Relaţii publice Bacău

Multe firme şi organizaţii se bazează pe strategiile de relaţii publice pentru a crea o imagine publică bună. Relaţiile publice presupun crearea, stabilirea şi menţinerea unei imagini publice pozitive pentru o organizaţie. Dacă proprietarul unei afaceri sau directorul unei organizaţii doreşte să aibă succes, trebuie să se preocupe de imagine. Mai mult, o imagine bună este echivalentul succesului în orice domeniu. Nevoia de relaţii publice de calitate devine parte integrantă în orice afacere de succes, fie că este vorba despre o companie, o organizaţie sau de propria firmă. Persoanele publice au de asemenea nevoie de strategii de relaţii publice. Relaţiile publice de calitate pot echivala cu o carieră de durată în atenţia publicului, la fel cum relaţiile publice slabe pot însemna sfârşitul carierei unei persoane. Din acest motiv, devine foarte important fie să puneţi chiar dumneavoastră în aplicare o strategie eficientă de relaţii publice, fie să angajaţi un specialist în relaţii public

Agvila International Srl
(023) 451-1802
Str. Pictor Theodor Aman Nr: 94
Bacău
 
Krido Media Srl
(074) 108-1906
Str. Cornisa Bistrita Nr: 4 Bl: 4 Sc: A Ap: 37
Bacău
 
Nemagen Srl
(033) 440-1143
Str. Martir Horia Nr: 13 Bl: 13 Sc: B Et: P Ap: 2
Bacău
 
Media R & B Studio Srl
(023) 451-7656
Str. Lucretiu Patrascanu Nr: 2 Bl: 2 Sc: G Et: 4 Ap: 12
Bacău
 
Giorgio-Carm Srl
(023) 451-2967
Aleea Parcului Nr: 26 Bl: 26 Sc: A Et: Iv Ap: 18
Bacău
 
Mentores Srl
(023) 458-6035
Str. Bucovinei Nr: 3 Bl: 3 Sc: A Et: 1 Ap: 7
Bacău
 

Relaţii publice

Ce sunt relaţiile publice şi de ce este nevoie de o strategie de relaţii publice?

~Ce sunt relaţiile publice şi de ce este nevoie de o strategie de relaţii publice?^ Cum pot relaţiile publice să vă ajute pe dumneavoastră, afacerea sau organizaţia dumneavoastră? Mai mult, implementarea tacticilor de relaţii publice îşi merită timpul, efortul şi eventualele costuri asociate angajării unui specialist în relaţii publice? Toate aceste întrebări sunt justificate. În primul rând, relaţii publice reprezintă arta stabilirii şi menţinerii unei imagini bune, de calitate, pentru compania, afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Există diferite metode folosite pentru a crea o imagine bună şi există specialişti care se concentrează doar pe oferirea de servicii de relaţii publice. Fie că implementaţi pe cont propriu strategii de relaţii publice, fie că vă hotărâţi să angajaţi un specialist în relaţii publice, veţi vedea că rezultatele îşi vor merita costul. Relaţiile publice presupun crearea de contacte, crearea şi gestionarea conferinţelor de presă, crearea şi gestionarea comunicatelor de presă, aducerea dumneavoastră şi a afacerii dumneavoastră în atenţia publicului şi menţinerea în vizorul publicului. În societatea de astăzi atât de ocupată, este uşor să vă pierdeţi printre concurenţi. Este imperativ ca dumneavoastră şi afacerea dumneavoastră să beneficiaţi de cât mai multă expunere pozitivă. Cu cât veţi fi văzut mai mult şi se va auzi de dumneavoastră, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Din acest motiv, cu cât vor fi mai pozitive aceste momente publice, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Diferenţa dintre presa bună şi presa rea contează puţin pentru unele persoane. Unele persoane cred că orice tip de presă este presă bună pentru că aduce expunere, indiferent dacă evenimentul este reuşit sau nu. Adevărul este că un singur articol negativ poate reprezenta sfârşitul imaginii dumneavoastră publice. Din acest motiv atât de mulţi specialişti sunt instruiţi în arta relaţiilor publice—pentru a se asigura că dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră nu aveţi de suferit de pe urma presei negative, sau cel puţin, puteţi gestiona o eventuală daună, în cazul în care apare un articol negativ în presă. ~Beneficiile relaţiilor publice^ Tacticile de relaţii publice vă permit să menţineţi o relaţie cu publicul. Puteţi transmite comunicate de presă pentru a ţine publicul la curent cu cele mai recente activităţi ale organizaţiei dumneavoastră. Publicul se simte mai implicat atunci când ştie ce se întâmplă. De fapt, publicul chiar se simte mai apropiat de dumneavoastră şi de organizaţia dumneavoastră—comunicatele de presă îi permit publicului să vă urmărească succesul şi evoluţia— şi îi dă ocazia să dezvolte o relaţie semi-personală cu dumneavoastră şi să calce pe urmele succesului dumneavoastră. În cele din urmă, comunicatele de presă îi permit publicului să participe la succesul dumneavoastră, iar publicul adoră să ştie ce se întâmplă cu celebrităţile, companiile sau produsele preferate. În ceea ce priveşte produsele, comunicatele de presă vă permit dumneavoastră şi organizaţiei dumneavoastră să anunţaţi publicul despre evoluţia înregistrată sau despre produsele şi serviciile noi pe care le oferiţi. Oricare ar fi scopul, comunicatele de presă reprezintă o formă de publicitate—dacă sunt folosite eficient, vă puteţi transmite mesajele către o audienţă mare. Relaţiile publice presupun identificarea audienţelor specifice; audienţele care sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit, produse, servicii sau informaţii. Un specialist în relaţii publice se poate asigura că mesajul dumneavoastră este auzit de audienţa potrivită şi că metodele de promovare nu dau greş. De fapt, un specialist în relaţii publice foloseşte tactici de psihologie şi publicitate pentru a face legătura între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. ~Relaţiile publice şi tacticile folosite pentru a atinge publicul^ Tacticile folosite pentru a comunica un mesaj publicului şi a crea o imagine publică sunt variate. Specialiştii în relaţii publice cunosc diferitele tactici folosite şi adesea implementează mai multe strategii simultan pentru a genera expunere pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Indiferent de scop, cu cât expunerea este mai pozitivă cu atât strategia de relaţii publice va da rezultate mai bune în general. Comunicate de presă: Comunicatele de presă scrise sunt anunţuri care informează cu privire la evenimente care urmează să aibă loc, servicii noi pe care le oferiţi şi uneori anunţă apariţii publice pe care urmează să le aveţi. Comunicatele de presă sunt transmise ziarelor, revistelor, posturilor de televiziune şi pot fi incluse într-o campanie eficientă de email marketing. Conferinţe de presă: Conferinţele de presă sunt conferinţe dedicate unui anumit eveniment asociat afacerii dumneavoastră, grupului sau organizaţiei dumneavoastră. Dacă angajaţi o companie pentru a se ocupa de relaţiile dumneavoastră publice, compania va face toate aranjamentele necesare în numele dumneavoastră. Newsletter-e: Newsletter-ele pot fi transmise prin poştă tradiţională sau pot fi incluse într-o campanie de email marketing. Newsletter-ele pot conţine articole, imagini, informaţii de contact şi reprezintă un instrument excelent de comunicare între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. Email Marketing: Campaniile de email marketing pot fi folosite pentru a păstra legătura cu clienţii, pentru a anunţa oferte sau evenimente noi şi interesante. Din nou, o campanie de email marketing este un mod foarte bun de a ţine legătura cu publicul. Prezenţa în mediul web: Un website bun este la fel de important ca orice altă metodă de relaţii publice folosită. Website-ul dumneavoastră ar trebui să fie uşor de folosit, să ofere informaţi folositoare şi să fie optimizat pentru motoarele de căutare pentru a atrage trafic. Chiar dacă website-ul nu pare să facă parte din relaţiile publice, gândiţi-vă câtă lume vă vizitează website-ul. De fapt, în anumite cazuri, website-ul dumneavoastră este ca un CV uriaş şi o interfaţă între dumneavoastră şi potenţialii clienţi sau consumatori. ~Tactici şi metode pentru relaţiile publice făcute pe cont propriu^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi de propriile relaţii publice, este indicat să înţelegeţi ce anume va trebui să faceţi. Mai jos găsiţi câteva exemple de măsuri pe care le puteţi lua pentru a gestiona relaţiile publice. Comunicate de presă: Există un anumit format respectat de comunicatele de presă bune. Cele mai multe comunicate de presă sunt dactilografiate şi fie sunt incluse într-un email, fie conţin antetul companiei. Este indicat să fie cât mai profesionale, uşor de folosit şi la obiect. Comunicatele de presă răspund la întrebările principale, „cine, ce, când, unde şi de ce”. În plus, comunicatele de presă au un titlu principal, ceva simplu şi la obiect. Conferinţele de presă: Dacă intenţionaţi să programaţi conferinţe de presă, va trebui să ştiţi datele de contact ale jurnaliştilor şi ale posturilor de televiziune locale. Este indicat să strângeţi astfel de informaţii şi să le păstraţi într-un loc sigur, pentru a le putea folosi din nou pentru relaţii publice. Newsletter-e: Puteţi achiziţiona software care să vă ajute să creaţi newsletter-e frumoase, de la modele simple la elaborate. Newsletter-ele sunt apreciate pentru că sunteţi şi editor şi distribuitor; dumneavoastră luaţi hotărârea finală cu privire la ceea ce prezentaţi şi ce nu. Email Marketing şi prezenţă în mediul web: Email marketing-ul şi prezenţa în mediul web merg mână în mână; puteţi crea un website care strânge adrese de email pentru a putea ţine legătura cu publicul. În mod asemănător, un website vă permite să vă adresaţi unui public anume, acelora care sunt deja interesaţi de cine sunteţi şi de ceea ce faceţi. Expunere radio şi tv: Dacă reuşiţi să obţineţi spaţiu de emisie la radio sau la televiziune, aceasta este cea mai bună metodă de a ajunge în atenţia publicului. Multe posturi de radio oferă spaţiu pentru interviuri, iar acest lucru se aplică şi în cazul televiziunilor. Din nou, cu cât sunteţi mai vizibili, cu atât veţi fi mai greu de uitat. ~Ce nu este recomandat să faceţi atunci când vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice, trebuie să ţineţi seama de câteva lucruri. În primul rând, este esenţial să vă ocupaţi cu foarte mare grijă de fiecare eveniment sau apariţie publică. Nu lansaţi la întâmplare o campanie de relaţii publice, sperând că totul va ieşi bine. Planificaţi cu atenţie măsurile necesare şi detaliaţi metodele pe care le veţi folosi pentru a obţine expunere. În al doilea rând, fiţi politicoşi. Nimeni nu apreciază o persoană agresivă sau nesuferită. Gândiţi-vă întotdeauna la imaginea dumneavoastră. În al treilea rând, atunci când vă ocupaţi de relaţii publice, reţineţi că sunteţi în atenţia publicului, chiar şi atunci când nu sunteţi. Niciodată nu ştiţi cine este lângă dumneavoastră şi ar putea auzi ceva ce spuneţi, să scoată din context, iar ulterior să vă creeze o imagine proastă. Fiţi atenţi şi politicoşi dacă intenţionaţi să faceţi o apariţie publică, indiferent de durata acesteia. Nu fiţi falşi, ci rămâneţi fideli principiilor dumneavoastră. Nu încercaţi să creaţi o imagine falsă pentru public, o imagine care să fie complet diferită de ceea ce sunteţi cu adevărat. Adevărul este că efortul este mult prea mare să vă prefaceţi că sunteţi ceea ce nu sunteţi de fapt, iar în cele din urmă vă veţi da de gol.

Beneficiile relaţiilor publice

~Ce sunt relaţiile publice şi de ce este nevoie de o strategie de relaţii publice?^ Cum pot relaţiile publice să vă ajute pe dumneavoastră, afacerea sau organizaţia dumneavoastră? Mai mult, implementarea tacticilor de relaţii publice îşi merită timpul, efortul şi eventualele costuri asociate angajării unui specialist în relaţii publice? Toate aceste întrebări sunt justificate. În primul rând, relaţii publice reprezintă arta stabilirii şi menţinerii unei imagini bune, de calitate, pentru compania, afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Există diferite metode folosite pentru a crea o imagine bună şi există specialişti care se concentrează doar pe oferirea de servicii de relaţii publice. Fie că implementaţi pe cont propriu strategii de relaţii publice, fie că vă hotărâţi să angajaţi un specialist în relaţii publice, veţi vedea că rezultatele îşi vor merita costul. Relaţiile publice presupun crearea de contacte, crearea şi gestionarea conferinţelor de presă, crearea şi gestionarea comunicatelor de presă, aducerea dumneavoastră şi a afacerii dumneavoastră în atenţia publicului şi menţinerea în vizorul publicului. În societatea de astăzi atât de ocupată, este uşor să vă pierdeţi printre concurenţi. Este imperativ ca dumneavoastră şi afacerea dumneavoastră să beneficiaţi de cât mai multă expunere pozitivă. Cu cât veţi fi văzut mai mult şi se va auzi de dumneavoastră, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Din acest motiv, cu cât vor fi mai pozitive aceste momente publice, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Diferenţa dintre presa bună şi presa rea contează puţin pentru unele persoane. Unele persoane cred că orice tip de presă este presă bună pentru că aduce expunere, indiferent dacă evenimentul este reuşit sau nu. Adevărul este că un singur articol negativ poate reprezenta sfârşitul imaginii dumneavoastră publice. Din acest motiv atât de mulţi specialişti sunt instruiţi în arta relaţiilor publice—pentru a se asigura că dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră nu aveţi de suferit de pe urma presei negative, sau cel puţin, puteţi gestiona o eventuală daună, în cazul în care apare un articol negativ în presă. ~Beneficiile relaţiilor publice^ Tacticile de relaţii publice vă permit să menţineţi o relaţie cu publicul. Puteţi transmite comunicate de presă pentru a ţine publicul la curent cu cele mai recente activităţi ale organizaţiei dumneavoastră. Publicul se simte mai implicat atunci când ştie ce se întâmplă. De fapt, publicul chiar se simte mai apropiat de dumneavoastră şi de organizaţia dumneavoastră—comunicatele de presă îi permit publicului să vă urmărească succesul şi evoluţia— şi îi dă ocazia să dezvolte o relaţie semi-personală cu dumneavoastră şi să calce pe urmele succesului dumneavoastră. În cele din urmă, comunicatele de presă îi permit publicului să participe la succesul dumneavoastră, iar publicul adoră să ştie ce se întâmplă cu celebrităţile, companiile sau produsele preferate. În ceea ce priveşte produsele, comunicatele de presă vă permit dumneavoastră şi organizaţiei dumneavoastră să anunţaţi publicul despre evoluţia înregistrată sau despre produsele şi serviciile noi pe care le oferiţi. Oricare ar fi scopul, comunicatele de presă reprezintă o formă de publicitate—dacă sunt folosite eficient, vă puteţi transmite mesajele către o audienţă mare. Relaţiile publice presupun identificarea audienţelor specifice; audienţele care sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit, produse, servicii sau informaţii. Un specialist în relaţii publice se poate asigura că mesajul dumneavoastră este auzit de audienţa potrivită şi că metodele de promovare nu dau greş. De fapt, un specialist în relaţii publice foloseşte tactici de psihologie şi publicitate pentru a face legătura între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. ~Relaţiile publice şi tacticile folosite pentru a atinge publicul^ Tacticile folosite pentru a comunica un mesaj publicului şi a crea o imagine publică sunt variate. Specialiştii în relaţii publice cunosc diferitele tactici folosite şi adesea implementează mai multe strategii simultan pentru a genera expunere pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Indiferent de scop, cu cât expunerea este mai pozitivă cu atât strategia de relaţii publice va da rezultate mai bune în general. Comunicate de presă: Comunicatele de presă scrise sunt anunţuri care informează cu privire la evenimente care urmează să aibă loc, servicii noi pe care le oferiţi şi uneori anunţă apariţii publice pe care urmează să le aveţi. Comunicatele de presă sunt transmise ziarelor, revistelor, posturilor de televiziune şi pot fi incluse într-o campanie eficientă de email marketing. Conferinţe de presă: Conferinţele de presă sunt conferinţe dedicate unui anumit eveniment asociat afacerii dumneavoastră, grupului sau organizaţiei dumneavoastră. Dacă angajaţi o companie pentru a se ocupa de relaţiile dumneavoastră publice, compania va face toate aranjamentele necesare în numele dumneavoastră. Newsletter-e: Newsletter-ele pot fi transmise prin poştă tradiţională sau pot fi incluse într-o campanie de email marketing. Newsletter-ele pot conţine articole, imagini, informaţii de contact şi reprezintă un instrument excelent de comunicare între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. Email Marketing: Campaniile de email marketing pot fi folosite pentru a păstra legătura cu clienţii, pentru a anunţa oferte sau evenimente noi şi interesante. Din nou, o campanie de email marketing este un mod foarte bun de a ţine legătura cu publicul. Prezenţa în mediul web: Un website bun este la fel de important ca orice altă metodă de relaţii publice folosită. Website-ul dumneavoastră ar trebui să fie uşor de folosit, să ofere informaţi folositoare şi să fie optimizat pentru motoarele de căutare pentru a atrage trafic. Chiar dacă website-ul nu pare să facă parte din relaţiile publice, gândiţi-vă câtă lume vă vizitează website-ul. De fapt, în anumite cazuri, website-ul dumneavoastră este ca un CV uriaş şi o interfaţă între dumneavoastră şi potenţialii clienţi sau consumatori. ~Tactici şi metode pentru relaţiile publice făcute pe cont propriu^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi de propriile relaţii publice, este indicat să înţelegeţi ce anume va trebui să faceţi. Mai jos găsiţi câteva exemple de măsuri pe care le puteţi lua pentru a gestiona relaţiile publice. Comunicate de presă: Există un anumit format respectat de comunicatele de presă bune. Cele mai multe comunicate de presă sunt dactilografiate şi fie sunt incluse într-un email, fie conţin antetul companiei. Este indicat să fie cât mai profesionale, uşor de folosit şi la obiect. Comunicatele de presă răspund la întrebările principale, „cine, ce, când, unde şi de ce”. În plus, comunicatele de presă au un titlu principal, ceva simplu şi la obiect. Conferinţele de presă: Dacă intenţionaţi să programaţi conferinţe de presă, va trebui să ştiţi datele de contact ale jurnaliştilor şi ale posturilor de televiziune locale. Este indicat să strângeţi astfel de informaţii şi să le păstraţi într-un loc sigur, pentru a le putea folosi din nou pentru relaţii publice. Newsletter-e: Puteţi achiziţiona software care să vă ajute să creaţi newsletter-e frumoase, de la modele simple la elaborate. Newsletter-ele sunt apreciate pentru că sunteţi şi editor şi distribuitor; dumneavoastră luaţi hotărârea finală cu privire la ceea ce prezentaţi şi ce nu. Email Marketing şi prezenţă în mediul web: Email marketing-ul şi prezenţa în mediul web merg mână în mână; puteţi crea un website care strânge adrese de email pentru a putea ţine legătura cu publicul. În mod asemănător, un website vă permite să vă adresaţi unui public anume, acelora care sunt deja interesaţi de cine sunteţi şi de ceea ce faceţi. Expunere radio şi tv: Dacă reuşiţi să obţineţi spaţiu de emisie la radio sau la televiziune, aceasta este cea mai bună metodă de a ajunge în atenţia publicului. Multe posturi de radio oferă spaţiu pentru interviuri, iar acest lucru se aplică şi în cazul televiziunilor. Din nou, cu cât sunteţi mai vizibili, cu atât veţi fi mai greu de uitat. ~Ce nu este recomandat să faceţi atunci când vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice, trebuie să ţineţi seama de câteva lucruri. În primul rând, este esenţial să vă ocupaţi cu foarte mare grijă de fiecare eveniment sau apariţie publică. Nu lansaţi la întâmplare o campanie de relaţii publice, sperând că totul va ieşi bine. Planificaţi cu atenţie măsurile necesare şi detaliaţi metodele pe care le veţi folosi pentru a obţine expunere. În al doilea rând, fiţi politicoşi. Nimeni nu apreciază o persoană agresivă sau nesuferită. Gândiţi-vă întotdeauna la imaginea dumneavoastră. În al treilea rând, atunci când vă ocupaţi de relaţii publice, reţineţi că sunteţi în atenţia publicului, chiar şi atunci când nu sunteţi. Niciodată nu ştiţi cine este lângă dumneavoastră şi ar putea auzi ceva ce spuneţi, să scoată din context, iar ulterior să vă creeze o imagine proastă. Fiţi atenţi şi politicoşi dacă intenţionaţi să faceţi o apariţie publică, indiferent de durata acesteia. Nu fiţi falşi, ci rămâneţi fideli principiilor dumneavoastră. Nu încercaţi să creaţi o imagine falsă pentru public, o imagine care să fie complet diferită de ceea ce sunteţi cu adevărat. Adevărul este că efortul este mult prea mare să vă prefaceţi că sunteţi ceea ce nu sunteţi de fapt, iar în cele din urmă vă veţi da de gol.

Relaţiile publice şi tacticile folosite pentru a atinge publicul

~Ce sunt relaţiile publice şi de ce este nevoie de o strategie de relaţii publice?^ Cum pot relaţiile publice să vă ajute pe dumneavoastră, afacerea sau organizaţia dumneavoastră? Mai mult, implementarea tacticilor de relaţii publice îşi merită timpul, efortul şi eventualele costuri asociate angajării unui specialist în relaţii publice? Toate aceste întrebări sunt justificate. În primul rând, relaţii publice reprezintă arta stabilirii şi menţinerii unei imagini bune, de calitate, pentru compania, afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Există diferite metode folosite pentru a crea o imagine bună şi există specialişti care se concentrează doar pe oferirea de servicii de relaţii publice. Fie că implementaţi pe cont propriu strategii de relaţii publice, fie că vă hotărâţi să angajaţi un specialist în relaţii publice, veţi vedea că rezultatele îşi vor merita costul. Relaţiile publice presupun crearea de contacte, crearea şi gestionarea conferinţelor de presă, crearea şi gestionarea comunicatelor de presă, aducerea dumneavoastră şi a afacerii dumneavoastră în atenţia publicului şi menţinerea în vizorul publicului. În societatea de astăzi atât de ocupată, este uşor să vă pierdeţi printre concurenţi. Este imperativ ca dumneavoastră şi afacerea dumneavoastră să beneficiaţi de cât mai multă expunere pozitivă. Cu cât veţi fi văzut mai mult şi se va auzi de dumneavoastră, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră. Din acest motiv, cu cât vor fi mai pozitive aceste momente publice, cu atât va fi mai bine pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Diferenţa dintre presa bună şi presa rea contează puţin pentru unele persoane. Unele persoane cred că orice tip de presă este presă bună pentru că aduce expunere, indiferent dacă evenimentul este reuşit sau nu. Adevărul este că un singur articol negativ poate reprezenta sfârşitul imaginii dumneavoastră publice. Din acest motiv atât de mulţi specialişti sunt instruiţi în arta relaţiilor publice—pentru a se asigura că dumneavoastră şi afacerea sau organizaţia dumneavoastră nu aveţi de suferit de pe urma presei negative, sau cel puţin, puteţi gestiona o eventuală daună, în cazul în care apare un articol negativ în presă. ~Beneficiile relaţiilor publice^ Tacticile de relaţii publice vă permit să menţineţi o relaţie cu publicul. Puteţi transmite comunicate de presă pentru a ţine publicul la curent cu cele mai recente activităţi ale organizaţiei dumneavoastră. Publicul se simte mai implicat atunci când ştie ce se întâmplă. De fapt, publicul chiar se simte mai apropiat de dumneavoastră şi de organizaţia dumneavoastră—comunicatele de presă îi permit publicului să vă urmărească succesul şi evoluţia— şi îi dă ocazia să dezvolte o relaţie semi-personală cu dumneavoastră şi să calce pe urmele succesului dumneavoastră. În cele din urmă, comunicatele de presă îi permit publicului să participe la succesul dumneavoastră, iar publicul adoră să ştie ce se întâmplă cu celebrităţile, companiile sau produsele preferate. În ceea ce priveşte produsele, comunicatele de presă vă permit dumneavoastră şi organizaţiei dumneavoastră să anunţaţi publicul despre evoluţia înregistrată sau despre produsele şi serviciile noi pe care le oferiţi. Oricare ar fi scopul, comunicatele de presă reprezintă o formă de publicitate—dacă sunt folosite eficient, vă puteţi transmite mesajele către o audienţă mare. Relaţiile publice presupun identificarea audienţelor specifice; audienţele care sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit, produse, servicii sau informaţii. Un specialist în relaţii publice se poate asigura că mesajul dumneavoastră este auzit de audienţa potrivită şi că metodele de promovare nu dau greş. De fapt, un specialist în relaţii publice foloseşte tactici de psihologie şi publicitate pentru a face legătura între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. ~Relaţiile publice şi tacticile folosite pentru a atinge publicul^ Tacticile folosite pentru a comunica un mesaj publicului şi a crea o imagine publică sunt variate. Specialiştii în relaţii publice cunosc diferitele tactici folosite şi adesea implementează mai multe strategii simultan pentru a genera expunere pentru dumneavoastră şi compania dumneavoastră. Indiferent de scop, cu cât expunerea este mai pozitivă cu atât strategia de relaţii publice va da rezultate mai bune în general. Comunicate de presă: Comunicatele de presă scrise sunt anunţuri care informează cu privire la evenimente care urmează să aibă loc, servicii noi pe care le oferiţi şi uneori anunţă apariţii publice pe care urmează să le aveţi. Comunicatele de presă sunt transmise ziarelor, revistelor, posturilor de televiziune şi pot fi incluse într-o campanie eficientă de email marketing. Conferinţe de presă: Conferinţele de presă sunt conferinţe dedicate unui anumit eveniment asociat afacerii dumneavoastră, grupului sau organizaţiei dumneavoastră. Dacă angajaţi o companie pentru a se ocupa de relaţiile dumneavoastră publice, compania va face toate aranjamentele necesare în numele dumneavoastră. Newsletter-e: Newsletter-ele pot fi transmise prin poştă tradiţională sau pot fi incluse într-o campanie de email marketing. Newsletter-ele pot conţine articole, imagini, informaţii de contact şi reprezintă un instrument excelent de comunicare între dumneavoastră şi publicul dumneavoastră. Email Marketing: Campaniile de email marketing pot fi folosite pentru a păstra legătura cu clienţii, pentru a anunţa oferte sau evenimente noi şi interesante. Din nou, o campanie de email marketing este un mod foarte bun de a ţine legătura cu publicul. Prezenţa în mediul web: Un website bun este la fel de important ca orice altă metodă de relaţii publice folosită. Website-ul dumneavoastră ar trebui să fie uşor de folosit, să ofere informaţi folositoare şi să fie optimizat pentru motoarele de căutare pentru a atrage trafic. Chiar dacă website-ul nu pare să facă parte din relaţiile publice, gândiţi-vă câtă lume vă vizitează website-ul. De fapt, în anumite cazuri, website-ul dumneavoastră este ca un CV uriaş şi o interfaţă între dumneavoastră şi potenţialii clienţi sau consumatori. ~Tactici şi metode pentru relaţiile publice făcute pe cont propriu^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi de propriile relaţii publice, este indicat să înţelegeţi ce anume va trebui să faceţi. Mai jos găsiţi câteva exemple de măsuri pe care le puteţi lua pentru a gestiona relaţiile publice. Comunicate de presă: Există un anumit format respectat de comunicatele de presă bune. Cele mai multe comunicate de presă sunt dactilografiate şi fie sunt incluse într-un email, fie conţin antetul companiei. Este indicat să fie cât mai profesionale, uşor de folosit şi la obiect. Comunicatele de presă răspund la întrebările principale, „cine, ce, când, unde şi de ce”. În plus, comunicatele de presă au un titlu principal, ceva simplu şi la obiect. Conferinţele de presă: Dacă intenţionaţi să programaţi conferinţe de presă, va trebui să ştiţi datele de contact ale jurnaliştilor şi ale posturilor de televiziune locale. Este indicat să strângeţi astfel de informaţii şi să le păstraţi într-un loc sigur, pentru a le putea folosi din nou pentru relaţii publice. Newsletter-e: Puteţi achiziţiona software care să vă ajute să creaţi newsletter-e frumoase, de la modele simple la elaborate. Newsletter-ele sunt apreciate pentru că sunteţi şi editor şi distribuitor; dumneavoastră luaţi hotărârea finală cu privire la ceea ce prezentaţi şi ce nu. Email Marketing şi prezenţă în mediul web: Email marketing-ul şi prezenţa în mediul web merg mână în mână; puteţi crea un website care strânge adrese de email pentru a putea ţine legătura cu publicul. În mod asemănător, un website vă permite să vă adresaţi unui public anume, acelora care sunt deja interesaţi de cine sunteţi şi de ceea ce faceţi. Expunere radio şi tv: Dacă reuşiţi să obţineţi spaţiu de emisie la radio sau la televiziune, aceasta este cea mai bună metodă de a ajunge în atenţia publicului. Multe posturi de radio oferă spaţiu pentru interviuri, iar acest lucru se aplică şi în cazul televiziunilor. Din nou, cu cât sunteţi mai vizibili, cu atât veţi fi mai greu de uitat. ~Ce nu este recomandat să faceţi atunci când vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice^ Dacă intenţionaţi să vă ocupaţi pe cont propriu de relaţiile publice, trebuie să ţineţi seama de câteva lucruri. În primul rând, este esenţial să vă ocupaţi cu foarte mare grijă de fiecare eveniment sau apariţie publică. Nu lansaţi la întâmplare o campanie de relaţii publice, sperând că totul va ieşi bine. Planificaţi cu atenţie măsurile necesare şi detaliaţi metodele pe care le veţi folosi pentru a obţine expunere. În al doilea rând, fiţi politicoşi. Nimeni nu apreciază o persoană agresivă sau nesuferită. Gândiţi-vă întotdeauna la imaginea dumneavoastră. În al treilea rând, atunci când vă ocupaţi de relaţii publice, reţineţi că sunteţi în atenţia publicului, chiar şi atunci când nu sunteţi. Niciodată nu ştiţi cine este lângă dumneavoastră şi ar putea auzi ceva ce spuneţi, să scoată din context, iar ulterior să vă creeze o imagine proastă. Fiţi atenţi şi politicoşi dacă intenţionaţi să faceţi o apariţie publică, indiferent de durata acesteia. Nu fiţi falşi, ci rămâneţi fideli principiilor dumneavoastră. Nu încercaţi să creaţi o imagine falsă pentru public, o imagine care să fie complet diferită de ceea ce sunteţi cu adevărat. Adevărul este că efortul este mult prea mare să vă prefaceţi că sunteţi ceea ce nu sunteţi de fapt, iar în cele din urmă vă veţi da de gol.