Publicitate radio Arad

Proprietarii de afaceri şi organizaţiile caută în permanenţă modalităţi noi, interesante prin care să atragă atenţia publicului. Chiar dacă multe organizaţii şi firme se bazează pe metode de tipul email marketing, internet marketing, anunţuri publicitare în ziare şi reviste, există alte companii care profită de oportunităţile oferite de publicitatea radio. Publicitatea radio este o modalitate nouă de a ajunge la mii, uneori chiar milioane de ascultători, şi prin urmare la un public mai larg. Publicitatea radio este departe de a fi un concept nou; de fapt, publicitatea radio este practicată de foarte multă vreme. Cu toate acestea, proprietarii de afaceri şi organizaţiile trec cu vederea potenţialul real de marketing pe care îl deţine publicitatea radio. Publicitatea radio ajunge la fiecare persoană în parte, atunci când se află acasă, în maşină, pe internet sau chiar în spaţii publice. De exemplu, atunci când oamenii aşteaptă să intre la doctor sau în timp ce sunt la cumpărături, pe fun

Radioteleviziunea Arad Srl
(025) 725-9901
Str. Horia Nr: 7 Et: P
Arad
 
Infoton Srl
(025) 728-1800
Str. Eftimie Murgu Nr: 74-76
Arad
 
Ono Pictures Srl
B-Dul Revolutiei Nr: 66 Ap: 11
Arad
 
Media Sistem Srl
(025) 728-4244
Str. Dr.I.Georgescu Nr: 6 Ap: 15
Arad
 

Publicitate radio

De ce să folosiţi publicitatea radio pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră?

~De ce să folosiţi publicitatea radio pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră?^ Poate vă întrebaţi de ce aţi folosi publicitatea radio, mai ales dacă folosiţi alte metode de promovare, cum ar fi spoturile tv, anunţuri publicitare în reviste şi ziare pentru a ajunge la clienţii existenţi şi potenţiali. De fapt, atunci când oportunităţile oferite de publicitatea radio sunt ignorate, companiile şi organizaţiile ignoră un mare potenţial. Există multe persoane care preferă radioul în locul televizorului, aceştia formând un grup care nu este atins de publicitatea tv. Cea mai eficientă strategie de marketing cuprinde toate mijloacele posibile: pentru o eficienţă crescută, publicitatea radio trebuie inclusă în strategia de marketing. Oamenii trebuie să mai înţeleagă faptul că, în anumite cazuri, publicitatea radio este cu mult mai puţin costisitoare decât alte forme de publicitate. Spoturile tv, mai ales cele care apar în intervalul de prime-time, sunt extrem de scumpe: publicitatea radio este mult mai accesibilă pentru companii şi organizaţii. În plus, dacă organizaţia sau compania este suficient de norocoasă, aceasta poate găsi posturi radio care oferă timp de emisie gratuit—nu este nimic mai bun decât publicitatea gratuită, nu-i aşa? ~Cine beneficiază de pe urma publicităţii radio şi care sunt beneficiile?^ Corporaţiile, proprietarii de afaceri mici şi organizaţiile caritabile, toate beneficiază de pe urma folosirii publicităţii radio. Publicitatea radio poate promova în diferite comunităţi existenţa produselor sau serviciilor oferite de către o organizaţie sau poate promova existenţa unei organizaţii. Mai mult, publicitatea radio este o metodă foarte bună de a informa oamenii despre ceea ce o organizaţie poate oferi comunităţii. Corporaţiile: Multe posturi radio difuzează în fiecare oră spoturi publicitare pentru companii. Gândiţi-vă la milioanele de oameni care aud melodia captivantă şi văd siglele companiilor. Spoturile publicitare pentru radio sunt create în aşa fel încât nu doar că atrag ascultătorii, ci şi păstrează în amintirea potenţialilor consumatori produsele şi serviciile corporaţiei. Proprietarii de afaceri mici: Proprietarii de afaceri mici pot avea aceleaşi beneficii de pe urma publicităţii radio ca şi corporaţiile. Pentru a construi o bază mare de clienţi, pentru a ajunge la clienţi care înainte erau inaccesibili, publicitatea radio îi oferă proprietarului de afacere mică o şansă de a fi recunoscut. Prin urmare, publicitatea radio le oferă proprietarilor de afaceri mici un atu pe piaţa pe care se desfăşoară. Organizaţiile: Organizaţiile care doresc să fie recunoscute cu siguranţă ar trebui să profite de oportunităţile oferite de publicitatea radio. Organizaţiile caritabile folosesc adesea publicitatea radio pentru a transmite mesaje publice, pentru a creşte nivelul de conştientizare şi pentru a solicita donaţii. Mai mult, organizaţiile particulare care doresc să anunţe evenimente speciale, strângeri de fonduri sau alte ocazii asemănătoare, se folosesc de undele radio pentru a capta atenţia ascultătorilor. În esenţă, publicitatea radio este o altă modalitate prin care o afacere sau organizaţie poate dobândi recunoaştere. Pentru entităţile care doresc să îşi transmită mesajul la cât mai multe persoane, publicitatea radio este doar o altă soluţie de marketing aflată la îndemână. ~La ce posturi radio ar trebui să vă promovaţi produsele sau serviciile?^ Nu toate posturile radio sunt la fel şi chiar dacă poate părea că nu are importanţă la ce post de radio vă promovaţi, postul de radio ales are un mare impact asupra eficienţei strategiei de publicitate. Perioada în care un anunţ publicitar este difuzat la radio afectează eficienţa campaniei de publicitate per total. Prin urmare, cu cine şi când vă promovaţi reprezintă factori cheie în publicitatea radio. Posturi de radio independente: Cu fiecare zi apar tot mai multe posturi de radio independente. Cu toate că ideea creării unei emisiuni proprii la radio poate părea atrăgătoare, posturile de radio independente pot fi selective sau prea mici, din cauza faptului că sunt noi în domeniu. Dacă alegeţi să vă promovaţi la un post de radio independent, trebuie să înţelegeţi faptul că publicul este selectiv: dacă anunţul dumneavoastră publicitar reflectă tema abordată de respectivul post de radio independent, atunci difuzarea unui anunţ publicitar la acel post de radio este o idee bună şi acoperă nevoia de publicitate radio. Radio pe internet: Radioul pe internet este o tehnologie foarte populară în prezent—nu numai că permite accesul către ascultătorul obişnuit, ci se şi adresează unui public global. Dacă aveţi în vedere publicitatea radio, atunci radioul pe internet reprezintă o oportunitate pe care trebuie să o luaţi în considerare. În plus, anumite emisiuni de la radioul pe internet sunt transmise şi prin satelit—din nou, mărind numărul de ascultători în mod considerabil. Posturile radio obişnuite: Cele mai multe posturi de radio obişnuite sunt foarte eficiente pe plan local. Dacă doriţi să vă transmiteţi mesajul către un public mai larg, atunci este indicat să vă promovaţi pe posturile obişnuite AM/FM, cu acoperire locală. Reţineţi că momentul potrivit este esenţial atunci când este vorba despre publicitatea radio. De exemplu, dacă anunţul publicitar este transmis în timpul orelor de vârf, acesta va fi auzit de mai multe persoane. La capătul opus, anunţul transmis la ore foarte matinale nu va fi auzit de fel de multe persoane ca în cazul celui transmis în intervalul prime-time al unui post de radio. Desigur, difuzarea unui anunţ în prime-time este mai scumpă decât în intervalele care nu sunt considerate ca fiind de vârf. ~Puteţi beneficia de publicitate radio gratuită pentru organizaţia sau afacerea dumneavoastră?^ Chiar dacă nu credeţi, există forme de publicitate radio gratuită. În timp ce unele persoane încheie contracte de barter cu posturile radio, promovând postul radio în schimbul timpului de emisie gratuit, alte persoane profită de timpul de emisie disponibil pentru a participa la interviuri şi emisiuni. Talk-show-uri: Dacă puteţi face faţă unei discuţii despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, acest lucru poate însemna o oră sau mai mult de publicitate gratuită. Despre ce aţi putea vorbi? Puteţi vorbi despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, cum a fost înfiinţată, ce obiective aveţi, ce servicii oferiţi, cum vedeţi viitorul, asistenţă clienţi; poate fi abordat aproape orice subiect. Cu ce echivalează? Timp de emisie gratuit pentru dumneavoastră şi organizaţia sau afacerea dumneavoastră şi poate chiar clienţi sau consumatori noi, toate doar pentru că aţi profitat de oportunitatea publicităţii gratuite. Radio pe internet: De ce nu aţi face un talk-show la radioul pe internet? Partea interesantă a emisiunilor difuzate la radioul pe internet este faptul că sunt arhivate pe web. Ce înseamnă acest lucru pentru dumneavoastră? Înseamnă că de fiecare dată când cineva accesează emisiunile în care v-aţi promovat şi care sunt arhivate pe web, beneficiaţi de expunere gratuită. Mai mult, datorită faptului că aţi avut încredere în radioul pe internet, anunţurile publicitare vor putea fi ascultate de mult mai multe persoane decât cele din plan local—puteţi atrage clienţi potenţiali din lumea întreagă. ~Cine ar trebui să vă creeze anunţurile publicitare pentru radio şi ce anume ar trebui să conţină?^ Firmele şi companiile care creează anunţuri publicitare pentru radio au angajaţi care ştiu exact la ce se aşteaptă un ascultător de la un anunţ. Aceştia cunosc şi importanţa sincronizării, importanţa siglei companiei, felul în care melodia poate atrage clienţi şi nu în ultimul rând cum să creeze un anunţ publicitar care să dea rezultate pentru dumneavoastră. Cele mai multe anunţuri publicitare pentru radio durează aproximativ treizeci de secunde. Dacă doriţi ca investiţia să dea rezultate, fiecare secundă trebuie folosită pentru a transmite în mod eficient mesajul către public. Dacă nu aveţi experienţă în publicitatea radio, de ce să riscaţi să cheltuiţi inutil banii alocaţi pentru publicitate? Cu siguranţă nu vă doriţi ca ascultătorii să schimbe postul de radio atunci când este difuzat anunţul dumneavoastră. Dacă anunţul publicitar este plictisitor sau prea rapid pentru a putea fi înţeles, ascultătorul ar putea schimba postul de radio. Totuşi, dacă aveţi experienţă în crearea propriei sigle şi de anunţuri publicitare interesante, atunci vă puteţi crea propriile anunţuri. ~Publicitate radio de succes pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră^ Publicitatea radio este o artă—trebuie spuse lucrurile potrivite, la momentul potrivit, şi anunţul dumneavoastră va rămâne în memora ascultătorului. Prin urmare, anunţul dumneavoastră publicitar are o sarcină foarte dificilă. Melodie captivantă: Melodia captivantă va fi primul lucru pe care îl va reţine un ascultător. Adevărul este că ascultătorul poate opri radioul atunci când se vorbeşte şi îl reporneşte atunci când se aude muzică. Melodia satisface dorinţa ascultătorilor de a auzi muzică, transmiţându-vă mesajul într-un mod creativ. În principal, o melodie este o modalitate simplă de a reţine oferta firmei sau organizaţiei dumneavoastră. Siglă interesantă: O siglă sau o frază interesantă sunt la fel de eficiente ca şi o melodie. Dacă fraza sau reclama este amuzantă, aveţi şanse mai mari să captaţi atenţia ascultătorului. Statisticile arată că ascultătorii preferă umorul în favoarea altor forme de publicitate—reţineţi că aveţi la dispoziţie doar treizeci de secunde şi trebuie să profitaţi la maximum de ele. Alegeri bune: Va trebui să alegeţi posturile radio potrivite pentru nevoile dumneavoastră. Nu puteţi alege un post radio la întâmplare şi să speraţi că lucrurile vor merge bine. Identificaţi postul radio care are audienţe mari sau pe cele care au aceleaşi obiective ca şi dumneavoastră. Continuitate: Nu vă aşteptaţi ca un anunţ publicitar să aducă rezultate financiare importante. Este posibil să constataţi că este necesar să repetaţi de mai multe ori tehnicile de promovare; acest lucru se datorează faptului că ascultătorii au memorie pe termen scurt atunci când este vorba despre publicitatea radio sau tv şi că reţin mesajul doar dacă este repetat. Dacă intenţionaţi ca strategiile de marketing pentru radio să aibă succes, este necesară o expunere repetată.

Cine beneficiază de pe urma publicităţii radio şi care sunt beneficiile?

~De ce să folosiţi publicitatea radio pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră?^ Poate vă întrebaţi de ce aţi folosi publicitatea radio, mai ales dacă folosiţi alte metode de promovare, cum ar fi spoturile tv, anunţuri publicitare în reviste şi ziare pentru a ajunge la clienţii existenţi şi potenţiali. De fapt, atunci când oportunităţile oferite de publicitatea radio sunt ignorate, companiile şi organizaţiile ignoră un mare potenţial. Există multe persoane care preferă radioul în locul televizorului, aceştia formând un grup care nu este atins de publicitatea tv. Cea mai eficientă strategie de marketing cuprinde toate mijloacele posibile: pentru o eficienţă crescută, publicitatea radio trebuie inclusă în strategia de marketing. Oamenii trebuie să mai înţeleagă faptul că, în anumite cazuri, publicitatea radio este cu mult mai puţin costisitoare decât alte forme de publicitate. Spoturile tv, mai ales cele care apar în intervalul de prime-time, sunt extrem de scumpe: publicitatea radio este mult mai accesibilă pentru companii şi organizaţii. În plus, dacă organizaţia sau compania este suficient de norocoasă, aceasta poate găsi posturi radio care oferă timp de emisie gratuit—nu este nimic mai bun decât publicitatea gratuită, nu-i aşa? ~Cine beneficiază de pe urma publicităţii radio şi care sunt beneficiile?^ Corporaţiile, proprietarii de afaceri mici şi organizaţiile caritabile, toate beneficiază de pe urma folosirii publicităţii radio. Publicitatea radio poate promova în diferite comunităţi existenţa produselor sau serviciilor oferite de către o organizaţie sau poate promova existenţa unei organizaţii. Mai mult, publicitatea radio este o metodă foarte bună de a informa oamenii despre ceea ce o organizaţie poate oferi comunităţii. Corporaţiile: Multe posturi radio difuzează în fiecare oră spoturi publicitare pentru companii. Gândiţi-vă la milioanele de oameni care aud melodia captivantă şi văd siglele companiilor. Spoturile publicitare pentru radio sunt create în aşa fel încât nu doar că atrag ascultătorii, ci şi păstrează în amintirea potenţialilor consumatori produsele şi serviciile corporaţiei. Proprietarii de afaceri mici: Proprietarii de afaceri mici pot avea aceleaşi beneficii de pe urma publicităţii radio ca şi corporaţiile. Pentru a construi o bază mare de clienţi, pentru a ajunge la clienţi care înainte erau inaccesibili, publicitatea radio îi oferă proprietarului de afacere mică o şansă de a fi recunoscut. Prin urmare, publicitatea radio le oferă proprietarilor de afaceri mici un atu pe piaţa pe care se desfăşoară. Organizaţiile: Organizaţiile care doresc să fie recunoscute cu siguranţă ar trebui să profite de oportunităţile oferite de publicitatea radio. Organizaţiile caritabile folosesc adesea publicitatea radio pentru a transmite mesaje publice, pentru a creşte nivelul de conştientizare şi pentru a solicita donaţii. Mai mult, organizaţiile particulare care doresc să anunţe evenimente speciale, strângeri de fonduri sau alte ocazii asemănătoare, se folosesc de undele radio pentru a capta atenţia ascultătorilor. În esenţă, publicitatea radio este o altă modalitate prin care o afacere sau organizaţie poate dobândi recunoaştere. Pentru entităţile care doresc să îşi transmită mesajul la cât mai multe persoane, publicitatea radio este doar o altă soluţie de marketing aflată la îndemână. ~La ce posturi radio ar trebui să vă promovaţi produsele sau serviciile?^ Nu toate posturile radio sunt la fel şi chiar dacă poate părea că nu are importanţă la ce post de radio vă promovaţi, postul de radio ales are un mare impact asupra eficienţei strategiei de publicitate. Perioada în care un anunţ publicitar este difuzat la radio afectează eficienţa campaniei de publicitate per total. Prin urmare, cu cine şi când vă promovaţi reprezintă factori cheie în publicitatea radio. Posturi de radio independente: Cu fiecare zi apar tot mai multe posturi de radio independente. Cu toate că ideea creării unei emisiuni proprii la radio poate părea atrăgătoare, posturile de radio independente pot fi selective sau prea mici, din cauza faptului că sunt noi în domeniu. Dacă alegeţi să vă promovaţi la un post de radio independent, trebuie să înţelegeţi faptul că publicul este selectiv: dacă anunţul dumneavoastră publicitar reflectă tema abordată de respectivul post de radio independent, atunci difuzarea unui anunţ publicitar la acel post de radio este o idee bună şi acoperă nevoia de publicitate radio. Radio pe internet: Radioul pe internet este o tehnologie foarte populară în prezent—nu numai că permite accesul către ascultătorul obişnuit, ci se şi adresează unui public global. Dacă aveţi în vedere publicitatea radio, atunci radioul pe internet reprezintă o oportunitate pe care trebuie să o luaţi în considerare. În plus, anumite emisiuni de la radioul pe internet sunt transmise şi prin satelit—din nou, mărind numărul de ascultători în mod considerabil. Posturile radio obişnuite: Cele mai multe posturi de radio obişnuite sunt foarte eficiente pe plan local. Dacă doriţi să vă transmiteţi mesajul către un public mai larg, atunci este indicat să vă promovaţi pe posturile obişnuite AM/FM, cu acoperire locală. Reţineţi că momentul potrivit este esenţial atunci când este vorba despre publicitatea radio. De exemplu, dacă anunţul publicitar este transmis în timpul orelor de vârf, acesta va fi auzit de mai multe persoane. La capătul opus, anunţul transmis la ore foarte matinale nu va fi auzit de fel de multe persoane ca în cazul celui transmis în intervalul prime-time al unui post de radio. Desigur, difuzarea unui anunţ în prime-time este mai scumpă decât în intervalele care nu sunt considerate ca fiind de vârf. ~Puteţi beneficia de publicitate radio gratuită pentru organizaţia sau afacerea dumneavoastră?^ Chiar dacă nu credeţi, există forme de publicitate radio gratuită. În timp ce unele persoane încheie contracte de barter cu posturile radio, promovând postul radio în schimbul timpului de emisie gratuit, alte persoane profită de timpul de emisie disponibil pentru a participa la interviuri şi emisiuni. Talk-show-uri: Dacă puteţi face faţă unei discuţii despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, acest lucru poate însemna o oră sau mai mult de publicitate gratuită. Despre ce aţi putea vorbi? Puteţi vorbi despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, cum a fost înfiinţată, ce obiective aveţi, ce servicii oferiţi, cum vedeţi viitorul, asistenţă clienţi; poate fi abordat aproape orice subiect. Cu ce echivalează? Timp de emisie gratuit pentru dumneavoastră şi organizaţia sau afacerea dumneavoastră şi poate chiar clienţi sau consumatori noi, toate doar pentru că aţi profitat de oportunitatea publicităţii gratuite. Radio pe internet: De ce nu aţi face un talk-show la radioul pe internet? Partea interesantă a emisiunilor difuzate la radioul pe internet este faptul că sunt arhivate pe web. Ce înseamnă acest lucru pentru dumneavoastră? Înseamnă că de fiecare dată când cineva accesează emisiunile în care v-aţi promovat şi care sunt arhivate pe web, beneficiaţi de expunere gratuită. Mai mult, datorită faptului că aţi avut încredere în radioul pe internet, anunţurile publicitare vor putea fi ascultate de mult mai multe persoane decât cele din plan local—puteţi atrage clienţi potenţiali din lumea întreagă. ~Cine ar trebui să vă creeze anunţurile publicitare pentru radio şi ce anume ar trebui să conţină?^ Firmele şi companiile care creează anunţuri publicitare pentru radio au angajaţi care ştiu exact la ce se aşteaptă un ascultător de la un anunţ. Aceştia cunosc şi importanţa sincronizării, importanţa siglei companiei, felul în care melodia poate atrage clienţi şi nu în ultimul rând cum să creeze un anunţ publicitar care să dea rezultate pentru dumneavoastră. Cele mai multe anunţuri publicitare pentru radio durează aproximativ treizeci de secunde. Dacă doriţi ca investiţia să dea rezultate, fiecare secundă trebuie folosită pentru a transmite în mod eficient mesajul către public. Dacă nu aveţi experienţă în publicitatea radio, de ce să riscaţi să cheltuiţi inutil banii alocaţi pentru publicitate? Cu siguranţă nu vă doriţi ca ascultătorii să schimbe postul de radio atunci când este difuzat anunţul dumneavoastră. Dacă anunţul publicitar este plictisitor sau prea rapid pentru a putea fi înţeles, ascultătorul ar putea schimba postul de radio. Totuşi, dacă aveţi experienţă în crearea propriei sigle şi de anunţuri publicitare interesante, atunci vă puteţi crea propriile anunţuri. ~Publicitate radio de succes pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră^ Publicitatea radio este o artă—trebuie spuse lucrurile potrivite, la momentul potrivit, şi anunţul dumneavoastră va rămâne în memora ascultătorului. Prin urmare, anunţul dumneavoastră publicitar are o sarcină foarte dificilă. Melodie captivantă: Melodia captivantă va fi primul lucru pe care îl va reţine un ascultător. Adevărul este că ascultătorul poate opri radioul atunci când se vorbeşte şi îl reporneşte atunci când se aude muzică. Melodia satisface dorinţa ascultătorilor de a auzi muzică, transmiţându-vă mesajul într-un mod creativ. În principal, o melodie este o modalitate simplă de a reţine oferta firmei sau organizaţiei dumneavoastră. Siglă interesantă: O siglă sau o frază interesantă sunt la fel de eficiente ca şi o melodie. Dacă fraza sau reclama este amuzantă, aveţi şanse mai mari să captaţi atenţia ascultătorului. Statisticile arată că ascultătorii preferă umorul în favoarea altor forme de publicitate—reţineţi că aveţi la dispoziţie doar treizeci de secunde şi trebuie să profitaţi la maximum de ele. Alegeri bune: Va trebui să alegeţi posturile radio potrivite pentru nevoile dumneavoastră. Nu puteţi alege un post radio la întâmplare şi să speraţi că lucrurile vor merge bine. Identificaţi postul radio care are audienţe mari sau pe cele care au aceleaşi obiective ca şi dumneavoastră. Continuitate: Nu vă aşteptaţi ca un anunţ publicitar să aducă rezultate financiare importante. Este posibil să constataţi că este necesar să repetaţi de mai multe ori tehnicile de promovare; acest lucru se datorează faptului că ascultătorii au memorie pe termen scurt atunci când este vorba despre publicitatea radio sau tv şi că reţin mesajul doar dacă este repetat. Dacă intenţionaţi ca strategiile de marketing pentru radio să aibă succes, este necesară o expunere repetată.

La ce posturi radio ar trebui să vă promovaţi produsele sau serviciile?

~De ce să folosiţi publicitatea radio pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră?^ Poate vă întrebaţi de ce aţi folosi publicitatea radio, mai ales dacă folosiţi alte metode de promovare, cum ar fi spoturile tv, anunţuri publicitare în reviste şi ziare pentru a ajunge la clienţii existenţi şi potenţiali. De fapt, atunci când oportunităţile oferite de publicitatea radio sunt ignorate, companiile şi organizaţiile ignoră un mare potenţial. Există multe persoane care preferă radioul în locul televizorului, aceştia formând un grup care nu este atins de publicitatea tv. Cea mai eficientă strategie de marketing cuprinde toate mijloacele posibile: pentru o eficienţă crescută, publicitatea radio trebuie inclusă în strategia de marketing. Oamenii trebuie să mai înţeleagă faptul că, în anumite cazuri, publicitatea radio este cu mult mai puţin costisitoare decât alte forme de publicitate. Spoturile tv, mai ales cele care apar în intervalul de prime-time, sunt extrem de scumpe: publicitatea radio este mult mai accesibilă pentru companii şi organizaţii. În plus, dacă organizaţia sau compania este suficient de norocoasă, aceasta poate găsi posturi radio care oferă timp de emisie gratuit—nu este nimic mai bun decât publicitatea gratuită, nu-i aşa? ~Cine beneficiază de pe urma publicităţii radio şi care sunt beneficiile?^ Corporaţiile, proprietarii de afaceri mici şi organizaţiile caritabile, toate beneficiază de pe urma folosirii publicităţii radio. Publicitatea radio poate promova în diferite comunităţi existenţa produselor sau serviciilor oferite de către o organizaţie sau poate promova existenţa unei organizaţii. Mai mult, publicitatea radio este o metodă foarte bună de a informa oamenii despre ceea ce o organizaţie poate oferi comunităţii. Corporaţiile: Multe posturi radio difuzează în fiecare oră spoturi publicitare pentru companii. Gândiţi-vă la milioanele de oameni care aud melodia captivantă şi văd siglele companiilor. Spoturile publicitare pentru radio sunt create în aşa fel încât nu doar că atrag ascultătorii, ci şi păstrează în amintirea potenţialilor consumatori produsele şi serviciile corporaţiei. Proprietarii de afaceri mici: Proprietarii de afaceri mici pot avea aceleaşi beneficii de pe urma publicităţii radio ca şi corporaţiile. Pentru a construi o bază mare de clienţi, pentru a ajunge la clienţi care înainte erau inaccesibili, publicitatea radio îi oferă proprietarului de afacere mică o şansă de a fi recunoscut. Prin urmare, publicitatea radio le oferă proprietarilor de afaceri mici un atu pe piaţa pe care se desfăşoară. Organizaţiile: Organizaţiile care doresc să fie recunoscute cu siguranţă ar trebui să profite de oportunităţile oferite de publicitatea radio. Organizaţiile caritabile folosesc adesea publicitatea radio pentru a transmite mesaje publice, pentru a creşte nivelul de conştientizare şi pentru a solicita donaţii. Mai mult, organizaţiile particulare care doresc să anunţe evenimente speciale, strângeri de fonduri sau alte ocazii asemănătoare, se folosesc de undele radio pentru a capta atenţia ascultătorilor. În esenţă, publicitatea radio este o altă modalitate prin care o afacere sau organizaţie poate dobândi recunoaştere. Pentru entităţile care doresc să îşi transmită mesajul la cât mai multe persoane, publicitatea radio este doar o altă soluţie de marketing aflată la îndemână. ~La ce posturi radio ar trebui să vă promovaţi produsele sau serviciile?^ Nu toate posturile radio sunt la fel şi chiar dacă poate părea că nu are importanţă la ce post de radio vă promovaţi, postul de radio ales are un mare impact asupra eficienţei strategiei de publicitate. Perioada în care un anunţ publicitar este difuzat la radio afectează eficienţa campaniei de publicitate per total. Prin urmare, cu cine şi când vă promovaţi reprezintă factori cheie în publicitatea radio. Posturi de radio independente: Cu fiecare zi apar tot mai multe posturi de radio independente. Cu toate că ideea creării unei emisiuni proprii la radio poate părea atrăgătoare, posturile de radio independente pot fi selective sau prea mici, din cauza faptului că sunt noi în domeniu. Dacă alegeţi să vă promovaţi la un post de radio independent, trebuie să înţelegeţi faptul că publicul este selectiv: dacă anunţul dumneavoastră publicitar reflectă tema abordată de respectivul post de radio independent, atunci difuzarea unui anunţ publicitar la acel post de radio este o idee bună şi acoperă nevoia de publicitate radio. Radio pe internet: Radioul pe internet este o tehnologie foarte populară în prezent—nu numai că permite accesul către ascultătorul obişnuit, ci se şi adresează unui public global. Dacă aveţi în vedere publicitatea radio, atunci radioul pe internet reprezintă o oportunitate pe care trebuie să o luaţi în considerare. În plus, anumite emisiuni de la radioul pe internet sunt transmise şi prin satelit—din nou, mărind numărul de ascultători în mod considerabil. Posturile radio obişnuite: Cele mai multe posturi de radio obişnuite sunt foarte eficiente pe plan local. Dacă doriţi să vă transmiteţi mesajul către un public mai larg, atunci este indicat să vă promovaţi pe posturile obişnuite AM/FM, cu acoperire locală. Reţineţi că momentul potrivit este esenţial atunci când este vorba despre publicitatea radio. De exemplu, dacă anunţul publicitar este transmis în timpul orelor de vârf, acesta va fi auzit de mai multe persoane. La capătul opus, anunţul transmis la ore foarte matinale nu va fi auzit de fel de multe persoane ca în cazul celui transmis în intervalul prime-time al unui post de radio. Desigur, difuzarea unui anunţ în prime-time este mai scumpă decât în intervalele care nu sunt considerate ca fiind de vârf. ~Puteţi beneficia de publicitate radio gratuită pentru organizaţia sau afacerea dumneavoastră?^ Chiar dacă nu credeţi, există forme de publicitate radio gratuită. În timp ce unele persoane încheie contracte de barter cu posturile radio, promovând postul radio în schimbul timpului de emisie gratuit, alte persoane profită de timpul de emisie disponibil pentru a participa la interviuri şi emisiuni. Talk-show-uri: Dacă puteţi face faţă unei discuţii despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, acest lucru poate însemna o oră sau mai mult de publicitate gratuită. Despre ce aţi putea vorbi? Puteţi vorbi despre afacerea sau organizaţia dumneavoastră, cum a fost înfiinţată, ce obiective aveţi, ce servicii oferiţi, cum vedeţi viitorul, asistenţă clienţi; poate fi abordat aproape orice subiect. Cu ce echivalează? Timp de emisie gratuit pentru dumneavoastră şi organizaţia sau afacerea dumneavoastră şi poate chiar clienţi sau consumatori noi, toate doar pentru că aţi profitat de oportunitatea publicităţii gratuite. Radio pe internet: De ce nu aţi face un talk-show la radioul pe internet? Partea interesantă a emisiunilor difuzate la radioul pe internet este faptul că sunt arhivate pe web. Ce înseamnă acest lucru pentru dumneavoastră? Înseamnă că de fiecare dată când cineva accesează emisiunile în care v-aţi promovat şi care sunt arhivate pe web, beneficiaţi de expunere gratuită. Mai mult, datorită faptului că aţi avut încredere în radioul pe internet, anunţurile publicitare vor putea fi ascultate de mult mai multe persoane decât cele din plan local—puteţi atrage clienţi potenţiali din lumea întreagă. ~Cine ar trebui să vă creeze anunţurile publicitare pentru radio şi ce anume ar trebui să conţină?^ Firmele şi companiile care creează anunţuri publicitare pentru radio au angajaţi care ştiu exact la ce se aşteaptă un ascultător de la un anunţ. Aceştia cunosc şi importanţa sincronizării, importanţa siglei companiei, felul în care melodia poate atrage clienţi şi nu în ultimul rând cum să creeze un anunţ publicitar care să dea rezultate pentru dumneavoastră. Cele mai multe anunţuri publicitare pentru radio durează aproximativ treizeci de secunde. Dacă doriţi ca investiţia să dea rezultate, fiecare secundă trebuie folosită pentru a transmite în mod eficient mesajul către public. Dacă nu aveţi experienţă în publicitatea radio, de ce să riscaţi să cheltuiţi inutil banii alocaţi pentru publicitate? Cu siguranţă nu vă doriţi ca ascultătorii să schimbe postul de radio atunci când este difuzat anunţul dumneavoastră. Dacă anunţul publicitar este plictisitor sau prea rapid pentru a putea fi înţeles, ascultătorul ar putea schimba postul de radio. Totuşi, dacă aveţi experienţă în crearea propriei sigle şi de anunţuri publicitare interesante, atunci vă puteţi crea propriile anunţuri. ~Publicitate radio de succes pentru afacerea sau organizaţia dumneavoastră^ Publicitatea radio este o artă—trebuie spuse lucrurile potrivite, la momentul potrivit, şi anunţul dumneavoastră va rămâne în memora ascultătorului. Prin urmare, anunţul dumneavoastră publicitar are o sarcină foarte dificilă. Melodie captivantă: Melodia captivantă va fi primul lucru pe care îl va reţine un ascultător. Adevărul este că ascultătorul poate opri radioul atunci când se vorbeşte şi îl reporneşte atunci când se aude muzică. Melodia satisface dorinţa ascultătorilor de a auzi muzică, transmiţându-vă mesajul într-un mod creativ. În principal, o melodie este o modalitate simplă de a reţine oferta firmei sau organizaţiei dumneavoastră. Siglă interesantă: O siglă sau o frază interesantă sunt la fel de eficiente ca şi o melodie. Dacă fraza sau reclama este amuzantă, aveţi şanse mai mari să captaţi atenţia ascultătorului. Statisticile arată că ascultătorii preferă umorul în favoarea altor forme de publicitate—reţineţi că aveţi la dispoziţie doar treizeci de secunde şi trebuie să profitaţi la maximum de ele. Alegeri bune: Va trebui să alegeţi posturile radio potrivite pentru nevoile dumneavoastră. Nu puteţi alege un post radio la întâmplare şi să speraţi că lucrurile vor merge bine. Identificaţi postul radio care are audienţe mari sau pe cele care au aceleaşi obiective ca şi dumneavoastră. Continuitate: Nu vă aşteptaţi ca un anunţ publicitar să aducă rezultate financiare importante. Este posibil să constataţi că este necesar să repetaţi de mai multe ori tehnicile de promovare; acest lucru se datorează faptului că ascultătorii au memorie pe termen scurt atunci când este vorba despre publicitatea radio sau tv şi că reţin mesajul doar dacă este repetat. Dacă intenţionaţi ca strategiile de marketing pentru radio să aibă succes, este necesară o expunere repetată.