Strategie de marketing pe internet Piatra Neamţ

Există toate şansele ca în timpul campaniilor dumneavoastră de marketing pe internet să nu folosiţi doar o singură strategie de marketing pe internet. De fapt, există multe tehnici de marketing pe internet pe care le puteţi folosi pentru a câştiga şi păstra clienţii, în procesul de consolidare a afacerii dumneavoastră. În continuare urmează câteva dintre cele mai populare strategii de marketing pe internet folosite în prezent.

Ovydor Soft Invest Srl
(074) 483-7887
Str. Petru Movila Nr: 29
Piatra Neamţ
 
Servinfo Computers Srl
(023) 322-9870
Str. Petru Movila Nr: 16
Piatra Neamţ
 
Fiscal Service Srl
(023) 322-7908
Str. Dr. Gheorghe Iacomi Nr: 6
Piatra Neamţ
 
Pro Mag Srl
(023) 323-5150
Str. Maratei Bl: S9 Sc: B Et: P Ap: 17
Piatra Neamţ
 
System Pro Srl
(023) 323-0620
Str. 1 Decembrie 1918 Nr: 45 Bl: B9 Sc: C Ap: 56
Piatra Neamţ
 
M & S Data Srl
(023) 321-0761
Str. 1 Decembrie 1918 Nr: 63 Bl: G3 Et: 9 Ap: 40
Piatra Neamţ
 
Set Service Srl
(023) 321-7207
B-Dul Traian Bl: S5 Et: P
Piatra Neamţ
 

Strategie de marketing pe internet

SEO

~SEO^ SEO sau Optimizarea Motoarelor de Căutare reprezintă o componentă importantă a oricărei strategii de marketing pe internet. În esenţă, SEO presupune crearea şi întreţinerea unui website care să se claseze pe primele poziţii în motoarele de căutare atunci când utilizatorii caută anumite site-uri folosind cuvinte cheie. SEO este folosită pentru a direcţiona traficul spre un site, pentru ca după ce găsesc site-ul dumneavoastră, utilizatorii să facă o achiziţie. Chiar dacă există numeroase modalităţi de a vă optimiza site-ul pentru motoarele de căutare, experţii sunt de părere că cel mai bun lucru pentru ca site-ul dumneavoastră să ajungă pe primele poziţii în motoarele de căutare este ca acesta să fie considerat valoros de către consumatori. Cu alte cuvinte, în loc să aglomereze website-ul cu prea multe cuvinte cheie, deţinătorii website-urilor ar trebui să se concentreze asupra articolelor şi asupra conţinutului pe care consumatorii îl vor considera folositor. Site-urile considerate de utilizatori ca fiind folositoare şi valoroase, cu siguranţă vor fi considerate folositoare şi valoroase şi de către crawler-ele din motoarele de căutare. Totuşi, cuvintele cheie sunt importante. Cu toate acestea, cuvintele cheie relevante sunt mult mai importante decât un site plin de cuvinte cheie care nu reflectă esenţa site-ului. Nici crawler-ele, nici spider-ii, din motoarele de căutare nu preferă site-urile cu prea multe cuvinte cheie. Deţinătorii de website-uri trebuie să reţină că după ce au reuşit să atragă traficul spre site-ul lor, trebuie să le ofere vizitatorilor un motiv să rămână. Cea mai bună strategie de marketing pe internet pe care o poate pune la punct un webmaster este să le ofere vizitatorilor un site plin de informaţii şi resurse folositoare. ~Email Marketing^ Email marketing este o strategie populară de marketing pe internet care s-a dovedit a fi destul de profitabilă pentru specialiştii în marketing pe internet. Email marketing reprezintă una dintre tehnicile de marketing pe internet care necesită multă muncă şi pregătire; totuşi, merită efortul dacă ajută creşterea vânzărilor. Pentru a avea succes cu această strategie de marketing pe internet, trebuie să puneţi la punct o listă de clienţi potenţiali. Una dintre modalităţile prin care puteţi construi o listă de succes pentru campaniile dumneavoastră de email marketing este să oferiţi ceva gratuit, cum ar fi un curs online pe website-ul dumneavoastră. Să presupunem că aveţi un website dedicat dresajului canin. Puteţi oferi un curs gratuit pentru cei care vă oferă numele şi adresa de email. Apoi, le transmiteţi un email la fiecare 5, 7 sau 10 zile, cu informaţii utile legate de dresajul canin sau de ce anume promovaţi dumneavoastră. La sfârşitul „lecţiei” din fiecare zi, puteţi ataşa un link spre pagina dumneavoastră de vânzări, pentru cei care doresc mai multe informaţii. În plus, periodic, puteţi păstra legătura cu cei aflaţi pe listă, oferindu-le mai multe informaţii şi invitându-i să vă viziteze site-ul. Va trebui să puneţi la dispoziţie un link pentru cei care doresc să nu mai primească email-uri de la voi, dar prin construirea unei liste în acest fel, vă veţi îmbunătăţi şansele de a vinde persoanelor care chiar sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit. ~Co-registration^ Co-registration reprezintă o altă strategie de marketing pe internet care foloseşte o listă de clienţi potenţiali; totuşi, prin co-registration, sunteţi asociat unei alte persoane care vinde pe internet, pentru ca amândoi să puteţi beneficia de aceeaşi campanie. Iată cum funcţionează: să presupunem că aveţi de vândut un produs, dar nu aveţi o listă de clienţi potenţiali către care să îl promovaţi. Vă puteţi uni forţele cu o altă persoană care vinde pe internet, care deţine o listă de clienţi potenţiali către care vinde în mod regulat, dar care nu dispune de timpul sau înclinaţia necesare pentru a dezvolta un produs nou. Companiile mari au câştigat foarte bine folosind această strategie de marketing timp de mulţi ani, cu mult înainte de dezvoltarea internetului. Chiar şi aşa, a devenit una dintre cele mai populare tehnici de marketing pe internet. Câte site-uri aţi vizitat, care v-au pus la dispoziţie posibilitatea de a opta pentru a primi email-uri sau informaţii de la unul dintre site-urile partenere? Acesta este un exemplu al modului în care funcţionează co-registration. Uneori, ambii comercianţi deţin propria listă de clienţi potenţiali şi încheie un acord pentru a vinde nu doar către persoanele aflate pe listele proprii, ci şi persoanelor aflate pe lista celuilalt. În acest fel vă creşteţi şansele de a vinde, dacă vă asociaţi cu cineva care deţine o listă la fel de mare sau mai mare decât a dumneavoastră. Totuşi, ca de obicei, trebuie să le puneţi la dispoziţie potenţialilor clienţi posibilitatea de a opta să nu mai primească email-uri de la dumneavoastră. ~ Marketing de nişă^ Marketing-ul de nişă se referă la construirea unei reputaţii de expert într-o anumită nişă sau un anumit domeniu. Aceasta este o strategie de marketing pe internet care este relativ simplă pentru cineva care deja este expert, dar cum procedează un comerciant nou pe internet care doreşte să stabilească o nişă? Acesta este punctul în care trebuie să priviţi în interior şi să descoperiţi lucrurile de care sunteţi cei mai interesaţi sau pe care le cunoaşteţi cel mai bine. Poate că aveţi un hobby care ar putea reprezenta fundaţia pe care puteţi clădi o afacere de nişă. Orice persoană apreciază ceva şi chiar dacă nu sunteţi expert într-un anumit domeniu sau chiar dacă nu aveţi un hobby pe care să îl folosiţi în strategia de marketing pe internet, nu renunţaţi. Poate că vă place muzica. Există practic mii de idei pe care o persoană care apreciază muzica le poate aplica într-o afacere online. Dacă vă place muzica, probabil cunoaşteţi multe trupe sau artişti şi probabil că ştiţi în orice moment ce anume se caută. Folosiţi aceste informaţii în avantajul dumneavoastră în toate tehnicile de marketing pe internet. Există o mulţime de modalităţi prin care vă puteţi construi o reputaţie de expert în domeniu, ceea ce poate atrage trafic spre site-ul dumneavoastră şi prin urmare, vă poate ajuta să vă vindeţi produsele sau serviciile oferite. Puteţi scrie despre piaţa dumneavoastră de nişă în articole, pe forumuri, bloguri şi site-uri de socializare şi să includeţi în semnătură un link spre site-ul dumneavoastră. În scurt timp, pe piaţa dumneavoastră de nişă, veţi fi recunoscuţi ca fiind persoana la care trebuie să se ajungă. ~ Marketing afiliat^ Marketing-ul afiliat îi aduce pe dezvoltatorul produsului şi pe comerciant într-o situaţie în care ambii au de câştigat. Să presupunem că aţi pus la punct un produs, aţi scris o carte electronică (ebook) sau o aplicaţie software. Aveţi un website şi vă promovaţi produsul în mai multe moduri. Una dintre cele mai profitabile şi populare strategii de marketing pe internet pentru dezvoltatorul produsului este reprezentată de marketing-ul afiliat. Acesta este momentul în care angajaţi afiliaţi sau alte persoane care sunt interesate să vă vândă produsul şi pentru fiecare produs vândut, primesc un comision. Aceasta este o situaţie în care ambele părţi câştigă, pentru că afiliatul câştigă un comision din vânzarea produsului dumneavoastră şi pentru că nu trebuie să se ocupe de dezvoltarea unui produs. Afiliaţii nu trebuie să aibă propriul website, pentru că există multe moduri prin care îşi pot promova produsele. Dezvoltatorul produsului are de câştigat pentru că produsele sale sunt promovate de mai multe persoane, ceea ce duce la creşterea vânzărilor. ~Blogging^ Blogging-ul este relativ nou, dar constituie o strategie foarte populară de marketing pe internet. În prezent există peste 100 de milioane de bloguri pe internet şi chiar dacă sunt puţine cele care aduc pe cont propriu venituri serioase pentru deţinătorii lor, blogging-ul îi oferă comerciantului pe internet o altă posibilitate de a fi în legătură cu clienţii săi sau cu potenţiali consumatori. Blogging-ul prezintă multe avantaje. Blogurile pot fi folosite pentru aproape orice scop; unele persoane creează bloguri doar pentru a îşi exprima părerile, în timp ce altele creează bloguri pentru a îşi promova website-urile sau produsele. Cuvântul „blog” a apărut din alăturarea cuvintelor „web” şi „log”, în esenţă reprezentând un jurnal (log) păstrat pe internet (web). La început, blogurile aveau rol de jurnale intime, dar în prezent specialiştii în internet marketing le utilizează ca pe una dintre multele tehnici de marketing pe internet. Pentru a avea succes, blogurile trebuie să fie bine întreţinute. Acest lucru înseamnă că trebuie să aibă conţinut interesant şi să fie actualizate cât mai des. De asemenea, este de ajutor să oferiţi un spaţiu în care cei care vă citesc blogul să poată lăsa comentarii. În acest fel vizitatorii se implică şi au un motiv să revină. ~Oferte bonus^ Bonusurile reprezintă o strategie de marketing pe internet pe care nici un comerciant pe internet nu îşi poate permite să o omită. Oricine se bucură să primească lucruri gratuit, iar concurenţa pe internet este incredibilă. Indiferent de tehnicile dumneavoastră de marketing pe internet, aproape întotdeauna aveţi ocazia de a le oferi mai mult clienţilor dumneavoastră. De exemplu, puteţi oferi un produs gratuit la fiecare produs cumpărat sau puteţi derula o campanie în care oferiţi un produs gratuit atunci când clientul cumpără produsul pe care îl promovaţi. Aceste oferte bonus pot face diferenţa atunci când clientul alege să cumpere de la dumneavoastră, şi nu de pe următorul website aflat pe Strada Cibernetică. Sunt puţini cei care pot rezista în faţa lucrurilor oferite gratuit. Chiar şi pe blogul dumneavoastră puteţi include un spaţiu în care consumatorii pot solicita mai multe informaţii. Şi acest lucru vă va ajuta să puneţi la punct o listă cu date de contact, pe care apoi o puteţi folosi pentru marketing. O altă strategie de marketing pe internet care se bucură de succes este oferirea unui preţ special pentru o perioadă limitată de timp. Totuşi, dacă faceţi acest lucru asiguraţi-vă că într-adevăr creşteţi preţul după expirarea unui anumit număr de zile sau a intervalului stabilit. Dacă nu faceţi acest lucru, clienţii îşi vor pierde încrederea şi sunt şanse mari să nu mai revină. Cel mai important „bun” deţinut de un comerciant pe internet este reprezentat de încrederea clienţilor. În acest fel, pas cu pas, administratorii magazinelor şi-au fidelizat clienţii. Clienţii care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru că oferiţi servicii de calitate sau pentru că ştiu că produsele dumneavoastră nu le înşeală aşteptările. Indiferent de strategia de marketing pe internet pe care vă hotărâţi să o folosiţi – şi probabil că veţi folosi mai multe – dacă vă ţineţi întotdeauna de cuvânt, veţi avea parte de clienţi fideli şi de un venit constant!

Email Marketing

~SEO^ SEO sau Optimizarea Motoarelor de Căutare reprezintă o componentă importantă a oricărei strategii de marketing pe internet. În esenţă, SEO presupune crearea şi întreţinerea unui website care să se claseze pe primele poziţii în motoarele de căutare atunci când utilizatorii caută anumite site-uri folosind cuvinte cheie. SEO este folosită pentru a direcţiona traficul spre un site, pentru ca după ce găsesc site-ul dumneavoastră, utilizatorii să facă o achiziţie. Chiar dacă există numeroase modalităţi de a vă optimiza site-ul pentru motoarele de căutare, experţii sunt de părere că cel mai bun lucru pentru ca site-ul dumneavoastră să ajungă pe primele poziţii în motoarele de căutare este ca acesta să fie considerat valoros de către consumatori. Cu alte cuvinte, în loc să aglomereze website-ul cu prea multe cuvinte cheie, deţinătorii website-urilor ar trebui să se concentreze asupra articolelor şi asupra conţinutului pe care consumatorii îl vor considera folositor. Site-urile considerate de utilizatori ca fiind folositoare şi valoroase, cu siguranţă vor fi considerate folositoare şi valoroase şi de către crawler-ele din motoarele de căutare. Totuşi, cuvintele cheie sunt importante. Cu toate acestea, cuvintele cheie relevante sunt mult mai importante decât un site plin de cuvinte cheie care nu reflectă esenţa site-ului. Nici crawler-ele, nici spider-ii, din motoarele de căutare nu preferă site-urile cu prea multe cuvinte cheie. Deţinătorii de website-uri trebuie să reţină că după ce au reuşit să atragă traficul spre site-ul lor, trebuie să le ofere vizitatorilor un motiv să rămână. Cea mai bună strategie de marketing pe internet pe care o poate pune la punct un webmaster este să le ofere vizitatorilor un site plin de informaţii şi resurse folositoare. ~Email Marketing^ Email marketing este o strategie populară de marketing pe internet care s-a dovedit a fi destul de profitabilă pentru specialiştii în marketing pe internet. Email marketing reprezintă una dintre tehnicile de marketing pe internet care necesită multă muncă şi pregătire; totuşi, merită efortul dacă ajută creşterea vânzărilor. Pentru a avea succes cu această strategie de marketing pe internet, trebuie să puneţi la punct o listă de clienţi potenţiali. Una dintre modalităţile prin care puteţi construi o listă de succes pentru campaniile dumneavoastră de email marketing este să oferiţi ceva gratuit, cum ar fi un curs online pe website-ul dumneavoastră. Să presupunem că aveţi un website dedicat dresajului canin. Puteţi oferi un curs gratuit pentru cei care vă oferă numele şi adresa de email. Apoi, le transmiteţi un email la fiecare 5, 7 sau 10 zile, cu informaţii utile legate de dresajul canin sau de ce anume promovaţi dumneavoastră. La sfârşitul „lecţiei” din fiecare zi, puteţi ataşa un link spre pagina dumneavoastră de vânzări, pentru cei care doresc mai multe informaţii. În plus, periodic, puteţi păstra legătura cu cei aflaţi pe listă, oferindu-le mai multe informaţii şi invitându-i să vă viziteze site-ul. Va trebui să puneţi la dispoziţie un link pentru cei care doresc să nu mai primească email-uri de la voi, dar prin construirea unei liste în acest fel, vă veţi îmbunătăţi şansele de a vinde persoanelor care chiar sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit. ~Co-registration^ Co-registration reprezintă o altă strategie de marketing pe internet care foloseşte o listă de clienţi potenţiali; totuşi, prin co-registration, sunteţi asociat unei alte persoane care vinde pe internet, pentru ca amândoi să puteţi beneficia de aceeaşi campanie. Iată cum funcţionează: să presupunem că aveţi de vândut un produs, dar nu aveţi o listă de clienţi potenţiali către care să îl promovaţi. Vă puteţi uni forţele cu o altă persoană care vinde pe internet, care deţine o listă de clienţi potenţiali către care vinde în mod regulat, dar care nu dispune de timpul sau înclinaţia necesare pentru a dezvolta un produs nou. Companiile mari au câştigat foarte bine folosind această strategie de marketing timp de mulţi ani, cu mult înainte de dezvoltarea internetului. Chiar şi aşa, a devenit una dintre cele mai populare tehnici de marketing pe internet. Câte site-uri aţi vizitat, care v-au pus la dispoziţie posibilitatea de a opta pentru a primi email-uri sau informaţii de la unul dintre site-urile partenere? Acesta este un exemplu al modului în care funcţionează co-registration. Uneori, ambii comercianţi deţin propria listă de clienţi potenţiali şi încheie un acord pentru a vinde nu doar către persoanele aflate pe listele proprii, ci şi persoanelor aflate pe lista celuilalt. În acest fel vă creşteţi şansele de a vinde, dacă vă asociaţi cu cineva care deţine o listă la fel de mare sau mai mare decât a dumneavoastră. Totuşi, ca de obicei, trebuie să le puneţi la dispoziţie potenţialilor clienţi posibilitatea de a opta să nu mai primească email-uri de la dumneavoastră. ~ Marketing de nişă^ Marketing-ul de nişă se referă la construirea unei reputaţii de expert într-o anumită nişă sau un anumit domeniu. Aceasta este o strategie de marketing pe internet care este relativ simplă pentru cineva care deja este expert, dar cum procedează un comerciant nou pe internet care doreşte să stabilească o nişă? Acesta este punctul în care trebuie să priviţi în interior şi să descoperiţi lucrurile de care sunteţi cei mai interesaţi sau pe care le cunoaşteţi cel mai bine. Poate că aveţi un hobby care ar putea reprezenta fundaţia pe care puteţi clădi o afacere de nişă. Orice persoană apreciază ceva şi chiar dacă nu sunteţi expert într-un anumit domeniu sau chiar dacă nu aveţi un hobby pe care să îl folosiţi în strategia de marketing pe internet, nu renunţaţi. Poate că vă place muzica. Există practic mii de idei pe care o persoană care apreciază muzica le poate aplica într-o afacere online. Dacă vă place muzica, probabil cunoaşteţi multe trupe sau artişti şi probabil că ştiţi în orice moment ce anume se caută. Folosiţi aceste informaţii în avantajul dumneavoastră în toate tehnicile de marketing pe internet. Există o mulţime de modalităţi prin care vă puteţi construi o reputaţie de expert în domeniu, ceea ce poate atrage trafic spre site-ul dumneavoastră şi prin urmare, vă poate ajuta să vă vindeţi produsele sau serviciile oferite. Puteţi scrie despre piaţa dumneavoastră de nişă în articole, pe forumuri, bloguri şi site-uri de socializare şi să includeţi în semnătură un link spre site-ul dumneavoastră. În scurt timp, pe piaţa dumneavoastră de nişă, veţi fi recunoscuţi ca fiind persoana la care trebuie să se ajungă. ~ Marketing afiliat^ Marketing-ul afiliat îi aduce pe dezvoltatorul produsului şi pe comerciant într-o situaţie în care ambii au de câştigat. Să presupunem că aţi pus la punct un produs, aţi scris o carte electronică (ebook) sau o aplicaţie software. Aveţi un website şi vă promovaţi produsul în mai multe moduri. Una dintre cele mai profitabile şi populare strategii de marketing pe internet pentru dezvoltatorul produsului este reprezentată de marketing-ul afiliat. Acesta este momentul în care angajaţi afiliaţi sau alte persoane care sunt interesate să vă vândă produsul şi pentru fiecare produs vândut, primesc un comision. Aceasta este o situaţie în care ambele părţi câştigă, pentru că afiliatul câştigă un comision din vânzarea produsului dumneavoastră şi pentru că nu trebuie să se ocupe de dezvoltarea unui produs. Afiliaţii nu trebuie să aibă propriul website, pentru că există multe moduri prin care îşi pot promova produsele. Dezvoltatorul produsului are de câştigat pentru că produsele sale sunt promovate de mai multe persoane, ceea ce duce la creşterea vânzărilor. ~Blogging^ Blogging-ul este relativ nou, dar constituie o strategie foarte populară de marketing pe internet. În prezent există peste 100 de milioane de bloguri pe internet şi chiar dacă sunt puţine cele care aduc pe cont propriu venituri serioase pentru deţinătorii lor, blogging-ul îi oferă comerciantului pe internet o altă posibilitate de a fi în legătură cu clienţii săi sau cu potenţiali consumatori. Blogging-ul prezintă multe avantaje. Blogurile pot fi folosite pentru aproape orice scop; unele persoane creează bloguri doar pentru a îşi exprima părerile, în timp ce altele creează bloguri pentru a îşi promova website-urile sau produsele. Cuvântul „blog” a apărut din alăturarea cuvintelor „web” şi „log”, în esenţă reprezentând un jurnal (log) păstrat pe internet (web). La început, blogurile aveau rol de jurnale intime, dar în prezent specialiştii în internet marketing le utilizează ca pe una dintre multele tehnici de marketing pe internet. Pentru a avea succes, blogurile trebuie să fie bine întreţinute. Acest lucru înseamnă că trebuie să aibă conţinut interesant şi să fie actualizate cât mai des. De asemenea, este de ajutor să oferiţi un spaţiu în care cei care vă citesc blogul să poată lăsa comentarii. În acest fel vizitatorii se implică şi au un motiv să revină. ~Oferte bonus^ Bonusurile reprezintă o strategie de marketing pe internet pe care nici un comerciant pe internet nu îşi poate permite să o omită. Oricine se bucură să primească lucruri gratuit, iar concurenţa pe internet este incredibilă. Indiferent de tehnicile dumneavoastră de marketing pe internet, aproape întotdeauna aveţi ocazia de a le oferi mai mult clienţilor dumneavoastră. De exemplu, puteţi oferi un produs gratuit la fiecare produs cumpărat sau puteţi derula o campanie în care oferiţi un produs gratuit atunci când clientul cumpără produsul pe care îl promovaţi. Aceste oferte bonus pot face diferenţa atunci când clientul alege să cumpere de la dumneavoastră, şi nu de pe următorul website aflat pe Strada Cibernetică. Sunt puţini cei care pot rezista în faţa lucrurilor oferite gratuit. Chiar şi pe blogul dumneavoastră puteţi include un spaţiu în care consumatorii pot solicita mai multe informaţii. Şi acest lucru vă va ajuta să puneţi la punct o listă cu date de contact, pe care apoi o puteţi folosi pentru marketing. O altă strategie de marketing pe internet care se bucură de succes este oferirea unui preţ special pentru o perioadă limitată de timp. Totuşi, dacă faceţi acest lucru asiguraţi-vă că într-adevăr creşteţi preţul după expirarea unui anumit număr de zile sau a intervalului stabilit. Dacă nu faceţi acest lucru, clienţii îşi vor pierde încrederea şi sunt şanse mari să nu mai revină. Cel mai important „bun” deţinut de un comerciant pe internet este reprezentat de încrederea clienţilor. În acest fel, pas cu pas, administratorii magazinelor şi-au fidelizat clienţii. Clienţii care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru că oferiţi servicii de calitate sau pentru că ştiu că produsele dumneavoastră nu le înşeală aşteptările. Indiferent de strategia de marketing pe internet pe care vă hotărâţi să o folosiţi – şi probabil că veţi folosi mai multe – dacă vă ţineţi întotdeauna de cuvânt, veţi avea parte de clienţi fideli şi de un venit constant!

Co-registration

~SEO^ SEO sau Optimizarea Motoarelor de Căutare reprezintă o componentă importantă a oricărei strategii de marketing pe internet. În esenţă, SEO presupune crearea şi întreţinerea unui website care să se claseze pe primele poziţii în motoarele de căutare atunci când utilizatorii caută anumite site-uri folosind cuvinte cheie. SEO este folosită pentru a direcţiona traficul spre un site, pentru ca după ce găsesc site-ul dumneavoastră, utilizatorii să facă o achiziţie. Chiar dacă există numeroase modalităţi de a vă optimiza site-ul pentru motoarele de căutare, experţii sunt de părere că cel mai bun lucru pentru ca site-ul dumneavoastră să ajungă pe primele poziţii în motoarele de căutare este ca acesta să fie considerat valoros de către consumatori. Cu alte cuvinte, în loc să aglomereze website-ul cu prea multe cuvinte cheie, deţinătorii website-urilor ar trebui să se concentreze asupra articolelor şi asupra conţinutului pe care consumatorii îl vor considera folositor. Site-urile considerate de utilizatori ca fiind folositoare şi valoroase, cu siguranţă vor fi considerate folositoare şi valoroase şi de către crawler-ele din motoarele de căutare. Totuşi, cuvintele cheie sunt importante. Cu toate acestea, cuvintele cheie relevante sunt mult mai importante decât un site plin de cuvinte cheie care nu reflectă esenţa site-ului. Nici crawler-ele, nici spider-ii, din motoarele de căutare nu preferă site-urile cu prea multe cuvinte cheie. Deţinătorii de website-uri trebuie să reţină că după ce au reuşit să atragă traficul spre site-ul lor, trebuie să le ofere vizitatorilor un motiv să rămână. Cea mai bună strategie de marketing pe internet pe care o poate pune la punct un webmaster este să le ofere vizitatorilor un site plin de informaţii şi resurse folositoare. ~Email Marketing^ Email marketing este o strategie populară de marketing pe internet care s-a dovedit a fi destul de profitabilă pentru specialiştii în marketing pe internet. Email marketing reprezintă una dintre tehnicile de marketing pe internet care necesită multă muncă şi pregătire; totuşi, merită efortul dacă ajută creşterea vânzărilor. Pentru a avea succes cu această strategie de marketing pe internet, trebuie să puneţi la punct o listă de clienţi potenţiali. Una dintre modalităţile prin care puteţi construi o listă de succes pentru campaniile dumneavoastră de email marketing este să oferiţi ceva gratuit, cum ar fi un curs online pe website-ul dumneavoastră. Să presupunem că aveţi un website dedicat dresajului canin. Puteţi oferi un curs gratuit pentru cei care vă oferă numele şi adresa de email. Apoi, le transmiteţi un email la fiecare 5, 7 sau 10 zile, cu informaţii utile legate de dresajul canin sau de ce anume promovaţi dumneavoastră. La sfârşitul „lecţiei” din fiecare zi, puteţi ataşa un link spre pagina dumneavoastră de vânzări, pentru cei care doresc mai multe informaţii. În plus, periodic, puteţi păstra legătura cu cei aflaţi pe listă, oferindu-le mai multe informaţii şi invitându-i să vă viziteze site-ul. Va trebui să puneţi la dispoziţie un link pentru cei care doresc să nu mai primească email-uri de la voi, dar prin construirea unei liste în acest fel, vă veţi îmbunătăţi şansele de a vinde persoanelor care chiar sunt interesate de ceea ce aveţi de oferit. ~Co-registration^ Co-registration reprezintă o altă strategie de marketing pe internet care foloseşte o listă de clienţi potenţiali; totuşi, prin co-registration, sunteţi asociat unei alte persoane care vinde pe internet, pentru ca amândoi să puteţi beneficia de aceeaşi campanie. Iată cum funcţionează: să presupunem că aveţi de vândut un produs, dar nu aveţi o listă de clienţi potenţiali către care să îl promovaţi. Vă puteţi uni forţele cu o altă persoană care vinde pe internet, care deţine o listă de clienţi potenţiali către care vinde în mod regulat, dar care nu dispune de timpul sau înclinaţia necesare pentru a dezvolta un produs nou. Companiile mari au câştigat foarte bine folosind această strategie de marketing timp de mulţi ani, cu mult înainte de dezvoltarea internetului. Chiar şi aşa, a devenit una dintre cele mai populare tehnici de marketing pe internet. Câte site-uri aţi vizitat, care v-au pus la dispoziţie posibilitatea de a opta pentru a primi email-uri sau informaţii de la unul dintre site-urile partenere? Acesta este un exemplu al modului în care funcţionează co-registration. Uneori, ambii comercianţi deţin propria listă de clienţi potenţiali şi încheie un acord pentru a vinde nu doar către persoanele aflate pe listele proprii, ci şi persoanelor aflate pe lista celuilalt. În acest fel vă creşteţi şansele de a vinde, dacă vă asociaţi cu cineva care deţine o listă la fel de mare sau mai mare decât a dumneavoastră. Totuşi, ca de obicei, trebuie să le puneţi la dispoziţie potenţialilor clienţi posibilitatea de a opta să nu mai primească email-uri de la dumneavoastră. ~ Marketing de nişă^ Marketing-ul de nişă se referă la construirea unei reputaţii de expert într-o anumită nişă sau un anumit domeniu. Aceasta este o strategie de marketing pe internet care este relativ simplă pentru cineva care deja este expert, dar cum procedează un comerciant nou pe internet care doreşte să stabilească o nişă? Acesta este punctul în care trebuie să priviţi în interior şi să descoperiţi lucrurile de care sunteţi cei mai interesaţi sau pe care le cunoaşteţi cel mai bine. Poate că aveţi un hobby care ar putea reprezenta fundaţia pe care puteţi clădi o afacere de nişă. Orice persoană apreciază ceva şi chiar dacă nu sunteţi expert într-un anumit domeniu sau chiar dacă nu aveţi un hobby pe care să îl folosiţi în strategia de marketing pe internet, nu renunţaţi. Poate că vă place muzica. Există practic mii de idei pe care o persoană care apreciază muzica le poate aplica într-o afacere online. Dacă vă place muzica, probabil cunoaşteţi multe trupe sau artişti şi probabil că ştiţi în orice moment ce anume se caută. Folosiţi aceste informaţii în avantajul dumneavoastră în toate tehnicile de marketing pe internet. Există o mulţime de modalităţi prin care vă puteţi construi o reputaţie de expert în domeniu, ceea ce poate atrage trafic spre site-ul dumneavoastră şi prin urmare, vă poate ajuta să vă vindeţi produsele sau serviciile oferite. Puteţi scrie despre piaţa dumneavoastră de nişă în articole, pe forumuri, bloguri şi site-uri de socializare şi să includeţi în semnătură un link spre site-ul dumneavoastră. În scurt timp, pe piaţa dumneavoastră de nişă, veţi fi recunoscuţi ca fiind persoana la care trebuie să se ajungă. ~ Marketing afiliat^ Marketing-ul afiliat îi aduce pe dezvoltatorul produsului şi pe comerciant într-o situaţie în care ambii au de câştigat. Să presupunem că aţi pus la punct un produs, aţi scris o carte electronică (ebook) sau o aplicaţie software. Aveţi un website şi vă promovaţi produsul în mai multe moduri. Una dintre cele mai profitabile şi populare strategii de marketing pe internet pentru dezvoltatorul produsului este reprezentată de marketing-ul afiliat. Acesta este momentul în care angajaţi afiliaţi sau alte persoane care sunt interesate să vă vândă produsul şi pentru fiecare produs vândut, primesc un comision. Aceasta este o situaţie în care ambele părţi câştigă, pentru că afiliatul câştigă un comision din vânzarea produsului dumneavoastră şi pentru că nu trebuie să se ocupe de dezvoltarea unui produs. Afiliaţii nu trebuie să aibă propriul website, pentru că există multe moduri prin care îşi pot promova produsele. Dezvoltatorul produsului are de câştigat pentru că produsele sale sunt promovate de mai multe persoane, ceea ce duce la creşterea vânzărilor. ~Blogging^ Blogging-ul este relativ nou, dar constituie o strategie foarte populară de marketing pe internet. În prezent există peste 100 de milioane de bloguri pe internet şi chiar dacă sunt puţine cele care aduc pe cont propriu venituri serioase pentru deţinătorii lor, blogging-ul îi oferă comerciantului pe internet o altă posibilitate de a fi în legătură cu clienţii săi sau cu potenţiali consumatori. Blogging-ul prezintă multe avantaje. Blogurile pot fi folosite pentru aproape orice scop; unele persoane creează bloguri doar pentru a îşi exprima părerile, în timp ce altele creează bloguri pentru a îşi promova website-urile sau produsele. Cuvântul „blog” a apărut din alăturarea cuvintelor „web” şi „log”, în esenţă reprezentând un jurnal (log) păstrat pe internet (web). La început, blogurile aveau rol de jurnale intime, dar în prezent specialiştii în internet marketing le utilizează ca pe una dintre multele tehnici de marketing pe internet. Pentru a avea succes, blogurile trebuie să fie bine întreţinute. Acest lucru înseamnă că trebuie să aibă conţinut interesant şi să fie actualizate cât mai des. De asemenea, este de ajutor să oferiţi un spaţiu în care cei care vă citesc blogul să poată lăsa comentarii. În acest fel vizitatorii se implică şi au un motiv să revină. ~Oferte bonus^ Bonusurile reprezintă o strategie de marketing pe internet pe care nici un comerciant pe internet nu îşi poate permite să o omită. Oricine se bucură să primească lucruri gratuit, iar concurenţa pe internet este incredibilă. Indiferent de tehnicile dumneavoastră de marketing pe internet, aproape întotdeauna aveţi ocazia de a le oferi mai mult clienţilor dumneavoastră. De exemplu, puteţi oferi un produs gratuit la fiecare produs cumpărat sau puteţi derula o campanie în care oferiţi un produs gratuit atunci când clientul cumpără produsul pe care îl promovaţi. Aceste oferte bonus pot face diferenţa atunci când clientul alege să cumpere de la dumneavoastră, şi nu de pe următorul website aflat pe Strada Cibernetică. Sunt puţini cei care pot rezista în faţa lucrurilor oferite gratuit. Chiar şi pe blogul dumneavoastră puteţi include un spaţiu în care consumatorii pot solicita mai multe informaţii. Şi acest lucru vă va ajuta să puneţi la punct o listă cu date de contact, pe care apoi o puteţi folosi pentru marketing. O altă strategie de marketing pe internet care se bucură de succes este oferirea unui preţ special pentru o perioadă limitată de timp. Totuşi, dacă faceţi acest lucru asiguraţi-vă că într-adevăr creşteţi preţul după expirarea unui anumit număr de zile sau a intervalului stabilit. Dacă nu faceţi acest lucru, clienţii îşi vor pierde încrederea şi sunt şanse mari să nu mai revină. Cel mai important „bun” deţinut de un comerciant pe internet este reprezentat de încrederea clienţilor. În acest fel, pas cu pas, administratorii magazinelor şi-au fidelizat clienţii. Clienţii care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru că oferiţi servicii de calitate sau pentru că ştiu că produsele dumneavoastră nu le înşeală aşteptările. Indiferent de strategia de marketing pe internet pe care vă hotărâţi să o folosiţi – şi probabil că veţi folosi mai multe – dacă vă ţineţi întotdeauna de cuvânt, veţi avea parte de clienţi fideli şi de un venit constant!