Ipoteci asupra spaţiilor comerciale Bucureşti

Ipotecile asupra spaţiilor comerciale sunt ipoteci garantate cu proprietăţi imobiliare de tipul spaţiilor comerciale. Acest site vă va explica modul în care sunt structurate ipotecile comerciale şi va servi ca un ghid pentru toate nevoile de finanţare garantate cu proprietăţi imobiliare comerciale.

Raiffeisen Leasing Ifn Sa
(021) 403-3300
Calea 13 Septembrie, Tronson Iii Nr: 90 Et: 9
Bucureşti
 
Tiriac Leasing Ifn Sa
(021) 206-2609
B-Dul Expozitiei Nr: 2
Bucureşti
 
Maan Exchange Srl
(021) 211-3487
Tunari Nr: 43 Et: 1 Ap: 2
Bucureşti
 
Zacapo Corporation Srl
(021) 336-7371
Horei Nr: 30 D
Bucureşti
 
Transfer Exchange Srl
(021) 321-2725
Ionescu Atanase Maior Nr: 16
Bucureşti
 
Teletrade International Consulting Sa
(031) 100-2465
Polona Nr: 43 Ap: 1
Bucureşti
 
Camad Leasing Ifn Sa
(021) 318-6739
Vulturilor Nr: 98A Et: 3
Bucureşti
 
Ela Exchange 84 Srl
(072) 223-7269
Aleea Parva Nr: 1 Bl: A21 Sc: F Et: 2 Ap: 83
Bucureşti
 
Metropolitan 10 Impex Ifn Sa
(021) 323-9233
Calea Calarasilor Nr: 175 Bl: 44 Sc: C Et: 3 Ap: 80
Bucureşti
 
Autotrio Srl
Pescarusului Nr: 9 Bl: M11 Sc: A Et: 5 Ap: 30
Bucureşti
 

Ipoteci asupra spaţiilor comerciale

Informaţii cu privire la ipotecile garantate cu spaţii comerciale

~Informaţii cu privire la ipotecile garantate cu spaţii comerciale^ Ipotecile garantate cu spaţii comerciale presupun de regulă finanţarea unei afaceri cum ar fi un hotel, depozit, magazin, o fabrică, sau orice altă clădire care are ca scop generarea veniturilor prin activitate de producţie, vânzări sau prestare de servicii. Pentru a finanţa activităţile desfăşurate, o companie sau acţionarii săi trebuie să obţină finanţare pentru o serie de factori, cum ar fi clădirea, terenul sau alte structuri ce fac parte din proprietatea pe care este situată compania. Ipoteca asupra spaţiilor comerciale poate include de asemenea echipamente care sunt considerate o parte permanentă din structură, sau, în condiţiile contractelor de vânzare, la valoarea pentru care un creditor de ipoteci asupra proprietăţilor rezidenţiale ar finanţa echipamente care ar fi incluse în preţul de achiziţie al locuinţei. Obiectivul unei ipoteci asupra spaţiilor comerciale poate varia, de la o nouă achiziţie la renovări, completări sau refinanţarea creditului iniţial. Durata creditului poate varia între 15 şi 30 de ani şi câteodată mai mult, în funcţie de valoarea creditului şi de tipul companiei. Pot exista cerinţe diferite impuse asupra debitorilor, în special asupra celor care şi-au deschis propria afacere de curând, chiar dacă reputaţia lor de credit personală este una bună. Este posibil ca un nou proprietar de afacere să nu aibă experienţă cu liniile de credit cu valoare ridicată pe care le presupune o ipotecă asupra unui spaţiu comercial, fapt pentru care acestuia îi poate fi solicitat un avans mai mare sau un garant pentru a finanţa afacerea. ~Creditori comerciali^ Deşi cele mai multe companii care acordă ipoteci se ocupă cu atât cu finanţarea proprietăţilor rezidenţiale cât şi a celor comerciale, este recomandabil să lucraţi cu un creditor specializat în finanţarea spaţiilor comerciale. Un astfel de creditor va fi în măsură să lucreze cu un debitor cu o reputaţie de credit mai puţin bună sau care nu are experienţă de credit pentru a justifica valoarea creditului pe care îl solicită. Un creditor care se ocupă de ipoteci asupra spaţiilor comerciale este de asemenea familiarizat cu piaţa comercială şi cu modul în care funcţionează. ~Planul de afaceri^ Unul dintre cele mai importante documente de care veţi avea vreodată nevoie atunci când puneţi bazele unei afaceri este un plan de afaceri. Scopul unui plan de afaceri este acela de a le demonstra creditorilor, investitorilor şi altor experţi financiari, modul în care plănuiţi să dezvoltaţi o afacere de succes. Pentru noul proprietar, veţi dori să lucraţi cu un contabil pentru a realiza un plan de afaceri bazat pe obiective realiste. Există o diferenţă mare între a investi într-o companie existentă şi o companie în curs de înfiinţare. Bineînţeles, planul de afaceri pe care îl elaboraţi în astfel de situaţii va fi diferit. Pentru o companie care este deja înfiinţată, obiectivul dumneavoastră poate fi creşterea vânzărilor şi scăderea cheltuielilor cu 5% în primul an. Pe de altă parte, dacă puneţi bazele unei noi companii, scopul dumneavoastră poate fi angajarea unui număr anume de persoane şi obţinerea unui anumit profit în primul an. De aici, puteţi dezvolta un plan pentru creşterea veniturilor în vederea obţinerii unui profit. Trebuie să fiţi realişti în gândire şi, în loc să aşteptaţi ca acest lucru să se întâmple în cel de-al doilea sau al treilea an de activitate, creaţi un plan de afaceri care evidenţiază o creştere constantă a profitului pe o perioadă de câţiva ani. Acest tip de plan permite creditorului să constate că sunteţi realişti în ceea ce priveşte obiectivele dumneavoastră şi că nu încercaţi doar să îl impresionaţi. Evidenţierea unui progres constant într-un interval de câţiva ani îi va demonstra că aveţi nu numai obiective realiste dar şi cunoştinţe avansate cu privire la industria respectivă. ~Pregătirea pentru interviu^ Asiguraţi-vă destul timp înainte de a stabili prima întâlnire cu creditorul. Veţi dori să aveţi totul pregătit înainte de a intra în biroul creditorului, iar pentru a face acest lucru, aveţi nevoie de timp suficient pentru a pregăti interviul. Acest lucru poate presupune alocarea unui interval de cel puţin o săptămână de la data stabilirii întâlnirii până la efectivul interviu, pentru a fi siguri că nu lăsaţi nimic relevant pentru tranzacţie la voia întâmplării. Ca şi în cazul unui interviu pentru o slujbă, primul interviu cu potenţialul creditor va lăsa o impresie importantă. Dacă nu îi lăsaţi o impresie bună creditorului, nimic din ceea ce îi spuneţi sau prezentaţi din acel moment nu va mai conta. În mod cert, informaţiile cuprinse în istoricul dumneavoastră de credit şi financiar vor avea un efect semnificativ asupra creditorului, însă pentru noul proprietar de afacere, care nu are extrem de multă experienţă, singurul avantaj de care dispune este modul în care se prezintă în faţa creditorului şi impresia pe care i-o lasă acestuia. ~Prezentarea planului dumneavoastră de afaceri^ Înainte de interviu, trebuie să revizuiţi planul de afaceri împreună cu o persoană care este familiarizată cu compania dumneavoastră şi care vă poate spune dacă aţi inclus informaţii suficiente, dar şi dacă informaţiile prezentate reflectă obiective realiste pe care doriţi ca respectivul creditor să le susţină. Chiar dacă aţi colaborat cu contabilul, pentru a stabili nişte obiective pe care amândoi le consideraţi realiste, este în interesul dumneavoastră să discutaţi cu un terţ care nu este implicat în planul dumneavoastră de afaceri, pentru a confirma dacă obiectivele stabilite sunt într-adevăr realiste. Această persoană poate fi un partener de afaceri, un fost angajat, un prieten sau un creditor care nu este implicat în finanţarea companiei dumneavoastră. Asiguraşi-vă că includeţi fiecare detaliu al scopului dumneavoastră în planul de afaceri şi că îl prezentaţi în aşa fel încât să îi demonstraţi creditorul că aveţi experienţa necesară pentru a transforma afacerea într-una de succes, dar şi să sunteţi dispus să depuneţi toate eforturile necesare în acest sens. ~Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul^ Una dintre cele mai importante părţi din finanţarea afacerii dumneavoastră este dezvoltarea unei relaţii cu creditorul. Până la urmă, creditorul va face parte din obiectivele dumneavoastră de afaceri pentru mulţi ani, astfel încât, dacă stabiliţi o relaţie bună încă de la început, va fi mai uşor ulterior să solicitaţi ajutorul creditorului atunci când nevoia de finanţare suplimentară devine iminentă. Stabilirea unei relaţii cu creditorul nu înseamnă că trebuie să luaţi prânzul ce acesta în fiecare săptămână, lună sau chiar deloc; ceea ce înseamnă este că realizaţi şi dezvoltaţi nevoia pentru o relaţie bună de afaceri. Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul poate presupune informarea acestuia cu privire la aspectele financiare ce afectează compania, indiferent dacă acestea sunt pozitive sau negative. Creditorul are un interes în compania dumneavoastră şi, prin urmare, este interesat de situaţia dumneavoastră financiară şi de abilitatea dumneavoastră de a adera la obiectivele prezentate în planul de afaceri. De asemenea, trebuie să vă amintiţi că creditorul este în măsură să vă sfătuiască atunci când aveţi probleme în procesul de a vă atinge obiectivele de vânzări, ca spre exemplu, având anumite opţiuni pentru dumneavoastră, în sensul creşterii potenţialului companiei. Amintiţi-vă, creditorul a investit în afacerea dumneavoastră, şi doreşte să vă atingeţi obiectivele, fiind dispus să vă acorde asistenţa necesară în cazul în care aveţi nevoie de aceasta.

Creditori comerciali

~Informaţii cu privire la ipotecile garantate cu spaţii comerciale^ Ipotecile garantate cu spaţii comerciale presupun de regulă finanţarea unei afaceri cum ar fi un hotel, depozit, magazin, o fabrică, sau orice altă clădire care are ca scop generarea veniturilor prin activitate de producţie, vânzări sau prestare de servicii. Pentru a finanţa activităţile desfăşurate, o companie sau acţionarii săi trebuie să obţină finanţare pentru o serie de factori, cum ar fi clădirea, terenul sau alte structuri ce fac parte din proprietatea pe care este situată compania. Ipoteca asupra spaţiilor comerciale poate include de asemenea echipamente care sunt considerate o parte permanentă din structură, sau, în condiţiile contractelor de vânzare, la valoarea pentru care un creditor de ipoteci asupra proprietăţilor rezidenţiale ar finanţa echipamente care ar fi incluse în preţul de achiziţie al locuinţei. Obiectivul unei ipoteci asupra spaţiilor comerciale poate varia, de la o nouă achiziţie la renovări, completări sau refinanţarea creditului iniţial. Durata creditului poate varia între 15 şi 30 de ani şi câteodată mai mult, în funcţie de valoarea creditului şi de tipul companiei. Pot exista cerinţe diferite impuse asupra debitorilor, în special asupra celor care şi-au deschis propria afacere de curând, chiar dacă reputaţia lor de credit personală este una bună. Este posibil ca un nou proprietar de afacere să nu aibă experienţă cu liniile de credit cu valoare ridicată pe care le presupune o ipotecă asupra unui spaţiu comercial, fapt pentru care acestuia îi poate fi solicitat un avans mai mare sau un garant pentru a finanţa afacerea. ~Creditori comerciali^ Deşi cele mai multe companii care acordă ipoteci se ocupă cu atât cu finanţarea proprietăţilor rezidenţiale cât şi a celor comerciale, este recomandabil să lucraţi cu un creditor specializat în finanţarea spaţiilor comerciale. Un astfel de creditor va fi în măsură să lucreze cu un debitor cu o reputaţie de credit mai puţin bună sau care nu are experienţă de credit pentru a justifica valoarea creditului pe care îl solicită. Un creditor care se ocupă de ipoteci asupra spaţiilor comerciale este de asemenea familiarizat cu piaţa comercială şi cu modul în care funcţionează. ~Planul de afaceri^ Unul dintre cele mai importante documente de care veţi avea vreodată nevoie atunci când puneţi bazele unei afaceri este un plan de afaceri. Scopul unui plan de afaceri este acela de a le demonstra creditorilor, investitorilor şi altor experţi financiari, modul în care plănuiţi să dezvoltaţi o afacere de succes. Pentru noul proprietar, veţi dori să lucraţi cu un contabil pentru a realiza un plan de afaceri bazat pe obiective realiste. Există o diferenţă mare între a investi într-o companie existentă şi o companie în curs de înfiinţare. Bineînţeles, planul de afaceri pe care îl elaboraţi în astfel de situaţii va fi diferit. Pentru o companie care este deja înfiinţată, obiectivul dumneavoastră poate fi creşterea vânzărilor şi scăderea cheltuielilor cu 5% în primul an. Pe de altă parte, dacă puneţi bazele unei noi companii, scopul dumneavoastră poate fi angajarea unui număr anume de persoane şi obţinerea unui anumit profit în primul an. De aici, puteţi dezvolta un plan pentru creşterea veniturilor în vederea obţinerii unui profit. Trebuie să fiţi realişti în gândire şi, în loc să aşteptaţi ca acest lucru să se întâmple în cel de-al doilea sau al treilea an de activitate, creaţi un plan de afaceri care evidenţiază o creştere constantă a profitului pe o perioadă de câţiva ani. Acest tip de plan permite creditorului să constate că sunteţi realişti în ceea ce priveşte obiectivele dumneavoastră şi că nu încercaţi doar să îl impresionaţi. Evidenţierea unui progres constant într-un interval de câţiva ani îi va demonstra că aveţi nu numai obiective realiste dar şi cunoştinţe avansate cu privire la industria respectivă. ~Pregătirea pentru interviu^ Asiguraţi-vă destul timp înainte de a stabili prima întâlnire cu creditorul. Veţi dori să aveţi totul pregătit înainte de a intra în biroul creditorului, iar pentru a face acest lucru, aveţi nevoie de timp suficient pentru a pregăti interviul. Acest lucru poate presupune alocarea unui interval de cel puţin o săptămână de la data stabilirii întâlnirii până la efectivul interviu, pentru a fi siguri că nu lăsaţi nimic relevant pentru tranzacţie la voia întâmplării. Ca şi în cazul unui interviu pentru o slujbă, primul interviu cu potenţialul creditor va lăsa o impresie importantă. Dacă nu îi lăsaţi o impresie bună creditorului, nimic din ceea ce îi spuneţi sau prezentaţi din acel moment nu va mai conta. În mod cert, informaţiile cuprinse în istoricul dumneavoastră de credit şi financiar vor avea un efect semnificativ asupra creditorului, însă pentru noul proprietar de afacere, care nu are extrem de multă experienţă, singurul avantaj de care dispune este modul în care se prezintă în faţa creditorului şi impresia pe care i-o lasă acestuia. ~Prezentarea planului dumneavoastră de afaceri^ Înainte de interviu, trebuie să revizuiţi planul de afaceri împreună cu o persoană care este familiarizată cu compania dumneavoastră şi care vă poate spune dacă aţi inclus informaţii suficiente, dar şi dacă informaţiile prezentate reflectă obiective realiste pe care doriţi ca respectivul creditor să le susţină. Chiar dacă aţi colaborat cu contabilul, pentru a stabili nişte obiective pe care amândoi le consideraţi realiste, este în interesul dumneavoastră să discutaţi cu un terţ care nu este implicat în planul dumneavoastră de afaceri, pentru a confirma dacă obiectivele stabilite sunt într-adevăr realiste. Această persoană poate fi un partener de afaceri, un fost angajat, un prieten sau un creditor care nu este implicat în finanţarea companiei dumneavoastră. Asiguraşi-vă că includeţi fiecare detaliu al scopului dumneavoastră în planul de afaceri şi că îl prezentaţi în aşa fel încât să îi demonstraţi creditorul că aveţi experienţa necesară pentru a transforma afacerea într-una de succes, dar şi să sunteţi dispus să depuneţi toate eforturile necesare în acest sens. ~Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul^ Una dintre cele mai importante părţi din finanţarea afacerii dumneavoastră este dezvoltarea unei relaţii cu creditorul. Până la urmă, creditorul va face parte din obiectivele dumneavoastră de afaceri pentru mulţi ani, astfel încât, dacă stabiliţi o relaţie bună încă de la început, va fi mai uşor ulterior să solicitaţi ajutorul creditorului atunci când nevoia de finanţare suplimentară devine iminentă. Stabilirea unei relaţii cu creditorul nu înseamnă că trebuie să luaţi prânzul ce acesta în fiecare săptămână, lună sau chiar deloc; ceea ce înseamnă este că realizaţi şi dezvoltaţi nevoia pentru o relaţie bună de afaceri. Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul poate presupune informarea acestuia cu privire la aspectele financiare ce afectează compania, indiferent dacă acestea sunt pozitive sau negative. Creditorul are un interes în compania dumneavoastră şi, prin urmare, este interesat de situaţia dumneavoastră financiară şi de abilitatea dumneavoastră de a adera la obiectivele prezentate în planul de afaceri. De asemenea, trebuie să vă amintiţi că creditorul este în măsură să vă sfătuiască atunci când aveţi probleme în procesul de a vă atinge obiectivele de vânzări, ca spre exemplu, având anumite opţiuni pentru dumneavoastră, în sensul creşterii potenţialului companiei. Amintiţi-vă, creditorul a investit în afacerea dumneavoastră, şi doreşte să vă atingeţi obiectivele, fiind dispus să vă acorde asistenţa necesară în cazul în care aveţi nevoie de aceasta.

Planul de afaceri

~Informaţii cu privire la ipotecile garantate cu spaţii comerciale^ Ipotecile garantate cu spaţii comerciale presupun de regulă finanţarea unei afaceri cum ar fi un hotel, depozit, magazin, o fabrică, sau orice altă clădire care are ca scop generarea veniturilor prin activitate de producţie, vânzări sau prestare de servicii. Pentru a finanţa activităţile desfăşurate, o companie sau acţionarii săi trebuie să obţină finanţare pentru o serie de factori, cum ar fi clădirea, terenul sau alte structuri ce fac parte din proprietatea pe care este situată compania. Ipoteca asupra spaţiilor comerciale poate include de asemenea echipamente care sunt considerate o parte permanentă din structură, sau, în condiţiile contractelor de vânzare, la valoarea pentru care un creditor de ipoteci asupra proprietăţilor rezidenţiale ar finanţa echipamente care ar fi incluse în preţul de achiziţie al locuinţei. Obiectivul unei ipoteci asupra spaţiilor comerciale poate varia, de la o nouă achiziţie la renovări, completări sau refinanţarea creditului iniţial. Durata creditului poate varia între 15 şi 30 de ani şi câteodată mai mult, în funcţie de valoarea creditului şi de tipul companiei. Pot exista cerinţe diferite impuse asupra debitorilor, în special asupra celor care şi-au deschis propria afacere de curând, chiar dacă reputaţia lor de credit personală este una bună. Este posibil ca un nou proprietar de afacere să nu aibă experienţă cu liniile de credit cu valoare ridicată pe care le presupune o ipotecă asupra unui spaţiu comercial, fapt pentru care acestuia îi poate fi solicitat un avans mai mare sau un garant pentru a finanţa afacerea. ~Creditori comerciali^ Deşi cele mai multe companii care acordă ipoteci se ocupă cu atât cu finanţarea proprietăţilor rezidenţiale cât şi a celor comerciale, este recomandabil să lucraţi cu un creditor specializat în finanţarea spaţiilor comerciale. Un astfel de creditor va fi în măsură să lucreze cu un debitor cu o reputaţie de credit mai puţin bună sau care nu are experienţă de credit pentru a justifica valoarea creditului pe care îl solicită. Un creditor care se ocupă de ipoteci asupra spaţiilor comerciale este de asemenea familiarizat cu piaţa comercială şi cu modul în care funcţionează. ~Planul de afaceri^ Unul dintre cele mai importante documente de care veţi avea vreodată nevoie atunci când puneţi bazele unei afaceri este un plan de afaceri. Scopul unui plan de afaceri este acela de a le demonstra creditorilor, investitorilor şi altor experţi financiari, modul în care plănuiţi să dezvoltaţi o afacere de succes. Pentru noul proprietar, veţi dori să lucraţi cu un contabil pentru a realiza un plan de afaceri bazat pe obiective realiste. Există o diferenţă mare între a investi într-o companie existentă şi o companie în curs de înfiinţare. Bineînţeles, planul de afaceri pe care îl elaboraţi în astfel de situaţii va fi diferit. Pentru o companie care este deja înfiinţată, obiectivul dumneavoastră poate fi creşterea vânzărilor şi scăderea cheltuielilor cu 5% în primul an. Pe de altă parte, dacă puneţi bazele unei noi companii, scopul dumneavoastră poate fi angajarea unui număr anume de persoane şi obţinerea unui anumit profit în primul an. De aici, puteţi dezvolta un plan pentru creşterea veniturilor în vederea obţinerii unui profit. Trebuie să fiţi realişti în gândire şi, în loc să aşteptaţi ca acest lucru să se întâmple în cel de-al doilea sau al treilea an de activitate, creaţi un plan de afaceri care evidenţiază o creştere constantă a profitului pe o perioadă de câţiva ani. Acest tip de plan permite creditorului să constate că sunteţi realişti în ceea ce priveşte obiectivele dumneavoastră şi că nu încercaţi doar să îl impresionaţi. Evidenţierea unui progres constant într-un interval de câţiva ani îi va demonstra că aveţi nu numai obiective realiste dar şi cunoştinţe avansate cu privire la industria respectivă. ~Pregătirea pentru interviu^ Asiguraţi-vă destul timp înainte de a stabili prima întâlnire cu creditorul. Veţi dori să aveţi totul pregătit înainte de a intra în biroul creditorului, iar pentru a face acest lucru, aveţi nevoie de timp suficient pentru a pregăti interviul. Acest lucru poate presupune alocarea unui interval de cel puţin o săptămână de la data stabilirii întâlnirii până la efectivul interviu, pentru a fi siguri că nu lăsaţi nimic relevant pentru tranzacţie la voia întâmplării. Ca şi în cazul unui interviu pentru o slujbă, primul interviu cu potenţialul creditor va lăsa o impresie importantă. Dacă nu îi lăsaţi o impresie bună creditorului, nimic din ceea ce îi spuneţi sau prezentaţi din acel moment nu va mai conta. În mod cert, informaţiile cuprinse în istoricul dumneavoastră de credit şi financiar vor avea un efect semnificativ asupra creditorului, însă pentru noul proprietar de afacere, care nu are extrem de multă experienţă, singurul avantaj de care dispune este modul în care se prezintă în faţa creditorului şi impresia pe care i-o lasă acestuia. ~Prezentarea planului dumneavoastră de afaceri^ Înainte de interviu, trebuie să revizuiţi planul de afaceri împreună cu o persoană care este familiarizată cu compania dumneavoastră şi care vă poate spune dacă aţi inclus informaţii suficiente, dar şi dacă informaţiile prezentate reflectă obiective realiste pe care doriţi ca respectivul creditor să le susţină. Chiar dacă aţi colaborat cu contabilul, pentru a stabili nişte obiective pe care amândoi le consideraţi realiste, este în interesul dumneavoastră să discutaţi cu un terţ care nu este implicat în planul dumneavoastră de afaceri, pentru a confirma dacă obiectivele stabilite sunt într-adevăr realiste. Această persoană poate fi un partener de afaceri, un fost angajat, un prieten sau un creditor care nu este implicat în finanţarea companiei dumneavoastră. Asiguraşi-vă că includeţi fiecare detaliu al scopului dumneavoastră în planul de afaceri şi că îl prezentaţi în aşa fel încât să îi demonstraţi creditorul că aveţi experienţa necesară pentru a transforma afacerea într-una de succes, dar şi să sunteţi dispus să depuneţi toate eforturile necesare în acest sens. ~Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul^ Una dintre cele mai importante părţi din finanţarea afacerii dumneavoastră este dezvoltarea unei relaţii cu creditorul. Până la urmă, creditorul va face parte din obiectivele dumneavoastră de afaceri pentru mulţi ani, astfel încât, dacă stabiliţi o relaţie bună încă de la început, va fi mai uşor ulterior să solicitaţi ajutorul creditorului atunci când nevoia de finanţare suplimentară devine iminentă. Stabilirea unei relaţii cu creditorul nu înseamnă că trebuie să luaţi prânzul ce acesta în fiecare săptămână, lună sau chiar deloc; ceea ce înseamnă este că realizaţi şi dezvoltaţi nevoia pentru o relaţie bună de afaceri. Dezvoltarea unei relaţii cu creditorul poate presupune informarea acestuia cu privire la aspectele financiare ce afectează compania, indiferent dacă acestea sunt pozitive sau negative. Creditorul are un interes în compania dumneavoastră şi, prin urmare, este interesat de situaţia dumneavoastră financiară şi de abilitatea dumneavoastră de a adera la obiectivele prezentate în planul de afaceri. De asemenea, trebuie să vă amintiţi că creditorul este în măsură să vă sfătuiască atunci când aveţi probleme în procesul de a vă atinge obiectivele de vânzări, ca spre exemplu, având anumite opţiuni pentru dumneavoastră, în sensul creşterii potenţialului companiei. Amintiţi-vă, creditorul a investit în afacerea dumneavoastră, şi doreşte să vă atingeţi obiectivele, fiind dispus să vă acorde asistenţa necesară în cazul în care aveţi nevoie de aceasta.