Servicii bancare online Sfântu Gheorghe

Serviciile bancare online presupun utilizarea internetului pentru toate tipurile de servicii bancare, atât comerciale cât şi individuale. Acest site vă va ajuta să alegeţi o companie care furnizează servicii bancare online şi să urmăriţi istoria şi evoluţia serviciilor bancare online.

Leasing Alfa Srl
(026) 731-6294
Str. Jozef Bem Nr: 2 Bl: 3 Sc: C Ap: 4
Sfântu Gheorghe
 
Bizti Srl
(026) 736-2407
Str. Grof Miko Imre Nr: 4
Sfântu Gheorghe
 

Servicii bancare online

Servicii bancare online – Informaţii

~Servicii bancare online – Informaţii^ Având în vedere penetrarea şi popularitatea internetului, serviciile bancare online au evoluat de la un produs elitist limitat la un produs destinat publicului larg în domeniul bancar. Un fenomen interesant este acela că beneficierea de serviciile unei bănci tradiţionale a devenit opţională, şi, în anumite moduri, mai puţin dezirabilă. În fapt, serviciile bancare online au simplificat tranzacţiile bancare pentru cei mai mulţi consumatori. În timp ce unele persoane apreciază confortul pe care îl conferă abilitatea de a se prezenta la sucursala unei bănci în persoană, ocazional, alte persoane sunt atrase de preţurile şi ratele mai bune (de regulă) oferite de băncile online. Cele mai multe bănci oferă şi servicii bancare online în prezent, şi există un număr mare de bănci online care s-au înfiinţat în ultimul deceniu. Acest lucru a condus la un nivel ridicat de concurenţă în acest domeniu, fapt ce a dat naştere unei varietăţi de opţiuni pentru clienţii serviciilor bancare online. Există anumiţi factori cheie pe care trebuie să îi aveţi în vedere atunci când vă gândiţi să pătrundeţi pe piaţa serviciilor bancare online, sau chiar în momentul în care evaluaţi diferite bănci, sub forma unei funcţii oferite de o bancă tradiţională sau sub forma băncilor online. ~Alegerea unei bănci^ Numeroase persoană testează procesele aferente serviciilor bancare online profitând de oferte care sunt puse la dispoziţie de băncile lor tradiţionale la care au deschise contul curent. Această opţiune reprezintă una normală şi confortabil de ales. Până la urmă, vă alegeţi banca pentru un motiv pertinent. Puteţi descoperi că vă simţiţi confortabil cu faptul că puteţi să vă prezentaţi la o sucursală a băncii dumneavoastră în cazul în care apare o problemă. În unele cazuri, serviciile bancare online presupun numai existenţa unui mediu virtual, concept care poate provoca nelinişte unor persoane. Se poate să fiţi siguri de ceea ce aveţi nevoie încă! Aproape fiecare bancă vă poate pune la dispoziţie o demonstraţie gratuită a modului în care funcţionează serviciile bancare online, care vă va permite să testaţi banca în mod virtual. Din moment ce există diferenţe între interfeţele şi regulile de procesare ale băncilor, este recomandabil să studiaţi câteva astfel de demonstraţii în cadrul unei etape de cercetare, înainte de a alege o bancă, chiar şi dacă aceasta este banca dumneavoastră curentă. Cea mai bună abordare este să vă limitaţi, însă, la testarea băncilor care vă inspiră cea mai mare încredere şi care furnizează servicii la care aţi dori în mod special să recurgeţi. Prin urmare, dacă nu doriţi să deschideţi un cont la o anumită bancă, probabil nu contează cât de atractive sunt serviciile sale online. ~Flexibilitate^ Avantajul principal al serviciilor bancare online este nivelul de flexibilitate pe care nu îl pot oferi băncile tradiţionale. Informaţiile dumneavoastră sunt disponibile în orice moment. Doriţi să verificaţi un sold? Să transferaţi fonduri? Să plătiţi facturi? Să urmăriţi o tranzacţie? Aceste opţiuni vă sunt la îndemână în orice moment iar consumatorii pot utiliza cu uşurinţă facilităţile conferite de serviciile bancare online, în orice moment în care doresc acest lucru, indiferent de cât de încărcat este programul lor. Atunci când vă evaluaţi opţiunile cu privire la servicii bancare online, există nişte factori importanţi pe care trebuie să îi aveţi în vedere cu privire la flexibilitatea serviciilor. Veţi dori să aveţi inclus în pachetul de opţiuni flexibile elemente precum un card de debit, protecţie la descoperire de cont, acces la bancomat (pentru retrageri şi depuneri) şi asistenţă pentru clienţi. Asistenţa pentru clienţi reprezintă un factor care este des trecut cu vederea, deoarece, dacă realizaţii tranzacţii bancare în orice moment al zilei, veţi dori ca întrebările dumneavoastră să primească răspuns imediat, şi nu în următoarea zi lucrătoare. Acest lucru se aplică atât cu privire la întrebările tehnice legate de site, cât şi întrebărilor legate de servicii bancare tradiţionale, referitoare la contul dumneavoastră. De asemenea, transferul de fonduri între conturi deschise la aceeaşi bancă, este de regulă un serviciu universal oferit de conturile online – însă nu de toate! Astfel, dacă realizaţi astfel de tranzacţii în mod regulat, asiguraţi-vă că banca pe care o alegeţi vă furnizează această opţiune. ~Comoditate^ Similară cu flexibilitatea este şi comoditatea. Însă avantajul cheie al comodităţii este modul în care serviciile bancare online vă vor schimba efectiv viaţa. Adevărul este că nu a reprezentat niciodată o problemă faptul că banca dumneavoastră nu era deschisă pentru a plăti o factură: puteaţi scrie un cec şi îl puteaţi trimite prin poştă. Diferenţa dintre a scrie un cec şi utilizarea serviciilor bancare online pentru a vă plăti facturile este că, atunci când transmiteţi un cec prin poştă, nu puteţi şti data exactă la care acesta este procesat. Prin urmare, trebuie să speculaţi pe marginea datei efective de primire a cecului prin poştă, cât şi pe marginea priorităţii şi vitezei pe care destinatarul va procesa cecul, pe lângă inconvenienţa de a trebui să aveţi întotdeauna un plic sau un timbru disponibil. Acum puteţi stabili cu precizie data la care este recepţionat instrumentul de plată, fără a plăti taxele de expediere prin poştă! Prin urmare, având la dispoziţie opţiunile pentru servicii bancare online, consumatorii pot descoperi că plăţile lor sunt mult mai uşor de efectuat şi administrat, mai precise şi mai rapide. De asemenea, atunci când expediaţi cecuri prin poştă, există întotdeauna posibilitatea ca cecul să se piardă până să ajungă la destinatar. În cazul plăţilor online ale facturilor, acest risc este eliminat. Atunci când un cec se pierde în poştă, trebuie să vă întrebaţi dacă va apărea la un moment ulterior, şi va fi procesat, chiar dacă aţi emis şi transmis un nou cec pentru factura respectivă. Merită efortul de a emite un ordin de blocare la plată pentru cecul respectiv? Toate aceste riscuri sunt reduse semnificativ atunci când utilizaţi servicii de plată a facturilor online. ~Siguranţa este esenţială^ Odată cu flexibilitatea vine şi o responsabilitate suplimentară a consumatorului. Trebuie să luaţi în serios siguranţa conturilor dumneavoastră online. Nu împărtăşiţi informaţii cu privire la conturile dumneavoastră decât cu persoanele care trebuie să le cunoască. Aceste persoane trebuie să se limiteze la persoanele cu drept de semnătură asupra contului. În alte cuvinte, dacă nu doriţi ca cineva să ia decizii cu privire la când şi cât de mulţi bani să fie retraşi din contul dumneavoastră, persoana respectivă nu trebuie să cunoască detaliile contului dumneavoastră. Dacă trebuie să utilizaţi un calculator cu acces public (cum ar fi un calculator de la o bibliotecă sau internet cafe) asiguraţi-vă vă utilizaţi funcţia „log out” de pe site-ul băncii şi că închideţi browser-ul când aţi terminat. Dacă vă este permis, ştergeţi şi memoria cache. În general, este recomandabil să nu utilizaţi calculatoarele cu acces public, astfel încât, evitaţi-le pe cât posibil. ~Plata facturilor^ Plata facturilor online este caracteristica principală care atrage noi clienţi în captivanta lume a serviciilor bancare online. Însă nu toate serviciile de plată a facturilor funcţionează în acelaşi mod. Unele sunt gratuite; altele nu, şi este responsabilitatea consumatorului să revizuiască şi să înţeleagă pe deplin opţiunile sale în domeniul serviciilor bancare online. Anumite astfel de servicii limitează numărul de plăţi lunare, însă altele nu. Pe lângă înţelegerea serviciilor oferite într-un pachet, şi a costurilor implicate de acestea, obiectivul principal este să înţelegeţi în totalitate procesul care are loc atunci când planificaţi o plată online. Înţelegerea greşită a opţiunilor de servicii bancare online şi a modului în care acestea funcţionează, de către un consumator, poate avea ca rezultat erori costisitoare pentru acesta. Spre exemplu, anumite astfel de servicii scad fondurile din contul dumneavoastră în ziua în care este programată iniţierea plăţii, altele în ziua în care este programată livrarea plăţii. Cu toate acestea, unele servicii scad fondurile numai când plata este efectiv acceptată sau procesată de către destinatar. Acest lucru poate să facă o diferenţă atunci când vă planificaţi plăţile, şi trebuie să fiţi informaţi cu privire la modul în care funcţionează procesul. Un alt beneficiu este reprezentat de sumele de bani pe care le veţi economisi atunci când nu mai expediaţi cec-uri prin poştă. Înmulţiţi numărul de facturi pe care le plătiţi în fiecare lună cu costul expedierii prin poştă, iar dacă beneficiaţi de un serviciu gratuit de plată a facturilor, puteţi deja să faceţi economii utilizând serviciile bancare online! Veţi descoperi de asemenea că un carnet de cec-uri va rezista mult mai mult timp! ~Transferuri^ Este posibil ca, la un moment dat, să apară nevoia de a transfera fonduri de la o instituţie financiară la alta (spre exemplu, din contul dumneavoastră bancar într-un cont de investiţii deschis la o firmă de brokeraj). Dacă banii se află în contul dumneavoastră curent, mai dispuneţi de opţiunea de a scrie un cec şi de a-l trimite prin poştă, sau de utilizare a aplicaţiei de plată a facturilor online pusă la dispoziţie de banca dumneavoastră online. Dacă banii se află în contul dumneavoastră de economii, este necesar un pas suplimentar pentru a face un transfer online din contul de economii în contul curent, presupunând că ambele conturi sunt deschise la aceeaşi bancă şi sunt interconectate. ~Comisioane^ Un consumator trebuie să înţeleagă şi să aibă în vedere toate comisioanele asociate contului său bancar online. Acesta este alt domeniu pe care veţi dori să îl analizaţi corespunzător atunci când vă evaluaţi opţiunile referitoare la servicii bancare online. În primă instanţă, numeroase bănci nu mai percep comisioane, însă unele încă practică acest sistem. Pentru consumatorul preocupat de acest aspect, nu este nevoie să plătească comisioane regulate doar pentru plata unor servicii bancare online de rutină şi pentru plata facturilor online. Cu puţină cercetare şi informare în prealabil, ar trebui să puteţi evita sau cel puţin minimiza comisioanele. Dacă aveţi o preferinţă legată de o bancă, din orice motive personale, şi dacă această bancă percepe comisioane pentru servicii bancare online, puteţi telefona băncii pentru a verifica dacă este dispusă să renunţe la comisioanele respective. Banca va şti că aveţi la dispoziţie numeroase opţiuni, cât şi că numeroase bănci concurente nu percep comisioane, astfel încât ar putea fi dispusă să renunţe la comisioane pentru a vă păstra ca şi client. Băncile şi-au modificat structurile de comisioane în timp, iar tendinţa generală este de a reduce sau de a elimina astfel de comisioane pentru serviciile primare cum ar fi revizuirea activităţii băncii sau plata facturilor online. Verificaţi periodic dacă sunt oferite noi conturi pentru sume mai accesibile, şi, în caz afirmativ, telefonaţi şi schimbaţi-vă contul imediat. Nu aşteptaţi să vă contacteze banca pentru a vă oferi cel mai redus comision!

Alegerea unei bănci

~Servicii bancare online – Informaţii^ Având în vedere penetrarea şi popularitatea internetului, serviciile bancare online au evoluat de la un produs elitist limitat la un produs destinat publicului larg în domeniul bancar. Un fenomen interesant este acela că beneficierea de serviciile unei bănci tradiţionale a devenit opţională, şi, în anumite moduri, mai puţin dezirabilă. În fapt, serviciile bancare online au simplificat tranzacţiile bancare pentru cei mai mulţi consumatori. În timp ce unele persoane apreciază confortul pe care îl conferă abilitatea de a se prezenta la sucursala unei bănci în persoană, ocazional, alte persoane sunt atrase de preţurile şi ratele mai bune (de regulă) oferite de băncile online. Cele mai multe bănci oferă şi servicii bancare online în prezent, şi există un număr mare de bănci online care s-au înfiinţat în ultimul deceniu. Acest lucru a condus la un nivel ridicat de concurenţă în acest domeniu, fapt ce a dat naştere unei varietăţi de opţiuni pentru clienţii serviciilor bancare online. Există anumiţi factori cheie pe care trebuie să îi aveţi în vedere atunci când vă gândiţi să pătrundeţi pe piaţa serviciilor bancare online, sau chiar în momentul în care evaluaţi diferite bănci, sub forma unei funcţii oferite de o bancă tradiţională sau sub forma băncilor online. ~Alegerea unei bănci^ Numeroase persoană testează procesele aferente serviciilor bancare online profitând de oferte care sunt puse la dispoziţie de băncile lor tradiţionale la care au deschise contul curent. Această opţiune reprezintă una normală şi confortabil de ales. Până la urmă, vă alegeţi banca pentru un motiv pertinent. Puteţi descoperi că vă simţiţi confortabil cu faptul că puteţi să vă prezentaţi la o sucursală a băncii dumneavoastră în cazul în care apare o problemă. În unele cazuri, serviciile bancare online presupun numai existenţa unui mediu virtual, concept care poate provoca nelinişte unor persoane. Se poate să fiţi siguri de ceea ce aveţi nevoie încă! Aproape fiecare bancă vă poate pune la dispoziţie o demonstraţie gratuită a modului în care funcţionează serviciile bancare online, care vă va permite să testaţi banca în mod virtual. Din moment ce există diferenţe între interfeţele şi regulile de procesare ale băncilor, este recomandabil să studiaţi câteva astfel de demonstraţii în cadrul unei etape de cercetare, înainte de a alege o bancă, chiar şi dacă aceasta este banca dumneavoastră curentă. Cea mai bună abordare este să vă limitaţi, însă, la testarea băncilor care vă inspiră cea mai mare încredere şi care furnizează servicii la care aţi dori în mod special să recurgeţi. Prin urmare, dacă nu doriţi să deschideţi un cont la o anumită bancă, probabil nu contează cât de atractive sunt serviciile sale online. ~Flexibilitate^ Avantajul principal al serviciilor bancare online este nivelul de flexibilitate pe care nu îl pot oferi băncile tradiţionale. Informaţiile dumneavoastră sunt disponibile în orice moment. Doriţi să verificaţi un sold? Să transferaţi fonduri? Să plătiţi facturi? Să urmăriţi o tranzacţie? Aceste opţiuni vă sunt la îndemână în orice moment iar consumatorii pot utiliza cu uşurinţă facilităţile conferite de serviciile bancare online, în orice moment în care doresc acest lucru, indiferent de cât de încărcat este programul lor. Atunci când vă evaluaţi opţiunile cu privire la servicii bancare online, există nişte factori importanţi pe care trebuie să îi aveţi în vedere cu privire la flexibilitatea serviciilor. Veţi dori să aveţi inclus în pachetul de opţiuni flexibile elemente precum un card de debit, protecţie la descoperire de cont, acces la bancomat (pentru retrageri şi depuneri) şi asistenţă pentru clienţi. Asistenţa pentru clienţi reprezintă un factor care este des trecut cu vederea, deoarece, dacă realizaţii tranzacţii bancare în orice moment al zilei, veţi dori ca întrebările dumneavoastră să primească răspuns imediat, şi nu în următoarea zi lucrătoare. Acest lucru se aplică atât cu privire la întrebările tehnice legate de site, cât şi întrebărilor legate de servicii bancare tradiţionale, referitoare la contul dumneavoastră. De asemenea, transferul de fonduri între conturi deschise la aceeaşi bancă, este de regulă un serviciu universal oferit de conturile online – însă nu de toate! Astfel, dacă realizaţi astfel de tranzacţii în mod regulat, asiguraţi-vă că banca pe care o alegeţi vă furnizează această opţiune. ~Comoditate^ Similară cu flexibilitatea este şi comoditatea. Însă avantajul cheie al comodităţii este modul în care serviciile bancare online vă vor schimba efectiv viaţa. Adevărul este că nu a reprezentat niciodată o problemă faptul că banca dumneavoastră nu era deschisă pentru a plăti o factură: puteaţi scrie un cec şi îl puteaţi trimite prin poştă. Diferenţa dintre a scrie un cec şi utilizarea serviciilor bancare online pentru a vă plăti facturile este că, atunci când transmiteţi un cec prin poştă, nu puteţi şti data exactă la care acesta este procesat. Prin urmare, trebuie să speculaţi pe marginea datei efective de primire a cecului prin poştă, cât şi pe marginea priorităţii şi vitezei pe care destinatarul va procesa cecul, pe lângă inconvenienţa de a trebui să aveţi întotdeauna un plic sau un timbru disponibil. Acum puteţi stabili cu precizie data la care este recepţionat instrumentul de plată, fără a plăti taxele de expediere prin poştă! Prin urmare, având la dispoziţie opţiunile pentru servicii bancare online, consumatorii pot descoperi că plăţile lor sunt mult mai uşor de efectuat şi administrat, mai precise şi mai rapide. De asemenea, atunci când expediaţi cecuri prin poştă, există întotdeauna posibilitatea ca cecul să se piardă până să ajungă la destinatar. În cazul plăţilor online ale facturilor, acest risc este eliminat. Atunci când un cec se pierde în poştă, trebuie să vă întrebaţi dacă va apărea la un moment ulterior, şi va fi procesat, chiar dacă aţi emis şi transmis un nou cec pentru factura respectivă. Merită efortul de a emite un ordin de blocare la plată pentru cecul respectiv? Toate aceste riscuri sunt reduse semnificativ atunci când utilizaţi servicii de plată a facturilor online. ~Siguranţa este esenţială^ Odată cu flexibilitatea vine şi o responsabilitate suplimentară a consumatorului. Trebuie să luaţi în serios siguranţa conturilor dumneavoastră online. Nu împărtăşiţi informaţii cu privire la conturile dumneavoastră decât cu persoanele care trebuie să le cunoască. Aceste persoane trebuie să se limiteze la persoanele cu drept de semnătură asupra contului. În alte cuvinte, dacă nu doriţi ca cineva să ia decizii cu privire la când şi cât de mulţi bani să fie retraşi din contul dumneavoastră, persoana respectivă nu trebuie să cunoască detaliile contului dumneavoastră. Dacă trebuie să utilizaţi un calculator cu acces public (cum ar fi un calculator de la o bibliotecă sau internet cafe) asiguraţi-vă vă utilizaţi funcţia „log out” de pe site-ul băncii şi că închideţi browser-ul când aţi terminat. Dacă vă este permis, ştergeţi şi memoria cache. În general, este recomandabil să nu utilizaţi calculatoarele cu acces public, astfel încât, evitaţi-le pe cât posibil. ~Plata facturilor^ Plata facturilor online este caracteristica principală care atrage noi clienţi în captivanta lume a serviciilor bancare online. Însă nu toate serviciile de plată a facturilor funcţionează în acelaşi mod. Unele sunt gratuite; altele nu, şi este responsabilitatea consumatorului să revizuiască şi să înţeleagă pe deplin opţiunile sale în domeniul serviciilor bancare online. Anumite astfel de servicii limitează numărul de plăţi lunare, însă altele nu. Pe lângă înţelegerea serviciilor oferite într-un pachet, şi a costurilor implicate de acestea, obiectivul principal este să înţelegeţi în totalitate procesul care are loc atunci când planificaţi o plată online. Înţelegerea greşită a opţiunilor de servicii bancare online şi a modului în care acestea funcţionează, de către un consumator, poate avea ca rezultat erori costisitoare pentru acesta. Spre exemplu, anumite astfel de servicii scad fondurile din contul dumneavoastră în ziua în care este programată iniţierea plăţii, altele în ziua în care este programată livrarea plăţii. Cu toate acestea, unele servicii scad fondurile numai când plata este efectiv acceptată sau procesată de către destinatar. Acest lucru poate să facă o diferenţă atunci când vă planificaţi plăţile, şi trebuie să fiţi informaţi cu privire la modul în care funcţionează procesul. Un alt beneficiu este reprezentat de sumele de bani pe care le veţi economisi atunci când nu mai expediaţi cec-uri prin poştă. Înmulţiţi numărul de facturi pe care le plătiţi în fiecare lună cu costul expedierii prin poştă, iar dacă beneficiaţi de un serviciu gratuit de plată a facturilor, puteţi deja să faceţi economii utilizând serviciile bancare online! Veţi descoperi de asemenea că un carnet de cec-uri va rezista mult mai mult timp! ~Transferuri^ Este posibil ca, la un moment dat, să apară nevoia de a transfera fonduri de la o instituţie financiară la alta (spre exemplu, din contul dumneavoastră bancar într-un cont de investiţii deschis la o firmă de brokeraj). Dacă banii se află în contul dumneavoastră curent, mai dispuneţi de opţiunea de a scrie un cec şi de a-l trimite prin poştă, sau de utilizare a aplicaţiei de plată a facturilor online pusă la dispoziţie de banca dumneavoastră online. Dacă banii se află în contul dumneavoastră de economii, este necesar un pas suplimentar pentru a face un transfer online din contul de economii în contul curent, presupunând că ambele conturi sunt deschise la aceeaşi bancă şi sunt interconectate. ~Comisioane^ Un consumator trebuie să înţeleagă şi să aibă în vedere toate comisioanele asociate contului său bancar online. Acesta este alt domeniu pe care veţi dori să îl analizaţi corespunzător atunci când vă evaluaţi opţiunile referitoare la servicii bancare online. În primă instanţă, numeroase bănci nu mai percep comisioane, însă unele încă practică acest sistem. Pentru consumatorul preocupat de acest aspect, nu este nevoie să plătească comisioane regulate doar pentru plata unor servicii bancare online de rutină şi pentru plata facturilor online. Cu puţină cercetare şi informare în prealabil, ar trebui să puteţi evita sau cel puţin minimiza comisioanele. Dacă aveţi o preferinţă legată de o bancă, din orice motive personale, şi dacă această bancă percepe comisioane pentru servicii bancare online, puteţi telefona băncii pentru a verifica dacă este dispusă să renunţe la comisioanele respective. Banca va şti că aveţi la dispoziţie numeroase opţiuni, cât şi că numeroase bănci concurente nu percep comisioane, astfel încât ar putea fi dispusă să renunţe la comisioane pentru a vă păstra ca şi client. Băncile şi-au modificat structurile de comisioane în timp, iar tendinţa generală este de a reduce sau de a elimina astfel de comisioane pentru serviciile primare cum ar fi revizuirea activităţii băncii sau plata facturilor online. Verificaţi periodic dacă sunt oferite noi conturi pentru sume mai accesibile, şi, în caz afirmativ, telefonaţi şi schimbaţi-vă contul imediat. Nu aşteptaţi să vă contacteze banca pentru a vă oferi cel mai redus comision!

Flexibilitate

~Servicii bancare online – Informaţii^ Având în vedere penetrarea şi popularitatea internetului, serviciile bancare online au evoluat de la un produs elitist limitat la un produs destinat publicului larg în domeniul bancar. Un fenomen interesant este acela că beneficierea de serviciile unei bănci tradiţionale a devenit opţională, şi, în anumite moduri, mai puţin dezirabilă. În fapt, serviciile bancare online au simplificat tranzacţiile bancare pentru cei mai mulţi consumatori. În timp ce unele persoane apreciază confortul pe care îl conferă abilitatea de a se prezenta la sucursala unei bănci în persoană, ocazional, alte persoane sunt atrase de preţurile şi ratele mai bune (de regulă) oferite de băncile online. Cele mai multe bănci oferă şi servicii bancare online în prezent, şi există un număr mare de bănci online care s-au înfiinţat în ultimul deceniu. Acest lucru a condus la un nivel ridicat de concurenţă în acest domeniu, fapt ce a dat naştere unei varietăţi de opţiuni pentru clienţii serviciilor bancare online. Există anumiţi factori cheie pe care trebuie să îi aveţi în vedere atunci când vă gândiţi să pătrundeţi pe piaţa serviciilor bancare online, sau chiar în momentul în care evaluaţi diferite bănci, sub forma unei funcţii oferite de o bancă tradiţională sau sub forma băncilor online. ~Alegerea unei bănci^ Numeroase persoană testează procesele aferente serviciilor bancare online profitând de oferte care sunt puse la dispoziţie de băncile lor tradiţionale la care au deschise contul curent. Această opţiune reprezintă una normală şi confortabil de ales. Până la urmă, vă alegeţi banca pentru un motiv pertinent. Puteţi descoperi că vă simţiţi confortabil cu faptul că puteţi să vă prezentaţi la o sucursală a băncii dumneavoastră în cazul în care apare o problemă. În unele cazuri, serviciile bancare online presupun numai existenţa unui mediu virtual, concept care poate provoca nelinişte unor persoane. Se poate să fiţi siguri de ceea ce aveţi nevoie încă! Aproape fiecare bancă vă poate pune la dispoziţie o demonstraţie gratuită a modului în care funcţionează serviciile bancare online, care vă va permite să testaţi banca în mod virtual. Din moment ce există diferenţe între interfeţele şi regulile de procesare ale băncilor, este recomandabil să studiaţi câteva astfel de demonstraţii în cadrul unei etape de cercetare, înainte de a alege o bancă, chiar şi dacă aceasta este banca dumneavoastră curentă. Cea mai bună abordare este să vă limitaţi, însă, la testarea băncilor care vă inspiră cea mai mare încredere şi care furnizează servicii la care aţi dori în mod special să recurgeţi. Prin urmare, dacă nu doriţi să deschideţi un cont la o anumită bancă, probabil nu contează cât de atractive sunt serviciile sale online. ~Flexibilitate^ Avantajul principal al serviciilor bancare online este nivelul de flexibilitate pe care nu îl pot oferi băncile tradiţionale. Informaţiile dumneavoastră sunt disponibile în orice moment. Doriţi să verificaţi un sold? Să transferaţi fonduri? Să plătiţi facturi? Să urmăriţi o tranzacţie? Aceste opţiuni vă sunt la îndemână în orice moment iar consumatorii pot utiliza cu uşurinţă facilităţile conferite de serviciile bancare online, în orice moment în care doresc acest lucru, indiferent de cât de încărcat este programul lor. Atunci când vă evaluaţi opţiunile cu privire la servicii bancare online, există nişte factori importanţi pe care trebuie să îi aveţi în vedere cu privire la flexibilitatea serviciilor. Veţi dori să aveţi inclus în pachetul de opţiuni flexibile elemente precum un card de debit, protecţie la descoperire de cont, acces la bancomat (pentru retrageri şi depuneri) şi asistenţă pentru clienţi. Asistenţa pentru clienţi reprezintă un factor care este des trecut cu vederea, deoarece, dacă realizaţii tranzacţii bancare în orice moment al zilei, veţi dori ca întrebările dumneavoastră să primească răspuns imediat, şi nu în următoarea zi lucrătoare. Acest lucru se aplică atât cu privire la întrebările tehnice legate de site, cât şi întrebărilor legate de servicii bancare tradiţionale, referitoare la contul dumneavoastră. De asemenea, transferul de fonduri între conturi deschise la aceeaşi bancă, este de regulă un serviciu universal oferit de conturile online – însă nu de toate! Astfel, dacă realizaţi astfel de tranzacţii în mod regulat, asiguraţi-vă că banca pe care o alegeţi vă furnizează această opţiune. ~Comoditate^ Similară cu flexibilitatea este şi comoditatea. Însă avantajul cheie al comodităţii este modul în care serviciile bancare online vă vor schimba efectiv viaţa. Adevărul este că nu a reprezentat niciodată o problemă faptul că banca dumneavoastră nu era deschisă pentru a plăti o factură: puteaţi scrie un cec şi îl puteaţi trimite prin poştă. Diferenţa dintre a scrie un cec şi utilizarea serviciilor bancare online pentru a vă plăti facturile este că, atunci când transmiteţi un cec prin poştă, nu puteţi şti data exactă la care acesta este procesat. Prin urmare, trebuie să speculaţi pe marginea datei efective de primire a cecului prin poştă, cât şi pe marginea priorităţii şi vitezei pe care destinatarul va procesa cecul, pe lângă inconvenienţa de a trebui să aveţi întotdeauna un plic sau un timbru disponibil. Acum puteţi stabili cu precizie data la care este recepţionat instrumentul de plată, fără a plăti taxele de expediere prin poştă! Prin urmare, având la dispoziţie opţiunile pentru servicii bancare online, consumatorii pot descoperi că plăţile lor sunt mult mai uşor de efectuat şi administrat, mai precise şi mai rapide. De asemenea, atunci când expediaţi cecuri prin poştă, există întotdeauna posibilitatea ca cecul să se piardă până să ajungă la destinatar. În cazul plăţilor online ale facturilor, acest risc este eliminat. Atunci când un cec se pierde în poştă, trebuie să vă întrebaţi dacă va apărea la un moment ulterior, şi va fi procesat, chiar dacă aţi emis şi transmis un nou cec pentru factura respectivă. Merită efortul de a emite un ordin de blocare la plată pentru cecul respectiv? Toate aceste riscuri sunt reduse semnificativ atunci când utilizaţi servicii de plată a facturilor online. ~Siguranţa este esenţială^ Odată cu flexibilitatea vine şi o responsabilitate suplimentară a consumatorului. Trebuie să luaţi în serios siguranţa conturilor dumneavoastră online. Nu împărtăşiţi informaţii cu privire la conturile dumneavoastră decât cu persoanele care trebuie să le cunoască. Aceste persoane trebuie să se limiteze la persoanele cu drept de semnătură asupra contului. În alte cuvinte, dacă nu doriţi ca cineva să ia decizii cu privire la când şi cât de mulţi bani să fie retraşi din contul dumneavoastră, persoana respectivă nu trebuie să cunoască detaliile contului dumneavoastră. Dacă trebuie să utilizaţi un calculator cu acces public (cum ar fi un calculator de la o bibliotecă sau internet cafe) asiguraţi-vă vă utilizaţi funcţia „log out” de pe site-ul băncii şi că închideţi browser-ul când aţi terminat. Dacă vă este permis, ştergeţi şi memoria cache. În general, este recomandabil să nu utilizaţi calculatoarele cu acces public, astfel încât, evitaţi-le pe cât posibil. ~Plata facturilor^ Plata facturilor online este caracteristica principală care atrage noi clienţi în captivanta lume a serviciilor bancare online. Însă nu toate serviciile de plată a facturilor funcţionează în acelaşi mod. Unele sunt gratuite; altele nu, şi este responsabilitatea consumatorului să revizuiască şi să înţeleagă pe deplin opţiunile sale în domeniul serviciilor bancare online. Anumite astfel de servicii limitează numărul de plăţi lunare, însă altele nu. Pe lângă înţelegerea serviciilor oferite într-un pachet, şi a costurilor implicate de acestea, obiectivul principal este să înţelegeţi în totalitate procesul care are loc atunci când planificaţi o plată online. Înţelegerea greşită a opţiunilor de servicii bancare online şi a modului în care acestea funcţionează, de către un consumator, poate avea ca rezultat erori costisitoare pentru acesta. Spre exemplu, anumite astfel de servicii scad fondurile din contul dumneavoastră în ziua în care este programată iniţierea plăţii, altele în ziua în care este programată livrarea plăţii. Cu toate acestea, unele servicii scad fondurile numai când plata este efectiv acceptată sau procesată de către destinatar. Acest lucru poate să facă o diferenţă atunci când vă planificaţi plăţile, şi trebuie să fiţi informaţi cu privire la modul în care funcţionează procesul. Un alt beneficiu este reprezentat de sumele de bani pe care le veţi economisi atunci când nu mai expediaţi cec-uri prin poştă. Înmulţiţi numărul de facturi pe care le plătiţi în fiecare lună cu costul expedierii prin poştă, iar dacă beneficiaţi de un serviciu gratuit de plată a facturilor, puteţi deja să faceţi economii utilizând serviciile bancare online! Veţi descoperi de asemenea că un carnet de cec-uri va rezista mult mai mult timp! ~Transferuri^ Este posibil ca, la un moment dat, să apară nevoia de a transfera fonduri de la o instituţie financiară la alta (spre exemplu, din contul dumneavoastră bancar într-un cont de investiţii deschis la o firmă de brokeraj). Dacă banii se află în contul dumneavoastră curent, mai dispuneţi de opţiunea de a scrie un cec şi de a-l trimite prin poştă, sau de utilizare a aplicaţiei de plată a facturilor online pusă la dispoziţie de banca dumneavoastră online. Dacă banii se află în contul dumneavoastră de economii, este necesar un pas suplimentar pentru a face un transfer online din contul de economii în contul curent, presupunând că ambele conturi sunt deschise la aceeaşi bancă şi sunt interconectate. ~Comisioane^ Un consumator trebuie să înţeleagă şi să aibă în vedere toate comisioanele asociate contului său bancar online. Acesta este alt domeniu pe care veţi dori să îl analizaţi corespunzător atunci când vă evaluaţi opţiunile referitoare la servicii bancare online. În primă instanţă, numeroase bănci nu mai percep comisioane, însă unele încă practică acest sistem. Pentru consumatorul preocupat de acest aspect, nu este nevoie să plătească comisioane regulate doar pentru plata unor servicii bancare online de rutină şi pentru plata facturilor online. Cu puţină cercetare şi informare în prealabil, ar trebui să puteţi evita sau cel puţin minimiza comisioanele. Dacă aveţi o preferinţă legată de o bancă, din orice motive personale, şi dacă această bancă percepe comisioane pentru servicii bancare online, puteţi telefona băncii pentru a verifica dacă este dispusă să renunţe la comisioanele respective. Banca va şti că aveţi la dispoziţie numeroase opţiuni, cât şi că numeroase bănci concurente nu percep comisioane, astfel încât ar putea fi dispusă să renunţe la comisioane pentru a vă păstra ca şi client. Băncile şi-au modificat structurile de comisioane în timp, iar tendinţa generală este de a reduce sau de a elimina astfel de comisioane pentru serviciile primare cum ar fi revizuirea activităţii băncii sau plata facturilor online. Verificaţi periodic dacă sunt oferite noi conturi pentru sume mai accesibile, şi, în caz afirmativ, telefonaţi şi schimbaţi-vă contul imediat. Nu aşteptaţi să vă contacteze banca pentru a vă oferi cel mai redus comision!