri interactive. Puteţi vedea un anunţ care vă cere să jucaţi un joc amuzant. Când daţi click pe anunţ, jucaţi jocul şi în acelaşi timp sunteţi direcţionaţi către site-ul companiei care îşi face publicitate. Alte anunţuri interactive solicită acordarea unui vot. Aceste anunţuri sunt eficiente în mod deosebit, pentru că antrenează utilizatorul. ~Folosirea unei agenţii de publicitate^ Multe companii aleg să folosească o agenţie de publicitate pentru a se ocupa de campaniile lor de publicitate. Într-adevăr, agenţiile de publicitate implică un cost suplimentar al campaniei publicitare, dar acestea vă pot ajuta să faceţi o campanie mai eficientă. Agenţiile de publicitate îşi asumă sarcina planificării, creării şi derulării întregii campanii. Acestea sunt de ajutor companiei prin aceea că reprezintă o terţă parte şi adesea pot oferi consultanţă obiectivă în legătură cu anumite idei de publicitate pe care le-ar putea avea compania. Primirea unui astfel de ajutor profesional poate avea ca rezultat crearea unor campanii publicitare mult mai eficiente. Puteţi găsi agenţii de publicitate pentru toate bugetele. Există agenţii de publicitate în care lucrează una sau două persoane. La cealaltă extremă, puteţi găsi agenţii de publicitate care sunt corporaţii uriaşe, multinaţionale. Există agenţii care oferă consultanţă pentru anumite tipuri de companii sau anunţuri publicitare sau companii full-service care se ocupă de toate tipuri de anunţuri publicitare. Unul dintre beneficiile folosirii unei agenţii de publicitate este acela că sunt mult mai la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul publicităţii. Acestea dispun de minţile creative necesare pentru a crea concepte publicitare câştigătoare. De asemenea, ştiu care tipuri de anunţuri sunt cele mai eficiente. Timpul şi banii economisiţi pe anunţuri publicitare eficiente prin folosirea unei agenţii, cântăresc mult mai mult decât costul contractării agenţiei. Când alegeţi o agenţie de publicitate, solicitaţi mostre ale lucrărilor efectuate. Dacă puteţi, discutaţi cu alţi clienţi pentru a vedea dacă aceasta beneficiază de comentarii pozitive din partea clienţilor. Cereţi-le să vă prezinte un rezumat al ideilor lor vizavi de afacerea dumneavoastră şi pe această bază hotărâţi dacă au ceea ce căutaţi la o agenţie de publicitate. ~Planificarea campaniei dumneavoastră^ Odată ce v-aţi hotărât dacă aveţi sau nu nevoie să folosiţi o agenţie de publicitate, este momentul să vă planificaţi campania. Primul pas pentru planificarea unei campanii de publicitate eficiente este identificarea publicului ţintă. Dacă nu ştiţi de către cine doriţi să fie vizionat anunţul dumneavoastră, nu vă veţi plasa anunţul în locurile potrivite. De exemplu, dacă faceţi publicitate pentru articole sportive, probabil că nu vă doriţi să achiziţionaţi spaţiu comercial pe canalul de arte şi meşteşuguri! În continuare, stabiliţi-vă bugetul. Bugetul va determina o parte din campania dumneavoastră. După stabilirea bugetului, este momentul să alegeţi tipul de canal media pe care doriţi să îl folosiţi. Stabiliţi canalul media în funcţie de publicul ţintă, tipul produsului pe care îl comercializaţi şi de buget. Dacă, de exemplu, faceţi o campanie publicitară care vizează adolescenţii, probabil că nu veţi dori să achiziţionaţi spaţiu publicitar în ziar, chiar dacă acesta se va încadra bine în bugetul dumneavoastră. Luând în considerare toate aceste aspecte veţi reuşi să stabiliţi cel mai potrivit canal media pentru anunţurile dumneavoastră publicitare. În continuare, stabiliţi tema campaniei dumneavoastră publicitare. Chiar dacă folosiţi mai multe canale media, este recomandat să aveţi o temă comună. Acest fapt îi va ajuta pe clienţii dumneavoastră să recunoască şi să facă asocierea cu produsul sau serviciul dumneavoastră. De asemenea, îi va ajuta pe clienţi să reţină produsul dumneavoastră şi să nu facă nici o confuzie. ~Derularea campaniei dumneavoastră^ În timpul derulării campaniei dumneavoastră publicitare, reţineţi să difuzaţi anunţul de cât mai multe ori. Oricât ar fi de bun anunţul dumneavoastră, acesta nu va ajunge la mulţi oameni dacă este difuzat o singură dată. Frecvenţa şi repetiţia sunt esenţiale pentru ca potenţialii clienţi să reţină afacerea dumneavoastră. Consecvenţa este de asemenea importantă. Este recomandat să vă creaţi anunţurile în jurul unei teme centrale, păstrând astfel continuitatea anunţurilor publicitare. În acest mod clienţii dumneavoastră vor reţine compania, produsul şi serviciul. O bună modalitate de a realiza acest lucru este prin intermediul unei sigle. Chiar dacă, din când în când, schimbaţi anunţul, puteţi da dovadă de consecvenţă plasând sigla în fiecare anunţ, arătându-le clienţilor cine sunteţi.

Publicitate la televizor şi la radio

~Publicitate eficientă^ Prin intermediul unui anunţ publicitar, o companie poate ajunge la sute, dacă nu chiar mii de oameni. Aceasta este una dintre provocările din domeniul publicităţii. Compania trebuie să se asigure că anunţul său publicitar ajunge la publicul ţintă—persoanele despre care cred că ar putea folosi produsele sau serviciile sale. În cazul în care campania publicitară ajunge la o mie de persoane, dar este vorba despre o mie de persoane care nu pot folosi produsul, atunci banii cheltuiţi cu respectivul anunţ publicitar sunt irosiţi. Scopul unei campanii publicitare bine plasate este transmiterea mesajului către piaţa ţintă. Publicitatea este un mediu care evoluează în mod continuu. Pe măsură ce internetul continuă să se dezvolte, se dezvoltă şi domeniul publicităţii. În prezent, consumatorii văd un anunţ publicitar şi pot achiziţiona imediat un produs sau serviciu. Acest aspect are ca efect o publicitate mult mai eficientă, care poate fi urmărită mai uşor. Publicitatea nu mai este un mijloc media cu un singur sens, anunţul publicitar doar fiind vizionat de către public. Acum publicul poate interacţiona direct cu anunţurile publicitare. În fiecare an, afacerile din lumea întreagă cheltuiesc miliarde pentru publicitate, potrivit ZenithOptimedia. Date fiind aceste sume, în domeniul publicităţii lucrează milioane de oameni în lumea întreagă. Majoritatea canalelor media, inclusiv radioul şi televiziunea, sunt susţinute aproape în întregime de veniturile din publicitate. Fără publicitate, nu am mai avea aceste canale media. ~Publicitate tipărită^ Publicitatea tipărită nu este mai puţin populară astăzi decât era atunci când acesta era singurul canal media existent. Anunţurile publicitare tipărite sunt eficiente şi deseori mai accesibile din punct de vedere al preţurilor, comparativ cu celelalte medii mai avansate din punct de vedere al tehnologiei. Când analizăm publicitatea tipărită, prima categorie este publicitatea din ziare. Un beneficiu major al publicităţii în ziare este acela că ajunge la o mare varietate de consumatori. Segmentul de populaţie care primeşte ziarul este destul de vast. Un alt beneficiu al publicităţii în ziare este costul mai scăzut. Publicitatea în reviste reprezintă o altă formă populară de publicitate tipărită. Anunţurile publicitare din reviste sunt de regulă de o calitate superioară celor care apar în ziare. Publicul ţintă este mai uşor de atins prin intermediul revistelor, pentru că în funcţie de tipul de revistă, aveţi o imagine clară a persoanelor care o citesc. O altă formă de publicitate tipărită este reprezentată de publicitatea prin corespondenţă. Este vorba despre anunţurile publicitare care ajung în căsuţa poştală a consumatorului. Dacă folosiţi această abordare, luaţi în considerare includerea unui cupon pentru a atrage atenţia consumatorului. În mod asemănător, plasarea de cupoane în cataloagele de cupoane poate reprezenta o modalitate eficientă de a atrage atenţia asupra produsului sau serviciului dumneavoastră. Consumatorii adoră cupoanele, aşa că nu treceţi cu vederea această strategie reuşită. O ultimă categorie de publicitate tipărită este publicitatea în cărţile de telefoane, cum ar fi Pagini Aurii. Unul dintre beneficiile acestui tip de publicitate este acela că ajunge la persoanele care caută produsul sau serviciul dumneavoastră. Acordarea unei reduceri pentru menţionarea anunţului publicitar poate, de asemenea, să atragă clienţi. În cazul publicităţii în cartea de telefoane, dimensiunea anunţului publicitare este esenţială. Consumatorii răsfoiesc Paginile Aurii şi cu cât anunţul dumneavoastră este mai mare, cu atât aveţi mai multe şanse ca acesta să fie văzut sau citit. ~Publicitate la televizor şi la radio^ Publicitatea la televizor şi la radio reprezintă, probabil, formele de publicitate cel mai des avute în vedere. De asemenea, publicitatea la televizor şi la radio tinde să fie cea mai scumpă variantă de publicitate, dată fiind eficacitatea publicităţii la televizor şi la radio. Probabil cel mai des întâlnit tip de anunţ publicitar la televizor este cel difuzat în timpul unei emisiuni de televiziune. Acestea sunt adesea numite „spoturi”. De regulă, spoturile durează între 30 şi 45 de secunde. Obiectivul unui anunţ publicitar scurt este să transmită consumatorului suficiente informaţii, astfel încât să îl determine să întreprindă o acţiune, fie că aceasta înseamnă să cumpere un produs, să viziteze o locaţie sau să apeleze un număr de telefon. Pentru a atrage atenţia telespectatorului este adesea folosit umorul. Teleshopping-ul este e o formă de publicitate prin intermediul televizorului care mai puţin întâlnită, dar nu mai puţin eficientă. Teleshopping-ul înseamnă reclame de durată mai lungă, de regulă în jur de o jumătate de oră. Teleshopping-ul prezintă în detaliu produsul oferit. De regulă, teleshopping-ul îi prezintă clientului comentarii şi poveşti de succes referitoare la produs. Publicitatea la radio implică de obicei o melodie sau o frază atrăgătoare care îl ajută pe client să reţină produsul sau serviciul căruia i se face publicitate. Anunţurile publicitare auzite la radio sunt scurte, dar foarte eficiente, mai ales atunci când sunt difuzate în timpul orelor de vârf din cursul dimineţii sau după-amiezii, când majoritatea oamenilor se află în maşini şi ascultă radioul. Sponsorizările sunt de asemenea folosite în publicitatea la radio. Multe emisiuni sunt sponsorizate de anumite companii şi vor fi menţionate de un anumit număr de ori în timpul emisiunii, în schimbul sponsorizării de natură financiară. De asemenea, sponsorizarea unei emisiuni radio garantează că produsul sau compania nu vor fi criticate de către postul radio. ~Publicitatea online^ Anunţurile publicitare online răsar, la propriu, peste tot pe internet. Dat fiind faptul că foarte multe persoane sunt prezente în mediul online, publicitatea pe internet este o metodă foarte eficientă de a ajunge la o majoritate extinsă a populaţiei consumatoare. Atunci când trebuie să studieze mai multe opţiuni de cumpărare oamenii recurg la internet. Anunţurile publicitare de forma banner-elor reprezintă una dintre cele mai des întâlnite forme de publicitate online. Acestea sunt anunţurile grafice pe care le puteţi vedea pe majoritatea website-urilor. Se pot afla în partea de sus a paginii, pe margini sau chiar în centrul paginii. Anunţurile publicitare de tipul banner-elor includ adesea animaţie sau posibilităţi de interacţiune. Pop-up-urile sunt o altă formă de anunţuri publicitare pe internet. Pop-up-urile apar într-o fereastră mică atunci când deschideţi pentru prima dată o pagină. Există o părere conform căreia consumatorii sunt enervaţi de pop-up-uri, dar, de fapt, acestea garantează că audienţa vizată vă vede anunţul. Anunţurile interstiţiale reprezintă o idee interesantă. De regulă, aceste anunţuri apar pe o pagină atunci când un utilizator dă click pentru a merge de la o pagină la alta. Aceste anunţuri asigură o rată mare de utilizatori care chiar dau click pe anunţ, pentru că sunt forţaţi să îl vadă până când se încarcă pagina pe care vor să o vadă. Publicitatea „pay per click” este tipul de publicitate care apare pe paginile asociate anumitor cuvinte cheie. De exemplu, dacă vindeţi paturi pentru animale, anunţul dumneavoastră de tipul pay per click ar putea să apară pe un website dedicat îngrijirii câinilor. Aceste anunţuri publicitare sunt de obicei anunţuri cu text mic, introduse în paginile website-ului, fiind de obicei identificate ca fiind anunţuri publicitare. Acestea sunt foarte eficiente, pentru că vizează o anumită audienţă. Una dintre tendinţele din domeniul anunţurilor publicitare online este transformarea acestora în anunţuri interactive. Puteţi vedea un anunţ care vă cere să jucaţi un joc amuzant. Când daţi click pe anunţ, jucaţi jocul şi în acelaşi timp sunteţi direcţionaţi către site-ul companiei care îşi face publicitate. Alte anunţuri interactive solicită acordarea unui vot. Aceste anunţuri sunt eficiente în mod deosebit, pentru că antrenează utilizatorul. ~Folosirea unei agenţii de publicitate^ Multe companii aleg să folosească o agenţie de publicitate pentru a se ocupa de campaniile lor de publicitate. Într-adevăr, agenţiile de publicitate implică un cost suplimentar al campaniei publicitare, dar acestea vă pot ajuta să faceţi o campanie mai eficientă. Agenţiile de publicitate îşi asumă sarcina planificării, creării şi derulării întregii campanii. Acestea sunt de ajutor companiei prin aceea că reprezintă o terţă parte şi adesea pot oferi consultanţă obiectivă în legătură cu anumite idei de publicitate pe care le-ar putea avea compania. Primirea unui astfel de ajutor profesional poate avea ca rezultat crearea unor campanii publicitare mult mai eficiente. Puteţi găsi agenţii de publicitate pentru toate bugetele. Există agenţii de publicitate în care lucrează una sau două persoane. La cealaltă extremă, puteţi găsi agenţii de publicitate care sunt corporaţii uriaşe, multinaţionale. Există agenţii care oferă consultanţă pentru anumite tipuri de companii sau anunţuri publicitare sau companii full-service care se ocupă de toate tipuri de anunţuri publicitare. Unul dintre beneficiile folosirii unei agenţii de publicitate este acela că sunt mult mai la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul publicităţii. Acestea dispun de minţile creative necesare pentru a crea concepte publicitare câştigătoare. De asemenea, ştiu care tipuri de anunţuri sunt cele mai eficiente. Timpul şi banii economisiţi pe anunţuri publicitare eficiente prin folosirea unei agenţii, cântăresc mult mai mult decât costul contractării agenţiei. Când alegeţi o agenţie de publicitate, solicitaţi mostre ale lucrărilor efectuate. Dacă puteţi, discutaţi cu alţi clienţi pentru a vedea dacă aceasta beneficiază de comentarii pozitive din partea clienţilor. Cereţi-le să vă prezinte un rezumat al ideilor lor vizavi de afacerea dumneavoastră şi pe această bază hotărâţi dacă au ceea ce căutaţi la o agenţie de publicitate. ~Planificarea campaniei dumneavoastră^ Odată ce v-aţi hotărât dacă aveţi sau nu nevoie să folosiţi o agenţie de publicitate, este momentul să vă planificaţi campania. Primul pas pentru planificarea unei campanii de publicitate eficiente este identificarea publicului ţintă. Dacă nu ştiţi de către cine doriţi să fie vizionat anunţul dumneavoastră, nu vă veţi plasa anunţul în locurile potrivite. De exemplu, dacă faceţi publicitate pentru articole sportive, probabil că nu vă doriţi să achiziţionaţi spaţiu comercial pe canalul de arte şi meşteşuguri! În continuare, stabiliţi-vă bugetul. Bugetul va determina o parte din campania dumneavoastră. După stabilirea bugetului, este momentul să alegeţi tipul de canal media pe care doriţi să îl folosiţi. Stabiliţi canalul media în funcţie de publicul ţintă, tipul produsului pe care îl comercializaţi şi de buget. Dacă, de exemplu, faceţi o campanie publicitară care vizează adolescenţii, probabil că nu veţi dori să achiziţionaţi spaţiu publicitar în ziar, chiar dacă acesta se va încadra bine în bugetul dumneavoastră. Luând în considerare toate aceste aspecte veţi reuşi să stabiliţi cel mai potrivit canal media pentru anunţurile dumneavoastră publicitare. În continuare, stabiliţi tema campaniei dumneavoastră publicitare. Chiar dacă folosiţi mai multe canale media, este recomandat să aveţi o temă comună. Acest fapt îi va ajuta pe clienţii dumneavoastră să recunoască şi să facă asocierea cu produsul sau serviciul dumneavoastră. De asemenea, îi va ajuta pe clienţi să reţină produsul dumneavoastră şi să nu facă nici o confuzie. ~Derularea campaniei dumneavoastră^ În timpul derulării campaniei dumneavoastră publicitare, reţineţi să difuzaţi anunţul de cât mai multe ori. Oricât ar fi de bun anunţul dumneavoastră, acesta nu va ajunge la mulţi oameni dacă este difuzat o singură dată. Frecvenţa şi repetiţia sunt esenţiale pentru ca potenţialii clienţi să reţină afacerea dumneavoastră. Consecvenţa este de asemenea importantă. Este recomandat să vă creaţi anunţurile în jurul unei teme centrale, păstrând astfel continuitatea anunţurilor publicitare. În acest mod clienţii dumneavoastră vor reţine compania, produsul şi serviciul. O bună modalitate de a realiza acest lucru este prin intermediul unei sigle. Chiar dacă, din când în când, schimbaţi anunţul, puteţi da dovadă de consecvenţă plasând sigla în fiecare anunţ, arătându-le clienţilor cine sunteţi.