Publicitate la televiziunea prin cablu Alba Iulia

Publicitatea la televiziunea prin cablu este o modalitate excelentă de a vă aduce produsul sau serviciul în faţa potenţialilor consumatori. Dacă studiaţi puţin piaţa şi cu multă planificare, anunţul dumneavoastră publicitar vă poate creşte nivelul de profit.

Omni Sound Srl
(072) 255-5528
Str. Closca Nr: 4 Bl: B5 Ap: 26
Alba Iulia
 
News Media Srl
(072) 421-2486
Str. Gh. Pop De Basesti Nr: 10
Alba Iulia
 
Fantex Srl
Str. Andrei Muresanu Nr: 41
Alba Iulia
 

Publicitate la televiziunea prin cablu

Costul publicităţii la televiziunea prin cablu

~Costul publicităţii la televiziunea prin cablu^ Costul publicităţii la televiziunea prin cablu depinde de trei factori principali: durată, frecvenţă şi oră. Majoritatea anunţurilor publicitare durează între 30 de secunde şi 1 minut, cu toate că este posibil să dureze şi mai puţin. În anumite domenii, companiile de televiziune prin cablu le permit companiilor să se „asocieze”, două companii putând achiziţiona acelaşi interval de 30 de secunde şi să împartă durata de emisie. Totuşi, preţul pentru un spot de un minut nu este neapărat dublu, aşa că asiguraţi-vă că aţi verificat preţul aferent fiecărei durate. Asemenea altor companii, principiul conform căruia achiziţionarea de cantităţi mari poate conduce la obţinerea de reduceri se aplică şi în cazul publicităţii la televiziune. Frecvenţa cu care veţi alege să difuzaţi spotul va afecta preţul pe care îl veţi plăti pentru emisie. Este esenţial să contrabalansaţi suma pe care o plătiţi pentru anunţ cu punctul în care mai multe anunţuri nu echivalează neapărat cu mai mult succes în vânzarea produsului sau serviciului dumneavoastră. Ora la care alegeţi să difuzaţi anunţul publicitar influenţează de asemenea costul publicităţii la televiziunea prin cablu. Difuzarea anunţurilor la ore de vârf (prime time), atunci când se uită mai multe persoane, va fi mai scumpă decât difuzarea aceloraşi anunţuri în emisiunile din timpul zilei. Alegerea orei la care ar trebui să difuzaţi anunţul depinde şi de statisticile demografice aferente segmentului respectiv. De regulă, un anunţ care vizează femeile are mai mult succes în timpul zilei, în timp ce produsele pentru bărbaţi sunt mai bine promovate atunci când sunt difuzate în timpul evenimentelor sportive. ~Scrierea unui scenariu pentru un anunţ publicitar la televiziunea prin cablu^ Scrierea unui scenariu este o aptitudine pe care scriitorii şi-o formează în timp, dar dacă exersaţi vă puteţi scrie scenariul pentru spotul difuzat la televiziunea prin cablu. Primul pas este să identificaţi mesajele pe care doriţi să le transmiteţi. Dacă aveţi o afacere nouă, puteţi avea ca obiectiv să le transmiteţi oamenilor cine sunteţi şi cu ce vă ocupaţi. Dacă aveţi o ofertă specială, detaliile referitoare la aceasta, cum ar fi procentul reducerii şi perioada de valabilitate, sunt esenţiale pentru a scrie un scenariu reuşit pentru un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu. După ce aţi notat tot ceea ce doriţi să transmiteţi, urmează să găsiţi o temă a anunţului. Gândiţi-vă la reclamele pe care le-aţi văzut pentru alte produse. Unele dintre ele folosesc diferite „artificii” pentru a atrage atenţia oamenilor. Altele se folosesc de o poveste amuzantă care nu are neapărat legătură cu produsul. În alte reclame apare proprietarul sau directorul companiei care se adresează publicului. Dacă ştiţi care dintre aceste tactici o veţi aborda, vă va fi mai uşor să scrieţi scenariul. Folosind mesajele pe care doriţi să le transmiteţi şi tema aleasă, compuneţi câteva texte. Folosiţi un limbaj cât mai firesc. Scrieţi ca şi cum aţi vorbi. După ce aveţi o versiune, citiţi-o cu voce tare pentru a vedea cum sună. Citiţi-o şi altor persoane până obţineţi textul perfect. ~Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu nu este atât de dificilă pe cât pare. Primul loc în care puteţi căuta este o agenţie de impresariat. Cele mai multe astfel de agenţii impresariază modele şi actori locali şi vă pot pune în legătură cu persoana potrivită pentru anunţul dumneavoastră difuzat la televiziunea prin cablu. Este posibil ca aceşti agenţi să dorească să vadă mai întâi un scenariu, aşa că fiţi pregătiţi să oferiţi informaţii despre reclama propriu-zisă. Pentru a stabili bugetul pentru anunţul publicitar, aflaţi care sunt costurile asociate folosirii unei astfel de agenţii. Dacă alegeţi să nu folosiţi o agenţie, puteţi găsi cu uşurinţă, pe cont propriu, actori pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu. Puneţi fluturaşi în locurile în care este posibil să se afle eventuali candidaţi, cum ar fi campusurile universitare şi magazinele alimentare. De asemenea, puteţi posta un anunţ în ziar. Specificaţi exact cât plătiţi şi ce aşteptări aveţi. După ce aţi văzut portofoliile câtorva actori locali, ţineţi audiţii cu câţiva care v-au trezit interesul. Rugaţi-i pe actori să citească scenariul pentru a vedea cum se descurcă. De asemenea, observaţi dacă par naturali şi dacă se potrivesc profilului companiei dumneavoastră. De exemplu, un spot pentru un plan de pensii va avea mai mult impact cu ajutorul unui actor mai în vârstă, decât cu o persoană de vârsta unui student. ~Cum stabiliţi dacă publicitatea la televiziunea prin cablu are impact^ Crearea propriului anunţ publicitar TV are farmecul său. Procesul este interesant şi vă oferă ocazia să experimentaţi un mediu publicitar mai puţin folosit. Pe de altă parte, nu vă doriţi să aruncaţi banii pe un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu, dacă anunţurile nu sunt eficiente. După ce începeţi difuzarea anunţului, acordaţi-le telespectatorilor timp să reacţioneze. Cei mai mulţi oameni au nevoie să vadă un anunţ de mai multe ori înainte de a lua în considerare efectuarea unei achiziţii. Găsiţi o modalitate de a urmări cât de des vin oamenii în magazinul dumneavoastră după ce au văzut anunţul. Folosiţi anunţul pentru a oferi promoţii şi produse bonus, care pot fi simbolice, doar dacă oamenii le solicită. Dacă solicitaţi personalului de la vânzare să înregistreze de câte ori oamenii au cerut produsul promoţional, vă veţi putea face o idee cu privire la eficienţa anunţului dumneavoastră. De asemenea, luaţi în considerare folosirea unui sondaj pentru a putea evalua eficienţa anunţului difuzat la televiziunea prin cablu. Acest sondaj poate conţine întrebări pentru a afla cum au aflat oamenii despre magazinul dumneavoastră şi puteţi afla numele de la persoanele care au făcut achiziţii. Un alt mod prin care puteţi urmări evoluţia numărului de clienţi fără a fi nevoie ca aceştia să facă ceva, este crearea unui website pentru magazinul dumneavoastră. Urmăriţi traficul pentru a vedea dacă numărul de accesări creşte atunci când este difuzat anunţul. ~Găsirea unei echipe video pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Dacă ştiţi unde să căutaţi, puteţi găsi o echipă video cu bani puţini. Universităţile sunt locurile ideale în care puteţi căuta. Discutaţi cu profesorii şi întrebaţi dacă vă pot recomanda studenţi. De asemenea, întrebaţi la bibliotecă şi la diferite departamente, pentru că adesea acestea angajează studenţi pentru a filma evenimentele din campus. Directorii vă pot pune în legătură cu studenţii care caută de lucru. Chiar dacă studenţii trebuie plătiţi corect, aceştia tind să ceară mai puţin decât o companie cu renume, pentru că nu au la fel de multe cheltuieli şi încă mai învaţă despre efectuarea unui montaj video. În cazul în care doriţi ca spotul pentru televiziunea prin cablu să conţină pasaje video cu obiecte dificile sau care se mişcă rapid, atunci este mai indicată folosirea unei echipe profesioniste. Este posibil ca aceste echipe să fie costisitoare, dar o echipă bună va face ca spotul dumneavoastră să arate mai bine. Montajul video se învaţă cu practică şi după destule erori. Echipa video nu trebuie să se priceapă doar la partea mecanică, ci trebuie să înţeleagă cum să folosească sunetul şi lumina pentru a surprinde cele mai bune imagini care să vă prezinte afacerea cât mai bine. Pentru a găsi o echipă trebuie să verificaţi referinţele şi să solicitaţi mostre ale unor lucrări anterioare. Nu vă sfiiţi să adresaţi întrebări; anunţul dumneavoastră depinde de calitatea muncii prestate de această echipă. ~Achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu^ Primul pas spre achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu este stabilirea unui buget. Persoanele care se ocupă de vânzări la compania de cablu vor încerca să vă vândă cel mai scump pachet, motiv pentru care este foarte important să ştiţi ce buget aveţi înainte de a vă începe căutarea. Veţi observa că este bine să vă ajustaţi bugetul; este posibil să fi supraestimat costul achiziţionării de spaţiu publicitar. Totuşi, înainte de a vă întâlni cu un reprezentant al companiei trebuie să știți cât de mult sunteţi dispuşi să cheltuiţi. După ce vă hotărâţi să faceţi achiziţia, stabiliţi cât de mult timp intenţionaţi să difuzaţi anunţurile şi cum veţi evalua reuşita acestora. Dacă achiziţionaţi în continuu spaţiu publicitar riscaţi să cheltuiţi bani ineficient pentru spoturile publicitare. Unele spoturi au efect timp de câteva săptămâni; altele timp de câteva luni. Întrebaţi reprezentantul de vânzări care este durata medie de difuzare aleasă de companii. Asiguraţi-vă că aveţi un contract clar înainte de a face achiziţia. Aflaţi când trebuie făcută plata şi cum se va derula tranzacţia. Pentru cele mai multe companii mici, publicitatea la televiziunea prin cablu reprezintă o cheltuială importantă şi înainte de a începe trebuie să ştiţi exact cum se va derula procesul. Adresaţi toate întrebările pe care le aveţi; nu vă sfiiţi. Compania aleasă ar trebui să se bucure să vă ofere toate răspunsurile. ~Studierea informaţiilor demografice pentru publicitatea la televiziunea prin cablu^ Informaţiile demografice pot părea plictisitoare. Rapoartele vor arăta numărul de persoane care urmăresc emisiunile şi vor oferi informaţii despre emisiunile respective. Aceste informaţii pot include vârsta, ocupaţia, nivelul de educaţie, nivelul de venit, situaţia familială şi multe altele. Chiar dacă sunteţi de părere că studierea acestor informaţii reprezintă o pierdere de timp, ar trebui să acordaţi atenţie acestui aspect. Dacă faceţi publicitate produselor dumneavoastră la ora nepotrivită în timpul pauzelor publicitare ale emisiunii nepotrivite, banii sunt cheltuiţi inutil. Pe de altă parte, dacă bugetul alocat pentru publicitate la televiziunea prin cablu este cheltuit la momentul potrivit, vânzările pot creşte în urma publicităţii efectuate. Urmăriţi reclamele pe cont propriu şi observaţi diferenţele. Produsele pentru femei nu sunt promovate în timpul evenimentelor sportive. Anunţurile respective tind să fie pentru bere, maşini şi alte articole care cel mai probabil vor fi achiziţionate de către bărbaţi, dat fiind faptul că la majoritatea evenimentelor sportive publicul este format din bărbaţi. Odată ce aţi înţeles importanţa informaţiilor demografice şi cunoaşteţi publicul magazinului dumneavoastră, puteţi studia oferta emisiunilor care sunt difuzate în intervalul orar dorit de dumneavoastră. Acestea conţin studii demografice care arată care este publicul emisiunii. Folosiţi aceste rapoarte pentru a alege cea mai potrivită metodă de promovare, prin care să obţineţi cele mai bune rezultate în urma timpului şi banilor investiţi.

Scrierea unui scenariu pentru un anunţ publicitar la televiziunea prin cablu

~Costul publicităţii la televiziunea prin cablu^ Costul publicităţii la televiziunea prin cablu depinde de trei factori principali: durată, frecvenţă şi oră. Majoritatea anunţurilor publicitare durează între 30 de secunde şi 1 minut, cu toate că este posibil să dureze şi mai puţin. În anumite domenii, companiile de televiziune prin cablu le permit companiilor să se „asocieze”, două companii putând achiziţiona acelaşi interval de 30 de secunde şi să împartă durata de emisie. Totuşi, preţul pentru un spot de un minut nu este neapărat dublu, aşa că asiguraţi-vă că aţi verificat preţul aferent fiecărei durate. Asemenea altor companii, principiul conform căruia achiziţionarea de cantităţi mari poate conduce la obţinerea de reduceri se aplică şi în cazul publicităţii la televiziune. Frecvenţa cu care veţi alege să difuzaţi spotul va afecta preţul pe care îl veţi plăti pentru emisie. Este esenţial să contrabalansaţi suma pe care o plătiţi pentru anunţ cu punctul în care mai multe anunţuri nu echivalează neapărat cu mai mult succes în vânzarea produsului sau serviciului dumneavoastră. Ora la care alegeţi să difuzaţi anunţul publicitar influenţează de asemenea costul publicităţii la televiziunea prin cablu. Difuzarea anunţurilor la ore de vârf (prime time), atunci când se uită mai multe persoane, va fi mai scumpă decât difuzarea aceloraşi anunţuri în emisiunile din timpul zilei. Alegerea orei la care ar trebui să difuzaţi anunţul depinde şi de statisticile demografice aferente segmentului respectiv. De regulă, un anunţ care vizează femeile are mai mult succes în timpul zilei, în timp ce produsele pentru bărbaţi sunt mai bine promovate atunci când sunt difuzate în timpul evenimentelor sportive. ~Scrierea unui scenariu pentru un anunţ publicitar la televiziunea prin cablu^ Scrierea unui scenariu este o aptitudine pe care scriitorii şi-o formează în timp, dar dacă exersaţi vă puteţi scrie scenariul pentru spotul difuzat la televiziunea prin cablu. Primul pas este să identificaţi mesajele pe care doriţi să le transmiteţi. Dacă aveţi o afacere nouă, puteţi avea ca obiectiv să le transmiteţi oamenilor cine sunteţi şi cu ce vă ocupaţi. Dacă aveţi o ofertă specială, detaliile referitoare la aceasta, cum ar fi procentul reducerii şi perioada de valabilitate, sunt esenţiale pentru a scrie un scenariu reuşit pentru un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu. După ce aţi notat tot ceea ce doriţi să transmiteţi, urmează să găsiţi o temă a anunţului. Gândiţi-vă la reclamele pe care le-aţi văzut pentru alte produse. Unele dintre ele folosesc diferite „artificii” pentru a atrage atenţia oamenilor. Altele se folosesc de o poveste amuzantă care nu are neapărat legătură cu produsul. În alte reclame apare proprietarul sau directorul companiei care se adresează publicului. Dacă ştiţi care dintre aceste tactici o veţi aborda, vă va fi mai uşor să scrieţi scenariul. Folosind mesajele pe care doriţi să le transmiteţi şi tema aleasă, compuneţi câteva texte. Folosiţi un limbaj cât mai firesc. Scrieţi ca şi cum aţi vorbi. După ce aveţi o versiune, citiţi-o cu voce tare pentru a vedea cum sună. Citiţi-o şi altor persoane până obţineţi textul perfect. ~Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu nu este atât de dificilă pe cât pare. Primul loc în care puteţi căuta este o agenţie de impresariat. Cele mai multe astfel de agenţii impresariază modele şi actori locali şi vă pot pune în legătură cu persoana potrivită pentru anunţul dumneavoastră difuzat la televiziunea prin cablu. Este posibil ca aceşti agenţi să dorească să vadă mai întâi un scenariu, aşa că fiţi pregătiţi să oferiţi informaţii despre reclama propriu-zisă. Pentru a stabili bugetul pentru anunţul publicitar, aflaţi care sunt costurile asociate folosirii unei astfel de agenţii. Dacă alegeţi să nu folosiţi o agenţie, puteţi găsi cu uşurinţă, pe cont propriu, actori pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu. Puneţi fluturaşi în locurile în care este posibil să se afle eventuali candidaţi, cum ar fi campusurile universitare şi magazinele alimentare. De asemenea, puteţi posta un anunţ în ziar. Specificaţi exact cât plătiţi şi ce aşteptări aveţi. După ce aţi văzut portofoliile câtorva actori locali, ţineţi audiţii cu câţiva care v-au trezit interesul. Rugaţi-i pe actori să citească scenariul pentru a vedea cum se descurcă. De asemenea, observaţi dacă par naturali şi dacă se potrivesc profilului companiei dumneavoastră. De exemplu, un spot pentru un plan de pensii va avea mai mult impact cu ajutorul unui actor mai în vârstă, decât cu o persoană de vârsta unui student. ~Cum stabiliţi dacă publicitatea la televiziunea prin cablu are impact^ Crearea propriului anunţ publicitar TV are farmecul său. Procesul este interesant şi vă oferă ocazia să experimentaţi un mediu publicitar mai puţin folosit. Pe de altă parte, nu vă doriţi să aruncaţi banii pe un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu, dacă anunţurile nu sunt eficiente. După ce începeţi difuzarea anunţului, acordaţi-le telespectatorilor timp să reacţioneze. Cei mai mulţi oameni au nevoie să vadă un anunţ de mai multe ori înainte de a lua în considerare efectuarea unei achiziţii. Găsiţi o modalitate de a urmări cât de des vin oamenii în magazinul dumneavoastră după ce au văzut anunţul. Folosiţi anunţul pentru a oferi promoţii şi produse bonus, care pot fi simbolice, doar dacă oamenii le solicită. Dacă solicitaţi personalului de la vânzare să înregistreze de câte ori oamenii au cerut produsul promoţional, vă veţi putea face o idee cu privire la eficienţa anunţului dumneavoastră. De asemenea, luaţi în considerare folosirea unui sondaj pentru a putea evalua eficienţa anunţului difuzat la televiziunea prin cablu. Acest sondaj poate conţine întrebări pentru a afla cum au aflat oamenii despre magazinul dumneavoastră şi puteţi afla numele de la persoanele care au făcut achiziţii. Un alt mod prin care puteţi urmări evoluţia numărului de clienţi fără a fi nevoie ca aceştia să facă ceva, este crearea unui website pentru magazinul dumneavoastră. Urmăriţi traficul pentru a vedea dacă numărul de accesări creşte atunci când este difuzat anunţul. ~Găsirea unei echipe video pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Dacă ştiţi unde să căutaţi, puteţi găsi o echipă video cu bani puţini. Universităţile sunt locurile ideale în care puteţi căuta. Discutaţi cu profesorii şi întrebaţi dacă vă pot recomanda studenţi. De asemenea, întrebaţi la bibliotecă şi la diferite departamente, pentru că adesea acestea angajează studenţi pentru a filma evenimentele din campus. Directorii vă pot pune în legătură cu studenţii care caută de lucru. Chiar dacă studenţii trebuie plătiţi corect, aceştia tind să ceară mai puţin decât o companie cu renume, pentru că nu au la fel de multe cheltuieli şi încă mai învaţă despre efectuarea unui montaj video. În cazul în care doriţi ca spotul pentru televiziunea prin cablu să conţină pasaje video cu obiecte dificile sau care se mişcă rapid, atunci este mai indicată folosirea unei echipe profesioniste. Este posibil ca aceste echipe să fie costisitoare, dar o echipă bună va face ca spotul dumneavoastră să arate mai bine. Montajul video se învaţă cu practică şi după destule erori. Echipa video nu trebuie să se priceapă doar la partea mecanică, ci trebuie să înţeleagă cum să folosească sunetul şi lumina pentru a surprinde cele mai bune imagini care să vă prezinte afacerea cât mai bine. Pentru a găsi o echipă trebuie să verificaţi referinţele şi să solicitaţi mostre ale unor lucrări anterioare. Nu vă sfiiţi să adresaţi întrebări; anunţul dumneavoastră depinde de calitatea muncii prestate de această echipă. ~Achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu^ Primul pas spre achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu este stabilirea unui buget. Persoanele care se ocupă de vânzări la compania de cablu vor încerca să vă vândă cel mai scump pachet, motiv pentru care este foarte important să ştiţi ce buget aveţi înainte de a vă începe căutarea. Veţi observa că este bine să vă ajustaţi bugetul; este posibil să fi supraestimat costul achiziţionării de spaţiu publicitar. Totuşi, înainte de a vă întâlni cu un reprezentant al companiei trebuie să știți cât de mult sunteţi dispuşi să cheltuiţi. După ce vă hotărâţi să faceţi achiziţia, stabiliţi cât de mult timp intenţionaţi să difuzaţi anunţurile şi cum veţi evalua reuşita acestora. Dacă achiziţionaţi în continuu spaţiu publicitar riscaţi să cheltuiţi bani ineficient pentru spoturile publicitare. Unele spoturi au efect timp de câteva săptămâni; altele timp de câteva luni. Întrebaţi reprezentantul de vânzări care este durata medie de difuzare aleasă de companii. Asiguraţi-vă că aveţi un contract clar înainte de a face achiziţia. Aflaţi când trebuie făcută plata şi cum se va derula tranzacţia. Pentru cele mai multe companii mici, publicitatea la televiziunea prin cablu reprezintă o cheltuială importantă şi înainte de a începe trebuie să ştiţi exact cum se va derula procesul. Adresaţi toate întrebările pe care le aveţi; nu vă sfiiţi. Compania aleasă ar trebui să se bucure să vă ofere toate răspunsurile. ~Studierea informaţiilor demografice pentru publicitatea la televiziunea prin cablu^ Informaţiile demografice pot părea plictisitoare. Rapoartele vor arăta numărul de persoane care urmăresc emisiunile şi vor oferi informaţii despre emisiunile respective. Aceste informaţii pot include vârsta, ocupaţia, nivelul de educaţie, nivelul de venit, situaţia familială şi multe altele. Chiar dacă sunteţi de părere că studierea acestor informaţii reprezintă o pierdere de timp, ar trebui să acordaţi atenţie acestui aspect. Dacă faceţi publicitate produselor dumneavoastră la ora nepotrivită în timpul pauzelor publicitare ale emisiunii nepotrivite, banii sunt cheltuiţi inutil. Pe de altă parte, dacă bugetul alocat pentru publicitate la televiziunea prin cablu este cheltuit la momentul potrivit, vânzările pot creşte în urma publicităţii efectuate. Urmăriţi reclamele pe cont propriu şi observaţi diferenţele. Produsele pentru femei nu sunt promovate în timpul evenimentelor sportive. Anunţurile respective tind să fie pentru bere, maşini şi alte articole care cel mai probabil vor fi achiziţionate de către bărbaţi, dat fiind faptul că la majoritatea evenimentelor sportive publicul este format din bărbaţi. Odată ce aţi înţeles importanţa informaţiilor demografice şi cunoaşteţi publicul magazinului dumneavoastră, puteţi studia oferta emisiunilor care sunt difuzate în intervalul orar dorit de dumneavoastră. Acestea conţin studii demografice care arată care este publicul emisiunii. Folosiţi aceste rapoarte pentru a alege cea mai potrivită metodă de promovare, prin care să obţineţi cele mai bune rezultate în urma timpului şi banilor investiţi.

Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu

~Costul publicităţii la televiziunea prin cablu^ Costul publicităţii la televiziunea prin cablu depinde de trei factori principali: durată, frecvenţă şi oră. Majoritatea anunţurilor publicitare durează între 30 de secunde şi 1 minut, cu toate că este posibil să dureze şi mai puţin. În anumite domenii, companiile de televiziune prin cablu le permit companiilor să se „asocieze”, două companii putând achiziţiona acelaşi interval de 30 de secunde şi să împartă durata de emisie. Totuşi, preţul pentru un spot de un minut nu este neapărat dublu, aşa că asiguraţi-vă că aţi verificat preţul aferent fiecărei durate. Asemenea altor companii, principiul conform căruia achiziţionarea de cantităţi mari poate conduce la obţinerea de reduceri se aplică şi în cazul publicităţii la televiziune. Frecvenţa cu care veţi alege să difuzaţi spotul va afecta preţul pe care îl veţi plăti pentru emisie. Este esenţial să contrabalansaţi suma pe care o plătiţi pentru anunţ cu punctul în care mai multe anunţuri nu echivalează neapărat cu mai mult succes în vânzarea produsului sau serviciului dumneavoastră. Ora la care alegeţi să difuzaţi anunţul publicitar influenţează de asemenea costul publicităţii la televiziunea prin cablu. Difuzarea anunţurilor la ore de vârf (prime time), atunci când se uită mai multe persoane, va fi mai scumpă decât difuzarea aceloraşi anunţuri în emisiunile din timpul zilei. Alegerea orei la care ar trebui să difuzaţi anunţul depinde şi de statisticile demografice aferente segmentului respectiv. De regulă, un anunţ care vizează femeile are mai mult succes în timpul zilei, în timp ce produsele pentru bărbaţi sunt mai bine promovate atunci când sunt difuzate în timpul evenimentelor sportive. ~Scrierea unui scenariu pentru un anunţ publicitar la televiziunea prin cablu^ Scrierea unui scenariu este o aptitudine pe care scriitorii şi-o formează în timp, dar dacă exersaţi vă puteţi scrie scenariul pentru spotul difuzat la televiziunea prin cablu. Primul pas este să identificaţi mesajele pe care doriţi să le transmiteţi. Dacă aveţi o afacere nouă, puteţi avea ca obiectiv să le transmiteţi oamenilor cine sunteţi şi cu ce vă ocupaţi. Dacă aveţi o ofertă specială, detaliile referitoare la aceasta, cum ar fi procentul reducerii şi perioada de valabilitate, sunt esenţiale pentru a scrie un scenariu reuşit pentru un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu. După ce aţi notat tot ceea ce doriţi să transmiteţi, urmează să găsiţi o temă a anunţului. Gândiţi-vă la reclamele pe care le-aţi văzut pentru alte produse. Unele dintre ele folosesc diferite „artificii” pentru a atrage atenţia oamenilor. Altele se folosesc de o poveste amuzantă care nu are neapărat legătură cu produsul. În alte reclame apare proprietarul sau directorul companiei care se adresează publicului. Dacă ştiţi care dintre aceste tactici o veţi aborda, vă va fi mai uşor să scrieţi scenariul. Folosind mesajele pe care doriţi să le transmiteţi şi tema aleasă, compuneţi câteva texte. Folosiţi un limbaj cât mai firesc. Scrieţi ca şi cum aţi vorbi. După ce aveţi o versiune, citiţi-o cu voce tare pentru a vedea cum sună. Citiţi-o şi altor persoane până obţineţi textul perfect. ~Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Găsirea actorilor pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu nu este atât de dificilă pe cât pare. Primul loc în care puteţi căuta este o agenţie de impresariat. Cele mai multe astfel de agenţii impresariază modele şi actori locali şi vă pot pune în legătură cu persoana potrivită pentru anunţul dumneavoastră difuzat la televiziunea prin cablu. Este posibil ca aceşti agenţi să dorească să vadă mai întâi un scenariu, aşa că fiţi pregătiţi să oferiţi informaţii despre reclama propriu-zisă. Pentru a stabili bugetul pentru anunţul publicitar, aflaţi care sunt costurile asociate folosirii unei astfel de agenţii. Dacă alegeţi să nu folosiţi o agenţie, puteţi găsi cu uşurinţă, pe cont propriu, actori pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu. Puneţi fluturaşi în locurile în care este posibil să se afle eventuali candidaţi, cum ar fi campusurile universitare şi magazinele alimentare. De asemenea, puteţi posta un anunţ în ziar. Specificaţi exact cât plătiţi şi ce aşteptări aveţi. După ce aţi văzut portofoliile câtorva actori locali, ţineţi audiţii cu câţiva care v-au trezit interesul. Rugaţi-i pe actori să citească scenariul pentru a vedea cum se descurcă. De asemenea, observaţi dacă par naturali şi dacă se potrivesc profilului companiei dumneavoastră. De exemplu, un spot pentru un plan de pensii va avea mai mult impact cu ajutorul unui actor mai în vârstă, decât cu o persoană de vârsta unui student. ~Cum stabiliţi dacă publicitatea la televiziunea prin cablu are impact^ Crearea propriului anunţ publicitar TV are farmecul său. Procesul este interesant şi vă oferă ocazia să experimentaţi un mediu publicitar mai puţin folosit. Pe de altă parte, nu vă doriţi să aruncaţi banii pe un anunţ difuzat la televiziunea prin cablu, dacă anunţurile nu sunt eficiente. După ce începeţi difuzarea anunţului, acordaţi-le telespectatorilor timp să reacţioneze. Cei mai mulţi oameni au nevoie să vadă un anunţ de mai multe ori înainte de a lua în considerare efectuarea unei achiziţii. Găsiţi o modalitate de a urmări cât de des vin oamenii în magazinul dumneavoastră după ce au văzut anunţul. Folosiţi anunţul pentru a oferi promoţii şi produse bonus, care pot fi simbolice, doar dacă oamenii le solicită. Dacă solicitaţi personalului de la vânzare să înregistreze de câte ori oamenii au cerut produsul promoţional, vă veţi putea face o idee cu privire la eficienţa anunţului dumneavoastră. De asemenea, luaţi în considerare folosirea unui sondaj pentru a putea evalua eficienţa anunţului difuzat la televiziunea prin cablu. Acest sondaj poate conţine întrebări pentru a afla cum au aflat oamenii despre magazinul dumneavoastră şi puteţi afla numele de la persoanele care au făcut achiziţii. Un alt mod prin care puteţi urmări evoluţia numărului de clienţi fără a fi nevoie ca aceştia să facă ceva, este crearea unui website pentru magazinul dumneavoastră. Urmăriţi traficul pentru a vedea dacă numărul de accesări creşte atunci când este difuzat anunţul. ~Găsirea unei echipe video pentru anunţul difuzat la televiziunea prin cablu^ Dacă ştiţi unde să căutaţi, puteţi găsi o echipă video cu bani puţini. Universităţile sunt locurile ideale în care puteţi căuta. Discutaţi cu profesorii şi întrebaţi dacă vă pot recomanda studenţi. De asemenea, întrebaţi la bibliotecă şi la diferite departamente, pentru că adesea acestea angajează studenţi pentru a filma evenimentele din campus. Directorii vă pot pune în legătură cu studenţii care caută de lucru. Chiar dacă studenţii trebuie plătiţi corect, aceştia tind să ceară mai puţin decât o companie cu renume, pentru că nu au la fel de multe cheltuieli şi încă mai învaţă despre efectuarea unui montaj video. În cazul în care doriţi ca spotul pentru televiziunea prin cablu să conţină pasaje video cu obiecte dificile sau care se mişcă rapid, atunci este mai indicată folosirea unei echipe profesioniste. Este posibil ca aceste echipe să fie costisitoare, dar o echipă bună va face ca spotul dumneavoastră să arate mai bine. Montajul video se învaţă cu practică şi după destule erori. Echipa video nu trebuie să se priceapă doar la partea mecanică, ci trebuie să înţeleagă cum să folosească sunetul şi lumina pentru a surprinde cele mai bune imagini care să vă prezinte afacerea cât mai bine. Pentru a găsi o echipă trebuie să verificaţi referinţele şi să solicitaţi mostre ale unor lucrări anterioare. Nu vă sfiiţi să adresaţi întrebări; anunţul dumneavoastră depinde de calitatea muncii prestate de această echipă. ~Achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu^ Primul pas spre achiziţionarea de spaţiu publicitar la televiziunea prin cablu este stabilirea unui buget. Persoanele care se ocupă de vânzări la compania de cablu vor încerca să vă vândă cel mai scump pachet, motiv pentru care este foarte important să ştiţi ce buget aveţi înainte de a vă începe căutarea. Veţi observa că este bine să vă ajustaţi bugetul; este posibil să fi supraestimat costul achiziţionării de spaţiu publicitar. Totuşi, înainte de a vă întâlni cu un reprezentant al companiei trebuie să știți cât de mult sunteţi dispuşi să cheltuiţi. După ce vă hotărâţi să faceţi achiziţia, stabiliţi cât de mult timp intenţionaţi să difuzaţi anunţurile şi cum veţi evalua reuşita acestora. Dacă achiziţionaţi în continuu spaţiu publicitar riscaţi să cheltuiţi bani ineficient pentru spoturile publicitare. Unele spoturi au efect timp de câteva săptămâni; altele timp de câteva luni. Întrebaţi reprezentantul de vânzări care este durata medie de difuzare aleasă de companii. Asiguraţi-vă că aveţi un contract clar înainte de a face achiziţia. Aflaţi când trebuie făcută plata şi cum se va derula tranzacţia. Pentru cele mai multe companii mici, publicitatea la televiziunea prin cablu reprezintă o cheltuială importantă şi înainte de a începe trebuie să ştiţi exact cum se va derula procesul. Adresaţi toate întrebările pe care le aveţi; nu vă sfiiţi. Compania aleasă ar trebui să se bucure să vă ofere toate răspunsurile. ~Studierea informaţiilor demografice pentru publicitatea la televiziunea prin cablu^ Informaţiile demografice pot părea plictisitoare. Rapoartele vor arăta numărul de persoane care urmăresc emisiunile şi vor oferi informaţii despre emisiunile respective. Aceste informaţii pot include vârsta, ocupaţia, nivelul de educaţie, nivelul de venit, situaţia familială şi multe altele. Chiar dacă sunteţi de părere că studierea acestor informaţii reprezintă o pierdere de timp, ar trebui să acordaţi atenţie acestui aspect. Dacă faceţi publicitate produselor dumneavoastră la ora nepotrivită în timpul pauzelor publicitare ale emisiunii nepotrivite, banii sunt cheltuiţi inutil. Pe de altă parte, dacă bugetul alocat pentru publicitate la televiziunea prin cablu este cheltuit la momentul potrivit, vânzările pot creşte în urma publicităţii efectuate. Urmăriţi reclamele pe cont propriu şi observaţi diferenţele. Produsele pentru femei nu sunt promovate în timpul evenimentelor sportive. Anunţurile respective tind să fie pentru bere, maşini şi alte articole care cel mai probabil vor fi achiziţionate de către bărbaţi, dat fiind faptul că la majoritatea evenimentelor sportive publicul este format din bărbaţi. Odată ce aţi înţeles importanţa informaţiilor demografice şi cunoaşteţi publicul magazinului dumneavoastră, puteţi studia oferta emisiunilor care sunt difuzate în intervalul orar dorit de dumneavoastră. Acestea conţin studii demografice care arată care este publicul emisiunii. Folosiţi aceste rapoarte pentru a alege cea mai potrivită metodă de promovare, prin care să obţineţi cele mai bune rezultate în urma timpului şi banilor investiţi.