Siguranţa Locuinţei Braşov

Este mult mai probabil că spărgătorii vor încerca să intre în locuinţe care nu au montate sisteme de alarmă.

Comprest Sa
(026) 841-4974
Str. Vlad Tepes Nr: 13
Braşov
 
Fin-Eco Sa
(026) 841-0435
Str. Vlad Tepes Nr: 13
Braşov
 
Compania Apa Sa
(026) 840-8602
Str. Vlad Tepes Nr: 13
Braşov
 

Siguranţa Locuinţei

Prezentare generală

~Prezentare generală^ Odată ce o locuinţă a fost spartă, riscul pătrunderii altor spărgători creşte. Acest lucru rezultă în urma faptului că bunurile furate au fost înlocuite cu articole noi care sunt mult mai ispititoare pentru infractori. Vă iubiţi familia. Vreţi să o protejaţi, pe ea şi bunurile dumneavoastră. Nu este suficient să încuiaţi uşile. Douăzeci şi trei la sută dintre spărgători evită uşa încuiată şi intră prin fereastra de la primul etaj, în timp ce două procente escaladează până la al doilea etaj. Nouă procente dintre spărgători intră prin garaj, şi patru procente găsesc o cale de acces prin subsol. Un sistem de siguranţă a locuinţei poate fi exact ceea ce aveţi nevoie pentru a vă proteja familia şi casa. Există trei tipuri disponibile în zilele noastre. Două tipuri pot fi cumpărate din magazinele de echipamente sau centrele pentru amenajări interioare şi care pot fi instalate chiar de proprietar. Acestea sunt cele cu cod unic şi sistemele de alarmă fără fir. Furnizorii profesionişti vor instala întotdeauna sisteme de alarmă complete. ~Alegerea unui sistem de siguranţă a locuinţei^ Atunci când sunt în funcţiune, majoritatea sistemelor de siguranţă a locuinţei sunt dezarmate de proprietar prin simpla introducere a unui cod pe panoul de control. Dacă respectivul cod nu este introdus într-un anumit interval de timp după detectarea pătrunderii, alarma locuinţei se activează şi o companie de monitorizare a alarmelor sau departamentul de poliţie local vor fi anunţate. Acesta este un aspect important de luat în considerare când se alege ce sistem de siguranţă pentru locuinţă să se achiziţioneze. În cazul în care departamentul local de poliţie nu acceptă apeluri automate de la sistemele de alarmă din locuinţe, va trebui să alegeţi şi compania de monitorizare alarme. Această companie poate avea propriile recomandări în ceea ce priveşte sistemul de siguranţă de care aveţi nevoie. Un alt aspect de luat în calcul la evaluarea sistemelor de siguranţă pentru locuinţe este vârsta casei dumneavoastră. În cazul în care construiţi o casă nouă este mai uşor de montat un sistem de alarmă în timpul lucrărilor de construcţie. Dacă aveţi o casă veche, sau dacă accesul este dificil, sistemele fără fir sunt cea mai bună alegere. ~Elementele unui bun sistem de siguranţă^ Un sistem de siguranţă a locuinţei este la fel de bun ca instalatorul şi operatorul acestuia. Asiguraţi-vă că instalatorul explică modul de funcţionare a sistemului tuturor celor care îl folosesc. Fiecare persoană din casă ar trebui să cunoască elementele de bază ale sistemului. Tastatura/panoul de control – Acesta este un dispozitiv folosit pentru armarea (activarea) sau dezarmarea (dezactivarea) sistemului. Acesta reprezintă locul în care se termină cablajul sistemului dumneavoastră şi unde se află bateria de rezervă. Panoul de control este cea mai importantă parte a sistemului de siguranţă deoarece monitorizează starea celorlaltor dispozitive. Panourile de control erau cândva realizate din relee, baterii cu celulă uscată şi o cheie de activare şi dezactivare a sistemului. În zilele noastre, datorită tehnologiei moderne, acestea conţin un microprocesor care le permite să îndeplinească mult mai multe funcţii prin simpla atingere a unui buton. Opţiunile şi dotările diferă de la un producător la altul, dar majoritatea panourilor de control au un buton de test care permite testarea sistemului şi un buton care vă permite să schimbaţi codul de acces. Majoritatea panourilor de control necesită introducerea unui cod cu ajutorul tastaturii pentru armarea şi dezarmarea sistemului. În casă pot fi instalate mai multe tastaturi. Unele dintre locurile bune sunt lângă uşa principală şi lângă scările dormitoarelor de la etaj. Multe tastaturi acţionează şi ca butoane de panică permiţând activarea alarmei în cazul în care se apasă anumite butoane. Alarma – O alarmă cu volum ridicat va înştiinţa membrii casei atunci când are loc o pătrundere neautorizată. Acest zgomot sperie imediat intrusul sau scade numărul bunurilor furate pentru că acesta ştie că autorităţile sunt pe drum. Experţii în siguranţă recomandă să fie instalată o alarmă în casă, lângă sau în dormitor, iar a doua alarmă să fie montata pe un perete exterior sau în mansardă lângă o gură de aerisire. Dacă locuiţi într-un cartier în care casele sunt apropiate, o alarmă cu lumină intermitentă va ajuta la identificarea sursei declanşării acesteia. În multe zone se cere ca la caseta de control a alarmelor exterioare să se adauge un comutator automat pe modul silenţios după un anumit interval de timp. Acest lucru este folositor în cazul în care alarma se declanşează când nu eşti acasă. Senzor Interior de Mişcare – Un dispozitiv care folosește raze pasive infraroşii, microunde sau celule fotoelectrice pentru a detecta mişcarea din cameră. Există astăzi, la unele companii, detectori speciali de mişcare pentru persoanele care au animale de casă. Contacte de uşă – Dispozitive magnetice care formează un circuit între uşă şi cadrul uşii destinate să detecteze deschiderea uşii prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă sunt montate în partea de sus a sistemului de închidere a uşii. Contactele de fereastră – Dispozitive magnetice care formează un circuit între fereastră şi pervaz destinat să detecteze deschiderea ferestrei prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă funcţionează doar atunci când fereastra este deschisă. Acestea nu funcţionează dacă fereastra este spartă. Contactele de fereastră sunt montate pe marginea de sus a pervazului, cu excepţia ferestrelor duble unde acestea sunt montate pe marginea de jos a cercevelei inferioare sau pe marginea de sus a cercevelei superioare. Conexiunea la sistemul central de monitorizare – Semnalele de urgenţă din casa dumneavoastră sunt transmise la compania de monitorizare unde personal specializat este de serviciu la orice oră din zi pentru a evalua alarma şi a alarma autorităţile competente. În cele mai multe cazuri vor aştepta verificarea situaţiei prin apelarea casei dumneavoastră înainte de a anunţa autorităţile. Acest lucru previne apelarea inutilă a poliţiei, pompierilor şi serviciilor de salvare. În cazul în care poliţia primeşte prea multe alarme false riscaţi o amendă. Majoritatea conexiunilor sunt realizate cu cabluri dar există astăzi şi sisteme fără fir similare telefoanelor mobile şi notifică proprietarul pe e-mail sau pe mobil. Această metodă este mai utilă în cazul în care un intrus a tăiat cablurile telefonice. Aceste servicii sunt furnizate în baza unui contact cu comision lunar. ~Alegerea companiei de monitorizare a siguranţei locuinţei^ În momentul alegerii companiei de monitorizare a sistemului dumneavoastră de siguranţă a locuinţei, este important să găsiţi o companie serioasă şi de încredere. Companiile de monitorizare folosesc linii telefonice speciale, calculatoare şi personal calificat care să supravegheze sistemul de siguranţă a locuinţei şi să contacteze autorităţile competente în caz de necesitate. Siguranţa dumneavoastră se află în mâinile lor. Majoritatea companiilor de monitorizare realizează şi montajul sistemelor pe care le supraveghează. Acestea vând sistemele la pachet cu serviciul de monitorizare. Contractul se încheie de obicei pentru o perioadă de trei ani, timp în care compania de monitorizare preia orice apel de alarmă, îl verifică şi contactează poliţia dacă este necesar. În general, pentru acest serviciu se plăteşte un comision lunar. În schimbul unui comision suplimentar puteţi achiziţiona un mobil de rezervă în cazul în care linia telefonică este tăiată, iar serviciul acoperă reparaţia. Trebuie să restrângeţi lista la trei sau patru companii şi să le contactaţi pentru a aranja o întâlnire cu reprezentantul lor. Este important ca toţi membrii familiei să participe la această întâlnire. Ei trebuie să înţeleagă modul de funcţionare a sistemului iar reprezentantul are nevoie să cunoască dinamica familiei şi obiceiurile pentru a stabili componentele sistemului. Nu vă doriţi un sistem cu senzori de mişcare în cazul în care casa dumneavoastră este plină de animale! Pregătiţi o listă de întrebări pe care să le puneţi fiecărui reprezentant. Notaţi-le dacă este cazul. Unele dintre întrebări includ: De cât timp activează compania în domeniu? Compania deţine autorizaţiile şi certificările necesare? Câte sisteme de alarmă de acest fel aţi instalat? Sunt operatorii de monitorizare, consilierii tehnici şi reprezentanţii de vânzări instruiţi cu privire la operarea şi instalarea echipamentului, la modul de proiectare a unui sistem de securitate şi la modalităţile de gestionare a defecţiunilor? Este staţia de monitorizare este deschisă 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi are un departament de relaţii cu clienţii deschis 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână? Compania are un centru de monitorizare de rezervă? În cazul în care centrul principal se confruntă cu probleme de energie electrică casa dumneavoastră va fi monitorizată în continuare? Compania are rezerve de energie pentru calculatoare şi linii telefonice în cazul unei defecţiuni? Ce tip de verificări asupra trecutului angajaţilor face compania? Ce însemn de identificare se cere angajaţilor companiei să poarte? Ce tip de garanţii oferă compania? Contractele pot fi schimbate în caz de răzgândire? Compania va bloca panoul de alarmă pentru a preveni schimbarea companiei de monitorizare pe parcursul derulării contractului? Insistaţi pentru o confirmare scrisă că panoul nu va fi blocat, sau va fi deblocat la cerere, fără cost. Ce proceduri sunt implementate pentru a preveni alarmele false dacă se întâmplă să faceţi o greşeală în timpul operării la sistemul de alarmă? Se poate folosi o parolă sau un alt cod pentru a identifica că sunteţi dumneavoastră şi că totul este în regulă. Ce reparaţii vor fi necesare în casa mea în timpul şi după instalare? Odată ce aţi ales o companie iar sistemul dumneavoastră este instalat, instalatorul v-a prezentat sistemul suficient de mult astfel încât să vă simţiţi confortabil cu operarea acestuia. Multe municipalităţi amendează proprietarii după trei până la cinci alarme. ~Măsuri necostisitoare de siguranţă a locuinţei pentru consumatori^ În cazul în care nu aţi instalat încă un sistem de siguranţă în casa dumneavoastră, sau nu vă puteţi permite unul, există câteva măsuri necostisitoare pe care le puteţi folosi pentru a împiedica spargerile. Verificaţi toate uşile şi tocurile uşilor. Uşile de exterior din lemn sunt fie cu corp solid, fie cu cofraj. Uşile cu corp solid furnizează o mai mare siguranţă şi sunt mai adecvate montării de încuietori solide. Uşile metalice din oţel care nu au o grosime mai mică de 16 sunt cele recomandate. În cazul în care tocurile uşii nu sunt din oţel va trebui să le întăriţi cu bailaguri (piese subţiri din lemn folosite pentru umplerea golurilor) şi placaj. Asiguraţi-vă că uşile exterioare se deschid din interior. Dacă aveţi o uşă de sticlă glisantă, fixaţi o bară în canalul interior. O coadă de mătură tăiată la dimensiuni este foarte potrivită în acest sens în cazul în care nu vă permiteţi o bară metalică pentru blocare. Verificaţi pentru a fi sigur că funcţionează toate încuietorile de uşi şi ferestre. În caz contrar, înlocuiţi-le. Cea mai accesibilă metodă de a securiza o fereastră este cu un piron. Faceţi o gaură de cca. 5mm pe marginea de sus a cercevelei inferioare şi la cca 1,2mm în interiorul marginii inferioare a cercevelei superioare. Astupaţi gaura la partea de jos astfel încât să nu cadă pironul dacă fereastra este zguduită. Apoi tăiaţi capătul la cca 7,5mm. Introduceţi pironul în gaură. Puteţi folosi un magnet pentru a trage pironul afară şi a debloca fereastra. Pot fi achiziţionate încuietori mai costisitoare de la un magazin de echipamente de acest fel sau un magazin de amenajare a casei. Încuietorile cu siguranţă oferă cea mai bună protecţie pentru uşă. Siguranţele trebuie să pătrundă cel puţin 2,5mm în cadrul uşii.

Alegerea unui sistem de siguranţă a locuinţei

~Prezentare generală^ Odată ce o locuinţă a fost spartă, riscul pătrunderii altor spărgători creşte. Acest lucru rezultă în urma faptului că bunurile furate au fost înlocuite cu articole noi care sunt mult mai ispititoare pentru infractori. Vă iubiţi familia. Vreţi să o protejaţi, pe ea şi bunurile dumneavoastră. Nu este suficient să încuiaţi uşile. Douăzeci şi trei la sută dintre spărgători evită uşa încuiată şi intră prin fereastra de la primul etaj, în timp ce două procente escaladează până la al doilea etaj. Nouă procente dintre spărgători intră prin garaj, şi patru procente găsesc o cale de acces prin subsol. Un sistem de siguranţă a locuinţei poate fi exact ceea ce aveţi nevoie pentru a vă proteja familia şi casa. Există trei tipuri disponibile în zilele noastre. Două tipuri pot fi cumpărate din magazinele de echipamente sau centrele pentru amenajări interioare şi care pot fi instalate chiar de proprietar. Acestea sunt cele cu cod unic şi sistemele de alarmă fără fir. Furnizorii profesionişti vor instala întotdeauna sisteme de alarmă complete. ~Alegerea unui sistem de siguranţă a locuinţei^ Atunci când sunt în funcţiune, majoritatea sistemelor de siguranţă a locuinţei sunt dezarmate de proprietar prin simpla introducere a unui cod pe panoul de control. Dacă respectivul cod nu este introdus într-un anumit interval de timp după detectarea pătrunderii, alarma locuinţei se activează şi o companie de monitorizare a alarmelor sau departamentul de poliţie local vor fi anunţate. Acesta este un aspect important de luat în considerare când se alege ce sistem de siguranţă pentru locuinţă să se achiziţioneze. În cazul în care departamentul local de poliţie nu acceptă apeluri automate de la sistemele de alarmă din locuinţe, va trebui să alegeţi şi compania de monitorizare alarme. Această companie poate avea propriile recomandări în ceea ce priveşte sistemul de siguranţă de care aveţi nevoie. Un alt aspect de luat în calcul la evaluarea sistemelor de siguranţă pentru locuinţe este vârsta casei dumneavoastră. În cazul în care construiţi o casă nouă este mai uşor de montat un sistem de alarmă în timpul lucrărilor de construcţie. Dacă aveţi o casă veche, sau dacă accesul este dificil, sistemele fără fir sunt cea mai bună alegere. ~Elementele unui bun sistem de siguranţă^ Un sistem de siguranţă a locuinţei este la fel de bun ca instalatorul şi operatorul acestuia. Asiguraţi-vă că instalatorul explică modul de funcţionare a sistemului tuturor celor care îl folosesc. Fiecare persoană din casă ar trebui să cunoască elementele de bază ale sistemului. Tastatura/panoul de control – Acesta este un dispozitiv folosit pentru armarea (activarea) sau dezarmarea (dezactivarea) sistemului. Acesta reprezintă locul în care se termină cablajul sistemului dumneavoastră şi unde se află bateria de rezervă. Panoul de control este cea mai importantă parte a sistemului de siguranţă deoarece monitorizează starea celorlaltor dispozitive. Panourile de control erau cândva realizate din relee, baterii cu celulă uscată şi o cheie de activare şi dezactivare a sistemului. În zilele noastre, datorită tehnologiei moderne, acestea conţin un microprocesor care le permite să îndeplinească mult mai multe funcţii prin simpla atingere a unui buton. Opţiunile şi dotările diferă de la un producător la altul, dar majoritatea panourilor de control au un buton de test care permite testarea sistemului şi un buton care vă permite să schimbaţi codul de acces. Majoritatea panourilor de control necesită introducerea unui cod cu ajutorul tastaturii pentru armarea şi dezarmarea sistemului. În casă pot fi instalate mai multe tastaturi. Unele dintre locurile bune sunt lângă uşa principală şi lângă scările dormitoarelor de la etaj. Multe tastaturi acţionează şi ca butoane de panică permiţând activarea alarmei în cazul în care se apasă anumite butoane. Alarma – O alarmă cu volum ridicat va înştiinţa membrii casei atunci când are loc o pătrundere neautorizată. Acest zgomot sperie imediat intrusul sau scade numărul bunurilor furate pentru că acesta ştie că autorităţile sunt pe drum. Experţii în siguranţă recomandă să fie instalată o alarmă în casă, lângă sau în dormitor, iar a doua alarmă să fie montata pe un perete exterior sau în mansardă lângă o gură de aerisire. Dacă locuiţi într-un cartier în care casele sunt apropiate, o alarmă cu lumină intermitentă va ajuta la identificarea sursei declanşării acesteia. În multe zone se cere ca la caseta de control a alarmelor exterioare să se adauge un comutator automat pe modul silenţios după un anumit interval de timp. Acest lucru este folositor în cazul în care alarma se declanşează când nu eşti acasă. Senzor Interior de Mişcare – Un dispozitiv care folosește raze pasive infraroşii, microunde sau celule fotoelectrice pentru a detecta mişcarea din cameră. Există astăzi, la unele companii, detectori speciali de mişcare pentru persoanele care au animale de casă. Contacte de uşă – Dispozitive magnetice care formează un circuit între uşă şi cadrul uşii destinate să detecteze deschiderea uşii prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă sunt montate în partea de sus a sistemului de închidere a uşii. Contactele de fereastră – Dispozitive magnetice care formează un circuit între fereastră şi pervaz destinat să detecteze deschiderea ferestrei prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă funcţionează doar atunci când fereastra este deschisă. Acestea nu funcţionează dacă fereastra este spartă. Contactele de fereastră sunt montate pe marginea de sus a pervazului, cu excepţia ferestrelor duble unde acestea sunt montate pe marginea de jos a cercevelei inferioare sau pe marginea de sus a cercevelei superioare. Conexiunea la sistemul central de monitorizare – Semnalele de urgenţă din casa dumneavoastră sunt transmise la compania de monitorizare unde personal specializat este de serviciu la orice oră din zi pentru a evalua alarma şi a alarma autorităţile competente. În cele mai multe cazuri vor aştepta verificarea situaţiei prin apelarea casei dumneavoastră înainte de a anunţa autorităţile. Acest lucru previne apelarea inutilă a poliţiei, pompierilor şi serviciilor de salvare. În cazul în care poliţia primeşte prea multe alarme false riscaţi o amendă. Majoritatea conexiunilor sunt realizate cu cabluri dar există astăzi şi sisteme fără fir similare telefoanelor mobile şi notifică proprietarul pe e-mail sau pe mobil. Această metodă este mai utilă în cazul în care un intrus a tăiat cablurile telefonice. Aceste servicii sunt furnizate în baza unui contact cu comision lunar. ~Alegerea companiei de monitorizare a siguranţei locuinţei^ În momentul alegerii companiei de monitorizare a sistemului dumneavoastră de siguranţă a locuinţei, este important să găsiţi o companie serioasă şi de încredere. Companiile de monitorizare folosesc linii telefonice speciale, calculatoare şi personal calificat care să supravegheze sistemul de siguranţă a locuinţei şi să contacteze autorităţile competente în caz de necesitate. Siguranţa dumneavoastră se află în mâinile lor. Majoritatea companiilor de monitorizare realizează şi montajul sistemelor pe care le supraveghează. Acestea vând sistemele la pachet cu serviciul de monitorizare. Contractul se încheie de obicei pentru o perioadă de trei ani, timp în care compania de monitorizare preia orice apel de alarmă, îl verifică şi contactează poliţia dacă este necesar. În general, pentru acest serviciu se plăteşte un comision lunar. În schimbul unui comision suplimentar puteţi achiziţiona un mobil de rezervă în cazul în care linia telefonică este tăiată, iar serviciul acoperă reparaţia. Trebuie să restrângeţi lista la trei sau patru companii şi să le contactaţi pentru a aranja o întâlnire cu reprezentantul lor. Este important ca toţi membrii familiei să participe la această întâlnire. Ei trebuie să înţeleagă modul de funcţionare a sistemului iar reprezentantul are nevoie să cunoască dinamica familiei şi obiceiurile pentru a stabili componentele sistemului. Nu vă doriţi un sistem cu senzori de mişcare în cazul în care casa dumneavoastră este plină de animale! Pregătiţi o listă de întrebări pe care să le puneţi fiecărui reprezentant. Notaţi-le dacă este cazul. Unele dintre întrebări includ: De cât timp activează compania în domeniu? Compania deţine autorizaţiile şi certificările necesare? Câte sisteme de alarmă de acest fel aţi instalat? Sunt operatorii de monitorizare, consilierii tehnici şi reprezentanţii de vânzări instruiţi cu privire la operarea şi instalarea echipamentului, la modul de proiectare a unui sistem de securitate şi la modalităţile de gestionare a defecţiunilor? Este staţia de monitorizare este deschisă 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi are un departament de relaţii cu clienţii deschis 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână? Compania are un centru de monitorizare de rezervă? În cazul în care centrul principal se confruntă cu probleme de energie electrică casa dumneavoastră va fi monitorizată în continuare? Compania are rezerve de energie pentru calculatoare şi linii telefonice în cazul unei defecţiuni? Ce tip de verificări asupra trecutului angajaţilor face compania? Ce însemn de identificare se cere angajaţilor companiei să poarte? Ce tip de garanţii oferă compania? Contractele pot fi schimbate în caz de răzgândire? Compania va bloca panoul de alarmă pentru a preveni schimbarea companiei de monitorizare pe parcursul derulării contractului? Insistaţi pentru o confirmare scrisă că panoul nu va fi blocat, sau va fi deblocat la cerere, fără cost. Ce proceduri sunt implementate pentru a preveni alarmele false dacă se întâmplă să faceţi o greşeală în timpul operării la sistemul de alarmă? Se poate folosi o parolă sau un alt cod pentru a identifica că sunteţi dumneavoastră şi că totul este în regulă. Ce reparaţii vor fi necesare în casa mea în timpul şi după instalare? Odată ce aţi ales o companie iar sistemul dumneavoastră este instalat, instalatorul v-a prezentat sistemul suficient de mult astfel încât să vă simţiţi confortabil cu operarea acestuia. Multe municipalităţi amendează proprietarii după trei până la cinci alarme. ~Măsuri necostisitoare de siguranţă a locuinţei pentru consumatori^ În cazul în care nu aţi instalat încă un sistem de siguranţă în casa dumneavoastră, sau nu vă puteţi permite unul, există câteva măsuri necostisitoare pe care le puteţi folosi pentru a împiedica spargerile. Verificaţi toate uşile şi tocurile uşilor. Uşile de exterior din lemn sunt fie cu corp solid, fie cu cofraj. Uşile cu corp solid furnizează o mai mare siguranţă şi sunt mai adecvate montării de încuietori solide. Uşile metalice din oţel care nu au o grosime mai mică de 16 sunt cele recomandate. În cazul în care tocurile uşii nu sunt din oţel va trebui să le întăriţi cu bailaguri (piese subţiri din lemn folosite pentru umplerea golurilor) şi placaj. Asiguraţi-vă că uşile exterioare se deschid din interior. Dacă aveţi o uşă de sticlă glisantă, fixaţi o bară în canalul interior. O coadă de mătură tăiată la dimensiuni este foarte potrivită în acest sens în cazul în care nu vă permiteţi o bară metalică pentru blocare. Verificaţi pentru a fi sigur că funcţionează toate încuietorile de uşi şi ferestre. În caz contrar, înlocuiţi-le. Cea mai accesibilă metodă de a securiza o fereastră este cu un piron. Faceţi o gaură de cca. 5mm pe marginea de sus a cercevelei inferioare şi la cca 1,2mm în interiorul marginii inferioare a cercevelei superioare. Astupaţi gaura la partea de jos astfel încât să nu cadă pironul dacă fereastra este zguduită. Apoi tăiaţi capătul la cca 7,5mm. Introduceţi pironul în gaură. Puteţi folosi un magnet pentru a trage pironul afară şi a debloca fereastra. Pot fi achiziţionate încuietori mai costisitoare de la un magazin de echipamente de acest fel sau un magazin de amenajare a casei. Încuietorile cu siguranţă oferă cea mai bună protecţie pentru uşă. Siguranţele trebuie să pătrundă cel puţin 2,5mm în cadrul uşii.

Elementele unui bun sistem de siguranţă

~Prezentare generală^ Odată ce o locuinţă a fost spartă, riscul pătrunderii altor spărgători creşte. Acest lucru rezultă în urma faptului că bunurile furate au fost înlocuite cu articole noi care sunt mult mai ispititoare pentru infractori. Vă iubiţi familia. Vreţi să o protejaţi, pe ea şi bunurile dumneavoastră. Nu este suficient să încuiaţi uşile. Douăzeci şi trei la sută dintre spărgători evită uşa încuiată şi intră prin fereastra de la primul etaj, în timp ce două procente escaladează până la al doilea etaj. Nouă procente dintre spărgători intră prin garaj, şi patru procente găsesc o cale de acces prin subsol. Un sistem de siguranţă a locuinţei poate fi exact ceea ce aveţi nevoie pentru a vă proteja familia şi casa. Există trei tipuri disponibile în zilele noastre. Două tipuri pot fi cumpărate din magazinele de echipamente sau centrele pentru amenajări interioare şi care pot fi instalate chiar de proprietar. Acestea sunt cele cu cod unic şi sistemele de alarmă fără fir. Furnizorii profesionişti vor instala întotdeauna sisteme de alarmă complete. ~Alegerea unui sistem de siguranţă a locuinţei^ Atunci când sunt în funcţiune, majoritatea sistemelor de siguranţă a locuinţei sunt dezarmate de proprietar prin simpla introducere a unui cod pe panoul de control. Dacă respectivul cod nu este introdus într-un anumit interval de timp după detectarea pătrunderii, alarma locuinţei se activează şi o companie de monitorizare a alarmelor sau departamentul de poliţie local vor fi anunţate. Acesta este un aspect important de luat în considerare când se alege ce sistem de siguranţă pentru locuinţă să se achiziţioneze. În cazul în care departamentul local de poliţie nu acceptă apeluri automate de la sistemele de alarmă din locuinţe, va trebui să alegeţi şi compania de monitorizare alarme. Această companie poate avea propriile recomandări în ceea ce priveşte sistemul de siguranţă de care aveţi nevoie. Un alt aspect de luat în calcul la evaluarea sistemelor de siguranţă pentru locuinţe este vârsta casei dumneavoastră. În cazul în care construiţi o casă nouă este mai uşor de montat un sistem de alarmă în timpul lucrărilor de construcţie. Dacă aveţi o casă veche, sau dacă accesul este dificil, sistemele fără fir sunt cea mai bună alegere. ~Elementele unui bun sistem de siguranţă^ Un sistem de siguranţă a locuinţei este la fel de bun ca instalatorul şi operatorul acestuia. Asiguraţi-vă că instalatorul explică modul de funcţionare a sistemului tuturor celor care îl folosesc. Fiecare persoană din casă ar trebui să cunoască elementele de bază ale sistemului. Tastatura/panoul de control – Acesta este un dispozitiv folosit pentru armarea (activarea) sau dezarmarea (dezactivarea) sistemului. Acesta reprezintă locul în care se termină cablajul sistemului dumneavoastră şi unde se află bateria de rezervă. Panoul de control este cea mai importantă parte a sistemului de siguranţă deoarece monitorizează starea celorlaltor dispozitive. Panourile de control erau cândva realizate din relee, baterii cu celulă uscată şi o cheie de activare şi dezactivare a sistemului. În zilele noastre, datorită tehnologiei moderne, acestea conţin un microprocesor care le permite să îndeplinească mult mai multe funcţii prin simpla atingere a unui buton. Opţiunile şi dotările diferă de la un producător la altul, dar majoritatea panourilor de control au un buton de test care permite testarea sistemului şi un buton care vă permite să schimbaţi codul de acces. Majoritatea panourilor de control necesită introducerea unui cod cu ajutorul tastaturii pentru armarea şi dezarmarea sistemului. În casă pot fi instalate mai multe tastaturi. Unele dintre locurile bune sunt lângă uşa principală şi lângă scările dormitoarelor de la etaj. Multe tastaturi acţionează şi ca butoane de panică permiţând activarea alarmei în cazul în care se apasă anumite butoane. Alarma – O alarmă cu volum ridicat va înştiinţa membrii casei atunci când are loc o pătrundere neautorizată. Acest zgomot sperie imediat intrusul sau scade numărul bunurilor furate pentru că acesta ştie că autorităţile sunt pe drum. Experţii în siguranţă recomandă să fie instalată o alarmă în casă, lângă sau în dormitor, iar a doua alarmă să fie montata pe un perete exterior sau în mansardă lângă o gură de aerisire. Dacă locuiţi într-un cartier în care casele sunt apropiate, o alarmă cu lumină intermitentă va ajuta la identificarea sursei declanşării acesteia. În multe zone se cere ca la caseta de control a alarmelor exterioare să se adauge un comutator automat pe modul silenţios după un anumit interval de timp. Acest lucru este folositor în cazul în care alarma se declanşează când nu eşti acasă. Senzor Interior de Mişcare – Un dispozitiv care folosește raze pasive infraroşii, microunde sau celule fotoelectrice pentru a detecta mişcarea din cameră. Există astăzi, la unele companii, detectori speciali de mişcare pentru persoanele care au animale de casă. Contacte de uşă – Dispozitive magnetice care formează un circuit între uşă şi cadrul uşii destinate să detecteze deschiderea uşii prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă sunt montate în partea de sus a sistemului de închidere a uşii. Contactele de fereastră – Dispozitive magnetice care formează un circuit între fereastră şi pervaz destinat să detecteze deschiderea ferestrei prin întreruperea circuitului, declanşând alarma. Contactele de uşă funcţionează doar atunci când fereastra este deschisă. Acestea nu funcţionează dacă fereastra este spartă. Contactele de fereastră sunt montate pe marginea de sus a pervazului, cu excepţia ferestrelor duble unde acestea sunt montate pe marginea de jos a cercevelei inferioare sau pe marginea de sus a cercevelei superioare. Conexiunea la sistemul central de monitorizare – Semnalele de urgenţă din casa dumneavoastră sunt transmise la compania de monitorizare unde personal specializat este de serviciu la orice oră din zi pentru a evalua alarma şi a alarma autorităţile competente. În cele mai multe cazuri vor aştepta verificarea situaţiei prin apelarea casei dumneavoastră înainte de a anunţa autorităţile. Acest lucru previne apelarea inutilă a poliţiei, pompierilor şi serviciilor de salvare. În cazul în care poliţia primeşte prea multe alarme false riscaţi o amendă. Majoritatea conexiunilor sunt realizate cu cabluri dar există astăzi şi sisteme fără fir similare telefoanelor mobile şi notifică proprietarul pe e-mail sau pe mobil. Această metodă este mai utilă în cazul în care un intrus a tăiat cablurile telefonice. Aceste servicii sunt furnizate în baza unui contact cu comision lunar. ~Alegerea companiei de monitorizare a siguranţei locuinţei^ În momentul alegerii companiei de monitorizare a sistemului dumneavoastră de siguranţă a locuinţei, este important să găsiţi o companie serioasă şi de încredere. Companiile de monitorizare folosesc linii telefonice speciale, calculatoare şi personal calificat care să supravegheze sistemul de siguranţă a locuinţei şi să contacteze autorităţile competente în caz de necesitate. Siguranţa dumneavoastră se află în mâinile lor. Majoritatea companiilor de monitorizare realizează şi montajul sistemelor pe care le supraveghează. Acestea vând sistemele la pachet cu serviciul de monitorizare. Contractul se încheie de obicei pentru o perioadă de trei ani, timp în care compania de monitorizare preia orice apel de alarmă, îl verifică şi contactează poliţia dacă este necesar. În general, pentru acest serviciu se plăteşte un comision lunar. În schimbul unui comision suplimentar puteţi achiziţiona un mobil de rezervă în cazul în care linia telefonică este tăiată, iar serviciul acoperă reparaţia. Trebuie să restrângeţi lista la trei sau patru companii şi să le contactaţi pentru a aranja o întâlnire cu reprezentantul lor. Este important ca toţi membrii familiei să participe la această întâlnire. Ei trebuie să înţeleagă modul de funcţionare a sistemului iar reprezentantul are nevoie să cunoască dinamica familiei şi obiceiurile pentru a stabili componentele sistemului. Nu vă doriţi un sistem cu senzori de mişcare în cazul în care casa dumneavoastră este plină de animale! Pregătiţi o listă de întrebări pe care să le puneţi fiecărui reprezentant. Notaţi-le dacă este cazul. Unele dintre întrebări includ: De cât timp activează compania în domeniu? Compania deţine autorizaţiile şi certificările necesare? Câte sisteme de alarmă de acest fel aţi instalat? Sunt operatorii de monitorizare, consilierii tehnici şi reprezentanţii de vânzări instruiţi cu privire la operarea şi instalarea echipamentului, la modul de proiectare a unui sistem de securitate şi la modalităţile de gestionare a defecţiunilor? Este staţia de monitorizare este deschisă 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi are un departament de relaţii cu clienţii deschis 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână? Compania are un centru de monitorizare de rezervă? În cazul în care centrul principal se confruntă cu probleme de energie electrică casa dumneavoastră va fi monitorizată în continuare? Compania are rezerve de energie pentru calculatoare şi linii telefonice în cazul unei defecţiuni? Ce tip de verificări asupra trecutului angajaţilor face compania? Ce însemn de identificare se cere angajaţilor companiei să poarte? Ce tip de garanţii oferă compania? Contractele pot fi schimbate în caz de răzgândire? Compania va bloca panoul de alarmă pentru a preveni schimbarea companiei de monitorizare pe parcursul derulării contractului? Insistaţi pentru o confirmare scrisă că panoul nu va fi blocat, sau va fi deblocat la cerere, fără cost. Ce proceduri sunt implementate pentru a preveni alarmele false dacă se întâmplă să faceţi o greşeală în timpul operării la sistemul de alarmă? Se poate folosi o parolă sau un alt cod pentru a identifica că sunteţi dumneavoastră şi că totul este în regulă. Ce reparaţii vor fi necesare în casa mea în timpul şi după instalare? Odată ce aţi ales o companie iar sistemul dumneavoastră este instalat, instalatorul v-a prezentat sistemul suficient de mult astfel încât să vă simţiţi confortabil cu operarea acestuia. Multe municipalităţi amendează proprietarii după trei până la cinci alarme. ~Măsuri necostisitoare de siguranţă a locuinţei pentru consumatori^ În cazul în care nu aţi instalat încă un sistem de siguranţă în casa dumneavoastră, sau nu vă puteţi permite unul, există câteva măsuri necostisitoare pe care le puteţi folosi pentru a împiedica spargerile. Verificaţi toate uşile şi tocurile uşilor. Uşile de exterior din lemn sunt fie cu corp solid, fie cu cofraj. Uşile cu corp solid furnizează o mai mare siguranţă şi sunt mai adecvate montării de încuietori solide. Uşile metalice din oţel care nu au o grosime mai mică de 16 sunt cele recomandate. În cazul în care tocurile uşii nu sunt din oţel va trebui să le întăriţi cu bailaguri (piese subţiri din lemn folosite pentru umplerea golurilor) şi placaj. Asiguraţi-vă că uşile exterioare se deschid din interior. Dacă aveţi o uşă de sticlă glisantă, fixaţi o bară în canalul interior. O coadă de mătură tăiată la dimensiuni este foarte potrivită în acest sens în cazul în care nu vă permiteţi o bară metalică pentru blocare. Verificaţi pentru a fi sigur că funcţionează toate încuietorile de uşi şi ferestre. În caz contrar, înlocuiţi-le. Cea mai accesibilă metodă de a securiza o fereastră este cu un piron. Faceţi o gaură de cca. 5mm pe marginea de sus a cercevelei inferioare şi la cca 1,2mm în interiorul marginii inferioare a cercevelei superioare. Astupaţi gaura la partea de jos astfel încât să nu cadă pironul dacă fereastra este zguduită. Apoi tăiaţi capătul la cca 7,5mm. Introduceţi pironul în gaură. Puteţi folosi un magnet pentru a trage pironul afară şi a debloca fereastra. Pot fi achiziţionate încuietori mai costisitoare de la un magazin de echipamente de acest fel sau un magazin de amenajare a casei. Încuietorile cu siguranţă oferă cea mai bună protecţie pentru uşă. Siguranţele trebuie să pătrundă cel puţin 2,5mm în cadrul uşii.